Rezultatele evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi folosite pentru monitorizarea activității de predare a profesorilor. Evaluarea nu va avea legătură directă cu salarizarea, spune Ligia Deca

5.724 de vizualizări
Foto: © Andrei Rahalski | Dreamstime.com
Ministra Educației, Ligia Deca, a spus că a introdus un amendament în proiectele legilor Educației, la cererea părinților, prin care rezultatele evaluărilor elevilor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a să fie folosite pentru a evalua activitatea de predare a profesorilor. În cadrul dezbaterilor pe proiectul legii învățământului Preuniversitar care au loc marți în comisia de învățământ din Camera Deputaților, Ligia Deca a precizat totuși că evaluarea profesorilor nu va avea “legătură directă cu salarizarea, dar (n. red, se va folosi) pentru a vedea totuși care sunt factorii care influențează această performanță”.

Ministra Educației, Ligia Deca, prezentă în comisia de învățământ din Camera Deputaților, a spus că printre amendamentele pe care le-a introdus în proiectele legilor educației se regăsește și propunerea reprezentanților părinților, prin care profesorii să fie evaluați din punct de vedere al predării, în funcție de rezultatele evaluărilor elevilor de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

“Am introdus, tot la solicitarea părinților și mulțumim, utilizarea rezultatelor evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a pentru monitorizarea activității personalului didactic de predare. Sigur, într-o metodologie specifică, fără legătură directă cu salarizarea, dar pentru a vedea totuși care sunt factorii care influențează această performanță”, a spus Ligia Deca, marți.

Ministra a subliniat că au fost trimise deja multe amendamente la proiectele legilor educației, doar două-trei fiind incluse. “Este o listă lungă de amendamente introduse. Mulțumesc pentru sugestii. Sigur că au rămas două-trei. Cred că fiecare actor de la masă are câteva amendamente care n-au fost introduse, pentru că multe dintre ele dintre cele rămase, sunt contradictorii cu alți actori. Am introdus însă cât de mult am putut din solicitările dumneavoastră legitime”, a spus Ligia Deca.

A dat și alte exemple de amendamente introduse la cererea studenților.

“Apropo de studenți, am auzit solicitările lor vizavi de ceea ce a fost integrat. Am integrat solicitarea ca soldul universităților să poată fi utilizat în ceea ce privește bursele și transportul studenților în anii următori, ceea ce rămâne pentru burse în conturile universităților. De asemenea, gratuitatea la transport a fost introdusă, așa cum a fost solicitat, accesul la internet wireless, utilizarea resurselor e-electronice în procesul de evaluare, iarăși au fost introduse. Implicarea reprezentanților studenților în administrarea locurilor din căminele pentru studenți, procentul de 25% reprezentare în comisia de etică universitară etc”, a spus Ligia Deca.

Amintim, marti si miercuri au loc dezbateri maraton pe legile educației pentru ca pe 26 aprilie să poată fi dat primul vot în plenul Camerei Deputaților, așa cum a precizat președinta comisiei de învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero.

Dimineață a fost programată întâlnirea cu reprezentanții administrației publice locale. Consiliile Județene au spus că nu vor să acorde transport gratuit elevilor navetiști și propun păstrarea deconturilor pentru viitoarea lege, invocând contracte încheiate deja.

Reprezentanții organizațiilor non-guvernamentale din domeniul educației și reprezentanții mediului de afaceri vor participa la dezbaterea de la ora 17.

Miercuri, 12 aprilie, vor fi dezbateri cu reprezentanți ai Consiliului Național al Rectorilor, reprezentanți ai cultelor religioase, iar la ora 15:30 este invitată Ligia Deca, ministrul Educației. Aceasta participă însă la dezbateri încă de marți de la ora 11:30.

Foto: © Andrei Rahalski | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Natalia Intotero (PSD), președinta comisiei de învățământ a Camerei Deputaților: Vom solicita Biroului Permanent să avem program de lucru non-stop săptămâna viitoare, astfel încât pe 26 aprilie să fie votul pe legile Educației, în plen
Maraton al dezbaterilor pe legile Educației, în Parlament. Marți, 11 aprilie, discuțiile cu toate organizațiile încep la ora 10 și se încheie la 19. Ministra Ligia Deca participă la dezbateri în ambele zile

5 comments
  1. Dar daca la scoala mai mult se pierde timpul( ex:matematica) si copilul se pregateste in privat??? Ce relevanta are atunci evaluarea profesorului?

