Transferul elevilor de clasa a IX-a se va putea face doar în situații medicale deosebite, potrivit ROFUIP 2022

64.672 de vizualizări
Foto: © Photodeti | Dreamstime.com
Transferul elevilor de clasa a IX-a se va putea face în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, doar în situații medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti sau a documentelor medicale justificative, potrivit noului Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP). Noul regulament urmează să fie publicat în Monitorul Oficial.

Acești elevi se pot transfera doar în situația în care media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, conform documentului.

Iată ce prevede articolul 141 din documentul ce urmează să fie publicat în Monitorul Oficial: elevii din învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:

„a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar, în vacanțele școlare, dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144 alin. (4), în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege;

c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de 3 ani, elevii din clasa a IX-a se pot transfera în timpul anului școlar numai dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la calificarea profesională la care se solicită transferul, doar în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la art. 144 alin. (4) în limita efectivelor maxime la clasă, stabilite de lege;”

Același articol menționează la punctul g) că „elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă cursuri de zi la învăţământul cu frecvenţă cursuri serale, în anul terminal, pe parcursul vacanțelor școlare, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de diferenţă.”

În ce situații excepționale se pot transfera elevii, conform sursei menționate anterior:

  • „a) la schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un alt sector al municipiului Bucureşti;
  • b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate de direcţia de sănătate publică;
  • c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
  • d) la/de la învăţământul de artă, sportiv şi militar;
  • e) de la clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de predare bilingv la celelalte clase;
  • f) în alte situaţii excepţionale, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.”

Foto: © Photodeti | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
ROFUIP 2022: Comisia pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică va fi înființată în fiecare școală
DOCUMENT Va fi încheiată o singură medie anuală pe disciplină, potrivit ROFUIP 2022 / Profesorul trebuie să acorde cel puțin 3 note peste numărul alocat de ore săptămânal
Catalogul electronic va putea fi folosit în școlile pilot, dar trebuie tipărit obligatoriu și arhivat – ROFUIP 2022
BREAKING Elevii nu mai pot fi exmatriculați, modificare inclusă în noul Regulament de organizare a școlilor, care va intra în vigoare din 1 septembrie

12 comments
  1. știe cineva ce înseamnă aceste situații excepțională pe baza documentelor justicative ? art 144 , pc 4 f ?

  2. Daca a fost depusă o cerere de transfer în altă școală pentru un elev de clasa a cincea,și ulterior sau înaintea aprobării transferului elevul se răzgândește și nu mai vrea sa părăsească școala veche,se mai poate face ceva?

  3. Dacă am fost admis pe filo franceza și vreau sa ma transfer pe științe ale naturii trebuie sa aștept un an sau ma pot transfera in timpul clasei a 9a?

  4. Ministrul Învățământului!!! Ajung părinții să cumpere certificat de rrom că sa le prindă copiii un loc la un liceu de stat.Ii obliga pe cei cu note peste 7 la privat sau la tehnologic.Daca nu ești copilul celui care trebuie.Pentru copilul sau ministrul a schimbat orarul întregului liceu, pentru că acesta sa învețe când dorește acest părinte implicat

  5. Bunâ ziua!Asta înseamnă că elevii nu se mai pot muta la alte licee decât in cazul în care apare vreo situație medicală deosebită?

    1. Nu numai atunci. Și când părinții își schimbă domiciliul, de exemplu. Vedeți finalul articolului, sunt enumerate situațiile.

  6. Cat cinism poate avea acest domn ministru incat nici macar sa nu incerce sa se aplece asupra gasirii unei solutii!! Raspunsurile sunt invatate pe de rost de toti cei din minister “sunt locuri”. Cum poti pune la un loc nr lovurilor din privat atat timp cat dreptul la educatie “gratuita” (a se citi in sistemul de stat) este garantat? Este cinic pentru ca vrea sa intre in istorie da omul care a reformat sistemul de invatamant in Romania, dar cu ce costuri? Pe spatele copiiilor? Va duce el povara dezamagirilor si frustrarilor copiiilor? Sunt convinsa ca nu, simtindu-se un fel de zeu. Domnule sinistru al invatamantului, nu veti ramane vesnic ministru si veti ramane in istorie ca cel care a distrus scoala romaneasca, echitabilul si recunostinta pentru munca depusa de elevi.

  7. Scenariu:
    Scot copilul din romania Moldova via UK. Inscriu copilul in UK o scoala privata, arunc factura. Ajung in Moldova si arunc pasaportul copilului. Il trimit peste granita inapoi in Romania ca si refugiat ucrainian fara nici un act. La granita pun copilul sa spuna o poveste aproximativa: era moldovean cand au ocupat rusii crimeea, aia nu invata decat in rusa si nu a avut acces la educatie, parintii nu mai stiu de el, i-au trimis rusii in Svalbard la mina, si nu a mai auzit de ei, dar are niste rude in romania care o sa-l aiba in grija infiieze.Nu mai are nici un act, a fugit din crimeea doar cu hainele de pe el. Brusc copilul roman dispare din acte, autoritatile intreaba unde e copilul: vin cu acte ca e in uk la studii. Asta e copilul rudelor refugiat din ujraina si trebuie sa intre la liceu pe locurile din planul guvernului cu privire la protecţia şi incluziunea persoanelor strămutate din Ucraina, beneficiare de protecţie temporară în România.
    Nu mai are saracul copil nici un act, dar poate sa dea diferente, examene orice, parintii l-au educat pe ascuns cand ocupau rusii crimeea.

