Cîmpeanu, despre scenariul hibrid: „A generat pierderi, dar puși fiind în situația de a alege între două variante rele, suntem obligați de a numi răul cel mai mic”

7.212 vizualizări
Foto: Pixabay.com
În situația limită în care într-o clasă dintr-o școală aflată în scenariul roșu cu depășirea indicelui de 3 la mie, doresc să participe la ore toți elevii, atunci „suntem nevoiți să revenim la scenariul cu prezență alternativă: o săptămână cu prezență fizică, o săptămână cu prezență online”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, duminică seara la Digi24. „Este un scenariu despre care am spus că a generat pierderi, dar puși fiind în situația de a alege între două variante rele, suntem obligați de a numi răul cel mai mic”, a adăugat acesta.

Mai jos, declarația integrală a lui Sorin Cîmpeanu, duminică seara, la Digi24:

„În urmă cu câteva minute, Ministerul Educației a transmis în teritoriu către toate inspectoratele școlare și către toate școlile, o instrucțiune cu precizări care să clarifice acest mod de funcționare nedorit, dar am accpetat punctul de vedere al Ministerului Sănătății care a impus această înjumătățire a efectivelor de elevi din considerente sanitare.

Să nu mă întrebați care este diferența în aceeași școală în care nu sunt restricții numerice cu privire la efectivele claselor primare, care pot merge cu prezență fizică în scenariul roșu, fără niciun fel de înjumătățire față de clasa a VIII-a în care elevii au de susținut un examen național, pentru că nu am să știu să răspund la această întrebare.

Având această situație prin semnătura asumată a celor doi miniștri, încercăm să o gestionăm cât mai bine posibil. Am definit deja, prin raportare la art. 63 din Legea Educației, care sunt efectivele de elevi care pot participa cu prezență fizică în clasa a VIII-a, 15 elevi/clasă raportat la 26 – 29 de elevi/clasă în gimnaziu și 17 elevi/clasă în liceal, postliceal și profesional. Actele normative nu impun restricții numerice pentru preșcolar și primar din școlile aflate în scenariul roșu.

În situația în care se înregistrează un număr mai mare de elevi care doresc să participe cu prezență fizică, unitățile de învățământ prin conducerile lor trebuie să știe că au obligația asigurării la educație pentru toți preșcolarii și elevii din aceste unități de învățământ cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.”

Moderator: Dacă își doresc mai mult de 17 elevi care sunt în clasa a XII-a să participe la ore, profesorii au totuși obligația să îi lase să participe fizic, nu online?

„Nu, situația se diferențiază între a dori să participe 18 elevi, față de 17, caz în care nu putem vorbi de o rotație, și situația limită în care vor să participe toți cei 34 de elevi cu prezență fizică. În această situație, sigur că da, suntem nevoiți să revenim la scenariul cu prezență alternativă, o săptămână cu prezență fizică, o săptămână cu prezență online. Este un scenariu despre care am spus că a generat pierderi, dar puși fiind în situația de a alege între două variante rele, suntem obligați de a numi răul cel mai mic. Varianta cealaltă era să nu existe permisiunea de participare fizică la ore pentru niciunul din elevii claselor terminale din școlile care funcționează în scenariul roșu.

În această situație, conducerile școlilor, care au atribuții manageriale, vor aprecia diferența între a dori să meargă un elev peste jumătate și a dori să meargă 17 elevi peste jumătate. La un elev peste jumătate va fi identificată o soluție, la 17 elevi peste jumătate, va fi identificată soluția prezenței alternative, decizia aparține fiecărei școli, cert este că școlile au obligația asigurării soluțiilor adecvate pentru procesul educațional online.

În cazul Timișoarei nu mai există loc de negociere, din păcate, ultimul ordin de ministru comun prevede acest lucru, că peste rata de infectare de 6 la mia de locuitori, toate activitățile se suspendă, din păcate se suspendă și activitatea școlilor.

Însă, o altă precizare cuprinsă în această instrucțiune este următoarea: prezența fizică în scopul participării la orele remediale este permisă în unitățile de învățământ care organizează cel puțin o grupă de învățământ remedial pentru toți elevii care solicită acest lucru prin înscrierea în programul de ore remediale. Este vorba de cei care au pierdut pe parcursul unui an de predare online, deci este permisă prezența fizică în toate clasele, la toate orele, indiferent de scenariul în care funcționează, cu excepția carantinei, desigur, pentru derularea orelor de recuperare. Deci nu avem limită în cazul orelor remediale, dar trebuie să precizez că pentru acest program, dimensiunea grupelor este de 10-12 elevi, deci sunt grupe reduse”, a spus Cîmpeanu.

