Ecaterina Andronescu nu vrea after school organizat de învățătoare cu elevii de la clasă. Plus: ore remediale fără plată în plus pentru profesori

6.578 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Ministrul Educației a declarat că viitoarea lege a educației trebuie să stabilească interdicție pentru învățătoare de a organiza after school cu elevii de la clasă. În ceea ce priveşte orele remediale pe care le-a anunțat pentru elevii cu lacune, Ecaterina Andronescu a precizat că aceste ore nu vor fi plătite în plus, relatează Agerpres.

Declarațiile au fost făcute joi, la Bistriţa, transmite agenția de presă citată.

Cred că, în viitoarea lege ( a Educaţiei – n.r.) trebuie să precizăm mai clar câteva lucruri, şi anume: doamna învăţătoare sau domnul profesor sau doamna profesor de ciclu primar sau domnul profesor pot să îşi organizeze after school, nu am nicio problemă, dar nu cu elevii de la clasă, pentru că există reacţia părinţilor care nu-şi pot trimite copiii în after school-ul profesorului de la clasă, că al lui copil este tratat diferit faţă de cei care merg la after school. Asemenea lucruri nu trebuie să le mai generăm. Aşa cum şi pentru profesorii care fac meditaţii, pregătire acasă cu elevii: nu cu elevii de la clasă, cu elevii de la alte clase. Totuşi, profesorii trebuie să aibă această conştiinţă profesională, ei sunt constructorii acestei naţiuni„, a declarat ministrul, citat de Agerpres.

Referitor la orele remediale despre care a vorbit încă de la preluarea mandatului, Andronescu a spus următoarele: „Fiecare dintre noi, fie că suntem profesor universitar sau educatoare, avem aceeaşi normă: 40 de ore pe săptămână. Eu cred că rămânerea în şcoală a profesorilor de orice nivel, la orice ciclu, mai mult decât norma didactică nu este un lucru rău pentru şcoală. Nu o să le cer să rămână 40 de ore în şcoală, dar cred că 20 de ore în şcoală poate să rămână orice învăţător sau profesor. (…) Eu cred că până la 20 de ore, măcar, să facă orele remediale nu este un lucru rău. Eu cred că intră în fişa postului oricărui profesor să nu dea, la disciplina pe care o predă, rezultate uneori nefericite – şi le numesc având proprietatea cuvintelor. Nu se poate să accept că, din 140.000 de copii, 55.000 nu au luat 5 la matematică şi 20 şi ceva de mii nu au luat 5 la limba română. (…) Nu o oblig pe doamna învăţătoare să facă ore suplimentare cu toată clasa, dar cred că cu cei care încep să aibă decalaj faţă de marea majoritate a clasei orele acestea trebuie să se întâmple„.

Directoarea Consiliului Național de Etică, acum 4 luni: Codul de etică nu le interzice profesorilor și învățătoarelor să se implice în programul Școala după școală

Această problemă a mai apărut în spațiul public și în urmă cu 4 luni, când Ministerul Educației a publicat în Monitorul Oficial un nou Cod-cadru de etică al profesorilor din preuniversitar. Realizat de Consiliul Național de Etică în învățământul preuniversitar, Codul prevede că profesorii au interdicția de a le da meditații copiilor de la clasă și de a primi bani pentru serviciile educaționale oferite.

Și atunci, în presă a apărut informația că învățătoarele și profesorii nu s-ar mai putea implica în programul Școala după școală.

Contactată de Edupedu.ro, Gabriela Despan – directorul Consiliului Național de Etică în învățământul preuniversitar – a declarat în octombrie 2018 că “programul Școala după școală se desfășoară în regim organizat și salarizat. Oamenii care predau la Școala după școală au contracte de muncă înregistrate și își plătesc contribuțiile, deci sunt salariați, iar elevii nu își plătesc profesorii, ci plătesc școala”.

Directorul Consiliului Național de Etică a precizat că, în timpul dezbaterii Codului, “au fost colegi care au ridicat această problemă”. Dar programul are “același regim ca în școlile private: părinții plătesc școlarizarea, nu pe profesori”, a continuat oficialul.

Citește și:

 


2 comments
  1. In loc sa se concentreze pe chestiile de plus valoare, redescopera apa calda, copii lucreaza prea mult, asta dupa 4 mandate de ministru al educatiei. Rezolvi asta cu aftershool, nu prin nu faceti asta, ci prin o lege de afterschool …, abramburica …

    Rezolva, nu incurca … tanti ….

    Ai avut foarte multe idei in ultima vreme. foarte idioate … Primul lucru pe care ar trebui sa-l faci sa cauti consilieri buni, nu PILE de a lui Dragnea, sau atii …

    P.S. Ce e trist ca e cel mai bun ministru din ultimi trei ….

  2. Poate d-na ministru ar trebui sa se coboare in realitatea cruda .
    Sunt parinti care lucreaza de dimineata pana dupa amiaza si care sunt multumiti ca au copii in siguranta la scoala(prin programul after),unde isi fac lectiile,mananca si sunt supravegheati pana pleaca acasa.
    Nu toti copii au bunici acasa si BONE care sa aiba grija de ei.Sa foloseasca banii primiti de la parinti pentru a aduce imbunatatiri scolii.
    Sa se sfatuiasca cu parintii nu sa ia hotarari in functie de ce viseaza noaptea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Baremele de la Olimpiada de Muzică au avut mai puține exerciții pentru că subiectele au conținut itemi din afara programei, retrași și cu punctele redistribuite – explicațiile președintei de comisie de la Craiova, Lăcrămioara Pauliuc / Cum comentează neafișarea unor rezultate, profesorul cu nepot în concurs și elevii descalificați

Baremele de la Olimpiada de Muzică (ONIIVSTM) 2024, etapa națională desfășurată în aceste zile la Craiova pentru sute de elevi de liceu, au conținut mai puține exerciții decât au rezolvat…
Vezi articolul

Un proiect susținut de Fundația Terre des hommes România

Ești implicat într-un conflict la școală, agresat sau agresor? Soluția poate fi găsită și prin proiectul de promovare a justiției restaurative I-RESTORE

Implicarea socială a tinerilor pare dificilă dacă ascultăm unele voci. Totuși în organizații sunt mulți tineri voluntari care lucrează pentru idealurile lor. De exemplu, un grup de tineri entuziaști s-au…
Vezi articolul

Formarea profesorilor de liceu pentru aplicarea noilor planuri-cadru și elaborarea standardelor de evaluare pentru clasele primare și gimnaziale, prevăzute în proiectul RECRED. Sunt vizate peste 15.000 de cadre didactice. Proiectul a început în iulie și are o finanțare de peste 167 de milioane de lei

Formarea profesorilor de liceu pentru aplicarea noilor planuri-cadru și elaborarea standardelor de evaluare pentru clasele primare și gimnaziale sunt două din direcțiile principale de acțiune ale proiectului „Reglementări noi pentru…
Vezi articolul

Triaj zilnic în școli și părinții care au copii bolnavi care strănută, au febră, să îi rețină la domiciliu, recomandă Alexandru Rafila, ministrul Sănătăţii, dupa declararea stării de alertă epidemiologică – instrucțiune

„Părinții care au copii bolnavi, care strănută, au febră, simptomatologie specifică virozelor, să îi rețină la domiciliu, triaj zilnic în școli”, recomandă Alexandru Rafila, ministrul Sănătăţii, după ce a fost…
Vezi articolul

UPDATE Ministrul Deca înșiră investițiile în școli prin PNRR, dar omite să menționeze că multe suferă tăieri: școlile selectate pentru dotarea cu laboratoare, programele de reducere a abandonului școlar, microbuze verzi

Ministrul Educației, Ligia Deca, s-a folosit de discursul rostit, luni, la o ceremonie de marcare a începutului de an școlar pentru a promova inițiativele luate de autorități, în domeniul educației, în…
Vezi articolul

OFICIAL Programul „Săptămâna verde” primește 100 de milioane de lei din Fondul pentru mediu, pentru 2024 și 2025, echivalentul a 5 covrigi și jumătate per elev. Inspectoratele școlare și școlile răspund de utilizarea banilor

Pentru programul „Săptămâna verde” se alocă suma de 100 de milioane de lei din Fondul pentru mediu, potrivit unei hotărâri publicate în Monitorul Oficial. Este vorba despre hotărârea nr. 314…
Vezi articolul