Rezultate simulare Evaluare Națională 2025. Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj: Știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm, să fim alături de ei

5.689 de vizualizări
Aida Ionescu / Foto: captură TVR Craiova – Facebook
Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj, a declarat, pentru TVR Craiova, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „nu sunt relevante doar unitățile de învățământ care au elevi de 10 și procent de medii peste 5 între 90 și 100%, pentru că toți sunt copiii noștri”. Aceasta a spus că „știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm”.

Inspectorul școlar general adjunct din Dolj a transmis că procentul mediilor este unul mulțumitor, „însă se putea și mai bine”: „În urma evaluării în sistem digitalizat a lucrărilor scrise, procentul mediilor peste 5 este de 68,80. Iată, un procent în creștere față de rezultatul de la simulările județene. Dacă vorbim de procentul mediilor, în general, este un procent mulțumitor, însă se putea și mai bine.”

Conform Aidei Ionescu, 65,31% din elevii de clasa a VIII-a din județul Dolj au luat note peste 5 la Limba și literatura română. La matematică, procentul notelor peste 5 este de 73,40, după cum a declarat aceasta. „Elevii noștri au obținut 6 note de 10 la română și 34 de note de 10 la matematică”, a completat aceasta.

Inspectoarea a vorbit despre faptul că elevii trebuie încurajați, spunând că „este important să fim alături de ei”:

„Putem să spunem că nu sunt relevante doar unitățile de învățământ care au elevi de 10 și procent de medii peste 5 între 90 și 100%, pentru că toți sunt copiii noștri. Știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm. Este important să fim alături de ei, astfel încât, de la simulările acestea naționale și până la examenul propriu-zis din vară, progresul să fie unul evident, formând echipă la nivelul unităților de învățământ elevii cu profesorii și, de ce nu, alături de părinți, care, bineînțeles, trebuie să-și susțină copiii. (…)”

Despre simularea Evaluării Naționale 2025 – nivel național

Rezultatele de la simularea la Evaluarea Națională 2025 arată o scădere de aproape 10 puncte procentuale la Limba română și o creștere de aproape 30 puncte procentuale la matematică, față de rezultatele de anul trecut, a notelor egale sau peste 5.

64% dintre elevii de clasa a VIII-a care au dat simularea la Limba română au luat nota 5 sau peste 5, spre deosebire de 71,97% în cazul probei de matematică.

Aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2025 au luat la Matematică note mai mari sau egale cu 5, după cum arată datele Ministerului Educației. Este vorba despre 115.879 de elevi cu note mai mari sau egale cu 5. Din 2019 și până în prezent este cel mai mare procent de note peste 5 de la simularea pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.

Subiectul la Limba și literatura română, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2025, care viza scrierea corectă, a fost rezolvat integral și corect doar de 11.22% dintre elevii de clasa VIII-a, conform rezultatelor de la simulare publicate statistic de Ministerul Educației și Cercetării. Elevii au avut de ales forma corectă a cuvintelor, printre care ții / ți, copii / copiiila / l-a, într-un anumit context.

La proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a, potrivit unei analize Edupedu.ro. Peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare, conform analizei oficiale.

Informații de context

Profesorii au terminat mai devreme de corectat lucrările la simularea Evaluării Naționale, cu „o desfășurare de forțe impresionantă”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, în cadrul conferinței de presă de pe 27 martie.

Profesorii au primit borderourile de notare de la lucrările elevilor de a VIII-a, care au sustinut Simularea pentru Evaluare Națională 2025, pentru a discuta lucrările cu elevii de la clasă, a declarat secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din ministerul Educației și Cercetării (MEC) Sorin Ion, pentru Edupedu.ro, pe 24 martie.

Acest lucru înseamnă că profesorii de la clase au acces la punctajele acordate de profesorii evaluatori din țară care au notat lucrările elevilor scanate, din platforma de corectare digitalizată, pentru fiecare item în parte. O procedură similară a existat și la simularea de EN VIII 2024.

Ce subiecte au primit elevii la simularea pentru Evaluare Națională 2025

Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei

Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat

Subiectele și baremele de corectare și notare pentru Limba maternă, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației

Citește și:
ANALIZĂ Cel mai mare procent de note peste 5 la Matematică din ultimii 6 ani: aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a / Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației și Cercetării
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025: peste 4 din 10 elevi nu au scris minimul de cuvinte cerute pentru compunerea de la subiectul al II-lea la Limba și literatura română/ Cinci itemi de gramatică nu au fost rezolvați corect de aproape 86.000 de elevi
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Scădere de aproape 10 puncte procentuale a notelor peste 5 la Limba română și o creștere cu aproape 30 de puncte la Matematică, față de anul trecut
Rezultate Simulare Evaluare Națională 2025: subiectul B.8 la Limba și literatura română, care viza scrierea corectă, de exemplu „copii sau copiii”, a fost rezolvat integral doar de 11% dintre elevii de clasa a VIII-a prezenți

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Anul trecut doar 104 de școli, din cele 150, au putut să organizeze programul masa caldă, potrivit Ministrului Educației, iar anul acesta au fost 134 / Cîmpeanu vorbește despre un program viitor în care elevii ar putea primi produse agroalimentare românești

„Aș vrea să vă spun că din cele 150 de școli finanțate, anul trecut au putut să beneficieze de acest program doar 104”, a declarat Ministrul Educației în cadrul lansării…
Vezi articolul

Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea

Posibila desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice a fost comparată cu „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu de către Mircea Bertea, președintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi…
Vezi articolul

Profesorii, elevii și studenții ar putea să aibă 2 zile libere pentru investigații medicale, potrivit unui proiect adoptat de Senat. Amendă de la 500 de lei și până la 2.500 de lei pentru angajatorii care nu respectă prevederea

Toți profesorii și ceilalți angajați de la stat și de la privat ar putea să aibă dreptul la 2 zile libere într-un an calendaristic pentru efectuarea screening-ului, care nu se…
Vezi articolul

Ministrul Educației susține că încurajează inițiativele care aduc educația financiară în mediul rural și consideră „esențială pregătirea continuă a profesorilor” în acest domeniu

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că, în zonele defavorizate, „oferta curriculară opțională din școli nu este pe atât de amplă pe cât ne-am dori”. Aceasta consideră „esențială pregătirea continuă…
Vezi articolul