Radu Gologan, președintele Societății matematice: Subiectele de la Matematică sunt mai dificile decât anul trecut. La punctul de coliniaritate s-ar putea să existe și moduri de interpretare diferite

Subiectele de la examenul de Matematică susținut astăzi de absolvenții claselor a VIII-a “sunt mai dificile decât subiectele de anul trecut și a fost mai mult de lucru la ele, categoric”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Societății de Științe Matematice, Radu Gologan. “Cam așa ar trebui să arate un subiect corect la Evaluarea Națională, la vârsta de 14 ani, cred eu”, a adăugat Gologan, pentru Edupedu.ro. Rezultatele de la Evaluarea Națională 2019 vor fi publicate pe 25 iunie, zi în care se pot depune contestații.
  • Absolvenții de clasa a VIII-a au susținut astăzi, 20 iunie, examenul de Matematică. Calendarul de Evaluare Națională 2019 prevede că primele rezultate de la Evaluarea Națională vor fi afișate de școli și pe edu.ro pe 25 iunie.
  • Elevii nemulțumiți de notele primite pot să depună contestații, pe 25 iunie. Rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2019 vor fi afișate pe 29 iunie.

Contactat de Edupedu.ro, Radu Gologan a declarat că subiectele de la examenul de Matematică de astăzi “sunt mai dificile decât subiectele de anul trecut și a fost mai mult de lucru la ele, categoric. Dar un copil pregătit bine făcea față fara probleme. Cam așa ar trebui să arate un subiect corect la Evaluarea Națională, la vârsta de 14 ani, cred eu”.

La geometrie mă aștept să fie cele mai multe greșeli, la ambele exerciții. O problemă are un punct delicat, relativ la coliniaritatea unor puncte, și dificil pentru un copil care nu a ajuns să înțeleagă complet faptele de geomtrie. Și la geometria în spațiu este destul de mult de calculat și probabil că vor fi greșeli multe“, a explicat Gologan, pentru Edupedu.ro.

Președintele Societății de Științe Matematice din România a precizat, pentru Edupedu.ro, că la corectură profesorii ar putea avea dificutăți în notare tot la ultimele probleme, cele de geometrie. “Probabil la geometrie, la punctul de coliniaritate, s-ar putea să existe și moduri de interpretare diferite și să se treacă peste lipsa unor justificări ale copiilor. Părerea mea este că dacă se vede că un copil a înțeles sensul acelei întrebări și cum se poate rezolva, cred că merita punctaj aproape total”.

În ceea ce privește notele pe care le estimează, la examenul de Matematică de la clasa a VIII-a, Radu Gologan a afirmat că “probabil că vor fi mult mai multe note sub 5 decât de obicei și mult mai puține de 10“.

“Dar cred că nota 9 va fi pe scară mare, la copiii buni. Este și o generație puțin mai bună, cel puțin prin prisma olimpiadelor se vede că e puțin mai bună și atunci și la nivel mediu media va fi mai mare. E foarte curios cum se întâmplă lucru ăsta, dar e un fapt pe care experiența îl dovedește”, a precizat Radu Gologan.

Subiectele de la examenul de astăzi la Matematică – Evaluarea Națională 2019

 

Examenul la Matematică de la Evaluarea Națională 2019 a început la ora 9:00, când elevii au primit subiectele. Absolvenții de clasa a VIII-a au avut la dispoziție 2 ore pentru rezolvarea subiectelor de examen și nu au avut voie să iasă din sală mai devreme de o oră de la primirea subiectelor.

Cine concepe subiectele de Evaluare Națională la clasa a VIII-a

Subiectele de la Evaluarea Națională 2019 sunt concepute de Ministerul Educației, prin Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) din subordinea sa. Potrivit regulilor de examen, subiectele trebuie să fie în strictă concordanță cu programele pentru Evaluarea Națională, să aibă un nivel mediu de dificultate și să permită rezolvarea în 120 de minute.

