Lipsa de pregătire a profesorilor este cauza principală a analfabetismului funcțional în rândul elevilor, susține ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice

27.529 de vizualizări
Daniel David / Foto: AGERPRES Foto – Alex Micsik
Principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor este lipsa de pregătire a cadrelor didactice, a declarat ministrul Educației și Cercetării Daniel David, în cadrul unui podcast organizat de Salvați Copiii România.

Întrebat cât la sută din responsabilitatea pentru analfabetismul funcțional o atribuie lipsei de pregătire a profesorilor, ministrul a răspuns:

„Nu vă supărați, nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Până la urmă, copiii vin cu un nivel de inteligență și un nivel de creativitate normale, ca să spun așa. Este treaba profesorilor ca, pornind pe o normalitate, copiilor să le transferi acele competențe. N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice. Și asta e valabil și în preuniversitar și nu vreau să-i scutesc și pe cei din învățământul superior – când dăm greș și noi avem un abandon școlar destul de mare și este tot, ca să spun așa, un rol important pe care îl are universitatea și profesorii.”

Daniel David a subliniat că, în cazul în care elevii ajung până în clasa a VIII-a fără să dobândească competențe de bază, vina nu poate fi căutată în altă parte decât în rândul cadrelor didactice:

„Dacă-l ai pe copil în școală și tu l-ai primit în clasa a V-a și ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a, și în clasa a VIII-a la testele PISA sau la TIMSS el apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală… Păi nu vă supărați, cine este de vină?”

Ministrul a recunoscut că există și alte cauze ale abandonului școlar, precum lipsa de sprijin economic, responsabilitatea familiei și a autorităților locale, însă a insistat că, în cazul elevilor care frecventează școala, responsabilitatea pentru formarea lor revine în primul rând profesorilor.

Ministrul Daniel David vorbește despre analfabetismul funcțional încă de la preluarea mandatului, l-a indicat chiar că ar fi o problemă de securitate națională, însă nicio măsură luată de acesta până în prezent nu atacă direct și în mod specializat această problemă a analfabetismului funcțional. Într-o analiză recentă Edupedu.ro a arătat cu o serie de măsuri luate prin Legea Bolojan au fost prezentate drept măsuri pentru reducerea acestui flagel. Potrivit analizelor internaționale pe subiect, acestea pot fi considerate improvizații.

De remarcat faptul că profesorii au fost în această vară și toamnă principala țintă a Guvernului din care face parte Daniel David în aplicarea măsurilor de austeritate. Discursul public al oficialilor la adresa școlii și a profesorilor s-a degradat constant în toată această perioadă. Au fost dați afară mii de profesori suplinitori, au dispărut din cifrele oficiale mii de titulari, veniturile le-au fost reduse prin mărirea normei didactice și tăierea plății cu ora sau restrângerea degrevărilor pentru profesori și inspectori.

Declarațiile ministrului Daniel David vin în contextul în care România s-a clasat pe penultimul loc din Uniunea Europeană și pe locurile 45–48 la nivel global, din 81 de țări și teritorii, în cadrul testării PISA 2022. Procentul elevilor români cu competențe sub nivelul minim de performanță a fost de:

  • Matematică: 51%
  • Citire: 42%
  • Științe: 44%

Aceste procente indică o creștere a analfabetismului funcțional față de testarea anterioară, cea din 2018.

O analiză Eurydice publicată în 2025 arată că România este printre statele membre UE care au întreprins cele mai puține măsuri sistematice pentru combaterea analfabetismului funcțional. Spre deosebire de alte țări care au implementat reforme consistente în curriculum, formarea profesorilor sau sprijin individualizat pentru elevi, România a mizat aproape exclusiv pe intervenții punctuale și adesea prost finanțate.

România a rămas, potrivit analizei Eurydice, la nivelul unor intervenții reactive, precum „ore remediale” sau „proiecte de sprijin”, fără o strategie coerentă, fără reformă curriculară și fără un sistem clar de evaluare a competențelor elevilor în ciclurile primar și gimnazial.

Printre măsurile considerate relevante de Comisia Europeană, dar ignorate până acum de autoritățile române, se numără:

  • sprijin personalizat în timpul orelor pentru elevii cu dificultăți de învățare,
  • asistență pedagogică suplimentară de către profesori specializați,
  • monitorizare continuă a progresului elevilor,
  • formare profesională orientată pe intervenții remediale pentru cadrele didactice.

Foto: ID 358196258 © LCVA / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


109 comments
  1. Am cerut lui ChatGPT să citească acest articol și comentariile aferente.
    Comentariul lui integral îl găsiți la:
    https://chatgpt.com/share/691f6c95-8274-8009-986e-f036d9405be0
    sau la: http://www.manual.digital/analfabetism
    Un paragraf din acest comentariu al lui ChatGPT:
    „Aspecte critice / lacune
    ❌ Discursul ministrului pare excesiv de simplist: să pui în principal vina pe profesori poate să ignore atât condițiile sistemului, cât și factorii externi (familie, resurse, infrastructură, curriculum, formare iniţială etc.).
    ❌ Nu este clar ce înseamnă „lipsa de pregătire” — este vorba de formare iniţială, formare continuă, competenţe digitale, metodologice, motivaţie? Termenul e larg şi riscă să fie perceput ca reproş generalizat.
    ❌ Problema e structurală şi sistemică: curriculum învechit, evaluări, resurse, volumul de materie, implicarea familiei, nivelul de selecţie al elevilor — câteva comentarii indică toate acestea. De exemplu:
    „Nu cred că analfabetismul funcţional e legat de nivelul de pregătire a cadrelor. Ci sistemul de învăţământ învechit şi sovietic.”
    ❌ O altă lacună: articolul spune că profesorii au fost supuşi unei perioade de austeritate — tăieri, norme mărite, plăţi diminuate.
    Dacă sistemul reduce resursele, motivarea şi sprijinul profesorilor scad — deci „vina” profesorului poate fi doar partea vizibilă a iceberg-ului.
    ❌ Mai mult: dacă ministerul pune responsabilitatea pe profesori, dar nu comunică clar ce măsuri concrete, ce formare, ce schimbări sistemice va face, riscă să creeze atmosferă de reproş şi demobilizare în rândul cadrelor didactice.

    Numele meu este Ion.Stanca@ambassador.digital, voluntar pentru reducerea analfabetismului funcțional, digital și computațional și consilier onorific al unui ministru al învățământului de la Bruxelles.

    1. Dacă ministrul își făcea treaba nu se pierdeau bani din proiecte europene la minister!

  2. Perfect DE ACORD cu domnul ministru David!
    A fost nemeritat de blând în exprimare.
    Realitatea pe care a expus-o cu integritate și curaj este mult mai severă.
    Putem judeca după bolborosirea vitriolică ce s-a produs în urma expunerii adevărului.
    Cinste dumneavoastră, domnule ministru, pentru onestitate și claritate, însă, din păcate, într-un sistem atât de defect și de permeat de mizerie, nu știu cum s-ar putea face o schimbare. Toate aceste piese stricate ar putea fi înlocuite cu ce? Poate AI în viitorul apropiat.