Amintim că Bucureștiul a depășit vineri indicele de 3 la mia de locuitori în cazul infectărilor cu coronavirus. Astfel, copiii de grădiniță și cei din clasele pregătitoare – a IV-a vor merge fizic luni, 8 martie, la școală, așa cum au făcut și până acum. La gimnaziu și liceu, vor continua să se prezinte fizic în clase doar elevii de-a VIII-a, a XII-a, a XIII-a și cei din clasele terminale ale învățământului profesional și postliceal, însă doar cu prezența a cel mult jumătate dintre elevi. Deciziile sunt prevăzute în hotărârea emisă duminică dimineață de Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență.

Descarcă de aici Hotărârea CMSU, document în forma .PDF:

Hotararea-CMBSU-nr-8-din-07.03.2021Download

Cîmpeanu a mai declarat tot duminică, la Digi24, că în clasele de a VIII-a și a XII-a în care toți elevii vor vrea să vină fizic la școală, în localitățile care au intrat în scenariul roșu, „se vor lua măsuri de rotație, lucru pe care îl vom detalia” printr-un nou ordin de ministru.

Ministrul Educației a revenit cu noile modificări la nici 12 ore de la publicarea în Monitorul Oficial a noului ordin comun ME-MS care schimbă regulile școlarizării pentru scenariul 3, după ce Edupedu.ro a semnalat că ordinul publicat sâmbătă seară în Monitor nu prevede în mod expres nicio formă de învățare pentru elevii care stăteau acasă, din clasele terminale.

Sâmbătă, miniștrii Educației și Sănătății au modificat ordinul comun care conține noile reguli de prezență fizică la școală în scenariul roșu. Ordinul comun al Ministerului Educației (ME) și al Ministerului Sănătății (MS) a fost publicat aseară în Monitorul Oficial, însă nu prevede explicit ce face jumătatea din clasă din anii terminali care nu vine la școală fizic.

Sursă foto: Pixabay

Citește și:
DOCUMENT “Inscrucțiuni” suplimentare pentru aplicarea noilor reguli în scenariul roșu, transmise școlilor: Pot veni fizic la școală doar 15 elevi dintr-o clasă de-a VIII-a și 17 de-a XII-a, profesională/postliceală an terminal. Ceilalți elevi din aceste clase sunt obligați să participe la cursurile online
DOCUMENT Cum merg elevii la școală în București, de luni 8 martie, pentru următoarele două săptămâni. Hotărârea Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență
Surse: Inspectoratele școlare au fost eliminate din procedura de stabilire a școlilor care fac ore remediale. Școlile pot să organizeze cursurile cu elevii fără aprobare de la inspectorat – DOCUMENT
Peste 225.000 de elevi au fost înscriși pentru participarea la orele remediale, anunță ministrul Educației. Numărul este la mai puțin de jumătate față de cel al elevilor despre care tot ministrul spunea că nu au avut acces la școala online
Elevii vor veni la școală prin rotație, în clasele în care peste jumătate din copiii din ani terminali vor prezență fizică la ore. Cîmpeanu, cu privire la elevii care stau acasă: Am transmis în sistem obligativitatea accesului la educație și vom reveni cu precizări
OFICIAL Ordinul cu noile reguli de prezență fizică la școală în scenariul roșu, publicat în Monitorul Oficial. Pentru jumătate din elevii înmatriculați în clasele din anii terminali, care nu vin la școală fizic, nu sunt obligatorii cursurile online
Scenariile modificate pe baza cărora elevii merg la școală fizic: În scenariul 3 elevii din anii terminali merg la școală doar câte o jumătate de clasă fizic
Masca de protecție nu mai este obligatorie la școală în două situații: la orele de sport în aer liber și la orele de studiu ale instrumentelor de suflat
Simulările pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională, Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, orele remediale și examenele sunt permise cu prezență fizică a elevilor, potrivit noilor reguli

8 comments
  1. Noii guvernanți gândesc contabil.
    Ei se rezumă strict la cifre.
    Scenariul hibrid a fost scos pt. că după un an școlile nu sunt dotate cu echipamente adecvate.
    Așa ca in orașele mari din județele unde nu se testează au fost trimiși 35 de elevi in clasă cu distanțare de 10 cm.
    După 30 de zile efectul e evident.

