Să-i înveți pe elevi cum să repete și să învețe materia în timp, în locul practicilor de tip “îngrășat porcul în ajun”, un pas-cheie pentru depășirea impresiilor greșite pe care elevii le formează despre însușirea materiei – studiu

2.064 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Elevii care preferă tehnici de învățare precum citirea și recitirea materialelor în sesiuni aglomerate de învățare vor eșua în a reține informația, pe când cei care știu să-și controleze practicile de învățare, cu pauze între momentele de studiu și cu exerciții de verificare în gând, își vor însuși mult mai solid materia, potrivit unui nou studiu cuprinzător publicat anul acesta, citat de Edutopia.
  • Studiul, publicat în urmă cu câteva luni în Nature Reviews Psychology de un grup e cercetători în domeniul educației de la universități din SUA și Singapore, a fost realizat prin analiza câtorva sute de studii pe această temă realizate la nivel internațional.

Cercetarea arată că elevii ar trebui să fie ajutați să scape de convingerile false referitoare la învățare, care se formează atunci când sunt lăsați să învețe în sesiuni extrem de intense, cu repetare automată a informației. În schimb, argumentează autorii, ei ar trebui să vadă învățarea materiei ca pe o “rutină de fitness”, în care își distanțează, în timp, sesiunile de învățare și, în pauzele dintre sesiuni, rememorează informația sau își pun întrebări de recapitulare.

Edutopia, citând studiul menționat, face trimitere la un studiu din 2015, în care elevi de clasa a 3-a care au învățat o lecție despre soare, puși după o vreme să recitească toată materia respectivă, au luat un punctaj foarte mic la testul ulterior. În același timp, elevii care au învățat materia, dar au făcut regulat exerciții scurte de repetare până în momentul testului, au obținut punctaje foarte bune. Un alt studiu citat este unul de anul trecut, în care un grup de elevi de gimnaziu care au avut de rezolvat 12 probleme de matematică în 3 săptămâni au obținut un punctaj mult mai bun, într-un test ulterior, decât colegii care au rezolvat 12 probleme într-o singură zi.

Potrivit studiului citat, “nivelul redus de folosire a strategiilor eficiente de învățare, de către elevi, poate fi cauzat de convingerile greșite despre învățare, de lipsa cunoștințelor referitoare la strategiile eficiente de învățare sau de faptul că aceste strategii nu sunt intuitive (…) Este nevoie de îmbunătățirea modelelor mintale subiective ale elevilor, referitoare la învățarea eficientă (…) Elevii trebuie să-și monitorizeze și să reglementeze metodele e învățare”.

Foto: © VlueDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. >> să reglementeze metodele de învățare
    E vorba de autoreglare, nu de reglementare :)).

    BTW, la noi nu exista materia asta „A invata sa inveti”. Exista insa multe alte prostii nefolositoare.
    Nici profii nu stiu prea multe metode: dictarea, exercitiul, expunerea etc. Cine sa-i invete pe copii metode eficiente de invatare ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă „d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a…
Vezi articolul

Universitățile trebuie să încurajeze creativitatea și gândirea critică, două competențe vitale pentru studenți și angajatori, dar realitatea le pune bețe în roate – Trei recomandări de schimbare din partea OCDE

Politicile aplicate de guverne pentru a susține calitatea educației pot, adesea, să se transforme în obstacole în calea inovației pedagogice, în cazul învățământului superior, atunci când vine vorba despre competențe…
Vezi articolul

Funeriu, către rectori, după clasificarea care scutură universitățile românești: Nu i-am văzut oprind pierderea celor buni care pleacă pentru că în România nu au loc de rubedenii, amante sau de mediocri

„Lumea avansează înspre excelență, iar noi stăm”, avertizează Daniel Funeriu, fost ministru al Educației. Într-o analiză pentru Edupedu.ro pe marginea scăderii dramatice înregistrate de învățământul superior din România în clasamentul…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre greva profesorilor: Susțin clar mărirea substanțială a salariilor profesorilor, dar salarizarea să fie diferențiată în funcție de prestația didactică, iar angajarea profesorilor să fie la nivelul școlii / Ipocrizia crasă a președintelui și ministrului Educației o poate vedea acum toată lumea

„Susțin clar mărirea substanțială a salariilor, dar trebuie adăugate încă alte două condiții, dacă vrem să crească calitatea predării în educație”, atrage atenția fostul ministru al Educației Mircea Miclea, într-un…
Vezi articolul