    Copilul intra pe locurile 20% prevazute de guvern din planul mentionat.

    Domnule ministru sunteti penibil, la fel de penibil ca povestea si mai penibila de mai sus. Aveti resurse pentru refugiatiresurse pe care le merita si de care au nevoie , aveti resurse pentru toata lumea: numai lenea si indolenta va opresc sa luati o masura corecta.

  8. Pentru ca ministerul este incapabil sa maresca numarul de locuri. de exemplu de la 26 de elevi in clasa la 29. Anticipeaza ceea ce se va intampla.
    Ar putea veni ministrul sa spuna ca legea educatiei nu-i permite modificarea planului de scolarizare deoarece trebuie ca acesta sa fie aprobat cu 6 luni inainte de inceperea anului scolar.
    fals.
    Conform Plan naţional de măsuri cu privire la protecţia şi incluziunea persoanelor strămutate din Ucraina, beneficiare de protecţie temporară în România

    sunt 1500 de cereri pe luna pentru înscrierea în clase / grupe / formaţiuni de studiu din unităţi de învăţământ, indiferent de numărul efectivelor de preşcolari /elevi, cu o distribuţie echilibrată a elevilor din Ucraina şi monitorizarea înscrierilor

    iar planul permite creterea cifrei de scolaritate

    ME va aproba în anul universitar 2021 – 2022 şi 2022-2023 suplimentarea locurilor – în limita a 20% din capacitatea de şcolarizare stabilită de ARACIS.

    OUG nr. 15/2022 Proiect HG privind cifra de şcolarizare

  9. Ministerul anticipeaza o presiune din partea parintilor si lucreaza la efecte nu la cauza. Cauza fiind incompetenta ministrului care nu a anticipat numarul de locuri in functie de demografie si de decizia ministerului de introduce clasa zero. Daca ministrul nu doreste sa faca ceva: va fi o batalie lunga a parintilor frustrati cu politicienii care vin doar cu bla bla in loc de masuri concrete.

    Par foarte relaxati cei din minister. Desi au probleme concrete si urgente precum cele de mai jos. Iar propunerea lor din monitorul oficial este neconstitutionala.

    Dau un exemplu din acesta lupta pe care ministerul vrea sa o duca cu sine insusi:
    Pentru ca vine o vara fierbinte, eu as incepe cu incalcarea legii nr. 179 din 9 iunie 2022
    privind datele deschise și reutilizarea informațiilor din sectorul public.
    (3) Entitățile publice au obligația de a pune la dispoziție, treptat și în formate accesibile, datele deținute cu privire la documentele care fac obiectul prezentei legi și de a asigura condițiile pentru accesul facil la documentele disponibile pentru reutilizare, cum ar fi prin publicarea de liste de inventar al datelor, împreună cu metadatele relevante, accesibile online și în formate prelucrabile automat, precum și pentru facilitarea accesului la site-uri portal cu legături spre listele de resurse.

    Portalul pentru admitere si evaluare nu respecta prevederile de mai sus.
    3) Contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:
    a) cu amendă de la 500 de lei la 5.000 de lei, pentru faptele prevăzute la lit. a), c), f),
    b) cu amendă de la 500 de lei la 10.000 de lei, pentru faptele prevăzute la lit. b), d), e),

  10. Și uite cum se încalcă dreptul elevilor și părinților de a alege să studieze la un liceu dorit. Încă nu am copii (și sper să nu am cât timp mai stăm în țara asta jalnică), dar dacă aș fi părinte și nu aș fi lăsată să aleg împreună cu copilul meu, ce este mai bun pentru el, atunci l-aș retrage de la învățământul de stat (cum am văzut că au început mulți părinți să facă ceea ce este un lucru excelent) și l-aș înscrie la o școală privată sau ar face homeschooling, pentru că deja noul regulament intră în sfera comunistă și noi ne lăudăm că suntem europeni și democrați, dar se pare că nu, e doar o vorbă în vânt.

    1. Problema este ca repartitia intrun liceu sau altul se face pe baza nediei de admitere si a optiunilor elevilor. Daca elevul are medie mica, cum ar putea fi admis la un liceu foarte cautat? Dupa aceata admitere, parintii cu relatii intervin si fac transferuri ”exceptionale” intre licee, chiar din clasa a noua. Si pana acum era interzis transferul elevilor de clasa a noua, dar se intampla, pe baza unor exceptii bine ticluite. La fel se va intampla si de acum inainte!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vaccinarea cu doza trei împotriva Covid-19, care începe pe 28 septembrie, este “ferm recomandată” angajaților din învățământ / Pentru jumătate dintre profesori, a trecut perioada de așteptare de șase luni

Personalul din învățământ se numără printre categoriile de persoane pentru care este “ferm recomandată” a treia doză de vaccin împotriva Covid-19, care va putea fi administrată începând de marți, 28…
Vezi articolul
creșe noi

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: În noul cod urbanistic vom introduce obligația de a construi creșe, grădinițe, școli și cabinete medicale în cartierele rezidențiale noi. Cetățenii ne întreabă „domnule, eu unde îmi duc copiii?”

În proiectul noului cod urbanistic, care va reglementa domeniul construcțiilor în localități, vor fi introduse obligații legale pentru administrațiile locale și dezvoltatorii de locuințe astfel încât să fie prevăzute servicii…
Vezi articolul