Subiectele de la Evaluarea Națională clasa a II-a 2025 – Limba română – scris. Elevii au avut de redactat un text din 6 propoziții în care să folosească informațiile dintr-un afiș / Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe numere

49.388 de vizualizări
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a II-a au susținut marți, 13 mai, proba scrisă la Limba română din cadrul Evaluării Naționale 2025. La primul exercițiu au avut de scris un bilet adresat unei colege, prin care să o informeze despre o expoziție. Spre deosebire de anii trecuți, testarea scrisă nu a mai fost pe două numere.

UPDATE ora 15: Ministerul Educației a publicat subiectele pe care le-au avut de rezolvat candidații.

Candidații au avut la dispoziție 45 de minute pentru a rezolva subiectele la testele de la Evaluarea Națională 2025, cu 15 minute mai mult față de timpul alocat în anii trecuți.

În fiecare clasă, elevii au fost fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite.

Iată ce au avut de rezolvat elevii:

1. Clasa ta va organiza, săptămâna aceasta, o expoziție cu desene privind protecția animalelor. Dana, colega ta, a lipsit de la școală, așa că nu știe despre acest eveniment. Scrie un bilet adresat Danei, prin care o informezi despre această expoziție.

2. Privește, cu atenție, afișul de mai jos. (Este un afiș despre un târg de adopții pentru căței – n.red)

Scrie, pe pagina următoare, un text format din şase propoziţii în care să folosești informațiile din afiș, răspunzând la următoarele întrebări:

  1. Ce eveniment este prezentat pe afiș?
  2. Când are loc acest eveniment?
  3. Unde are loc evenimentul?
  4. Ce animale pot fi adoptate?
  5. Cât costă un animal adoptat?
  6. De ce este bine să fie adoptate animalele?

Scrie un titlu potrivit pentru textul tău.

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a II-a:
  • Limbă și comunicare — scris — Limba română — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — Limba maternă — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba română — 14 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba maternă — 14 mai 2025
  • Matematică și Explorarea mediului — 15 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 16 mai 2025

4 comments
  1. Da,au făcut pregătire făcând compuneri,nici măcar un test asemanator nu au avut și la evaluare le-a dat afișul din care trebuia sa scrie,marea majoritate,n-au știu ce trebuie sa facă…..și ma întreb,oare de se publica un fel de teste și se da cu totul și cu totul alt tip de test,de ce oare cumpărăm cărți de teste cu un anumit fel de teste și copiilor li se da altceva la evaluare…….România,educata,România lucrului bine făcut!

  2. Este foarte bine că au luat inițiativa aceasta, pentru că sunt copii care sunt in clasa a 8 și nu știu să facă o cerere,un bilet,o scrisoare…etc

  3. evaluare națională în clasa a… doua? mai gândește cineva limpede în sireaca Românică? ce urmează, evaluări naționale la grupa mare de la grădiniță?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lăsați profesorii să fie profesori - campanie Edupedu.ro pentru debirocratizarea muncii cadrului didactic

Profesorii cer ministerelor Educației, Muncii și Familiei, printr-o petiție, ca bursele sociale să fie gestionate de serviciile de asistență socială: În loc să se concentreze pe educarea și sprijinirea elevilor, profesorii sunt nevoiți să se ocupe de formalități birocratice

Peste 3.000 de profesori au semnat o petiție prin care solicită ministerelor Educației, Muncii și Familie ca bursele sociale să fie gestionate de serviciile de asistență socială. „Noi, cadrele didactice…
Vezi articolul

Activitate de gramatică, de 5 minute, la începutul fiecărei ore de Limba română, exerciții de redactare a unui text și ateliere de lucru pentru profesorii evaluatori, printre măsurile propuse de ISMB după rezultatele de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024

Desfășurarea unei activități de gramatică, de minim 5 minute, la începutul fiecărei ore de Limba română, se află printre măsurile de remediere, potrivit raportului privind organizarea și desfășurarea simulării Evaluării…
Vezi articolul

OFICIAL Noile reguli de omologare a mijloacelor de învățământ, aprobate de Ministerul Educației, stabilesc în premieră obligația ca acestea să fie conforme cu programa școlară, să încurajeze gândirea creativă și spiritul critic / Criterii separate pentru instrumente de învățare folosite și în învățământul special

Documentul care reglementează omologarea mijloacelor de învățământ, actualizat după 7 ani, a fost publicat în Monitorul Oficial. Ordinul de ministru privind metodologia de omologare stabilește pentru prima oară criterii clare…
Vezi articolul

GHID Completarea declarației de venit pentru profesorii care dau meditații contra cost – sfaturi de la reprezentanții ANAF / Exemple pentru impozitarea pe normă de venit sau în sistem real

Profesorii care dau meditații pe bani elevilor trebuie completeze declarația unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale. Pașii pentru completarea documentului au fost explicați de către reprezentanții ANAF, în…
Vezi articolul