Încercăm să simplificăm examenele de titularizare și definitivat – anunțul ministrului Educației

50779 citiri
Foto: Captură Youtube.com
“Examenele de titularizare și definitivat se vor susține, cu măsuri de siguranță. Și profesorii vor respecta acele măsuri de distanțare fizică”, a anunțat ministrul Educației, după ce a prezentat pe larg procedura pe care o vor aplica școlile pentru a-i primi în perioada 2-12 iunie pe elevii din clasele terminale la pregătire. Și la examenele pentru profesori, Monica Anisie a vorbit despre o simplificare, în contextul în care discursul său conține în mod constant referiri la relaxări ale evaluărilor sau notărilor.

“Vor avea loc aceste examene [de titularizare și definitivat – N.Red.] și încercăm să le simplificăm“, a declarat Monica Anisie, la Realitatea Plus.

Anunțul de simplificare a examenelor de angajare a persoanelor în școli [titularizare] și de intrare în cariera didactică [definitivat] vine după ce regulile acestor probe au trecut deja printr-o modificare simplificatoare. La definitivat, anul acesta etapa eliminatorie conține “cel puțin o inspecţie la clasă“, față de cel puțin două necesare până acum. Vezi aici modificările aduse prin Ordonanță de Urgență publicată în aprilie în Monitorul Oficial.

Ministrul Monica Anisie dă în mod constant semnalul unei relaxări a evaluării în învățământ, pe toate palierele
  • Pe 23 aprilie 2020, pentru prima dată, un ministru al Educației și-a anunțat profesorii că le pot pune elevilor note în catalog numai cu acordul acestora sau al părinților.
  • La începutul săptămânii, Monica Anisie le-a transmis învățătoarelor de la Sibiu să se axeze pe promovabilitate și să primească acordul părinților pentru calificative
  • Astăzi, 7 mai 2020, Monica Anisie a declarat la Realitatea Plus că există posibilitatea să “nu conteze media pe semestrul I” în cazul elevilor cu medii sub 5, declarație fără precedent: “Eu am spus că se va încheia situația școlară până la data de 12 iunie. Dacă elevul nu a avut nicio notă în această perioadă de până la suspendarea cursurilor și nu a participat la aceste lecții online, am prevăzut măsura ca media de pe primul semestru să devină medie anuală. Dacă acea medie din primul semestru este sub 5, cadrul didactic împreună cu elevul sau familia elevului va stabili modalitatea în care ar putea să dea o lucrare – online, găsesc o soluție sau să facă un proiect – și nota pe care elevul o primește la proiect sau la lucrare va deveni media anuală. Deci nu contează media pe semestrul I, ci nota pe care o va lua la această lucrare”.

Amintim că tot ministrul Anisie este primul care nu a mai cuprins în același ordin simulările elevilor la clasele a VII-a și a XI-a, așa cum s-a întâmplat anul trecut, lăsând în aer datele de susținere a acestei testări. Până la urma, toate simulările au fost anulate din cauza pandemiei COVID-19.

Citește și:

 

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

  1. Cred ca trebuie titularizați profesorii cu grad didactic 1 . Sunt suficiente examenele pana sa obții gradul didactic 1

  2. Cum sa dam probele practice la școala? Cine sa evalueze profesorii de muzica, desen… informatică, sau aveți alte interese, sa titularizati clientela politica.

  3. Asa Doamna Ministru, ușurați tot pentru profesori, ei nu sunt în stare sa rezolve un exercițiu complicat și le ușurați titularizarea. Iar copiilor… Ii mințiți ca examenul va fi mai ușor, doamna ministru o integrala se începe în semestrul 1 și se clarifica în semestrul 2, un radical complex la fel, etc. Nu poți scoate materia de semestrul 2 la matematica. Asta e minciuna pe care le-o aruncați părinților care nu stiu materie și nu se pricep.

    România = Omenii au drepturi pe hârtie, nu pot decide nimic pentru ei. Mulțumim, marionetele cu masca!

  4. Cine învață în facultate are note mari. Cine o face doar seara și duminică nu poate spune ca a fost student cu normă întreaga. Susții examene, apoi licenta și lucrarea de stat. Mergi la seminarii silanorayoare susții lucrări la simpozioane internaționale ale Facultății. Și la examenul de titularizare apar cei după școală care iau note de 9-10. Hai sa fim serioși doamnelor și domnilor. Și dacă întrebi Cum s-a pregătit Îți răspunde ca ea nu merge pe învățat ci pe sinteza. Mai sa fie eu am gradul 1 și note peste 8 nu reusesc sa mă titularizezca nu sunt ore sau trebuie sa iau ore la mai multe scoli. Da susțin sus și tare sa se tina cont de nota de la terminarea facultății.
    .

    .

  5. Se pare că numai elevii contează acum pentru doamna ministru.
    Li s-au oferit atâtea soluții pentru a susține examenele, dar ei tot sunt nemulțumiți…
    Pare un joc de-a alba-neagra aici! Ba părinții au fost revoltați că le stau copiii acasă și că trebuia să se meargă la școală, ba că acum se tem că se vor îmbolnăvi în sala de examen (deși vor fi doar 10, singura problemă rămânând masca, prin care consider că este dificil să respiri, dar trebuie să ne adaptăm situației). Deci, se pun și ei de acord odată?
    Dar cu noi cum rămâne cu examenul de titularizare?
    Doamna ministru, vă rog să vă gândiți și la noi, căci și noi suntem vulnerabili în fața virusului! Nu examenul în sine este o problemă, căci recurgem la distanțare fizică, ședințele publice sunt problema! Oricum le-ați gândi, nu se pot desfășura fără aglomerare. Suntem sute de profesori într-un județ care trebuie să participăm la mai multe etape ale mobilității, iar asta nu se poate rezolva așa…pe repede înainte! Ne prinde noaptea așteptând să luăm ore (chiar în mai multe școli). Asta facem an de an, dar acum cred că este mult prea riscant!
    Aceasta este marea diferență între noi și elevi: ei au doar un examen de susținut, în aceleași condiții în care-l susținem și noi, doar că noi trebuie să mai și participăm și la câteva ședințe publice!
    Faceți ceva și pentru noi, vă rugăm! Și nouă ne este teamă că ne putem îmbolnăvi!
    Măcar să ni se prelungească pentru încă un an contractul de muncă!
    Nu cerem mult!
    Am acceptat să rupem mereu din salariu nostru pentru coli, cartuș de imprimantă pentru teste și teze, ne-am reparat pe banii noștri laptopul și imprimanta, facem de cele mai multe ori naveta pe banii noștri în altă localitate pentru a ajunge la școală…
    Am acceptat fiindcă am înțeles că nu ni se poate oferi chiar totul în sistemul de învățământ și fiindcă suntem conștienți că ar fi nedrept să mai venim și noi, profesorii cu cerințe acum, în situația în care se află România!
    Așadar, eu sper că vă veți gândi și la o rezolvare cu examenul de titularizare de anul acesta!

    1. Normal ca părintele se revolta.

      Sa continui școală după 15 mai nu este în siguranță, dar sa chemi aproape jumătate din elevi pentru un examen e sigur.

      Unde este dreptatea în învățământ, e sigur pentru a face școală sau pentru a da examen?

      1. Spuneam exact de când s-a instaurat starea de urgență, deci, din martie. De atunci și până în prezent părinții s-au revoltat că au fost școlile închise, spunând că elevii trebuie să meargă la școală. Deci, după părerea lor, acum copiii s-ar putea îmbolnăvi mergând să susțină examenul, dar că îi trimiteau la școală într-o clasă cu aproape 30 elevi, 2 în bancă, sute de elevi într-o școală/liceu, unii navetiști din satele apropiate, asta nu reprezenta un pericol mai mare decât a da un examen cu doar 10 elevi în clasă?
        Se știe că elevii nu vor avea la examen materia din semestrul doi, iar ei se pregătesc de cel puțin 2 ani pentru acest examen! Atunci?
        Bun, trecând peste aceste aspecte și considerând că abia acum părinții se tem mai mult, de ce nu cer chiar dumnealor repetarea anului școlar, ca acești copii să dea la anul un examen ca și până acum? Să ceară și copiii și părinții repetarea anului școlar, ca să nu mai fie discuții contradictorii!
        Deja sunt discuții în rândul unor elevi care spun că cei care susțin examene anul acesta sunt mai privilegiați (din cauza materiei, notelor și încheierea mediilor…).
        Cred că președintele chiar s-a gândit la sănătatea și siguranța elevilor când a închis școlile.

  6. Ar fi bine dacă nu s-ar mai ține cont de inspecțiile speciale. Să se intre direct în examen.

  7. Ce se întâmplă cu profesorii care nu au nici măcar o inspecție la clasă și asta nu din vina lor…programările au fost pentru martie și mai..

  8. Dna ministru poate forța recunoașterea diplomelor de licență / master de către ministerul pe care îl conduce, în sensul că toți absolvenții au competențe / cunoștințe dobândite în mulți ani de studii. Adică desființarea acestui examen/concurs pe care trebuie să-l promovăm, an de an, până ieșim la pensie. Nu vreau să întru în alte detalii conexe legate de desfasurarea acestui concurs pentru că discuția este interminabilă.

    Aceasta este procedura cea mai simplă.

    1. He,he!Am avut colege cu medii mari la facultate și nu au luat nici cinci la examen.Se poate păstra examenul scris și proba practică doar pentru cei care nu au măcar definitivatul.In cel mai rău caz prelungirea contractelor pe încă un an.

      1. Propuneți o soluție mai simplă? Cereți desființarea facultăților… pentru că sunt inutile? Este un unghi de vedere obtuz!

        Consider că existența concursul național de ocupare a posturilor/catedrelor implică respingere directă și violentă a calificării obținute. Pregătirea și titlurile obținute sunt refuzate tocmai de către cei care organizează concursul, adică cei care au autorizat practicarea meseriei!!!

        Dacă neagă abilitățile pentru care au emis documente, ce rol mai au
        universitățile și ministerul în acest caz?

    2. Nici chiar asa! Putem ca in ACEST an sa prelungim contractele de munca dar una este sa termini o facultate printre primii, cu munca, renuntari si sacrificii si alta sa termin dupa vreo repetentie sau coada turmei, in prelungiri!

      1. Așa este!Și tocmai de aceea daca o persoana este așa capabilă ar trebui sa fie prima care să își dorească un examen!Nu înțeleg de ce ăștia care au terminat cu 10 ” au fresoane” când aud de cate un examen!O persoana capabilă nu are de ce se teme.Ala care a terminat cu un cinci ar trebui sa se teama de examen,nu?E ridicol să spui ce capabil și inteligent ești dar sa susții că un examen e mai prejos de demnitatea ta!Vulpea la struguri!

  9. Idei si decizii excelente luate de Minister.Ce rost sa avem cadre didactice care stiu carte ,se implica,vor sa munceasa,responsabile,sa de examene serioase, …
    .etc.Aproape toti directoriide scoli si inspectorii mai ore la scoli si inclusiv ei nu si fac orele la catedra ,ce sistem de invatamant estr asta.Cum sa le insufli adolescentilor si tinerilor dragostea de carte,necesitatea scolii ,cand stau 30-35 ore pe saptamana in preajma la astfel de cadre didactice.Doar, unele foarte putine cadre didactice si unele familii incearca sa le insufle dragoastea si importanta scolii ,si de carte ,este greu sa le explici ca in este multa neghina in jurul lor si foarte putini reusesc sa evolueze,raul este mai puternic. PS Promovati ,sustineti si aparati profesorii astia slabi si lenesi ,ca se vad rezultale elevilor de 25 de ani.Inclusiv acum tot timpul se spune mereu cati copii nu au internet,este si asta important,dar mai mare este ponderea profesorilor care nu fac ore cu elevii.

  10. M-ar interesa si pe mine sa stiu daca acea simplificare in vederea examenului de titularizare nu inseamna cumva ca o sa luati in calcul inspectiile de grad din acest an ca si echivalent al inspectiilor speciale la clasa din cadrul examenului de titularizare, sau mai mult, ca ati tine cont de notele obtinute la titularizare anul trecut si pentru acest an. In definitiv, este exact acelasi tip de examen ghidat dupa aceeasi programa.
    S-ar putea realiza mai usor distantarea sociala si s-ar reduce si o suma de bani.
    Multumesc.