Baremul de evaluare și de notare pentru fiecare subiect de examen este elaborat tot de Centrul Național de Evaluare și Examinare; baremele se publică pe edu.ro după desfășurarea fiecărui examen.

Calendar Evaluarea Națională 2019
18 iunie 2019       Limba și literatura română – examen scris
20 iunie 2019       Matematică – examen scris
21 iunie 2019       Limba și literatura maternă – examen scris
25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

 

Calendar admitere liceu 2019

3 – 7 iulie 2019 Elevii de clasa a VIII-a vor completa fişele de înscriere la liceu
4 – 8 iulie 2019 Elevii și părinții verifică fişele de înscriere la liceu și corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată
12 iulie 2019     Repartizarea computerizată la liceu a absolvenţilor clasei a VIII-a

Media de admitere la liceu, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională (contează în proporție de 80%), şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a (20%).

Citește și:
Total
696
Shares
3 comentarii
  1. Credeti prost domnule prof. Gologan ca asta e nivelul la care trebuie sa fie subiectele!!!!
    Ati fost in scoli sa vezi ce se preda, ati vorbit cu elevii sa vedeti cum se parcurge materia? VA spunem noi :contra cronometru. Elevii sunt într-o continua alergatura pentru ca trebuie parcursa programa. Nu contează dacă au înțeles sau nu, nu-i ascultă nimeni, ei trebuie sa își facă planul de teme, care oricum nu sunt verificate sau discutate in clasa.
    Si de ce e bine ca sunt subiectele mai dificile?
    Este o verificare la finalul unui ciclu de cultura generala!!!!!!
    Ati verificat vreodată dacă subiectele de la examen au aplicabilitate în viata reala, de zi cu zi, a elevului de clasa a 8a?
    Aceste examene ar trebui sa aibă un nivel de dificultate mediu, nu trebuie concepute pentru OLIMPICII pe care-i pastoriti dvs.
    Nici nu ar trebui date note, ci calificative, adăugate la portofoliul elevului care urmează sa se înscrie în următorul ciclu de învățământ.
    Se continua politica de a dovedi tarii ca elevii sunt prosti și fara meditatii gras platite nu se poate.
    Unde este scoala pe care urmat-o generația mea în comunism fără meditații, generația care a construit România de azi???

  2. Respect parerea domnului profesor Gologan,dar nu inteleg de ce le au dat subiecte mai grele, stiut fiind faptul ca procentul notelor peste 5 este din ce in ce mai mic,iar elevii din ce in ce mai descurajati . Eu nu cred ca au fost bine alese ,deoarece multe subiecte se bazau pe anumite metode pe care elevul ar trebui sa le stie, fara a-i da posibilitatea sa gandeasca prea mult. Stii metoda …bine,nu o stii…treci mai departe. Asta e greseala noastra in invatamant…elevul trebuie sa “toceasca” daca vrea note mari… Sunt profesor de matematica si sunt indignata…si nu doar din cauza asta….Noile programe de matematica sunt un dezastru…materie multa…s-au scos lectii importante si s-au introdus capitole…unde vreti sa ajungem?….Copiii sunt din ce in ce mai scarbiti de scoala… Si cat de curand ajungem si noi…. A….si sa nu uit….nu inteleg de ce la lb. romana subiectele li se par usoare elevilor,iar la mate….Mi se pare sau chiar cineva vrea sa ne discrediteze…si sa fim Muma Padurii pentru elevi..?.Se poate niste subiecte mai graduale…????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Subiecte de Bacalaureat “care să nu mai fie bazate pe memorie”, anunțate spre pilotare de ministrul Educației pentru examenul din 2021 / Plus: Anisie anunță planuri-cadru noi începând de la clasa pregătitoare și până la finalizarea liceului

“Pentru anul acesta școlar, nu se poate schimba nimic. Ceea ce pot să spun este că putem să construim pentru anul viitor măcar subiecte în așa fel încât, pilotându-le, să…
Vezi articolul