Vasile Dîncu, ministrul Apărării: O intersecție de interese de toate felurile s-ar putea câteodată să blocheze dreapta desfășurare a sistemului de învățământ / Ministrul le-a cerut studenților să participe la dezbaterea proiectelor legii educației

221 de vizualizări
Foto: captură – live
Prezent la deschiderea de an universitar la UMF Carol Davila din București, ministrul Apărării le-a cerut studenților să trimită feedback pe proiectele legilor Educației, pentru că “sistemul educațional dintr-o țară nu este niciodată perfect, nici acum nu este perfect”, iar “legile să le schimbăm continuu”, a spus Vasile Dîncu.
  • Proiectele legilor Educației au fost puse în dezbatere publică pe 13 iulie, timp de 43 de zile și au fost intens criticate.
  • Peste 10.000 de amendamente au fost depuse și ar fi trebuit ca, în termen de 15 zile de la încheierea dezbaterilor, să fie făcute publice amendamentele și noile proiecte ale legii Educației după ce au fost luate în considerare amendamente propuse. Acest lucru încă nu s-a întâmplat, până în acest moment, deși termenul a fost mult depășit.
  • Proiectele au fost susținute de Sorin Cîmpeanu, care a spus vineri, la o zi după demisie, fără să recunoască plagiatul, că a plecat din funcție “ca să nu ducă în derizoriu o reformă adevărată”

După demisia ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, de joia trecută, nu se știe soarta proiectelor Educației care încă nu au fost făcute publice în varianta îmbunătățită după ce au fost luate în seamă și amendamentele propuse de 1.500 de persoane.

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, prezent la deschiderea de an universitar, la UMF Carol Davila din București, a cerut tinerilor să participe la consultări “până nu se bate încuie”, legea.

“Suntem într-o perioadă în care avem o dezbatere despre legile învățământului. Sistemul educațional dintr-o țară nu este niciodată perfect cu siguranță că nici acum nu este perfect, dar trebuie și legile să le schimbăm continuu. Vreau să vă invit astăzi pe dumneavoastră, profesori și studenți, să participați la această dezbaterea privind legile educației pentru că, cu adevărat trebuie perfecționate. Nu întotdeauna legiuitorul (guvernul sau parlamentul), știe cel mai bine ce se întâmplă în domeniu și atunci când faci o lege mai ales o lege puternică cu un puternic impact cum este cel al educației, se întâmplă și o intersecție de interese de toate felurile care s-ar putea câteodată să blocheze dreapta desfășurare a sistemului de învățământ. De aceea cred, mai ales voi, dragi tineri, că este foarte important să vă spuneți părerea și să veniți cu un feedback la timp, până nu se bate în cuie, să spunem așa, o asemenea lege”, a spus Vasile Dîncu.

Discursul ministrului apărării este la minutul 21:

Citește și:
LIVE VIDEO TEXT “Avem nevoie de toleranță zero în privința plagiatului” – Președintele Iohannis în deschiderea anului universitar 2022-2023, la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu” din București, fără ministru plin la 4 zile după demisia lui Cîmpeanu în afacerea plagiatului, cu un premier acuzat de plagiat și cu România educată tot la stadiul de proiect
Premierul acuzat de plagiat și cu portofoliu gol la Educație din cauza plagiatului lui Cîmpeanu, Nicolae Ciucă publică un mesaj pentru a marca începerea anului universitar 2022-2023: Standardele învățământului românesc să țină pasul cu vremurile. Modificările pe care le aducem prin Legile educației naționale reflectă o viziune orientată spre viitor

2 comments
  1. Sa participe,dar sa vorbeasca numai cei care i lauda ,iar cei care au alte păreri și propuneri rămân doar spectatori pe ,,mute” și nu au semnal la internet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Inspectorul școlar general al Capitalei: Inclusiv la grădiniță va fi activitate online / Profesorii pot merge la școală să folosească instrumentele pentru o lecție online de calitate

“Inclusiv la grădiniță va fi activitate online”, a declarat în această dimineață noul inspector școlar general al Capitalei, Liliana Toderiuc. Aceasta a precizat, după ședința convocată de ministrul Educației la…
Vezi articolul

RAPORT 42% dintre elevi nu pot interpreta o informație, nu pot construi idei proprii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, arată Raportul național de literație / Doar 11% au competențe funcționale de literație

În medie, elevii din România nu au competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat prin interpretarea și argumentarea unor ipoteze, nu…
Vezi articolul

Ludovic Orban, după ce lockdown-ul anunțat de alte state a lăsat școlile neatinse: Nu există un model european. Facem evaluări permanente cu privire la închiderea școlilor când se atinge incidența de 3 la mie

Premierul Ludovic Orban susține că “nu există un model european” de gestionare a școlilor și a educației, în pandemia COVID-19. Întrebat de ce România închide școlile și grădinițele atunci când…
Vezi articolul