Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

853 de vizualizări
Foto: © Sergey Novikov – Dreamstime.com
Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei Europene, pe tema efectelor pandemiei asupra educației celor mici, document publicat miercuri. Raportul indică faptul că, în multe țări, acest sector nu a fost suficient susținut, mai ales comparativ cu alte sectoare educaționale, lucru care trebuie remediat cât mai rapid.

Comisia scoate în evidență faptul că, pe baza analizei acțiunilor întreprinse în domeniu pe parcursul pandemiei, în condițiile în care situația a variat mult de la o țară la alta, raportul notează:

  • “Educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a sprijini părinții, în timp ce aspectele cu privire la educație și incluziune au fost trecute cu vederea. Printre acestea se numără, de exemplu, învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate.”

Documentul insistă pe nevoia de investiții în domeniu, inclusiv la recomandări, unde menționează această nevoie la capitolul infrastructură, metode educaționale, salarizarea personalului din grădinițe, susținerea financiară a familiilor. Raportul menționează că recomandările se bazează pe analizele și sfaturile exprimate de experți în domeniu, pe parcursul crizei Covid-19.

Principalele recomandări ale raportului CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii:

Guvernanță și finanțare:

  • Rolul educațional al educației timpurii trebuie recunoscut și sprijinit la nivel de societate și decidenți
  • Investițiile publice în acest sector trebuie sporite sau cel puțin menținute la nivelul înregistrat înaintea pandemiei
  • Investițiile sunt necesare și în îmbunătățirea infrastructurii (spații suplimentare, spații exterioare, unități de igienă, monitorizarea calității aerului)
  • Trebuie clarificate responsabilitățile și simplificată guvernanța în domeniu, în beneficiul familiilor și al copiilor
  • Trebuie întărită cooperarea între diverse servicii care lucrează cu familii și copii, pentru a le oferi un răspuns complex nevoilor lor
  • E nevoie de investiții crescute în: metode de predare de înaltă calitate, folosind noile tehnologii, atât pentru activități față în față, cât și pentru cele la distanță; materiale de învățare digitale potrivite vârstei; sprijin pentru întărirea competențelor digitale ale cadrelor didactice.

Personal:

  • Întărirea recunoașterii, educației și instruirii, dar și a condițiilor de lucru și salariilor pentru tot personalul din educația timpurie
  • Prioritizarea personalului din domeniu în strategiile de management Covid-19 (testare, vaccinare etc.)
  • Întărirea lucrului mai strâns cu familiile
  • Informarea sistematică a personalului din domeniu cu privire la toate procedurile cauzate de pandemie.

Învățare:

  • Grădinițele să rămână cât mai mult deschise, chiar și în carantină
  • Sprijin financiar familiilor pentru care mesele asigurate celor mici în cantinele grădinițelor reprezentau un avantaj semnificativ, așa încât eventualele închideri să nu afecteze alimentația copiilor
  • Creșterea nivelul de conștientizare a riscurilor pentru copii, inclusiv supraexpunerea lor la “ecrane”
  • Măsuri pentru identificarea potențialelor pierderi de învățare
  • Finanțarea cercetării asupra impactului pe termen lung al pandemiei asupra copiilor, atât din perspectiva bunăstării, cât și a dezvoltării cognitive.
Raportul integral poate fi consultat aici.

Foto: © Sergey NovikovDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul

Medic dermatolog: Spălatul des pe mâini și dezinfectarea, recomandate pentru protejarea de coronavirus, îndepărtează bariera naturală a pielii împotriva virusurilor și bacteriilor. Să folosim crema de multe ori pe zi / Despre mitul cremelor cu gălbenele și eficiența reală a mănușilor

Este foarte important ca după ce dezinfectăm mâinile să hrănim pielea uscată deja, ca să refacem bariera lipidică împotriva virusurilor și bacteriilor. Sfatul vine de la medicul dermato-venerolog Ana-Maria Forsea.…
Vezi articolul

Cercetătorul Dacian Dolean, specialist în alfabetizarea timpurie: Revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă / Creșterea numărului de zile de școlarizare ar avea un avantaj foarte mare pentru elevii din medii defavorizate

“Discuția legată de revenirea la trimestre în loc de semestre este o falsă problemă a sistemului de educație din România. Aceste tipuri de schimbări nu sunt fundamentate științific”, a declarat…
Vezi articolul

Radiografia carierei de profesor în țara analfabetismului funcțional: cadrele didactice din România sunt, statistic, cel mai puțin stresate din Europa, au o dorință “unică” de a munci în străinătate și evită excesul în propria formare profesională – raport Eurydice

Profesorii din România manifestă cel mai scăzut nivel de stres din Europa, iar când sunt stresați, motivele țin de munca administrativă și răspunderea pentru rezultatele elevilor. Dar cu munca administrativă…
Vezi articolul