  3. Fara sa contest pregatirea profesionala a domnului ministru si in plus fara sa fiu cadru didactic – domnul in discutie e el insusi un analfabet funcional. In Romania de azi e msi greu sa treci din clasa a patra in a cincea decat sa urmezi ( in definitiv examenul nu mai exista – ii ,,concurs de dosare”) o facultate. Se reproseaza dascalilor din preuniversitar ca nu sunt pregatiti dar ei sunt -in facultatile promovate de dom’ ministru, fara o ora de pedagogie si cu abecedare facute de doctori in literatură – chiar are cineva impresia ca cineva care stie Istoria literaturii române pe de rost e capabil sa bage in capul copiilor de sapte ani alfabetul? Chiar crede cineva ca fara un liceu pedagogic, cu o facultate facuta la distanta cu examene si licente copiate de pe Internet poate fi dascal? …Dom ministru are rezolvarea : mastrerate duble pentru cei din preuniversitar??!!

  4. Nu cred ca analfabetismul functional e legat de nivelul de pregatire a cadrelor. Ci sistemul de invatamant invechit si sovietic.

    1. un copil peste clasa a 7-a are 7 ore oe zi. drumul catre casa+masa inca 1 ora. in cazul fericit are de pregatit 4-6 discipline pentru ziua urmatoare. Cand? Ziua are 24 de ore.
    2. Testele cumulative. Au de invatat 4-5 lectii pentru fiecare test/disciplina. Chiar daca au invatat si inainte tot ia 4-6 ore. cu approx 20 de discipline au ajuns la 3 teste pe saptamana. Cand? Ziua are 24 de ore.
    3. Programa complet neadaptata la nivelul lor de maturitate. Muuuuulta materie la fiecare disciplina. Copii tocesc in graba, la fiecare test. dupa 1 saptamana au uitat 90%. Pentru ca programa la unele discipline e pentru liceu/facultate.

    Deci avem un sistem de invatamant pur sovietic, bazat pe tocit muuult si prost. Necorelat nici cu realitatea, nici cu epoca, nici cu cat pot duce copii, nici cu nivelul lor de intelegere in functie de varsta.

    Nu avem cum sa producem altceva decat analfabeti functionali, fara viata personala, fara a avea posibilitatea de a practica un sport, fara timp liber. La final de gimnaziu sunt arsi.

    Deci, stimati domni si doamne profesor, stiti oare ca ziua are 24 de ore chiar si pentru copii? Asta cand va exercitati exigenta, la corectare sau ascultare.

    Atata timp cat sistemul ramane sovietic, centrat pe profesori si norme, nu pe copil, tot analfabeti functionali vom avea.

    1. Eu sunt cadru didactic de specialitate și sunt complet de acord cu ce spuneți d-voastră. Nefiind român de naștere ci născut și crescut peste Atlanticul îmi pot da seamă de cât de învechit este sistemul de învățământ românesc.
      Până și la examenele de titularizare și definitivare în învățământ preuniversitar este mult de tocit inutil (dacă reușești să le iei).
      Programele curriculare sunt complet obsolete și neactualizate la nevoile contemporane ale unei societăți din ce în ce mai globalizată. De asemenea, aceste așa-zise „programe” sunt pe baza de cantitate ci nu de calitate sau de eficiență.
      Așadar, ca să dăm vina pe cadrele didactice, așteptând că prin aplicarea acelorași formule vom obține rezultate diferite este drept o nebunie. Dar asta se întâmplă deoarece toți cei care îl conduc pe Ministerul Educației sunt puși mai degrabă politic ci nu din cauza capacităților lor sau a inovației „proiectului” lor de conducere.
      Nu vor și nu știu să pună mâna pe o adevărată restructurare a sistemului de învățământ. Atitudinea lor este cea de a da vina altcuiva, tipic sovietic.

  5. Bai Castor de Siberia,ia sa intri matale cand ai timp pe tiktokurile celor de clasele 3-4-5.
    sau ale parintilor lor

    vei vedea dansuri din buric,dansuri lascive din fund,manele,sticle de bere si alte bauturi,fumul de tigare de nedescris,sumari imbracati,mesaje de dragoste,citate de dragoste pe muzica de suferinta,cat de neintelesi sunt ei…..
    repet-clasele 3-4-5
    aceste lucruri se intampla chiar dupa ora 23…
    apoi la 7 vin la scoala si dvs vreti sa i ducem de la Nicolae Guta la Eminescu?
    hai sictir mai zlatarule

    ia pune dumneata conditii la parinti:

    e corigent ?
    -orice ajutor social al familiei sau bursa se taie 1 an
    este agresiv la scoala cu elevii si profesorii?
    -exclus 1 saptamana din scoala sa stea acasa pe capu masi si a lui tacso,cu obligativitatea sa si faca temele care le va primi de la scoala
    -nu face progrese de la an la an si ramane tot corigent
    -sa si plateasca transportul
    ramane repetent?
    50 milioane amenda pentru parinti ca nu si dau interesul pentru copil
    -are absente nemotivate,lunar?
    amendat parintele 1 mil de zi
    si multe alte masuri…..
    pai cand noi dam mese calde,mese remediale,transport gratis,after school pana la 16 gratis,bani daca esti prost, programe u.e cu bani daca esti cat mai prost sau tigan,le dam tablete,etc
    pai atunci este normal sa ne ia si la suturi in fund si sa ne zica sclavi!!!!
    iar dumneata vi cu bombonica ca de aia sunt astia analfabeti ca suntem noi slab pregatiti?
    pai haideti sa invatam versurile lui Guta si a lui Salam si sa dam teste din ele si evaluari ca sa vedeti ce pregatiti suntem
    hai sictir mai zlatar caldarar ce esti tu
    ai distrus tot de cand ai venit
    mars

    1. Super, copii sunt oglinda celor din familie. Dacă ai hotărât să ai copii ai grijă de educația lor fiindcă vei ,, plăti „” mai târziu.

  6. Aveti ce ati votat, dragi profesori, iar acum sunteti revoltati. Faceati propaganda politica prin scoli, iar acum sunteti revoltati. Ati votat cu gaNDul la viitor, iar acum sunteti revoltati. Erau altii prosti daca nu se duceau pe fentele astora, iar acum sunteti revoltati.
    E ok, luati cu paine, poate va trece.

    WeekeND placut sa aveti!

    1. Dar, stimabilii colegi nu recunosc că au votat, pe cine au pus la conducerea țării!

  7. Intr-adevar, asa este, cu observatia ca nu pregatirea profesilor este problema, ci lipsa de vointa. Profesorii au pregatire, dar nu au vointa si vocatie. Sunt multi profesori care au ales aceasta meserie penttru ca nu stiau sa faca altceva. Daca si-ar da putin interesul, ar observa cate lucruri bune se pot scoate din mintea elevilor. Am vazut situatii cu elevi care au luat 3 la evaluarea nationala la matematica si au ajuns sa ia 7-8 la bacalaureat la matematica si sa si iubeasca acel profesor. Deci se poate, cu putin vointa, interes si implicare. Dar daca merg la ore si predau strict ce este in programa, fara a explica si dezvolta, elevii isi pierd interesul. Copilul meu care a luat la evaluarea nationala 9,74, a ajuns la un liceu de top, dupa care nu a mai avut chef sa se trezeasca sa mearga la scoala deoarece, citez ” nu are pentru ce sa mearga la scoala, ca oricum nu invata nimic”. Asa a ajuns sistemul educational, si nu din vina ministrilor, ci a profesorilor neimplicati in ceea ce fac, care nu au simtit niciodata ce inseamna satisfactia muncii lor, ca daca ar fi simtit-o si-ar fi dorit sa o simta in continuare.

