Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj, a declarat, pentru TVR Craiova, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „nu sunt relevante doar unitățile de învățământ care au elevi de 10 și procent de medii peste 5 între 90 și 100%, pentru că toți sunt copiii noștri”. Aceasta a spus că „știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm”.
Inspectorul școlar general adjunct din Dolj a transmis că procentul mediilor este unul mulțumitor, „însă se putea și mai bine”: „În urma evaluării în sistem digitalizat a lucrărilor scrise, procentul mediilor peste 5 este de 68,80. Iată, un procent în creștere față de rezultatul de la simulările județene. Dacă vorbim de procentul mediilor, în general, este un procent mulțumitor, însă se putea și mai bine.”
Conform Aidei Ionescu, 65,31% din elevii de clasa a VIII-a din județul Dolj au luat note peste 5 la Limba și literatura română. La matematică, procentul notelor peste 5 este de 73,40, după cum a declarat aceasta. „Elevii noștri au obținut 6 note de 10 la română și 34 de note de 10 la matematică”, a completat aceasta.
Inspectoarea a vorbit despre faptul că elevii trebuie încurajați, spunând că „este important să fim alături de ei”:
„Putem să spunem că nu sunt relevante doar unitățile de învățământ care au elevi de 10 și procent de medii peste 5 între 90 și 100%, pentru că toți sunt copiii noștri. Știm că există și copii buni, și copii foarte buni, dar și copii mai puțin buni. Este important să-i încurajăm. Este important să fim alături de ei, astfel încât, de la simulările acestea naționale și până la examenul propriu-zis din vară, progresul să fie unul evident, formând echipă la nivelul unităților de învățământ elevii cu profesorii și, de ce nu, alături de părinți, care, bineînțeles, trebuie să-și susțină copiii. (…)”
Despre simularea Evaluării Naționale 2025 – nivel național
Rezultatele de la simularea la Evaluarea Națională 2025 arată o scădere de aproape 10 puncte procentuale la Limba română și o creștere de aproape 30 puncte procentuale la matematică, față de rezultatele de anul trecut, a notelor egale sau peste 5.
64% dintre elevii de clasa a VIII-a care au dat simularea la Limba română au luat nota 5 sau peste 5, spre deosebire de 71,97% în cazul probei de matematică.
Aproape 72% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2025 au luat la Matematică note mai mari sau egale cu 5, după cum arată datele Ministerului Educației. Este vorba despre 115.879 de elevi cu note mai mari sau egale cu 5. Din 2019 și până în prezent este cel mai mare procent de note peste 5 de la simularea pentru Evaluarea Națională de clasa a VIII-a.
Subiectul la Limba și literatura română, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2025, care viza scrierea corectă, a fost rezolvat integral și corect doar de 11.22% dintre elevii de clasa VIII-a, conform rezultatelor de la simulare publicate statistic de Ministerul Educației și Cercetării. Elevii au avut de ales forma corectă a cuvintelor, printre care ții / ți, copii / copiii, la / l-a, într-un anumit context.
La proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a, potrivit unei analize Edupedu.ro. Peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare, conform analizei oficiale.
Informații de context
Profesorii au terminat mai devreme de corectat lucrările la simularea Evaluării Naționale, cu „o desfășurare de forțe impresionantă”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, în cadrul conferinței de presă de pe 27 martie.
Profesorii au primit borderourile de notare de la lucrările elevilor de a VIII-a, care au sustinut Simularea pentru Evaluare Națională 2025, pentru a discuta lucrările cu elevii de la clasă, a declarat secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din ministerul Educației și Cercetării (MEC) Sorin Ion, pentru Edupedu.ro, pe 24 martie.
Acest lucru înseamnă că profesorii de la clase au acces la punctajele acordate de profesorii evaluatori din țară care au notat lucrările elevilor scanate, din platforma de corectare digitalizată, pentru fiecare item în parte. O procedură similară a existat și la simularea de EN VIII 2024.
Ce subiecte au primit elevii la simularea pentru Evaluare Națională 2025
Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei
- Rezolvarea la Limba română, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Cătălin Zaman: Subiecte mai grele decât anii trecuți. Am rezerve despre textul literar, poezia lui Lucian Blaga, și mă gândesc la colegii din mediul rural
- Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației
- Subiecte și bareme simulare Evaluarea Națională 2025 pentru minoritatea maghiară, proba de Limba și literatura română
Subiecte Matematică – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un tetraedru regulat
- Rezolvarea subiectelor la Matematică, simulare Evaluare Națională 2025. Profesorul Mădălin Ghiuler: La prima vedere, subiectul pare foarte aerisit și chiar banal. Problemele de geometrie plană nu sunt deloc simple
- Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației