ROFUIP 2022: Comisia pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică va fi înființată în fiecare școală

39.457 de vizualizări
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
În fiecare școală din România va fi înființată o comisie pentru mentorat didactic și formare în cariera profesională, potrivit noului Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) ce urmează să fie publicat în Monitorul Oficial. Aceasta va fi o comisie cu caracter permanent, ceea ce înseamnă că își desfășoară activitatea pe tot parcursul anului școlar.

Amintim că Edupedu.ro a scris încă din luna mai că o nouă comisie permanentă se înființează în fiecare școală din România – Comisia pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică. – detalii aici.

Potrivit documentului obținut de Edupedu.ro, atribuțiile comisiei pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică sunt următoarele:

„a) asigură, la nivelul unității de învățământ, planificarea, organizarea și desfășurarea activităților din domeniul formării în cariera didactică;

b) realizează diagnoza de formare continuă la nivelul unității de învățământ;

c) asigură evaluarea stadiului de îndeplinire a condiției de formare pentru personalul didactic și validează, după evaluare, îndeplinirea condiției de formare prin acumularea numărului de credite profesionale transferabile legal prevăzut, inclusiv prin recunoașterea și echivalarea în credite profesionale transferabile, a rezultatelor participării personalului didactic la programe pentru dezvoltare profesională continua și pentru evoluția în cariera didactică;

d) asigură monitorizarea impactului formării cadrelor didactice asupra calității procesului de predare-învățare-evaluare și a progresului școlar al elevilor;

e) organizează activităţi pentru dezvoltare profesională continuă – acţiuni specifice unităţii de învăţământ, lecţii demonstrative, schimburi de experienţă etc.;

f) implementează standardele de formare asociate profilului profesional al cadrelor didactice;

g) consiliază cadrele didactice în procesul de predare-învățare-evaluare, inclusiv în sistem blended learning/online;

h) realizează graficul activităților de practică pedagogică și monitorizează activitatea profesorilor mentori, în cazul în care unitatea de învățământ este școală de aplicație,

i) asigură organizarea și desfășurarea activităților specifice de mentorat didactic pentru cadrele didactice debutante, în vederea susținerii examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar;

j) realizează rapoarte și planuri anuale privind dezvoltarea profesională continuă și evoluția în cariera didactică a personalului didactic încadrat în unitatea de învățământ;

k) orice alte atribuţii decurgând din legislaţia în vigoare şi din regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învățământ.”

Comisiile cu caracter permanent din noul Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar sunt:

  • a) comisia pentru curriculum;
  • b) comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
  • c) comisia de securitate şi sănătate în muncă şi pentru situaţii de urgenţă;
  • d) comisia pentru controlul managerial intern;
  • e) comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii;
  • f) comisia pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
DOCUMENT Va fi încheiată o singură medie anuală pe disciplină, potrivit ROFUIP 2022 / Profesorul trebuie să acorde cel puțin 3 note peste numărul alocat de ore săptămânal
Catalogul electronic va putea fi folosit în școlile pilot, dar trebuie tipărit obligatoriu și arhivat – ROFUIP 2022
BREAKING Elevii nu mai pot fi exmatriculați, modificare inclusă în noul Regulament de organizare a școlilor, care va intra în vigoare din 1 septembrie

6 comments
  1. Să vă gândiți și la o modalitate de recompensare a cadrelor didactice care vor fi încărcate cu inca un pomelnic de atribuții. Nu poți dubla doar atribuțiile (între noi fie vorba, in școală sunt cel puțin vreo 30 de comisii fiecare cu atribuțiile ei), fara sa prevezi și o plată pentru munca suplimentara. Cei care monitorizează meditațiile cadrelor didactice ar face bine să monitorizeze și munca depusa pt toate comisiile astea care se înmulțesc că ciupercile după ploaie. Sau angajați dom’le oameni care să se ocupe de comisii și lăsați oamenii să practice meseria pe care și-au ales-o, că și așa calitatea învățământului e pe butuci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook.…
Vezi articolul

Regulile pentru concursul de directori de școală vor fi modificate față de varianta inițială, anunță ministrul Cîmpeanu: Propunerile vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs pentru mai multe poziții și contestarea ambelor probe

Propunerile de modificare a proiectului de metodologiei pentru concursul național de directori și directori adjuncți de școli vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs…
Vezi articolul