    1. Da.Baga tu meditații în el ca la școală nu.mai învață nimic,nici nu are de ce.Si basmul cu elev de 3 la EN ajuns de 7-8 la bacalaureat am văzut doar în filme.In realitate asa ceva aduce un dosar penal,știi ce vreau sa spun.

  8. Iarăși discurs obraznic, ofensator împotriva dascălilor! Așa arată un individ care nu vrea să facă treabă la locul de muncă: aruncă cu zoaie. Oare ce putem face cu un șef care plătește puțin și ne jignește mereu? Reclamat la Comisia Europeană!

  9. Propun următoarele masuri ( in strânsă legătură):
    1. Obligativitatea unei zile metodice pentru toate cadrele didactice.
    2. Reducerea normei didactice.
    3. Realizarea orarului scolii in funcție de curba de efort a elevilor.
    4. Digitalizarea să fie corelata cu debirocratizarea.

  10. Un ministru care urăște profesorii profund și îi devalorizează cât de des poate ne dovedește că este de fapt o persoană frustrată. În loc să caute soluții s-a obișnuit să facă statistici, că doar asta ne caracterizează, să constatăm după ureche în loc să schimbăm ce trebuie pentru a avea rezultate mai bune. Dar nu te poți aștepta să pună osul la treabă pentru că dumnealui este rupt de realitatea sistemului educațional. Îi recomand să meargă în școlile slabe sau liceele tehnologice și să vadă cum sunt profesorii umiliți de elevii care au înțeles că au doar drepturi și trebuie doar să primească : note nemeritate, îngăduință, burse pentru că părinții lor nu vor să muncească, până și auxiliare, caiete, cărți cumpărate de profesori. Am ajuns să trăim într-o societate în care nu valorează munca cinstită, corectitudinea, ci șmechereala, pentru că se poate, pentru că doar așa supraviețuiești în țara aceasta. Și responsabilii de serviciu sunt tocmai cei care ne conduc, care au creat această societate anormală și care acum acuză profesorii pentru vremurile pe care le trăim. Să își facă treaba instituțiile statului, să nu mai promoveze toate pițipoancele și cocalarii ca niște modele, să fie respectați adevărații oameni de valoare, să promovăm emisiuni culturale și de bun simț în mass-media, să se interzică accesul la rețele de socializare până la vârsta de 12 ani și atunci vom avea o societate sănătoasă. Dar cine să facă? Niște incompetenți? Mai bine dăm vina pe profesori și societatea își vede mai departe de decesul cultural.

  11. principala cauza a analfabetismului din scoli sunt ministrii educatiei, tolomaci ca individul asta. Ce va recomanda sa ocupati aceasta functie? A condus o universitate care in mandatul lui a decazut grav de tot…si el vrea sa rwformeze un intreg sistem de educatie? Intrebati studentii lui de cate ori a fost sa predea el.si de cate ori au fost asistentii lui? Un incompetent pus strict politic, un idiot util care spune „da” la orice ordin primit. DEMISIA URGENT!!!

    1. Ministrul are 100% dreptate. Părinții elevilor care cred în învățătura fac eforturi considerabile plătind meditații. Știu ei de ce. Am lucrat in școală 40 de ani. Am făcut o programă școlară acceptată la nivel național (1999) care a murit în sertar. Am inițiat un proiect pe fonduri europene despre educația personalizată cu ecou f. redus . Rezistenta la nou in scoli este foarte mare. Tot ce spune ministrul este foarte util. Ar trebui susținut!

  12. Da.Asa este pentru ca v-au lăsat sa faceți ce vreți.
    Omul asta și cei din spatele lor au totul deja pregătit.
    Se folosesc de lehamitea și ura publică pentru a face ce vor ei de fapt și tot ce vor este sa dea pe toată lumea la o parte și sa rămână ei.Sa ia ei toți banii,toate contractele etc. Învățământul toaca anual.milioane de euro pentru modernizări etc.Sa nu uitam de faimosul „pepsiglas” !Câte plastice din acelea au cumpărat școlile și apoi au fost aruncate sau nefolosite, au rămas în depozite?Cati bani au costat!Milioane de euro!Unde s-au dus banii și in beneficiul cui?
    Presupun ca acum vor sa dea directorii jos din functii pentru ca profesorii „nu poate” și sa aducă niște matracuci drept „manageri” ca ele nu” poate muncește” altceva și de aceea au lipt afișe pentru partid!
    Intram în greva toți și plecam.acasa.Cu asa trai nu se poate trăi. V-ati bătut joc de banii publici cum ați vrut voi,bani cheltuiți cu nemiluita,ați venit cu idei care mai de care mai distructive pentru învățământ.
    Plecăm, acum la mijlocul anului sa va lasam sa va descurcați cu analfaboșii de ii promovați. Sa vedem cine va face performanta mult-dorita și cine rezista cu monștrii creeati de voi!

  13. Nu se poate generaliza, dar, da! Din păcate, sunt mulți profesori analfabeți funcționali, dar și mai rău, NEuncționali. Și nu mă refer la suplinitori…,că nici titularii de 70 ani care STAU și citesc că catedră, nu sunt mai „funcționali”, la propriu! Că or fi și unii sub 40 vârstă, performanți, or fi, dar mulți sunt „făcuți” în serie, pe la facultățile private. Unii nici nu înțeleg un text, necum să studieze o lege, să înțeleagă și altceva decât ce li se „dictează” și solicită „modele ” de orice documente, că nu sunt capabili sa creeze nimic, așteaptă să primească de-a gata teste, curriculum, manuale, resurse digitale. Tabula rasa!

    1. Deduc că nu știți nici exagerat de multă gramatică, din moment ce utilizați sintagma „analfabeți funcționali” și nici nu vă este clar ce înseamnă suplinitor (confundați cu „necalificat”). Dar e bine că aveți opinii…

  14. Analfabetismul este o urmare a politicilor proaste si a ministrilor habarnisti pe care Romania ii are de 30 si de ani. Profesorii sunt cei pe care clasa politica i-a dorit, fara chef, fara bani, angajati pe durata de un an si slugi la PSD si PNL.