  11. ”Dacă acea medie din primul semestru este sub 5, cadrul didactic împreună cu elevul sau familia elevului va stabili modalitatea în care ar putea să dea o lucrare – online, găsesc o soluție sau să facă un proiect – și nota pe care elevul o primește la proiect sau la lucrare va deveni media anuală. Deci nu contează media pe semestrul I, ci nota pe care o va lua la această lucrare”
    Consecinta (pamflet)! Scoala si nota va deveni apanajul elevului sau al parintilor, profesorii vor fi obligati sa promoveze toti elevii, indiferent de interesul acestora pentru carte! Am ajuns pe cele mai inalte culmi ale scolii multilateral dezvoltate! Clasa asupritoare de profesori a fost pusa cu botul pe labe ! URA URA URA

    1. Doamna ministru uita ce inseamana sa fi profesor și sa stai sa raportezi dacă este sau nu este elevul activ online. Asta inseamana timp pierdut.
      Dar, doamna ministru știe ca elevii au conturi create și nu se loghează din cauza declarațiilor confundabile legate de mediile elevilor.
      Ce ar fi sa nu îmi fac meseria obligatorie, începând cu data de 22aprilie (asa cum fac elevii dezinteresați) și SA ÎMI MĂREASCĂ CHIAR ȘALARIU DOAMNA MINISTRU….. DE CE? Pentru ca elevul este sau nu activ online, ele este promovat. MARITINE SALARIILE ȘI STAM DE GEABA CA ELEVIIII!
      Ce atâtea raportări, hârtie proprie de acasă din salariu, marckere pentru tabla, ca să explic dezinteresatilor matematica (asa se învață matematica nedezinteresata)??
      Asa e când ești ministru și vorbești efectiv ca un diriginte de gimnaziu. Citez desele declarații conținând 😮 sa luam în calcu….. ;o sa…… ; o sa……
      Logica unde este???
      La câte contraziceți creați doamna ministru , arătați ca nu aveți logica.
      Ce visam noaptea, sau ce fac celelalte tari, NU se pot aplica în învățământul romanesc.
      Ca să se aplice, ar trebui schimbate toate legile…
      Dar cel mai bine ar fi sa facem schimbarea cu mitraliera…. Cine supraviețuiește după tragere, inseamana ca este apt de schimbare.
      Doresc anonimat (drepturile mele de al exprimare libera și la opinie).

  12. Bună seara!
    Ați devenit, în scurt timp, sursa noastră de informare credibilă și, uneori, chiar mai rapidă decât ministerul.
    De aceea, îndrăznesc să vă adresez o rugăminte: Ați putea să o întrebați pe doamna ministru ce se întâmplă cu profesorii care urmau să susțină inspecția finală pentru obținerea gradului didactic I?
    Suntem mii de cadre didactice în această situație, iar incertitudinea în care plutim de atâta vreme ne face să ne întrebăm dacă examenele vor mai avea loc anul acesta.
    Nu îndrăznesc să mă fac vocea tuturor colegilor mei, dar țin să vă mulțumesc, în numele a cel puțini zece camarazi din Buzău, aflați în aceeași situație. 🙂

    1. Dacă aveți 2 inspecții curente și 4 ani de activitate după examenul de acordare a gradului 2,susțineți doar lucrarea finală (puteți și online). Interesați vă la profesorul îndrumător

      1. Vă mulțumesc pentru răspuns!
        Într-adevăr, mă aflu în situația descrisă de dumneavoastră și am vorbit cu profesorul coordonator, dar în țară sunt “universitari” care nici nu concep o asemenea măsură..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

UPDATE Dezbaterea “părinte 1 și părinte 2” în formularele de înscriere la școală în Franța. Ministrul francez al Educației: Nu cred că trebuie să dispară termenii “tată” și “mamă”. Vom lucra la formularea corectă

UPDATE “Nu cred că trebuie să dispară termenii “tată” și “mamă”. Vom lucra la formularea corectă”, a declarat luni, 18 februarie, ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, relatează FranceTVinfo.fr. Declarația oficialului…
Vezi articolul

Editura Didactică și Pedagogică nu a livrat manuale pentru clasele I-VI în valoare de peste 1,45 milioane lei, în 2018, când era editură unică, deși erau prevăzute în contract – Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a constatat ”numeroase deficiențe în derularea achiziției de manuale școlare de la Editura Didacticăși Pedagogică SA pentru clasele I-VI”, desfășurată în anul 2018, se arată în cel…
Vezi articolul