Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 435.467.515 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • BCR pentru comunitate
  • Profesori

Material susținut de BCR

Concurs național pentru profesori, de aplicare la clasă a fișelor didactice / Profesoarele Diana Corfu și Andreea Tatiana Dragoș, despre cum literatura, matematica și educația financiară pot sta la aceeași masă, în lecții care îi fac pe elevi mai responsabili și mai curioși

Redacția
  • 1 octombrie 2025
  • 15 minute read
  • No comments
8.873 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
O comunitate în care profesorii descoperă că școala poate fi un loc în care viața de zi cu zi se întâlnește firesc cu programa școlară este în plină dezvoltare în programul Lifelab. Aflat în al patrulea an de desfășurare, proiectul de educație financiară aplicată a scos din nou la lumină povești ale profesorilor care au transformat ideea de învățare interdisciplinară într-o practică reală la clasă. Două dintre câștigătoarele primei ediții a Concursului Lifelab 2025, Diana Gabriela Corfu, director adjunct și profesor pentru învățământ primar la Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Breaza, și Andreea Tatiana Dragoș, profesor de limba și literatura română la Școala Gimnazială Grajduri din Iași, au spus într-un interviu pentru Edupedu.ro despre cum li s-a schimbat atât predarea, cât și relația cu elevii.
  • Concursul LifeLab, desfășurat în anul școlar trecut la nivel național, a invitat profesorii din toate ciclurile de învățământ să aplice la clasă fișele educaționale interdisciplinare disponibile pe platforma Lifelab.ro și să documenteze modul în care acestea au fost folosite. Cadrele didactice au încărcat fotografii sau clipuri video din timpul orelor, alături de descrieri ale activităților, fiecare fișă implementată fiind înscrisă separat în concurs. Premii au fost oferite și profesorilor care devenea creatori de fișe didactice validate mai apoi de experții din proiect. Premii în valoare totală de 14.500 lei – 50 de vouchere eMAG – au fost oferite celor mai implicați profesori, pe baza calității aplicațiilor și materialelor realizate.
  • Concursul LifeLab pentru anul școlar 2025-2026 a fost lansat azi și se va desfășura în perioada 1 octombrie 2025 – 31 mai 2026, în trei etape. Participarea este deschisă tuturor cadrelor didactice din România, de la nivel preșcolar până la liceu, care aplică la clasă fișele educaționale LifeLab și documentează activitățile prin descrieri, fotografii și feedback din partea elevilor. Profesorii pot înscrie fiecare fișă aplicată completând pe platforma LifeLab formularul dedicat. În total, sunt puse la dispoziție 80 de premii, constând în vouchere eMAG de 300 lei, valoarea totală a premiilor fiind de 24.000 lei.

Pentru Diana Corfu, participarea la LifeLab a fost mai mult decât un exercițiu profesional, a fost confirmarea că educația poate să coboare în concretul vieții copiilor. „LifeLab aduce o schimbare reală în modul în care tinerii își dezvoltă competențe practice. Am ales să mă implic pentru că am văzut în proiect o oportunitate de a contribui la formarea unei generații mai conștiente și mai pregătite pentru provocările reale”, spune cadrul didactic. Fișele realizate, premiate în cadrul concursului, au fost gândite să fie vizuale, interactive și ancorate în experiența copiilor. „Am pornit mereu de la ideea că acestea trebuie să fie legate de realitatea lor. Copiii nu mai percep învățarea ca pe o succesiune de materii separate, ci ca pe o experiență unitară, în care matematica se leagă de viața de zi cu zi, științele de mediul înconjurător, iar competențele sociale și de comunicare se dezvoltă în paralel”.

  • VIDEO Aplicarea unei fișe LifeLab la casa a II-a făcută de profesoara Diana Corfu

Experiența nu s-a oprit, însă, la clasă. Prin conferințele și webinariile la care a participat, Diana Corfu a dus exemplul mai departe, inspirând și alți profesori. „Cel mai mare câștig a fost sentimentul de comunitate și de colaborare. Colegii au plecat cu idei și resurse concrete, dar mai ales cu încurajarea că pot încerca și ei abordări similare” . În școală, proiectul i-a apropiat de elevi: „Activitățile LifeLab au schimbat dinamica clasei: am devenit mai mult un ghid și un partener de învățare, iar ei au câștigat curajul de a pune întrebări și de a veni cu soluții proprii”.

Pe aceeași linie a curajului se înscrie și povestea Andreei Tatiana Dragoș. Dacă la început s-a înscris în concurs la îndemnul unei prietene, descoperirea a fost cu totul neașteptată. „Am avut oarecare reticențe la început, dar am considerat că poate fi o oportunitate de a le arăta elevilor că limba și literatura română pot fi relevante și pentru aspecte practice. Aplicarea fișelor la clasă a fost o experiență motivantă: implicarea elevilor a crescut, iar eu am simțit că parcurgem împreună un drum spre responsabilitate” .

Andreea Tatiana Dragoș / Foto: arhiva personală

Unul dintre momentele cele mai vii a fost atunci când a adus educația financiară în analiza schiței „Vizită” de I.L. Caragiale, spune cadrul didactic. Elevii au primit un buget ipotetic de 100 de lei pentru o vizită la Ionel și au trebuit să planifice cheltuielile. „La început, au notat cheltuieli simple, dar apoi au descoperit costuri ascunse și au realizat că unele produse, deși mai ieftine, aveau termene de livrare care îi împiedicau să-și ducă planul la bun sfârșit. Au fost surprinși să vadă cât de realistă era situația și au înțeles mai bine, atât textul literar, cât și importanța planificării financiare”.

Adaptarea și crearea de fișe proprii i-au permis să conecteze literatura la realitatea elevilor. „Am reușit să creez contexte autentice în care să învețe planificarea, colaborarea și gândirea critică. Totodată, pentru mine a fost un exercițiu de creativitate pedagogică”. Rezultatele nu au întârziat să apară: elevii sunt mai curioși, mai implicați și mai dornici să colaboreze. „Cred că cel mai mare merit al acestor tipuri de activități este tocmai că participă toți elevii, mai ales cei care în mod obișnuit ar prefera să nu se implice. Aici au prins încredere că și ei știu să răspundă bine la disciplina mea”.

Atât în Prahova, cât și la Iași, cele două profesoare arată că atunci când școala vorbește pe limba copiilor și nu tratează disciplinele ca pe ziduri, ci ca niște punți între viață și cunoaștere, se schimbă și atmosfera de la clasă, și atitudinea față de învățare. „Provocarea principală este să păstrezi echilibrul între dimensiunea estetică a literaturii și componenta practică a educației financiare. Dar exact în această provocare se ascunde și oportunitatea”, crede Andreea Dragoș .

Iar Diana Corfu rezumă rolul unui lider educațional, din calitatea sa dublă – de director adjunct și de profesor pentru învățământ primar – să fie model de deschidere și să creeze condițiile pentru ca profesorii să aibă curajul să inoveze. „Nu este suficient să încurajezi, trebuie să creezi și condițiile practice pentru ca profesorii să poată implementa aceste metode. Rolul unui director adjunct nu se rezumă la partea administrativă, ci devine un factor de coeziune, inspirație și susținere reală pentru întreaga comunitate școlară”, spune profesoara.

Concursul LifeLab a arătat că educația prinde rădăcini atunci când profesorii au libertatea și încrederea de a aduce viața în lecțiile predate. Povestea celor două profesoare premiate arată că schimbarea în școli nu se face prin formule abstracte, ci prin oameni care cred că fiecare exercițiu de la clasă poate deveni o lecție de viață. Înscrierile la Concursul LifeLab 2025-2026 sunt deschise.

Redăm aici răspunsurile integrale ale profesoarei Diana Corfu:

Ce v-a motivat să vă implicați încă de la început în proiectul LifeLab și cum ați reușit să rămâneți constant activă în promovarea lui?

„LifeLab aduce o schimbare reală în modul în care tinerii își dezvoltă competențe practice, mai ales în domeniul educației financiare și al abilităților de viață. Am considerat că este o inițiativă necesară, pentru că îi ajută pe elevi să înțeleagă mai bine cum să ia decizii financiare, să comunice eficient și să-și dezvolte gândirea critică. Am ales să mă implic pentru că am văzut în LifeLab o oportunitate de a contribui la formarea unei generații mai conștiente și mai pregătite pentru provocările reale. La fiecare generație de elevi am desfășurat activități de educație financiară și am observat cum interesul și implicarea lor au crescut de la an la an. Am reușit să rămân constant activă în promovarea lui prin participarea la activități, prin împărtășirea experiențelor mele cu alți colegi și prin faptul că am comunicat beneficiile proiectului atât în mediul online, cât și în discuții directe. Rezultatele vizibile, entuziasmul participanților și schimbările pozitive în modul lor de gândire, m-au făcut să îmi doresc să continui să fiu parte din acest demers pentru că am văzut rezultate concrete: interesul și progresul celor implicați.

Fișele realizate de dumneavoastră au fost premiate. Ce elemente credeți că le fac relevante și atractive pentru elevii de ciclu primar? E complicat să faci materiale didactice transdisciplinare, consumă timp – ce i-ați spune unui coleg de cancelarie care v-ar întreba asta?

Fișele realizate îmbină partea educațională cu elemente atractive pentru copii: sunt vizuale, interactive și pornesc de la situații reale, pe care elevii le pot înțelege și conecta cu experiența lor de zi cu zi. Am încercat să fac materialele cât mai accesibile și prietenoase, dar în același timp să transmită conținuturi esențiale din mai multe arii curriculare.  Am pornit mereu de la ideea că acestea trebuie să fie ancorate în realitatea copilului: să folosească exemple din viața cotidiană, să propună situații-problemă pe care cei mici le pot recunoaște și să le stârnească curiozitatea. Cred că tocmai această combinație dintre joc și învățare, dintre accesibil și formativ, le face relevante și atractive pentru copii. În ceea ce privește partea de transdisciplinaritate, recunosc că este un proces solicitant și consumator de timp. Trebuie să cauți conexiuni autentice între discipline, să gândești activități care să nu pară forțate, ci să se completeze firesc. Însă rezultatul merită efortul.

Copiii nu mai percep învățarea ca pe o succesiune de materii separate, ci ca pe o experiență unitară, în care matematica se leagă de viața de zi cu zi, științele de mediul înconjurător, iar competențele sociale și de comunicare se dezvoltă în paralel. Dacă un coleg m-ar întreba de ce să investească timp      într-un astfel de demers, i-aș spune că, deși începutul este mai dificil, satisfacția este foarte mare: elevii sunt mai implicați, mai activi și rețin informațiile pe termen lung. În plus, odată ce ai creat câteva materiale transdisciplinare, ele devin o resursă reutilizabilă și adaptabilă pentru anii următori. Practic, timpul investit astăzi se transformă într-o bază solidă pentru o predare mai modernă, mai apropiată de nevoile reale ale copiilor.

Ați prezentat experiențele la conferințe și webinarii. Care a fost reacția celorlalți profesori și ce impact simțiți sau sperați că a avut acest schimb de bune practici?

Prezentarea experiențelor la conferințe și webinarii a fost, pentru mine, o oportunitate de a împărtăși nu doar rezultate, ci și provocări și soluții concrete din implementarea proiectului. Cadrele didactice  au apreciat caracterul practic al materialelor și faptul că ideile prezentate puteau fi adaptate cu ușurință la propriul context didactic. Au existat și întrebări legate de modul în care pot integra metodele transdisciplinare în activitățile zilnice, ceea ce arată interesul real de a încerca și ei abordări similare. Impactul acestui schimb de bune practici cred că se vede în două direcții: pe de o parte, profesorii au plecat cu idei și resurse concrete pe care le pot aplica imediat la clasă; pe de altă parte, s-a creat un sentiment de comunitate și de colaborare între cadre didactice din zone și specializări diferite. Sper ca aceste întâlniri să fi încurajat mai multă deschidere către inovație, să fi redus teama de a experimenta și să fi inspirat colegii să caute conexiuni între discipline și metode variate.

Personal, cred că cel mai mare câștig este faptul că aceste discuții au demonstrat că schimbul de experiențe nu este un exercițiu formal, ci o sursă reală de învățare reciprocă, care ne ajută pe toți să ne îmbunătățim practica didactică și, în final, să le oferim elevilor o educație relevantă și atractivă.

Cum se reflectă implicarea în proiect în relația cu elevii și în rezultatele lor de zi cu zi?

Implicarea în proiect s-a reflectat în primul rând în modul în care s-a consolidat relația cu elevii. Activitățile propuse de LifeLab au creat contexte mai prietenoase și mai apropiate de universul lor, ceea ce a făcut comunicarea mult mai deschisă. Elevii s-au simțit ascultați, valorizați și motivați să participe activ, nu doar să recepționeze informații. Practic, proiectul a schimbat dinamica clasei: am devenit mai mult un ghid și un partener de învățare, iar ei au câștigat curajul de a pune întrebări și de a veni cu soluții proprii. În ceea ce privește rezultatele, se observă o îmbunătățire nu doar la nivel de cunoștințe, ci și la nivel de atitudini și comportamente. Copiii au început să gândească mai critic, să facă legături între ceea ce învață la școală și situațiile din viața reală și să lucreze mai bine în echipă. De asemenea, implicarea lor constantă în activități interactive i-a ajutat să-și dezvolte autonomia și să-și asume mai responsabil sarcinile.

Pe termen lung, cred că aceste schimbări contribuie nu doar la rezultate școlare mai bune, ci și la formarea unor competențe de viață esențiale – ceea ce, de fapt, este obiectivul principal al proiectului.

Ca director adjunct, cum vedeți rolul unui lider educațional în sprijinirea profesorilor pentru a adopta metode transdisciplinare precum cele promovate de LifeLab?

Rolul unui lider educațional, în opinia mea, este acela de a crea cadrul și climatul potrivit pentru ca profesorii să aibă curajul și resursele necesare să adopte metode inovatoare, cum sunt cele transdisciplinare promovate de LifeLab. Acest aspect înseamnă, în primul rând, sprijin moral și profesional: să le arăți colegilor că efortul lor este apreciat și că inovația nu trebuie privită ca o povară, ci ca o oportunitate de a aduce un plus de valoare în procesul educativ. De asemenea, un lider educațional trebuie să faciliteze formarea continuă – prin ateliere, schimburi de bune practici, mentorat – și să asigure accesul la resurse didactice adaptate. Nu este suficient să încurajezi, trebuie să creezi și condițiile practice pentru ca profesorii să poată implementa aceste metode.

Un alt aspect important este modelul personal: dacă liderul adoptă o atitudine deschisă, colaborativă și orientată spre învățarea pe tot parcursul vieții, atunci transmite implicit profesorilor mesajul că schimbarea și adaptarea sunt normale și necesare. În acest fel, rolul unui director adjunct nu se rezumă la partea administrativă, ci devine un factor de coeziune, inspirație și susținere reală pentru întreaga comunitate școlară”.

Redăm aici răspunsurile integrale ale profesoarei Andreea Tatiana Dragoș:

Ce v-a determinat să vă înscrieți în concursul LifeLab și cum ați trăit experiența aplicării fișelor la clasă?

„M-am înscris în concursul LifeLab la îndemnul unei prietene, și ea, la rândul ei, profesoară. Am avut oarecare reticențe la început, dar am considerat că poate fi o oportunitate de a le arăta elevilor că limba și literatura română pot fi relevante și pentru aspecte practice, nu doar teoretice. Aplicarea fișelor la clasă a fost o experiență motivantă: implicarea elevilor a crescut, iar eu am simțit că parcurgem împreună un drum spre responsabilitate. Dacă ar fi să descriu proiectul într-un singur cuvânt, acesta ar fi responsabilitate.

Ați reușit să integrați educația financiară în lecții de literatură și gramatică. Ne puteți da un exemplu concret de activitate care a surprins plăcut elevii?

Un astfel de moment a fost în cadrul lecției „Vizită” de I.L. Caragiale. Elevii au primit sarcina de a decide ce ar face dacă ar merge în vizită la Ionel, având un buget de 100 de lei. La început, au notat cheltuielile, simple, nu au luat în seamă detalii ascunse. Ulterior au descoperit costuri suplimentare precum costurile de transport  sau și-au dat seama că unele produse sunt ieftine, dar termenele de livrare îi împiedicau să ducă totul la bun sfârșit. Au fost surprinși să vadă cât de realistă era situația și au înțeles mai bine,  atât textul literar, cât și importanța planificării financiare. Literatura a devenit pentru ei un punct de plecare spre învățarea pentru viață.

În ce fel adaptarea și crearea de fișe proprii v-au ajutat să răspundeți mai bine nevoilor elevilor din școala dumneavoastră?

De regulă, încerc să pornesc lecțiile de la realitatea elevilor mei, iar aceste fișe s-au potrivit de minune. Unele texte literare clasice li se par îndepărtate, dar prin legături cu viața lor de zi cu zi și prin activități practice, au descoperit că literatura se poate conecta la deciziile lor cotidiene. Am reușit să creez contexte autentice în care să învețe planificarea, colaborarea și gândirea critică. Totodată, crearea de fișe proprii a stimulat curiozitatea și implicarea elevilor, iar pentru mine a fost un exercițiu de creativitate pedagogică.

Ce schimbări ați observat la elevi după parcurgerea acestor activități interdisciplinare – în gândire critică, creativitate sau atitudinea față de învățare, participarea în timpul orelor?

Am observat elevi mai curioși, mai dispuși să pună întrebări și să caute soluții creative. Participarea lor este acum mai activă și nu se limitează doar la cei mai buni la interpretare sau gramatică. De asemenea, relația profesor–elev s-a îmbunătățit: activitățile LifeLab ne-au adus în situații reale de colaborare și reflecție , ceea ce a creat o comunitate școlară mai unită și mai implicată. Cred că cel mai mare merit al acestor tipuri de activități este tocmai că participă toți elevii, mai ales cei cei care în mod obișnuit ar prefera să nu se implice. Aici au prins încredere că și ei știu să răspundă bine la disciplina mea.

Care credeți că este cea mai mare provocare, dar și cea mai mare oportunitate atunci când aduceți educația financiară în predarea limbii și literaturii române?

Cred că provocarea principală este să păstrezi echilibrul între dimensiunea estetică a literaturii și componenta practică a educației financiare. Dar exact în această provocare se ascunde și oportunitatea: elevii descoperă că literatura nu este doar artă, ci și sursă de învățare pentru viață. Când un text clasic, precum „Popa Tanda” de Ioan Slavici, devine prilej pentru discuții despre resurse sau despre comunitate, literatura se transformă într-o lecție practică. Așa văd eu și spiritul unei generații „LifeLab”: tineri responsabili, curioși, creativi și pregătiți să înfrunte viața”.

Foto: Edupedu.ro

Pentru profesorii care își propun să transforme orele în exerciții autentice pentru viață și care caută resurse, idei și sprijin, LifeLab.ro vine cu o colecție de peste 400 de fișe educaționale gratuite, adaptate disciplinelor și ciclurilor de învățământ, care pot transforma complet felul în care elevii înțeleg lumea banilor, a nevoilor, dorințelor, riscurilor și deciziilor. Orice profesor, de indiferent de disciplina pe care o predă, poate descărca și folosi la clasă fișele de pe lifelab.ro.

Citește și:
VIDEO Elevii mei discutau despre câți bani câștigă Mbappé, dacă Ronaldo are mai mulți bani decât Messi și oare cum îi investesc / Secvențe de lecție, inspirate de life-lab.ro, pentru învățământ primar, de la profesoarele Laura Cristea, Angelica Negrea și Teodora Novac
VIDEO Educația financiară e oriunde, oricând și nu e doar despre bani / Valentin Bucur, ISJ Brașov: Mi-am făcut cont pe Life-lab.ro. Fișele sunt structurate foarte bine, pentru toate nivelurile și disciplinele, elevii învață despre viață
Educația financiară – abordată „transversal” în proiectul planurilor-cadru pentru liceu, la economie, matematică și în „zona descentralizată”, spune ministrul Daniel David / Locul ei – „în acele competențe personale, sociale și antreprenoriale” 
VIDEO Peste 90% dintre profesorii pe care i-am întrebat au spus că materialele acestea ar trebui folosite de toate cadrele didactice – Nicoleta Deliu Pașol despre instrumentele educaționale care pot fi descărcate gratuit de pe Life-lab.ro
Predarea transdisciplinară a noțiunilor practice, din realitatea de zi cu zi, la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă”, Câmpulung Moldovenesc – Profesoara Maria Mocriciuc: Părinții sunt încântați de ceea ce copiii spun sau fac acasă, observă că atitudinea și comportamentul lor față de bani s-au schimbat
VIDEO Trebuie să respectăm banul pentru ca el să poată să vină la noi – lecția model predată elevilor săi de profesoara Andreea Ilie, de la Colegiul Economic Suceava / Elevă: Pe mine cel mai tare mă pasionează și mă interesează să știu când să vând, cum să investesc, când să cumpăr
VIDEO Profesoara Andreea Claudia Andrieș, de la Colegiul Economic din Suceava: Informațiile acestea nu sunt limitate doar pentru elevi și cred că toată lumea are de învățat ceva, inclusiv noi, profesorii. Este un „must have”, cum spun tinerii, să știe cum să-și gestioneze finanțele în așa fel încât banii „să vorbească” pentru ei în mod plăcut
VIDEO Fast fashion la liceu. Fișă de lecție și teme de discuție captivante pentru clasa a XII-a, de la profesoara Florentina Sfichi pentru toți colegii cadre didactice / Gabriel Muntean, elev: Mi-ar plăcea să învăț la liceu cum să mă descurc la facultate, pentru că sunt sigur că o să-mi fie foarte greu
VIDEO Cum pot să fac cât mai mulți bani? – întrebarea lui Paul pentru profesorii săi / În școlile implicate în proiectul LifeLab, elevii află mai multe despre bani și despre situații reale de viață
DESCARCĂ Fișe cu secvențe de lecție pentru clasele primare / Profesoara Ionela Leonte: Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară – video
VIDEO Dacă permanent vom face lucrul acesta, sigur că va fi un plus pentru educația copiilor – Aurica Chidoveț, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Mitropolit „Iacob Putneanul” din Putna, județul Suceava
VIDEO Cum să menții atenția elevilor la clasa pregătitoare o oră întreagă – metodă inter și transdisciplinară / Profesoara Corina Dudilă: Am fost plăcut surprinsă să aflu că au foarte multe informații legate de bani / Profesoara Carla San: Acest curs m-a ajutat și pe mine să îmi sedimentez anumite cunoștințe și să le pot preda mai departe
VIDEO Implicarea elevilor crește la orele de Limba și literatura română, atunci când discutăm despre bani, spune profesoara Alexandra Dălălău, de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, școală LifeLab 2024
VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie
VIDEO Mihai Boș, profesor de Matematică: Nu mergem pe conținuturi din manuale, trebuie să formăm competențe, iar acestea se pot forma prin conținuturile alese de noi
VIDEO Discuții aplicate și utile despre bani, la ora de Informatică. Fișă cu secvență de lecție pentru clasa a VII-a: structura liniară în Turbo Pascal – descarcă fișe pentru toate disciplinele și ciclurile de studiu
VIDEO Un coș plin cu mere, material didactic la clasa a IV-a / Director: Este o secvență pe care o putem integra la orice disciplină, validă atunci când tu, dascălul, rezonezi cu nevoile copilului
VIDEO Ultima noapte de cheltuială, lecția predată la clasa a XI-a pe care orice profesor o poate aplica – descarcă fișa / Daniel Burlacu, directorul Liceului Tehnologic Ciorani: Foarte mulți elevi își doresc foarte mulți bani rapid, fără să știe ce presupune parcursul acesta
VIDEO Implicarea tuturor elevilor din clasă în activități care le formează și testează competențe transdisciplinare, cu situații de învățare multiple, realizată de profesoara de limba engleză Simona Ciornei, de la Școala Gimnazială Bucșoaia
0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Profesori
  • Știri
  • 7 minute read
  • 14 comments