  15. bai castor obosit vezi ca ai transformat scoala in centru de relaxare pentru derbedei:
    -ai pus table inteligente de rasuna Dani Mocanu in toate pauzele
    -de hranit ii hranesti bine prin masa calda
    -desert au
    -de exmatriculat nu poate fi vb il primin oricum
    -paza le o asiguram noi
    -bani ca vin la scoala le dai prin tot felul de burse
    -o vacanta pe an platita de primarie

    poate ne faceti cursuri antidrog sa ii si consiliem

    stiti ce le mai lipseste?
    o camera cu becuri,lumini, tip disco
    dar nu e problema
    noi suntem de vina

  16. sa i aminteasca cineva acestui Pinochio faptul ca :
    – majoritatea elevilor ne dispretuiesc si ne considera niste bone platite de parintii lor prin taxe
    -unii elevi vin cu ceas,telefon,hanorac,ghiozdan,valoarea a doar a unui accesoriu fiind de peste salariul unui debutant
    -bunul simt al majoritatii dintre elevi a disparut si datorita aceator tipuri de declaratii a unui individ ca acesta,plus denigrarea constanta la tv ,in familie ,a profeorilor fac ca acesti elevi sa :
    -ne injure
    -sa ne scuipe
    -sa dea in noi
    – sa ne considere sclavi pe plantatie
    SI LISTE E MULT MAI LUNGA
    ca sa sa fie treaba completa acest ZLATAR CA SA,, AJUTE,, PROFESORII CE A FACUT:
    -A SCOS EXMATRICULAREA
    -NE A PUS SA DAM SOCOTEALA ELEVULUI SI PARINTELUI DE CE II DAM NOTA 4
    -LE A DAT LAPTE SI CORN,PLUS MASA CALDA CA SA FIE PROSTII CU ENERGIE
    -DACA ELEVUL NU ARE INTERES PENTRU SCOALA I SE DA BURSA
    -DACA NE BATE ,NE INJURA ,IL CONSIDERAM CAZ SOCIAL SI II MAI DAM O BURSA
    -CA SA FIE ODIHNIT SA ALERGE 6 PAUZE CA DESCREIERATUL SA TIPE SI SA URLE IA PUS MICROBUZ LA POARTA SA NU VINA TRANSPIRAT CA POATE RACESTE
    -ACUM NU MAI POTI SA I SPUI PROSTULUI CA E PROST SI SA LAUZI UN ELEV OLIMPIC CA DERANJEZI PROSTU
    -CA SA NU L MAI TRAGA PROFESORUL DE MANA PE ELEV CU ANUMITE LUCRURI SA INVENTAT CA
    -E BULYNG
    -E HARTUIRE
    -DENIGRARE
    -ETC
    -DACA ESTI MAMA MINORA ,FIINDCA PROFESORUL E DE VINA ,IA DE AICI 800 RON
    si lista reformelor pro elevii al acestui individ e mult mai lunga.

    pe scurt dupa ce ne au pus calus la gura ,dupa ce ne pun cu mainile la spate,dupa ce ne spun ca dam subiecte grele la examene pentru elevi😃,ca le dam prea multe teme,dupa ce ne au marit norma predand 3 materii mai nou,etc sa ajuns la concluzia ca profesorii sunt de vina

    sa stiti ca daca ar exista un sondaj la nivel de parinti pe clase facut instant eu va spun sincer ca peste 25% din parintii din mediu rural nu stiu in ce clasa au copilul.
    iar la peste 50% din ei nu ii intereseaza ce fac dupa ce ajung la ora 14-16 acasa
    iar peste 30% din parinti vin la scoala la final de an cand vad ca ramane ,,maestrul,,protejat de zlatar ,corigent
    bine asta afla prin diriginta ,ca e obligata sa l informeze,iar cand va afla va veni val vartej sa si faca dreptate si sa se ia de profesor

    ce sa ,sunt scarbit de acest sistem si de cei care il conduc
    chiar am ajuns bataia de joc a asistatilor sociali,a femeilor de servici,si a oricarui derbedeu care daca apare pe un live pe tik tok si se crede vedeta.
    am ajuns sa ma duc la scoala sintetic fara urma de placere si zilnic picatura cu picatura mi se demonstreaza ca in maxim 10 ani vom ajunge o natie pierduta
    am ajuns sa caut solutii pentru viitor in alta tara,aici daca sa ajuns ca vinovatul sa fie profesorul…este foarte grav,spus din gura unuia care ar trebui sa ne ajute si sa ne protejeze si sa fie alaturi in lupta pe care o ducem cu dezinteresul elevilor si al parintilor
    urat!

    1. bine le zici !!
      cu liniuță de la capăt ca să priceapă și dumnealui că în capul profesorilor este o ordine și o judecată . degeaba ne scuipa.
      nu poate el scuipa , cat putem noi explica !!!

  17. Afirmațiile acestui așa zis domn jignesc majoritatea cadrelor didactice…sunt și cadre didactice mai puțin pregătite în procent nesemnificativ… majoritatea suntem oameni în vârstă băi ministrule cu facultăți făcute în vremea comuniștilor când se învăța carte fara digitalizare telefon mobil laptop… adevărații profesori exigenți și excepțional pregătiți… suntem noi formați în școala comunistă…sunt multe de spus despre acest învățământ digital democrat capitalist care a imbecilizat generații întregi de elevi…demisia arogantule

  18. Nimic despre programele învechite, stufoase si inutile in 2025? Nimic despre birocrația stufoasa si „targeturilee” care trebuie atinse la date fixe de profesori ca si cum am fi la marketing, nu la școală? Nimic despre curriculum-ul rigid care nu permite o adaptare la capacitățile fiecărui elev? Nimic despre dotările învechite care nu încurajează profesorii sa aibă o abordare mai atrăgătoare a actului de predare?
    Și sa fie clar, nu apar deloc profesorii, status-quo-ul le convine, dar situația este încurajată si întreținută de sus în jos. si pe urma are ipocrizia sa spună ca „elevii nu ar trebui sa învețe pentru burse” !

  19. Domnule ministru, daca ii blamati pe profesorii din Romania din cauza analfabetismului functional, uitati va si in celelalte tari din lumea aceasta. Raportul calitate- finantare trebuie sa foe telul tau. Analizeaza corect, nu numai dintr un punct. Fa comparatia completa. Te rog frumos, inregistreaza o lectie la ce disciplina vrei intr o clasa a IX a cu media de admitere 4. Sa vada profesorii ce metode aplici pentru a realiza obiectivele lectiei, atunci cand nu poti spune nicio fraza fara sa fii intrerupt de o injuratura, ragait, mieunat etc. , cand elevul sta cu fruntea pe banca cu teledonul sub banca, cand la orice observatie, primesti replica N am facut nimic. Aveti ceva cu mine!

  20. Ăsta a predat vreo ora la clasa,ca să vorbească astfel?? In afara de acuze la adresa profesorilor,nu am auzit altceva!! Peștele de la cap se- mpute,ministrului,deci voi scoateți profesori slabi,pentru că lipsiți de la ore,alergând după bani mulți și pentru că modulul psiho pedagogie,metodica este opțional,iar practica pedagogică lipsește sau este tratata cu superficialitate!

  21. Superb, David cu fiecare ieșire publică atacă profesorii și îi bagă pe toți în aceiași oală, toți sunt niște prosti!! Eu nu înțeleg cum de nu ies în stradă, cat mai rezistă să fie umiliți?!?

