Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități, concluzia dezbaterilor la un workshop CNRED / Microcertificările și necesitatea de a le dezvolta

101 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități – a fost una dintre concluziile dezbaterilor la un workshop organizat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației, potrivit unui comunicat de presă.

Workshopul a presupus și diseminarea rezultatelor proiectului QUATREC 2 („Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2”).

Reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, ai Ministerului Educației și ai Autorității Naționale pentru Calificări, precum și angajatori din România au dezbătut „rezultatele proiectului cu scopul de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea studiilor de către instituțiile de învățământ superior și pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. De asemenea, a fost prezentată și metodologia de utilizare a rezultatelor învățării și a recomandărilor privind formularea acestora”, potrivit sursei citate. 

Concluziile workshop-ului se pliază pe unul din elementele de bază din structura proiectului de lege a învățământului superior, lansat miercuri, 13 iulie, în consultare publică de Ministerul Educației. Mai exact, s-a subliniat necesitatea flexibilizării proceselor educaționale prin programe de formare continuă cu volume reduse de învățare, finalizate cu microcertificări care aparțin persoanei care le-a dobândit, putând fi partajate și fiind portabile. 

Astfel, programele de formare continuă pot avea volume reduse de învățare, vizând rezultate ale învățării corespunzătoare, care se finalizează cu o microcertificare. Rezultatele învățării sunt evaluate în baza unor standarde transparente și clar definite, vizează cunoștințe, aptitudini și competențe specifice care răspund unor nevoi ale societății, personale, culturale sau ale pieței muncii. Microcertificările pot fi utilizate în mod individual sau pot fi cumulate în vederea obținerii unui certificat corespunzător.

Ministerul Educației, prin Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), a devenit partener în proiectul european „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)”, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC.  Coordonatorul acestui proiect este Centrul Național de Recunoaștere din Letonia. 

Proiectul a fost implementat începând cu luna iunie 2020 și se va încheia în luna septembrie 2022. În acest proiect participă șase centre ENIC/NARIC, respectiv centrele din Letonia, România, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Bulgaria, Lituania și Armenia. 

Obiectivul proiectului „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)” este acela de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea diplomelor emise de instituțiile de învățământ superior pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. Un alt obiectiv al proiectului este acela de a elabora și pilota o metodologie pentru utilizarea rezultatelor învățării, în urma concluziilor și a recomandărilor din primul proiect. 

Informații suplimentare referitoare la proiectul Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2) pot fi consultate aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitățile preiau controlul asupra verificării tezelor de doctorat pe care tot ele le eliberează, cu un control extern ca și inexistent în cazul plagiatelor – noul proiect de Regulament privind studiile doctorale

Regulile impuse de noua Lege a învățământului superior privind doctoratele suspecte de plagiat, prin care deciziile rămân în esență la latitudinea universităților care acordă titlurile de doctor, iar verificările externe…
Vezi articolul

Admitere la Universitatea din București: Aproape 8.000 de locuri bugetate la studii de licență și master / 50 de locuri la master didactic / Admitere pe bază de examen se dă doar la Drept

Universitatea din București anunță 8.000 de locuri bugetate la admiterea pentru studii de licență și master, pentru anul 2021-2022. Totodată, instituția de învățământ superior oferă 50 de locuri la programele…
Vezi articolul

Anatolie Topală, ministrul Educației din Republica Moldova: Accesul la infrastructură de cercetare din România și granturile comune sunt un sprijin enorm care adaugă valoare la ceea ce facem noi pentru a-i sprijini pe tineri să vină înspre știință

Anatolie Topală, ministrul Educației din Republica Moldova, a declarat la ceremonia de deschidere a Conferinței Smart Diaspora 2023 organizată la Timișoara, că „accesul la infrastructură de cercetare din România și…
Vezi articolul
Caietul de curs publicat de profesoara Dana Jalobeanu de la Universitatea din București / Foto: Facebook.com/Dana Jalobeanu

Cum arată suportul de curs al profesoarei Dana Jalobeanu, co-organizator al Bucharest-Princeton seminar in early modern philosophy: Am muncit un an la el cu o echipă de cinci colaboratori. Cum ar fi să îl public anul viitor doar sub numele meu? / Cîmpeanu și-a justificat plagiatul spunând că “aceste lucruri se partajează la nivelul colectivului”

Profesoara și cercetătoarea Dana Jalobeanu arată marelui public suportul său de curs, după ce ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, acuzat că și-a însușit prin plagiat cursul de specialitate, și-a justificat plagiatul…
Vezi articolul