  2. A evalua elevii și să spui că în funcție de aceasta ține procesul de predare al profesorilor este o tâmpenie!!??
    Aceste evaluări sunt cuprinse pe o mie de ani în proiectul -,, România needucată ” și folosiți astfel de arme de șantaj asupra profesorilor….
    Introduceți obligativitatea frecventarii învățământului preșcolar, evaluarea copiilor la înscrierea în ciclul primar să se facă responsabil, dați legi mai aspre și mai responsabile în relația tuturor factorilor scolari și apoi vorbim despre EVALUARE…
    Dar să vă amintiți, dacă mai știți, faptul că evaluarea este în strânsă legătură cu Predarea, dar și cu Învățarea!
    Apoi în învățare este bine să știm că trebuie să se facă în funcție de o serie de factori :externi, interni, genetici….
    Motivațiile joacă și ele un rol important în acest lung proces, așa cum președintele îndeplinește rolul actorului fără piesă în,, Românica needucată ”!
    Dar oare proiectul acesta măreț nu ar fi putut primi o altă denumire, decât România educată?!

  3. Ai mei nu stiu literele toate si tabla inmultirii. Sunt convins ca or sa iasa olimpici la evaluarea de la clasa aV-a. Si eu sa raspund pentru prostia lor. Dar ce-s ai mei? I-am adus eu intr-a cincea semianalfabeti? Cum cuantifici valoarea unui profesor intr-o clasa in care predomina elevii cu cerinte speciale, fie ele diagnosticate sau nu? Copilul nu e o piesa de strung. Profesorul nu e muncitor, nu are meserie, are o profesie. Educatia nu este CTC. Cred ca v-ati tampit unii. Oricum, eu sunt decis, daca s-ar intampla asa ceva sa combat orice hotarare luata impotriva mea. Cer expertizare psihologica si mintala a elevilor care duc la astfel de rezultate. Daca o clasa cu elevi cu CES mi-ar stirbi mie din valoare, in secunda doi cer expertiza. Sa vezi atunci dari in judecata si daune de la Minister. El nu-si scrie nici numele, nu stie literele, nu ai voie sa-l lasi repetent la ciclul primar, nu ai voie la CES si eu sa trag ca nu ia el evaluarea. Serios? Dar ce, traim in Coreea De Nord si nu stiam eu? Maine -poimaine ne aduceti in clase la pupat tabloul lui Iohannis imbratisat cu Deca.

  4. La ce generații de retardați mintal sunt în școli în aceste vremuri ( prost să fi și să nu pricepi din ce s-a întâmplat în ultimul timp în școli și asta nu este tot) sigur profesorii sunt vinovați de rezultatele slabe la învățătură.
    Dacă vreți rezultate foarte bune puteți să le dați testare din mamele, înjurături și activități practice din: SEX, DROGURI, ALCOOL!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

“Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Elevii din clasele primare și gimnaziu, care au ”abateri de la program”, vor sta mai mult la școală din semestrul 2

Elevii din învățământul primar și gimnazial care au ”rămâneri în urmă de la nivelul clasei”, vor face ore suplimentare, în școală. Declarația a fost făcută miercuri, 2 ianuarie, la Antena 3 de…
Vezi articolul

Numărul adolescenţilor cu tulburări din sfera emoţională s-a triplat după pandemie, la Spitalul Obregia. Psihiatru: Trebuie să învățăm să gestionăm emoțiile puternice, iar psiho-educația o pot face părinții și cadrele didactice

Florina Rad, medic primar în psihiatrie pediatrică la Spitalul Obregia din Capitală, a declarat într-un interviu citat de G4Media.ro că după pandemie procentul adolescenţilor diagnosticaţi cu tulburări din sfera emoţională…
Vezi articolul

Eroare ştiinţifică grosolană în manualul de Ştiinţe ale Naturii pentru clasa a IV-a: Anotimpurile ar fi formate din cauza depărtării Pământului de Soare şi a mişcării de revoluţie. Ce spune Observatorul Astronomic din Bucureşti

În două manuale de Ştiinţele Naturii pentru clasa a IV-a, ambele ale aceleiaşi edituri, dar scrise de autori diferiţi, apare o eroare ştiinţifică importantă, semnalată de cititorii Edupedu.ro. În manuale…
Vezi articolul