  22. Dar de formarea profesorilor cine se ocupă? Nu învățământul superior??!
    Păi dacă livrează pe bandă rulantă incapabili, cum își justifică salariile?

  23. Stiu ca nu aveti rusine, totusi va spun Rusine sa va fie!!! Sunteti cel mai slab sinistru, vai , ministru. Cum va permiteti sa ma jigniti in halul acesta ?! Cum va permiteti sa vorbiti despre noi si sa ne acuzati in halul acesta ?! Eu si mii de alti colegi facem treaba pentru care ne- am pregatit ani de zile. Cum va permiteti sa ne jigniti?! Cer sindicatelor sa va dea in judecata pentru defaimare, cer sindicatelor sa ne reprezinte asa cum trebuie, cer DEMISIA dumneavoastra pentru ca nu mai sunteti in masura sa fiti in pozitia pe care ocupati. Sunteti primul sinistru care indrazneste sa jigneasca profesorii, sper din toata inima ca si ultimul! DEMISIA!!!! DEMISIA!!! DEMISIA!!!

    1. Un nemernic e omul asta. Asa lipsa de obraz n-am vazut in 25 de ani de profesie. Am prins ministri slabi cu duiumul, incompetenti, demagogi, dar acum prea s-a urcat scroafa in pom. Nu se mai poate asa!

  24. Și cum au ajuns profesori? Ce e putred in sistem? Sistemul formează și triază tot. Ce afirmație auto acuzatoare face sistemul? Mai tare, că nu se aude până aici, va rugăm!

  25. Ministrul DD alias proteina spike din vaccinul anticovid.
    Actioneaza deliberat impotriva noastra si ne submineaza pana la anihilare programat si ireversibil. Multumim din inima partidului si celor care l-ati votat !!!

  26. Domnule ministru pus politic și neștiutor într-ale propriei meserii. Ce-ar fi să vii mătăluță o lună la clasa mea, să le cumperi tu creioane și pixuri, caiete și radiere sau coli A4. Ce-ar fi să-mi umpli și mie imprimanta CIS la două luni. Ce-ar fi să-mi achiți carburantul și uzura mașinii personale, pentru că transportul în comun e jegos și la ore total nepotrivite. Domnule, chiar așa, cu puțina capacitate de a înțelege mecanica lucrurilor despre care vorbiți, ar fi cel mai bine pentru toată lumea să vă luați lucrușoarele într-o cutie și să părăsiți ministerul. V-am fost student acum ceva ani. Erați o nulitate la catedră și țin minte cum alergați tot timpul, obsesiv, după funcții, titluri și laude. PNL-ul s-a dus de tot în cap cu oameni ca dumneavoastră, Rareș Bogdam și toți ceilalți autosuficienți sfertodocți unși cu excremente politice în jurul gurii.

  27. Ce vină am eu, ca profesor, când elevii sunt deja manelizați de acasă? Cu ce sunt eu de vină că mă persiflează și că nu vin la școală decât pentru alocație și socializare? Cu ce sunt vinovat că râd de mine atunci când le spun ce frumos și ce sănătos este să citești o carte bună? Ce vină am eu că cca o treime dintre elevele de clasa a 11-a și a 12-a fac videochat, își pun gene supradimensionate, își injectează buzele și își fac unghii de cel puțin 5 cm? Cu ce sunt eu vinovat când băieții de la clasa mea se duc la păcănele cu tații și cu unchii lor? Este adevărat că toți sunt analfabeți funcțional, dar nu e vina mea. Statul a închis ochii atâția ani. Acum e deja mult prea tărziu. S-a ajuns la un punct critic din care nu se mai poate face nimic. Vom avea, cel puțin în următoarea sută de ani, o populație majoritară imbecilă. În ochii acestor elevi aflați veșnic pe internet prin tot felul de mediocrități online, școala este ridicolă iar maneaua și cocălăreala sunt etalonul superior al existenței lor pe această lume.

  28. In cazul magistratilor s a vorbit de ura si s a formulat chiar o plangere impotriva unei declaratii. Inteleg ca asta e o campanie de iubire la adresa noastra . De luni de zile da astfel de declaratii care incita efectiv dar apoi amesteca lucrurile astfel incat sa para preocupat de soarta invatamantului. Am crescut ani de zile copiii altora pe salarii de nimic si nu au iesit analfabeti functional.Nu ma regasesc in tagma facatorilor de meditatii.
    Sa le fie rusine celor care indraznesc sa gaseasca chipurile astfel de rezolvari. Aceatea nu sunt solutii sunt invinuiri….

  29. Poate ar fi mai bine să faceți un sondaj printre elevi să vedeți cât de mult le place școala !!! Veți rămâne uimiți!!

    1. școala nu e de plăcere , că tu nu te duci la vândut haine in mall , de plăcere , te duci pt o bucată de pâine. examenele la facultate , rezidențiatul , nu le face nimeni de plăcere , le face pt o bucată de pâine demnă , că nu toată lumea face videochat . și nici videochatul nu e de plăcere , e de nevoie când capul și mâinile nu ajuta bagi veverita la munca.
      școala nu e ptr plăcere. școala nu e sex sau mâncare sau teatru ca să ți facă plăcere. vrei placeri dai banu. Școala , sistemul public și gratuit. de educație e ca să ajungă fierar amarat la o bucată de pâine.
      nu ti a plăcut cartea , Dănuța.. daca mai era nevoie sa spun ..

      1. Se vede că școala n-a fost punctul dvs. forte… De unde să știți dvs ce e motivația intrinsecă? Unii elevi din ziua de azi nu mai suportă școala tocmai pentru că le lipsește acel impuls interior de a învăța, nu doar nota din catalog… Poate ați înțeles acum …

        1. Dana,
          De ce crezi ca „le lipseste acel impuls”? Nu cumva din cauza neuronilor prajiti de prea mult tik-tok si de prea multa bursa sociala pe „de-a moaca” si nu cumva din lipsa celor 7 ani de acasa si din cauza ca li se tot spune ca au o multime de drepturi, dar nu li se spune ca ar avea si responsabilitati?!
          Micii asistatii social de azi, de la care nu se cere nici macar bun simt si respect pt societate si scoala, sunt marii asistati social de maine, care vor sta cu mana intensa, asteptand pomana statului, pt ca (deh!) munca e grea si neplacuta si uneori te mai si murdaresti la matura…

  30. Îmi este rușine că trăiesc într-o țară cu un astfel de ministru .A uitat repede că este și el profesor și că mai repede decât își imaginează dânsul se va întoarce la catedră.De unde are omul ăsta atâta aroganță? Să ne spună lucrurile mărețe pe care le-a realizat ca profesor. Sau a uitat că partidul l-a făcut ministru,nu competențele sale?

  31. Are dreptate. Știți de ce?Pentru ca este ca în bancul acela:animalel nu îl aleg niciodată pe cel mai prost sa le fie șef,oamenii fac asta.
    Când au venit cu tor felul de idei „inovative” în învățământ ,toată lumea a tăcut. Directorii pusi politic si-au făcut treaba de a ne tine în frâu și de a pedepsi pe cine mișcă în front și a fost minunat.Ce credeți ca va fi?Directorii și mâine pot pleca și majoritatea cred ca sunt milionari,în euro.Ari văzut câtă mita luase acea directoare de la un amarat de liceu di Republica Moldova?Dar la noi unde vin arabi,turci etc plini de bani care îi dau cu cele doua mâini. Cat mai costa un bac?Câți bani au mâncat pe investiții și alte minuni?Miliarde.Si acum boi suntem de vină și are dreptate:victima este de vina pentru ca nu trebuia sa se lase păcăliți,manipulata,înșelată,furată.Corect!Cineva are curajul sa spună adevărul. Câți hoți de buzunare și nu numai au spus ca de vina e victima :”Dacă e proastă!”,nu?Dacă ne lasam păcăliți de doua vorbe și promisiuni.M-a luminat.Nu înțelegeam de ce își bat joc de noi,cei care i-am votat.Sunt oameni cu carte,deștepți, competenți!Cum e posibil?Pana când am văzut ce a spus.Acelasi lucru pe care îl spun toți hoții, delapidatorii etc:e vina lor ca sunt slabi,ca se lasă înșelați.
    Vedeți voi cartea nu face caracterul dacă nu are caracter bun din start!Poți sa știi carte și sa fii olimpic universal ,nu local sau pe țară, dacă ai caracter de borfaș, caracter de borfaș vei avea toată viața,vei ajunge Ministru,senator și apoi vei zice ca e vina lor ca au crezut în promisiunile deșarte din timpul campaniei:”e vina lor ca sunt proști „.

  32. Pai la așa plata , așa marfa. la așa respect , așa implicare.
    După plata , maică, nu ai bani : tocmești mesteri ieftini!
    că matale vrei la 30 de roni pe oră sa ai și profesor și contabil și consilier și om de serviciu și moașa și doica și dadaca și profesor ptr CES și să aibă și dubla specializare și să facă și remediale și să fie și polițist și asistent medical și agent de poliție și detector de droguri și antrenor de olimpici și mai du- te-n .. pe dealul Lombului, omule !!

  33. Pe profesori iau executat pe loc, fără discuții, negocieri etc, dar cu magistrații negociază îi întreabă câtă pensie vor. Mi-e greață de Nicușor Dan și Grindeanu, niște cârpe, apoi vorbesc de echitate. Când a zbura porcul o să vadă al doilea mandat!

  34. imi pare rau sa zic, dar nici in mass media nu gasesti decat horoscoape, stiri mondene, nu gasesti nimic despre popularizarea stiintei, in scoli aparatura de laborator lipseste sau are 60 ani cel putin, elevii nu vor sa depuna niciun efort, mai nou copiaza teme sau lucrari cu chatgpt, asa ca la ce sa ne asteptam.

  35. Sunt doar un părinte și primul lucru care mi-a venit in minte a fost: „si daca o fi asa, cine ii pregătește sa devina profesori? Nu e oare si dnul David unul dintre cei care a pregătit profesori?”
    După toti anii de școală ai copiilor mei (o idee peste 20, adunați), pot liniștită să spun că profesorii lor (majoritatea, că au si profesori care au fost prezenți la un sfert din ore) au reușit sa tina orele ÎN CIUDA ministerului.
    De peste 10ani urmăresc modificări in educație si de fiecare dată văd că ministerul poate strica si mai mult. Dnul David însă a întrecut orice așteptare, oare când se va opri?

    1. Frustrare, răzbunare, dispreț, asta are Ministrul David pentru profesorii din preuniversitar.
      Profesori slabi pregătiți? Da, e posibil! De ce? Pentru ca cei din UNIVERSITAR primesc ca studenti pe TOȚI doritorii.
      SOLUȚIA- Organizarea de examene pentru intrarea la facultate!!!! Iar după ce intra la facultate, faceți CARTE, domnule Ministru , faceți PRACTICA, nu mai incurajati mediocrii și submediocrii sa termine o facultate!!!

  36. Acest individ, cocoțat într-o funcție al cărei fundament nu îl pricepe, este rupt de realitatea învățământului românesc actual.
    Mi-ar plăcea să îl văd la catedră în locul meu, predând unor elevi de liceu tehnologic- dintre care unii vin la școală cu mâinile crăpate din cauza muncilor din gospodărie, alții acunzându-și sub bancă încălțările deteriorate – și să îi determine să învețe. Acești copii nu au modele în viață. Ne observă pe noi – blamați de întreaga societate – îi observă pe politicieni – slab pregătiți, gălăgioși și plini de bani……..ce „model” vor alege oare?

  37. Sa vezi cum va fi de acum înainte domnule ministru …..
    Profesorii au devenit exact ceea ce a-ți dorit , adica miserupisti cand vine vorba de inspectori si minister …..
    Asteptam cu drag momentul in care elevii acestor generații vor da cu voi de pamant ! Cu noi a-ți dat voi de pamant , acum este randul vostru!

  38. A uitat brusc de trioul educației profesor-elev-parinte, acuma singurul vinovat e profesorul…Dănuț, du-te tatî acasă…

  39. Eu aș spune că vinovați sunt managerii politici ai instituțiilor de învățământ, de la cel mai înalt până la cel mai de jos nivel. Ei, în cârdășie cu infractori politici și/sau cu epoleți, și-au asumat misiunea de a transforma universitățile și școlile atât în sinecuri personale cât și în feude puse la dispoziția stăpânilor politici care le asigură numirile în funcție sau mandate fără număr. Ei au decis toate ticăloșiile care au scârbit profesorii, care au năruit instituțiile, care au modelat școlile după chipul și după aranjamentele lor. Ei s-au ascuns tot timpul în spatele falselor merite, în spatele averilor făcute prin prostituție intelectuală și corupție, punând instituții întregi la cheremul unor ciuci sau ciolaci. Ei sunt cei care au iubit manipulările politice interesate, ei sunt cei care iubesc mai curând studiourile de televiziune cu falși jurnaliști, decât catedra, decât propriii lor studenți sau colegi. Este sigur că măgarii nu pot conduce nicicând o turmă de oi, la fel de sigur fiind că atunci când oile rătăcesc, măgarii dau vina pe oi. Demisia!

  40. Individul asta ar face bine sa plece si sa lase locul cuiva care are solutii. Omul are o minte prea ingusta ca sa inteleaga ceva complex.

  41. Ce zile am ajuns să trăim. Ne acuză Bolojan, David, nici domnul președinte nu ne prea cruță.
    Tehnologia , folosita excesiv , ne barbarizează, dezumanizează, sau mai simplu prostește. Nu-i mai simplu sa stai pe TikTok ore in sir sa admiri hahaieli, râgâieli și altele de genul? Școala și profesorii, domnule sinistru? Sunteți total pe lângă, cu toată armata de consilieri din jurul dumneavoastră!

    1. Cât timp examenele nu se dau oral nu poți știi cine e un bun profesor sau nu. Un bâlbâit ajunge profesor fiindcă examenele se dau doar in scris la facultate.

      1. daniela moldovan,

        am intalnit balbaiti geniali, dar si oameni care desi nu se balbaie in vorbire, gandesc sacadat si se poticnesc in judecati idioate!

  42. Eu sunt curios dacă domnul ministru ar lua peste 7 la titularizare la psihologie sau la ce specializare are dumnealui.
    Pe de altă parte, domnul Daniel David nu este competent pentru functia pe care o ocupă. Din moment ce el este capabil doar de tăieri și comasări și nu este capabil să găsească alte soluții, atunci este un ministru incompetent. Într-un guvern foarte slab el este cel mai slab ministru. Dacă nu va cădea guvernul până de sărbători, sigur va exista o remaniere și David, Moșneanu și alți ,,specialiști” vor ajunge la groapa de gunoi a istoriei. Sigur, domnul Daniel David va ramâne în memoria colectivă drept cel mai slab ministru al educației de după 1989. Probabil nici în viitorii 100 de ani, ministerul educației nu va fi condus de un ministru care să urască mai tare profesorii și învățătorii din sistemul educațional.

  43. Analfabetismul funcțional din România a devenit noul sport național – și, culmea, nimeni nu se mai miră. Ministrul Educației, Daniel David, ne-a luminat recent, explicând că de vină ar fi profesorii. Firește. Că doar ei fac legile, ei stabilesc finanțarea, ei numesc directorii pe criterii politice, ei conduc ministerul, nu? De parcă noi, profesorii, am fi un soi de supereroi care, după ce corectăm teancuri de teste la lumina becului ars din cancelarie, mai trebuie să reformăm și sistemul. Sigur, unii dintre noi pun note „din burtă”. Dar poate domnul ministru uită că acea burtă e plină de stres, presiuni și directive: „să nu lăsați corigenți, să nu stricați imaginea școlii, să nu se desființeze clasele!”. Când directorul și inspectorul îți suflă în ceafă cu „să-i trecem pe toți”, e ușor să transformi catalogul într-un roman de ficțiune educațională.

    Elevii, la rândul lor, au învățat lecția principală a sistemului: „merge și-așa”. De ce să mai citească, de ce să mai muncească, dacă trec clasa și cu media 5? Când notele nu mai reflectă munca, ci mila și birocrația, motivația moare. Iar părinții? Mulți sunt convinși că școala e un soi de babysitter instituțional. Copilul stă toată ziua pe telefon, pe TikTok, pe tabletă, iar seara primește o adeverință medicală „de lux” care-l scapă de absențe. În timp ce unii medici semnează scutiri ca pe bandă rulantă, copiii scutiți de școală ajung scutiți și de viață intelectuală.

    Dar să revenim la adevăratul vinovat: Ministerul Educației. Un minister care politizează tot ce prinde, de la inspectori până la directori, unde competența se măsoară în carnet de partid, nu în performanță. Un minister care ne obligă să trecem clasa orice elev, doar ca să nu pierdem finanțarea per cap de elev. Că doar e mai simplu să păstrezi clasa plină de analfabeți funcționali decât să închizi școala. Apoi, vine ministerul și ne cere să încheiem mediile și cu două note, pentru că, nu-i așa, progresul elevului se vede cel mai bine în 10 minute de evaluare formală.

    Societatea completează perfect tabloul. Televiziunile promovează vedete care abia articulează o propoziție, influencerii fac bani din prostie și superficialitate, iar copiii învață că nu ai nevoie de școală ca să ajungi „cineva”. Când modelele publice sunt analfabeți funcționali cu milioane de urmăritori, e clar că școala a pierdut bătălia culturală.

    Așa că, domnule ministru, data viitoare când vreți să găsiți vinovați, uitați-vă mai întâi în oglindă. Profesorii sunt parte din sistem, dar nu ei l-au construit. Ei doar încearcă, zi de zi, să țină piept unei avalanșe de legi, ordine, presiuni și absurdități. Iar dacă tot vreți să luptăm cu analfabetismul funcțional, poate ar fi bine să-l căutăm mai întâi în minister.

    1. Cât adevăr grăiești.
      Aș plusa cu elevii mitomani, nerușinați, nesimțiți, fără frică, fac ce le taie capul. Apoi scriem o mustrare și gata, totul începe de la început.

    2. Domnule Gicu, ati facut o analiza peste ceea ce ar putea un ministru, oricare ar fi el. Daca ar fi sa cautam analfabetii functionali ar trebui început chiar de la conducerea statului si a ministerelor. De fapt de la acestia ne vine lumina, iar pestele de la cap se împute.

  44. Cică învățarea la copiii mari se realizează acasă. Pesemne că nu i-au învățat să învețe. Nimeni nu i-a învățat! Grav.
    Chiar bulversant. Adică nu înțeleg din clasă, vrea să zică DD, huh?

  45. Eu aș zice că principala cauză a analfabetismului funcțional este lipsa de coerență a politicilor educaționale de după 89, nesfârșitele reforme cu care profesorii au fost bombardați de cei care au fost pe la conducerea ministerului! Să dai acum vina pe lipsa de pregătire a cadrelor didactice, cand nici un ministru nu a reusit să respecte legea educației, acceptând subfinanțarea invățământului, parcă e prea mult! Eu cred că lipsa de pregătire se află in altă parte! Chiar dacă mai sunt și cadre didactice inuficient pregătite, răspunzători pentru pătrunderea acestora in sistem sunt tot cei care au generat subfinanțarea educației! Uneori mă intreb care este rolul unui ministu al educației? Să gasească soluții sau să generalizeze evaluări superficiale ale cadrelor didactice, cu pretenția că vrea să acționeze asupra cauzei?

  46. Da, are dreptate. Cadre didactice nepregatite si iresponsabile, nu este posibil sa termini clasa terminala (a VIII-a, a XII-a ) cu medie peste 9 si sa nu poti lua peste 5 la EN, respectiv BAC.

    1. Așa este, ai dreptate!
      Suntem majoritatea nepregătiți în fața nesimțirii cu care vin unii părinți să ne amenințe (direct sau prin colegi) dacă nu mai primesc bursă de merit copiii lor (bursă primită că este copilul lui X, nepotul lui y sau alte relații).
      Tot din această cauză ne putem numi și iresponsabili, fiindcă noi nu mai putem să arătăm care sunt adevăratele valori ale școlii!

  47. Mergând pe logica domnului ministru, am putea spune că țara este distrusă din cauza politicienilor
    Pentru că lucrez în sistem, voi enumera eu câteva cauze:
    1. Lipsa unei evaluări naționale la sfârșitul clasei a IV a.
    2. Dezinteresul politicului pentru îmbunătățirea calității educației.
    a) Punem directori fără concurs !
    b) Directorii și inspectorii nu își fac orele
    c) Am introdus niște manuale care nu ajută profesorul la clasă pentru a putea preda în funcție de particularitățile unora dintre elevi!
    d) Cea mai mare aberație ar fi după mine faptul că dacă un elev obține o notă sub 5 la Evaluarea Națională, îl pui să de-a Bacalaureat pe care trebuie să-l treacă cu media 6!
    3. Oare cine schimbă în fiecare an câte ceva în sistem?
    4. Efectuarea de cursuri de perfecționare doar cu SCOPUL de a obține bani! Oare cine?
    Ar mai fi multe de spus, dar pentru că fac parte din sistemul de învățământ, îi transmit domnului David că suntem într-o situație care se agravează de la an la an!

