Subiectele grele de la simulare îi împing pe părinți să ia meditații, susține Andronescu. ”Sunt determinată am o discuție cu cei care fac subiectele”

SURSA: freepik.com
Ecaterina Andronescu face un gest fără precedent pentru un ministru al Educației – lasă de înțeles că se va implica în formularea viitoarelor subiecte de la Bacalaureat și Evaluarea Națională, după ce rezultatele au arătat procente reduse de promovare. ”Întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte”, a sus Ecaterina Andronescu la Digi 24. Aceasta a declarat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE, cei care fac subiectele pentru toate examenele naționale, astfel încât ”lucrurile să intre în normal”.

Ministrul a declarat, printre altele, că e de acord ca la simulare subiectele să fie mai grele decât la examenul propriu-zis, după care a anunțat că va sta de vorbă cu profesorii care fac subiectele. Aceasta a vorbit despre coborârea nivelului subiectelor la nivelul predării: ”sunt foarte determinată să avem o discuție care să aducă lucrurile în normal”, a spus Andronescu.

Redăm discuția lui Cosmin Prelipceanu cu Ecaterina Andronescu:

Ecaterina Andronescu: ”Nu vreau să discut despre subiectele de la simulare. Ele o să facă, din punctul meu de vedere, obiectul unei discuții cu cei care le-au făcut.

Cosmin Prelipceanu: De ce nu vreți să vorbiți despre subecte?

Ecaterina Andronescu: ”Pentru că întâi aș vrea să aud pe cei care au făcut aceste subiecte. După cum știți există Centrul Național de Evaluare și Examinare. Acolo avem profesorii care sunt specializați pentru acestă chestiune, și-au asumat și responsabilitatea pentru toate subiectele și întâi aș vrea să stau cu domniile lor de vorbă, să vedem cum au gândit, de sunt rezultatele acestea. Pentru că din punctul meu de vedere, chiar dacă la simulare, înțeleg și accept și mi se pare normal subiectele să fie puțin mai dificile decât la examenul de sfârșit de an, să zicem, Evaluarea Națională sau examenul de Bacalaureat, nu accept să fie predarea aici și evaluarea mult mai sus pentru că atunci chiar nu cred că procedăm corect. Or, ca profesor în primul rând trebuie să fii corect cu actorii sistemului”

Cosmin Prelipceanu: Știm că la o școală bună din București, într-o clasă de a VIII-a, după simularea Evaluării Naționale exercițiul II, 2 (n.r. Subiectul II, punctul 2) de la Matematică a fost rezolvat în clasă de doamna profesoară cu copiii de 9 și 10 în 60 de minute.

Ecaterina Andronescu: ”Da, nici asta nu mi se pare normal, să știți, că de-asta vreau să discut cu ei. Subiectele trebuie să fie la nivelul modului în care am predat și la nivelul cerut de programă, nu prin abordarea unor subiecte de acest fel, să-i împing pe părinți să se ducă să ia meditații pentru că altfel nu fac față copiii lor programei la oricare dintre discipline, despre oricare am discuta. De aceea sunt, într-un fel, și eu îngrijorată și în același timp sunt și determinată să avem o discuție care să facă lucrurile să intre în normal. ”

School photo created by freepik – www.freepik.com
Citește și:

Total
172
Shares
7 comentarii
  1. Nu pot sa cred ceea ce spune Prelipceanu referitor la sub II 2 de la a viii. E subiect de clasa a 4-a! Eu nu cred așa ceva!

    Dacă e real, sa facă ceva cu profesorii, sa-i pregătească!

    Subiectele au fost medii la ambele materii.

  2. Subiectul II pct.2 se putea rezolva în maxim 5 minute. Nu sunt profesoară dar știu că elevii din clasa a V-a o pot rezolva fără a fi nevoie de pregătire suplimentară. Sunt noțiuni de bază. Cred că este o exagerare că domanei profesoare care are elevi de 9-10 au rezolvat problema în 60 de minute. Sau poate elevii nu sunt de 9-10.
    Sunt alte probleme de clarificat. Cum se dă adimiterea la liceu pentru copiii care acum sunt în clasa a VI-a.

  3. Daca sa desenezi o piramida, sa afli aria unui trapez cu toate datele in enunt, sa calculezi 3×10-60:3, sa spui care e cel mai mare numar par scris cu 3 cifre distincte, aflarea rszei unui cerc cand ai aria etc etc, formule elementare, de baza pe care, daca ai trecut clasa, se presupune ca le stii ca altfel nu ai fi trecut in veci la obiectul matematica, sunt considerate grele pentru a lua un amarat de 5(cinci), cum ar arata subiectele accesibile? Ca si tabla inmultiriii si ordinea operatiilor par incredibil de dificile….
    Dl. Sorin Borodi, in analiza despre dificultatea examenelor de intrare la liceu din perioada interbelica si pana acum de pe blogul dumnealui, pe o scara de la 1 la 10, da ultimelor evaluari 4 din 10, de exemplu jnainte de 1989, dificultatea nu scadea sub 8.
    In Bucuresti, profilul uman de la licee importante au medii foarte mari de admitere, peste 9 lejer, ceea ce presupune ca acei copii stapanesc notiunile de baza, dar nu vor mai mult.
    Androneasca e specialista in procente de promovari fabuloase, nerealiste, in oferirea de diplome universitare tuturor si in doctorate accesibile.
    Reforma in educatia nu inseamna subiecte mai usoare la admitere sau BAC, inseamna instaurarea unei atmosfere de corectitudine, fara coruptie, profesori care sa isi faca treaba si elevi care sa mai si invete, dincolo de statul pe zecile de grupuri de whattsapp si de conturi de insta.

  4. Dati-le mai sa coloreze un dreptrunchi. daca si astea sunt subiecte grele… Se va alege praful si de singurul avantaj copetitiv pe care il aveam – informaticienii.

  5. buna ziua
    avand in vedere ca nu toti copii sunt olimpici,sau de 9 si 10 la matematica, cred ca subiectele la examenul de capacitate trebuie sa fie mult mai accesibile .
    Sunt copii care vor sa se inscrie la filologie si o nota mica luata la matematica ii va afecta.
    NU TOTI COPII VOR MATE-INFO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate