Educație Evaluare Națională 2019 Gimnaziu Știri

Simulare la Matematică. Clasele a VII-a și a VIII-a au început simularea la 9:00. Doi elevi au fost dați afară ieri, pentru copiat, în București

Citire în 10 min
Elevii de clasa a VII-a susțin astăzi pentru prima dată simularea examenului de Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Ministerul Educației a decis să testeze pe elevii de clasele a VII-a o nouă “structură posibilă” a subiectelor de la examenul propriu-zis de Matematică de anul viitor, cu minimum 30% teste grilă. Ministerul a ignorat astfel scandalul uriaș generat la începutul anului de aceeași intenție de a introduce grilele în examene, precum și avertismentele transmise de numeroși profesori și elevi că grilele la bac vor aduce doar o rată de promovare artificial mai mare. Și elevii de clasa a VIII-a susțin astăzi simularea la Matematică.
UPDATE:

 

Simularea la Matematică începe la ora 9:00, moment în care copiilor le sunt împărțite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30, potrivit regulilor de simulare anunțate de Minister.

Elevii de clasele a VII-a și a VIII-a au la dispoziție 2 ore pentru a rezolva subiectele de la simularea la Matematică. Subiectele de simulare sunt concepute de Ministerul Educației și sunt aceleași pentru toate școlile.

La simularea examenelor de Evaluare Națională sunt așteptați cei aproximativ 350.000 de elevi înscriși în clasele a VII-a – a VIII-a la începutul anului școlar 2018-2019.

În urmă cu o zi, s-a desfășurat simularea primei probe de evaluare națională: simularea la Limba și literatura română. În București, doi elevi de clasa a VII-a au fost eliminați de la simulare, pentru că au încercat să copieze, au declarat pentru Edupedu.ro reprezentanții Inspectoratului Școlar București.

Ce prevede ordinul de ministru care pregătește simularea, publicat pe edu.ro și în Monitorul Oficial:
  • Notă: În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a din anul școlar 2019-2020, variantele de subiecte pentru SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE PENTRU ELEVII CLASEI A VII-A ÎN ANUL ȘCOLAR 2018 – 2019 la MATEMATICĂ vor conține, în proporție de minimum 30%, itemi obiectivi cu scopul de a se realiza evaluarea astfel încât să nu fie posibilă alocarea unui punctaj diferit de către evaluatori distincți.”
Ordinul care prevede experimentarea testelor grilă la simularea la Matematică susținută de elevii de clasa a VII-a / Sursa: edu.ro

Pilotarea testelor grilă la simularea la Matematică susținută de elevii de clasa a VII-a a determinat o reacție puternică a Consiliului Național al Elevilor. Tinerii au avertizat că testele grilă la examene înseamnă creștere artificială a ratei de promovare. Ministerul Educației nu a ținut cont nici de avertismentele lansate de profesori, nici de cele ale elevilor, iar Consiliul Național al Elevilor a îndemnat ieri tinerii să boicoteze simularea anunțată cu doar o lună în urmă “fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc“.

Modele de subiecte grilă pentru Evaluarea Națională: testele grilă la Matematică publicate și retrase de Minister la primul scandal în jurul grilelor la examen

Matematică – Model de subiect de Evaluare Națională cu cerințe tip grilă:

Sursa și detalii

CALENDAR SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 LA CLASELE A VII-A ȘI A VIII-A

11 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – probă scrisă
12 martie 2019     Simulare Matematică – probă scrisă
13 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – probă scrisă
22 martie 2019     Afișarea rezultatelor
  • La simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a participă şi elevii claselor a VII-a, se arată în ordinul care stabilește organizarea testării

REGULILE DE SIMULARE LA CLASELE A VII-A ȘI A VIII-A

Simularea începe la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, sunt distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat rezolvării subiectelor de simulare este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale – n.red.) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată, spune Ministerul Educației.

Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

CE SE ÎNTÂMPLĂ CU REZULTATELE DE LA SIMULARE

Rezultatele de la simularea 2019 vor fi analizate la nivelul fiecărei școli prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, a anunțat Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

La cererea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Ministerul Educației precizează că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.

