Sondaj World Vision România: 94% dintre profesori nu se simt confortabil să facă teste COVID-19 la clasă. Peste 93% nu au primit instructaj cu privire la folosirea testelor

355 de vizualizări
Foto: World Vision România
Mai mult de 93% dintre profesori spun că nu au primit, până la acest moment, niciun fel de instructaj legat de cum se folosesc testele COVID-19 pe bază de salivă, arată datele unui sondaj World Vision România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Acest lucru în condițiile în care trei din patru profesori au spus că în şcoala unde lucrează nu există asistent medical şcolar sau medic.

Doar puţin peste jumătate dintre profesori spun că au suficient dezinfectant de mâini pentru a desfăşura corect procedura de testare. Astfel, peste 83% dintre profesori se tem foarte mult sau oarecum că s-ar putea infecta cu COVID-19 dacă realizează testele. 

  • Respondenţii în cadrul sondajului realizat de World Vision România sunt în proporţie de 75% din mediul rural.

94% dintre profesori nu se simt confortabil să facă teste COVID-19 pe bază de salivă elevilor, la clasă. În proporţie de 74%, profesorii consideră că ar fi mai bine ca părinţii să testeze acasă copiii, în loc să fie testaţi la şcoală.

World Vision România solicită Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Educaţiei organizarea de sesiuni de informare a profesorilor, părinţilor şi elevilor în toate şcolile din România, fie că sunt din mediul rural sau urban. Sesiunile trebuie susţinute de personal specializat, precum asistenţi medicali, reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii.

Atât profesorii, cât şi părinţii din mediul rural trebuie să primească informaţii clare cu privire la testare COVID-19 pe bază de salivă a copiilor. (…) Suntem aproape de elevii, părinţii şi profesorii noştri şi le transmitem toate informaţiile pe care le avem la dispoziţie, zi de zi, dar este nevoie de mai mult și de decizii ferme din partea autorităților centrale”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al Fundaţiei World Vision România.

Amintim că ministrul Educației a declarat, aseară, în cadrul unei conferințe de presă, că testele de salivă pot fi administrate în școală sau la domiciliu: „Testele vor putea fi administrate la domiciliu, de către părinți sau sub supravegherea părinților sau a reprezentanților legali, sau în școală. Atunci când există dorința colegilor – cadre didactice – pentru a fi administrate în școală, este nevoie și de acordul părinților”.

Conform procedurii de administrare a testelor rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă care urmează a fi utilizate în unitățile de învățământ, „testarea se va efectua în sala de clasă/grupă sau în alte spații, sub îndrumarea cadrului medical sau a persoanelor responsabile desemnate din cadrul unității de învățământ sau la domiciliu, sub îndrumarea părinților/ reprezentanților legali”. Testarea se va face în prima și în a 4-a zi lucrătoare a săptămânii, înaintea începerii orelor de curs.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățământul superior dual: operatorii economici acordă burse cel puțin la nivelul celor oferite din fonduri publice în universități și răspund pentru toate activitățile de învățare prin muncă – proiect de Metodologie

Operatorii economici implicați în învățământul superior dual au răspundere deplină pentru toate activitățile de învățare prin muncă, inclusiv pentru siguranță și securitatea studenților și tot ei – alături de autorități…
Vezi articolul

Universitatea de Apărare confirmă și sancționează plagiatul într-o teză de doctorat a fostului șef antidrog Cătălin Țone, Academia de Poliție recunoaște frauda, dar susține că nu este abilitată să stabilească dacă acesta a plagiat în a doua teză – Pressone

Cele două universități responsabile în cazul expertului TV Cătălin Țone, fost șef al serviciului Antidrog din Poliția Capitalei, acuzat de dublu plagiat în teze de doctorat, s-au pronunțat diferit prin…
Vezi articolul

OFICIAL Inspectoratele școlare au obligația să transmită la agenția de plăți și inspecție socială absențele elevilor ale căror familii iau venit minim de incluziune. Situația trebuie dată lunar, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna anterioară

Inspectoratele școlare trebuie să transmită, lunar, la agenția pentru plăți și inspecție socială județeană situația privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare ale Legii nr.…
Vezi articolul