Calendarul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, în discuție la Minister: pe 20 aprilie încep testările la a II-a, pe 12 mai la a VI-a și pe 18 mai la clasa a IV-a

35.347 de vizualizări
Calendarul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost stabilit, într-o primă variantă, de către Ministerul Educației, potrivit surselor Edupedu.ro. Testările vor începe în data de 20 aprilie 2020, când debutează Evaluarea Națională la clasa a II-a, se arată în draftul calendarului obținut de Edupedu.ro. La clasa a IV-a, evaluările se vor desfășura în perioada 18 – 20 mai.

“Unde suntem din punct de vedere al competențelor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a după aproape un an de predare online, asta vrem să aflăm”, a declarat aseară Sorin Cîmpeanu la Digi24. Amintim că Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se organizează după o pauză de un an.

Calendar Evaluarea Națională la Clasa a II-a – Draft:

20 aprilie 2021: Limba română – Scris
21 aprilie 2021: Limba română – Citit
22 aprilie 2021: Matematică
23 aprilie 2021: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
– Fiecare probă durează 30 de minute

Calendar Evaluarea Națională la Clasa a IV-a – Draft:

18 mai 2021: Limba română
19 mai 2021: Matematică
20 mai 2021: Limba maternă
– Fiecare probă durează 1 oră

Calendar Evaluarea Națională Clasa a VI-a – Draft:

12 mai 2021: Limba și comunicare
13 mai 2021: Matematică și Științe ale Naturii
– Fiecare probă durează 1 oră

În 2020, Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost anulate din cauza pandemiei COVID-19, iar anul acesta “consider că sunt foarte importante, pentru a putea ști unde ne aflăm după aproape un an de predare online”, a mai spus Cîmpeanu, în urmă cu o săptămână.

Amintim că, începând de astăzi, orele remediale sunt organizate de școli, pentru recuperarea pierderilor acumulate în perioada în care școala s-a desfășurat online (detalii aici).

Rezultatul evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a NU se pune în catalog, nu se anunță public, nu stă la baza ierarhizării copiilor, ci se comunică fiecărui părinte în parte și pe baza lui învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, acolo unde identifică probleme.

Evaluarea de la clasa a VI-a are rol de preorientare școlară către un anumit tip de școală profesională sau liceu, iar rezultatele de la a IV-a sunt folosite de Ministerul Educației și pentru diagnoză de sistem, pentru verificarea rezultatelor curriculumului la final de ciclu primar și eventuale recalibrări ale conținuturilor predate la clasă.

Copiii susțin aceste testări în clasa în care învață și în așezarea normală în bănci, subiectele fiind pe două numere. Subiectele sunt realizate de Ministerul Educației, iar părintele poate verifica în siguranță (notele nu se trec în catalog) dacă învățătorul i-a subevaluat sau supraevaluat copilul, iar la nivel de școală se poate vedea care este progresul majorității elevilor dintr-o clasă din a II-a până în a IV-a.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Ministrul Educației: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt foarte importante pentru a putea ști unde ne aflăm, după aproape un an de predare online. Organizarea să fie la nivelul fiecărei școli
Mircea Miclea: 3 urgențe pentru bugetul educației pe 2021 și obligatoriu trebuie susținute evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. “Minciuna generalizată o vom plăti toți”
Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi susținute digital în 2023-2024 – a anunțat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea: În cațiva ani să transferăm toate examenele în zona digitală
Analfabetismul funcțional la clasa a II-a este de peste 40%. Rezultatele Evaluării Naționale 2019 despre care nicio autoritate nu vorbește
La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Raportul evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost făcut “de nespecialiști în evaluare educațională”. Nu ai nevoie de inspectorate să-ți facă propuneri de îmbunătățire a performanțelor elevilor – analiza cercetătorului Dacian Dolean
Evaluări sabotate de Ministerul Educației. Expertul în testare Dragoș Iliescu, analiză dură a rapoartelor de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2018
Analiza primelor evaluări aplicate național: Rezultate socante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu invata sa aplice si sa analizeze cunostintele din scoala – Mircea Miclea


4 comments
  1. O alta tampenie marca “Campeanu”! Noi avem fixate inspectii la acele date! De ce sa se dea Evaluare la clasa a VI-a daca tot anul copiii au invatat online?Sa se evalueze ce anume? E normal acest ministru?

  2. Nu credeți că ar fi trebuit stabilit înainte calendarul evaluărilor, cu măcar 6 luni?!
    Majoritatea școlilor au exact in perioada propusa de minister… programul “Școala altfel”!

    1. Asta e bataie de joc!Unii dintre noi ne-am fixat inspectiile de grad chiar in acele perioade. Si asta de mult timp!Cand sa le mai dam daca ministrul vrea sa evalueze niste copii care au lucrat online,de multe ori cu probleme de conexiune? Omul asta are o problema in a intelege ca e o situatie pandemica,nu una normala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministra Deca, către inspectorii școlari generali: Trebuie să scăpăm de hârtii și bibliorafturi / Niciun cuvânt despre propunerile venite de la cei 42 de șefi de ISJ aduși 3 zile la Poiana Brașov

Ministra Educației, Ligia Deca, anunță în a doua zi de consfătuiri cu inspectorii școlari generali din țară, organizată înainte să înceapă cursurile noului an școlar, că le-a transmis, printre altele,…
Vezi articolul

Educația să fie inclusă ca domeniu prioritar în Strategia națională de apărare a țării în viitorul mandat de președinte – propunere a Alianței organizațiilor studențești pentru candidații la președinție / Toate legile pe cale de promulgare să fie transmise spre reexaminare dacă nu respectă transparența decizională, mai cere organizația

Includerea Educației ca domeniu prioritar de dezvoltare și acțiune în Strategia națională de apărare a țării, în mandatul viitorului președinte al României, precum și măsuri dure pentru respectarea transparenței decizionale…
Vezi articolul

Legea Educației impune elevilor prezența fizică într-o școală acreditată sau autorizată, motivează instanța în cazul celor două familii din Bihor care și-au retras copiii de la școală și au făcut homeschooling

Judecătoria Oradea precizează că decizia celor două familii din Bihor care și-au retras copiii de la o școală acreditată pentru a-i înscrie într-o instituție neacreditată în România, este „o formă…
Vezi articolul