  2. Nu puteți avea pretenții de la acest ministru prieten bun cu Ponta care era un susținător acerb al deschiderii școlilor. Ponta are copilul la școală privată,, Școala Mea” și cei din sistemul privat vor să funcționeze normal pentru că ei au elevi puțini în clasă, doar nu se amestecă cu noi, oamenii obișnuiți. Mereu se dau ordine de ministru doar pentru grupuri mici de oameni, de aici și nemulțumirile pentru că nu poți aplica ce vrea un grup pentru o mulțime.

  3. În primul rand ,este un haos ,în fiecare zi veniți cu ordine,iar apoi adăugiri la ordine și aruncați pisica în gradina școlilor.Prezentati noi teste și mai stufoase si mai greu de terminat în 2 ore ,de parca accesti copii ar trebuii sa se comporte ca niște roboti.Nu aveti nici o coerenta in decizii și înnebuniți si bulversați, atât părinți,copiii și profesorii.

  4. Sistemul hibrid a “generat pierderi” pentru ca incompetentii din minister au gasit una din cele mai proaste variante. In alte tari sistemul hibrid functioneaza acceptabil pentru ca au gasit solutii mai bune.

  5. Greșeala nu este ca cei de a opta învață în sistem hibrid, ci este greșeală ca cei de curs primar învață grămadă.
    Ideal era ca întreb anul școlar sa fi fost online pentru toți. Dar pentru asta era nevoie de părinți care sa își suporte acasă toată ziua proprii copii și sa se implice în procesul de învățământ, ajutând copii mici.
    Cat despre cei de clasele 5-12,fara probleme, pot învata online, dacă sunt atenți și cooperanți la orele de curs.
    Daca părinții au încredere în copiii lor, și copiii se simt obligati sa onoreze aceasta încredere.
    Dar acum raul a fost făcut.
    Domnul ministru nu are putere de înțelegere, empatie și încredere în eforturile cadrelor didactice.
    Expunând elevii, care sunt principalii vectori de transmitere în comunitate și în familii a virusului, înrăutătiti situația la nivel comunitar, domnule ministru!
    Dumnezeu cu mila.

    1. Grețoase cuvinte acestea cu ” răul cel mai mic”! Cunoaștem cu toții efectul acestui mesaj că de 30 de ani votam sub îndemnul lui și am ajuns că țară, unde am ajuns!
      Acum vom alege răul cel mai mic și pt copii noștrii in loc sa ” tăiem răul de la rădăcina”!

  6. E trist dacă tu ca ministru nu știi nici acum care e diferența dintre clasele primare și toți ceilalți elevi. Cu cât înaintezi in vârsta posibilitatea de a face forme grave este din ce in ce mai mare. Copiii peste 13 ani se îmbolnăvesc la fel ca adultii. De asemenea părinții celor din intervalul clasa zero – clasa a patra sunt in marea lor majoritate in intervalul 30-40 ani, predispuși teoretic la forme mai usoare ale bolii decât cei cu vârste mai înaintate. Te poți uita la datele insp unde se vede foarte clar ca efectul deschiderii școlilor a dus la creșterea numărului de cazuri fix in intervalele de vârsta anterior menționate.

    1. Corect. As mai adauga si faptul ca cei mici au scoala aproape de casa, dar cei de liceu (uneori si cei din gimnaziu) au scoala departe de casa si folosesc mijloacele de transport în comun sau fac naveta in alte localități, ceea ce creste riscul de infectare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Zece elevi ai Asociației Elevilor din Constanța nu au fost primiți la o dezbatere publică pe proiectele legilor Educației și au fost dați afară din sediul Prefecturii, unde aveau loc discuțiile / ISJ Constanța anunța anterior pe Facebook că “invită la discuții elevi, părinți, organizații sindicale, manageri școlari, reprezentanți ai ONG-urilor”

Zece elevi, membri ai Asociației Elevilor din Constanța, au reclamat faptul că nu au fost primiți la dezbaterea publică de azi, anunțată pe Facebook atât de ministrul Educației, cât și…
Vezi articolul