PARADOXUL SIMULĂRII UNUI EXAMEN PE CARE MINISTRUL SE GÂNDEȘTE SĂ-L ELIMINE

Numeroși profesori s-au declarat nemulțumiți de simularea de la clasa a VII-a, având în vedere că elevii au fost testați și în urmă cu un an, la clasa a VI-a. “Simulările sunt birocratice și cronofage, ne scot din ritmul normal de lucru încă un an și nu vedem de ce, având în vedere că Ecaterina Andronescu a anunțat că ia în calcul să renunțe la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a”, au declarat pentru Edupedu.ro mai mulți profesori.

Ecaterina Andronescu / Foto: Facebook.com

Amintim că Ecaterina Andronescu a spus în urmă cu o săptămână că a lansat ”dezbateri publice cu directorii școlilor” să vadă dacă Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a ”se mai justifică”, fiind considerată, mai spune ministrul ”o evaluare intermediară”. Asta în condițiile în care, de anul viitor, învățământul obligatoriu va fi extins cu încă trei ani, de la grupa mare până la clasa a XII-a, a mai spus Andronescu.

Noi am declanșat aceste dezbateri publice cu directorii școlilor și-n București, și-n alte județe din țară să încercăm să vedem și care este percepția. Pentru că acum evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee. Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu. Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare? Ca să întărim ritmul acesta al învățării continue, pentru că el este cel care dă și temeinicie învățării. Toate sunt care, fără îndoială, merită să le discutăm”, a mai spus Andronescu.

În prezent, învățământul obligatoriu începe la clasa pregătitoare și se încheie la clasa a X-a. Legea Educației în forma sa inițială prevedea însă trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și un liceu de doar 3 ani – prevederi anulate de guvernul PSD condus de Victor Ponta.

Informații de background despre testele grilă la examene

Amintim că anul școlar 2018-2019 a debutat cu scandalul subiectelor grilă planificate a fi introduse peste noapte chiar la examenele de anul acesta. Concret, presa, elevii, părinții, profesorii au aflat din modelele de subiecte publicate de Ministerul Educației în octombrie 2018 că guvernul Dăncilă vrea să modifice structura subiectelor de examen și să introducă 40% din subiectele de la fiecare probă de examen de anul acesta itemi obiectivi, care includ teste grilă.

Ministerul Educației nu a publicat nici până la ora aceasta niciun studiu care să fundamenteze o astfel de măsură, nicio estimare a impactului introducerii testelor grilă la Evaluare și BAC. Toate explicațiile oficialilor s-au referit la dificultățile de corectare, la diferențele mari înregistrate până acum între contestații și notele inițiale obținute la examene.

Potrivit surselor Edupedu.ro, NU experții Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) – instituția din subordinea Ministerului care concepe subiectele de examen – sunt cei care au venit cu ideea de a le da copiilor teste grilă la examen și nici nu au susținut, pe fond, această propunere.

Miza introducerii testelor grilă o reprezintă creșterea cu orice chip a procentului de promovare a examenelor, care ajută guvernul în preajma alegerilor și proiectul ROSE care își propune creșterea ratei de promovare a examenului de Bacalaureat, au declarat pentru Edupedu.ro surse politice și surse din apropierea Ministerului Educației.

Amintim că în 2003 subiectele de la Bacalaureat au fost toate tip grilă, cu excepția cerințelor de la Limba română. Elevii au copiat în proporții covârșitoare, iar în timp acest tip de subiecte a fost abandonat, pentru a fi reluat peste noapte în 2018-2019.

Citește și:

 

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001
CONT EUR: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la Banca Transilvania pe numele "ASOCIATIA EDUPEDU PT EDUCATIE".

Te mai poate interesa

Universitățile din România, țintă pentru Rusia: Tot mai multe evenimente cu ambasadorul Kuzmin și alți oficiali ruși

Redacția

Top 10 cele mai bune licee din București la Bacalaureat 2018, după criteriile de performanță

Mihai Peticila

Vacanța de Paști 2019: Elevii mai au o lună de școală, până la vacanța de două săptămâni din perioada 20 aprilie – 5 mai

Matei Pop

Lasă un comentariu

* Folosind acest formular sunteți de acord cu stocarea și prelucrarea datelor dumneavoastră pe acest site.