Ligia Deca, noul ministru al Educației, își anunță obiectivul: O reformă în educație, incluzivă şi fără agendă prestabilită, bazată pe studii şi pe acord social

2.595 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ligia Deca, noul ministru al Educației, i-a mulțumit marți președintelui Klaus Iohannis pentru ”încrederea acordată” după ce a fost numită ministru al Educației, scrie G4Media.ro.

Ea și-a anunțat și obiectivul mandatului, într-o postare pe Facebook: ”o reformă în educație, incluzivă şi fără agendă prestabilită, bazată pe studii şi pe acord social”.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Noul ministru al Educației, Ligia Deca, a depus ieri jurământul la Palatul Cotroceni.

Klaus Iohannis a declarat că „sunt încredințat că proiectul România educată nu doar că va merge mai departe, ci va merge mai departe cu noi energii și cred, sper, cu noi susțineri atât din spațiul politic, cât și din spațiul învățământului și din spațiul public la modul general”.


3 comments
  1. Here we go …

    Ce o fi aia o „reforma incluziva”? Confunda aceasta doamna, specialista in transporturi, reforma cu educatia incluziva? Sau vrea sa includa pe cineva in reforma?

    Cum o fi asta „fara agenda prestabilita”? Adica fara un plan? Spontan? Omul (homo sapiens) actioneaza aproape intotdeauna dupa un plan, la vedere sau ascuns. Etapa de planificare, chiar daca este uneori scurta, precede majoritatea comportamentelor umane. Asa omul se comporta cu un sens, nu aiurea, spontan. Cum o fi sa faci reforma fara plan, aiurea, la intamplare?

    Din nou sunt amestecate sindicatele? Sindicatele pot sa puna frana oricarei reforme. Sau poate acolo sunt nu stiu ce specialisti in educatie?

    1. Limbajul de lemn este omniprezent în educație. Tare le mai sună bine celor care poartă titulatura de „experți” intr-ale școlii. Pentru acești experți care nu au predat o oră la clasă, calitatea învățământului se reduce la dosare, hârtii, proceduri, credite, comisii etc. Nu ai hârtii, nu ești bun. Unde e interesul elevului dacă profesorii au ca prioritate să completeze dosare? Se dorește perfecționare continua, dar cursurile oferite de ccd-uri se țin doar în reședințele reședințele județ și în mare parte sunt axate pe management și IT. Oare toți ne facem directori? Oare poate un profesor care termină orele la 15 să plece zilnic la 16 cu trenul în capitala județului să parcurgă un curs de perfecționare si să se întoarcă la 20 și a doua zi să fie plin de energie, creativitate și voie bună, lucrând 6 ore cu aprox. 130 de copii? Bineînțeles, să-și facă și rapoartele, procesele verbale, ședințele de catedră, să discute cu părinții, să trimită înștiințări scrise celor cu probleme – pe banii lui, să elaboreze proceduri, să facă de serviciu etc, etc… Câți experți în educație au făcut de serviciu într-o școală? Câți au fost diriginți măcar un an școlar? E ușor să pretinzi hârtii când stai într-un birou și te joci de-a școala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Deca le-a dat temă inspectorilor ca luni să adune de la școli calculele cu sumele forfetare pentru elevii navetiști din cele 14 județe unde nu se pot acorda abonamente gratuite / Listele trebuie trimise la Inspectorate – surse

Inspectoratele școlare din cele 14 județe unde elevii navetiști nu au primit până acum abonamente gratuite trebuie să adune de la școli calculele cu sumele forfetare pentru elevii navetiști din…
Vezi articolul

Sindicatele din Învățământ, către elevi, părinți și studenți: Vă rugăm să nu participați anul acesta la festivități golite de conținut și să vă alăturați protestului nostru din 8 septembrie 2025. Nu suntem în stradă pentru salarii mai mari, ci pentru condiții mai bune în desfășurarea actului educațional, pentru dreptate

Sindicatele profesorilor au transmis elevilor, părinților și studenților să nu participe anul acesta la „festivități golite de conținut și să vă alăturați protestului nostru din 8 septembrie 2025”, potrivit unui…
Vezi articolul

Am observat cu stupoare că sunt din ce în ce mai mulți copii care nici măcar la școală nu mai fac orele de educație fizică, spune medicul Cătălin Adrian Petrișor: Orele de educație fizică au devenit un timp în care încearcă să facă altceva

Cătălin Adrian Petrișor, medic specialist în cardiologie, a declarat, pentru TVR Craiova, că „am observat cu stupoare că sunt din ce în ce mai mulți copii care nici măcar la…
Vezi articolul

Școlile private autorizate să primească și ele costul standard per elev, nu doar cele acreditate, solicitare din partea Asociației Școlilor Particulare / Proiectul de lege al educației din Parlament prevede acest lucru, cu condiția să nu încaseze taxe de la părinți

Președintele Asociației Școlilor Particulare, Cristian Comșa, a cerut ca în proiectul legii educației aflat în dezbatere la Parlament să fie inclusă și o prevedere prin care statul să finanțeze și…
Vezi articolul