Concursurile de inspectori, amânate timp de 4 ani sub pretextul intrării în vigoare a noii legi a Educației, se vor organiza tot pe legea veche a Educației nr. 1 / 2011, deși este abrogată, potrivit Ministerului Educației

  • Alexa Stănescu
  • 6 octombrie 2025
Metodologia pentru „selecția” inspectorilor școlari se va face în baza vechii legi a Educației, legea nr. 1 / 2011, reiese dintr-un răspuns al Ministerul Educației pentru Edupedu.ro. Amintim, inspectorii școlari…
Vezi articolul
  • BCR pentru comunitate
  • Liceu
  • Știri
  • 6 minute read
  • One comment

Echipa MYBIT, formată din eleve de la Colegiul Național Ferdinand I, Bacău, a câștigat finala regională europeană a Technovation Girls 2024 cu un proiect de educație sexuală / Medeea: Ne dorim să ajungă în școli, să fie implementată astfel încât profesorii să poată veni cu aplicația, să le prezinte copiilor

  • Redacția
  • 12 iulie 2024
Echipa MYBIT divizia Senior, cu proiectul TeenTalk, a câștigat titlul Europe Regional Winner în penultima etapă din cadrul evenimentului internațional Technovation Girls 2024, potrivit Adfaber. Proiectul lor a fost unui…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 12 minute read
  • 7 comments

Elevilor nu le este benefică această ”vacanță”, o soluție putea fi revenirea la școala online, spune profesoara Loredana Prunean, care a continuat să facă lecții online și în vacanță, benevol, cu elevii săi: Am simțit că au nevoie de susținere, de ajutor și de încurajare

  • Diana Ghimiși
  • 4 noiembrie 2021
„Copiii au nevoie de modele și de aceea o atitudine corectă, un sistem de valori, principiile în care credem sunt cele care-l vor forma ca adolescent și îl vor pregăti…
Vezi articolul
  • Profesori
  • Știri
  • 6 minute read
  • 5 comments

Dosarele de burse sociale să fie făcute de primării, nu de profesori – solicitarea sindicatelor din Educație la prima discuție cu noul ministru, Daniel David

  • Ștefan Lefter
  • 12 ianuarie 2025
Reprezentanții celor trei federații sindicale din învățământ au avut o întâlnire vineri cu noul ministru al Educației și Cercetării, Daniel David, pentru a discuta principalele probleme care afectează sistemul de…
Vezi articolul
  • Profesori
  • 3 minute read
  • No comments

Florin Cîţu: Creşterile salariale pentru profesori, atât cea de la 1 ianuarie, cât şi cea de la 1 septembrie sunt prinse în Bugetul pentru 2020. „Mulţumesc premierului pentru înţelegere”

  • Mihai Peticilă
  • 18 decembrie 2019
Ministrul Finanţelor a anunţat după şedinţa de Guvern că a inclus în bugetul pe 2020 ambele creşteri salariale pentru profesori, prevăzute de lege pentru anul viitor, atât cea de la…
Vezi articolul
Karina Bode / Foto: Captura Salajeanul TV
  • Profesori
  • 4 minute read
  • One comment

SURSE: Karina Bode, soția ministrului de interne, candidează pe postul de director la Grădinița 251 din Sectorul 1, București. A luat interviul cu 8,40 și are un punctaj total mai mare ca al actualei directoare, contracandidată

  • Mihai Peticilă
  • 18 martie 2022
Karina Bode, soția ministrului de Interne, Lucian Bode, fostă directoare de grădiniță în Zalău, județul Sălaj, candidează la concursul pentru directori 2022 pentru un post de director de grădiniță în…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 435.467.515 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0