Liceele pedagogice vor continua să formeze învățători, iar aceștia se vor putea angaja în învățământ ca suplinitori pentru doar 5 ani – amendament pe proiectul legii Educației. Au nevoie de diplomă de facultate în pedagogia învățământului primar pentru titularizare sau definitivare

4.273 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – George Călin
Ministra Educației, Ligia Deca, a prezentat „o soluție“ la situația liceelor pedagogice, ca amenament la Comisia de Învățământ, în cadrul dezbaterilor de luni pe proiectul legii învățământului preuniversitar. Aceasta a fost o completare după ce sâmbătă ședința a fost suspendată fiindcă ministerul nu a avut o propunere pentru ca liceele pedagogice să continue să formeze învățători. Astfel, Deca a anunțat că învățătorii absolvenți de licee pedagogice pot să se angajeze în învățământ pentru o perioadă de grație de 5 ani, dar nu se pot titulariza sau licenția fără o diplomă de studii superioare în acest domeniu.

În varianta inițială a proiectului de lege, perioada era de 3 ani, până la care absolvenii de licee pedagogice își puteau lua licența ca să se angajeze pe perioadă nedeterminată.„Aceasta este soluția pe care am și agreat-o“, a declarat Ligia Deca.

„Soluția de fond este ca pentru cei care au finalizat specializarea pedagogia învățământului primar în liceele pedagogice să poată ocupa prin concurs național funcția de învățător pentru o perioadă de grație de 5 ani, fără să aibă obligația în această perioadă de 5 ani să aibă neapărat absolvit programul de licență de pedagogia învățământului primar. Însă la finalul perioadei trebuie să fie absolvenți, pentru a putea să promoveze examenul de licențiere sau titularizarea,“ a declarat ministra Educației.

Modificarea anunțată de ministra Ligia Deca a fost făcută la articolul 178, alineatul 2. Amendamentul ar urma să fie discutat, la momentul respectiv.

În varianta inițială a proiectului legii Deca, liceele pedagogice formau absolvenți pentru specializările educație timpurie, pedagogia învățământului primar, pedagogie generală și mediere școlară, iar pentru a deveni titulari ai sistemului, aceștia trebuie să finalizeze facultatea în termen de 3 ani.

Art. 52 – „(1) Învățământul pedagogic se organizează ca învățământ liceal vocațional, cu durata de patru ani, pentru elevii cu aptitudini în acest domeniu.

(2) Unitățile de învățământ în care se organizează învățământ pedagogic preuniversitar sunt unități de învățământ liceal, care au capacitatea de a organiza procesul de predare-învățare-evaluare și practica pedagogică, pentru specializările din cadrul filierei vocaționale: educație timpurie, pedagogia învățământului primar, pedagogie generală, mediere școlară”, prevede proiectul de lege Deca.

Articol în curs de actualizare


1 comment
  1. M-am liniștit. Bine că nu vor diploma de doctorat să predai. Mă întreb câți dintre cei care conduc aceasta țară, câți oameni foarte buni au avut învățători cu liceu pedagogic? Eu mă incadrez și mulți dintre cei care citesc acest comentariu. se încurajează fabricile de diplome. e mai tare un liceu pedagogic este mult peste orice doctorat de după anii 95-98.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Cătălin Zaman: Venind din mediul rural, avem copii pe care îi preluăm în clasa a V-a fără să știe să scrie, să citească. Cum să le cerem să extragă idei principale dintr-un text? / Trebuie să acoperim lipsurile, pentru ca mai apoi să putem construi

Uneori profesorii sunt puși în situația de a prelua în clasa a V-a elevi care nu știu să scrie și să citească, fapt care reflectă „hibele sistemului de educație”, a…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Avem o problemă cu Matematica, cu științele, care trebuie rezolvată / După opt ani sunt încă profesori care fac abstracție de faptul că s-a schimbat programa și predau în continuare așa cum știu ei / Dacă evaluarea va fi standardizată nu cred că își vor mai putea permite să predea altceva

După opt ani sunt încă profesori care fac abstracție de faptul că s-a schimbat programa și predau în continuare așa cum știu ei, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul

Ce-și propune una dintre cele mai bune facultăți de educație din lume, Institute of Education de la Londra, în noua strategie de cercetare: focus pe etică de la începutul formării, mai multe discipline, interes major pentru noile tehnologii și inteligența artificială – Studiu de caz

Cel mai recent ranking QS al universităților după domenii de studiu plasează pe primul loc, la domeniul Educație și Formare, University College London (UCL) din Marea Britanie. UCL este reprezentată,…
Vezi articolul

Șeful ANAF, Lucian Heiuș: Nu am spus niciodată că fac controale la profesorii care dau meditații și nici nu am făcut / Luna trecută, șeful ANAF spunea că își dorește ca profesorii care dau mediații să fie avertizați prin SMS că este ilegal dacă nu plătesc impozit pe veniturile declarate

Șeful ANAF a subliniat, într-o conferință de presă în care a prezentat un bilanț al controalelor din ultima perioadă ale ANAF la agenți economici și persoane fizice, că profesorii care…
Vezi articolul

Valeriu Gheorghiță, despre vaccinarea tuturor profesorilor: Un astfel de termen nu poate fi stabilit / Nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în orice segment populațional. Cîțu: Putem discuta despre revenirea tuturor elevilor la școală după vaccinarea integrală a personalului din învățământ

Un termen pentru vaccinarea tuturor profesorilor „nu poate fi stabilit” fiindcă „depinde foarte mult de dorința de vaccinare”, astfel că „nu putem avea rată de acoperire vaccinală de 100% în…
Vezi articolul

Eveniment Edupedu.ro, cu sprijinul Samsung Electronics Romania și Nextlab.tech

VIDEO Profesorul poate vedea pe tabla interactivă toți elevii separat și pentru fiecare poate evalua ceea ce face. Își pot descărca ce au lucrat, dar lecția rămâne în aplicație și nu mai e nevoie de stick, spune Marius Mazilu, fondator VBoard / Tablele interactive sunt bazate pe analize ale comportamentului elevilor și al profesorilor în clasă – Adrian Manolescu, Samsung România

În cadrul conferinței naționale NextEd Teach – Learn | Create | Display, profesorii participanți au putut vedea la lucru o soluție românească nativă pe tablele interactive Samsung. Inovația transformă radical…
Vezi articolul