  48. bai, (…), cat de pregatit sa fii, (…), atunci cand elevul nu iti vine la scoala, cand nu il intereseaza nici pe el si nici familia, (…)???
    o asemenea afirmație ar trebui sa arunce sindicatele din educatie in aer!!!
    demisia, (…)!

  49. edupedu, câteodată citesc articole în care sunt citate autorități în domeniul educației.
    ori de câte ori comunicatul oral este transpus în scris, constat cel puțin o dată greșeli de limbă.

    nu vreau să scuz pe nimeni, dar dincolo de pregătirea profesională, dincolo de datoria jurnalistică rămâne respectul pentru limba română, care apare deformată de fiecare dată când este transpus scriptic un mesaj oral.

    1. Ludmila,
      in mod normal „mesajele orale” preluate si „transpuse in scris,” cum zici, sunt (trebuie sa fie) redate „in original”
      Asa ca, fii atenta: greselile de exprimare ale celor care au dat mesajul se regasesc in „transpunerea scriptica,” sunt „realizate” de catre cine a dat „mesajul oral”!!

  50. Iar arunci cu noroi. M-am săturat!!!! Doar să jignești știi.
    Nu toate cadrele didactice sunt de vină. Nu mai generaliza.

    Și oricum nu sunt de acord cu afirmațiile astea. Dacă un copil nu merge la școală doar ocazional, ce vina are profesorul? Dacă vine fără caiet, fără creion, ce vina are profesorul?

  51. Până la ce nivel de nemernicie poate cobori vietatea asta? Deci toți profesorii din tara asta sunt niste prosti. Mi-e o scârbă imensa de tot ce se întâmplă. Scârbă și neputința…..cu astea mă uit la voi, tovarăși penelei, pesedei, userei, aurei și ce naiba veți mai fi fiind. Ați pus la pământ educația metodic, an după an, și acum aruncați pisica pe profesori, că astia-s prostii de serviciu…Scârbă!

    1. Și el este tot profesor (sic)!
      Și universitățile au scos almanahe și succesuri pe bandă, nu?
      Mai grav decât în preuniversitar…

  52. Lipsa de pregătire a profesorilor se datorează faptului ca guvernul nu investește in educatie! Angajează absolvenții dispuși sa muncească pe salarii mici. Salariul nu motiveaza performanta. Nu sunt plătite cursuri de perfecționare.

  53. Eh uite aici îi dau dreptate, un elev analfabet funcțional nu are cum să ajungă în clasa a VIII-a dacă profesorii își fac treaba în mod corect. Cum a trecut el clasa, cum s-a facut evaluarea lui la ore, de ce nu a fost lăsat corigent sau repetent dacă el nu e capabil să citească un text și să-l interpreteze sau nu e capabil să efectueze niște calcule matematice de bază (de multe ori nu știu tabla înmulțirii sau nu știu să facă o adunare, de împărțiri nu zic nimic că e jale)?

    1. Chiar daca un profesor responsabil l-a lăsat corigent pe respectivul analfabet…, directorul numește o ,,comisie de reexaminare”peste 2-3zile ,și îl promoveaza..
      Și uite așa cresc vilele directorilor pe dealuri.!!

    2. ce fel de evaluare,când nici ,macar,,, banalele „teze nu se mai aplică,când anul școlar este ciopârțit și plin de vacante și alte invenții (școala altfel,săptămână verde…etc) .
      Pentru ce se susțin evaluările naționale la clasele a II a,a IV a și a VIa, dacă finalitatea lor constă în completarea de hârtii??Este sistemul nostru de învățământ adaptat pentru susținerea testelor PISA??

  54. Nu, (…)! Cauza sunt salariile mizerabile, munca enorma si foarte stresanta…La cine te astepti sa vina in condițiile astea, decat niste incompetenti ca si tine…De la umilința si bătaia de joc, vine …tot raul!

  55. S- a găsit ,,țapul ispășitor „care a dus la analfabetismul funcțional!!!! Sper să fie o glumă. Despre lipsa de motivație a elevilor nu vorbește nimeni, despre dezinteresul majorității elevilor nu se vorbește. Cea mai mare parte a elevilor vin la școală pentru bursă, alocație, tichete educaționale …doar pentru bani,doar nu v- ati gândit că vin la școală din plăcere… Vin să – și jignească profesorii, să- i umilească, să deranjeze ora, să vorbească la telefon în timpul orei, chiar dacă acest lucru este interzis atât prin Statutul elevului, cât și prin Regulamentul de organizare și funcționare al școlii…Nu se supune regulilor, iar dacă sunt deranjați de vreun profesor, vine părintele să îl ia la rost pe acel profesor,nu pe odrasla personală… De necrezut! Doar în România se întâmplă aceste lucruri…

  56. Păi poate reintroduci și niște consecințe reale pentru elevii care refuză să învețe – zic. Poate scoți tâmpenia aia cu interzicerea repetenției la clasele CP-II. Poate rupi legătura toxică între numărul de elevi și finanțarea școlii respective. Poate respecți regulile privind ”integrarea” elevilor cu CES și dai resursele necesare integrării reale. Nu doar pe hârtie.

    Dar înainte de toate, DEMISIA DAVID!! IMPOSTORULE!

  57. Analfabetismul functional este din cauza politicilor fara cap si coada promovate de ministerul educatiei! E usor sa dai vina pe acarul Paun cand tu nu ai nici o coerenta in ceea ce implementezi.
    Acest ministru nu este profesor, este politruc catarat in functie fara sa aiba habar de ce e nevoie in invatamantul preuniversitar.

    1. Dacă analfabetismul funcțional este la 40%-50% care este rata de promovare a elevilor? Și care sunt motivele promovării elevilor care nu merită?
      ps: răspunsurile sunt cunoscute de inspectorate, minister și mulți părinți dar nu ar fi rău dacă s-ar insista ca să fie făcute publice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eșecurile Ligiei Deca în primele două luni de mandat, prezentate de doi parlamentari USR: Bugetul Educației la minim istoric, blocarea comisiilor anti-plagiat, ignorarea situației burselor sociale pentru elevii din mediul rural care merg la liceu în altă localitate

“Cu Ligia Deca la frâiele Ministerului Educației, bugetul este de doar 2,19% din PIB. Creșterea” bugetului în sumă absolută este sub rata inflației, iar adăugarea artificială a elementelor din bugete…
Vezi articolul
Reducerea normei didactice pentru profesorii cu vechime

Toate școlile din județul Argeș au de transmis din nou inspectoratului școlar situația sentințelor judecătorești. Recent, toți directorii de școli din județ au fost convocați la o întâlnire la care au adus toate dosarele aflate în instanță pentru sporul de condiții vătămătoare

Marți, 15 aprilie, Inspectoratul Școlar Județean Argeș a solicitat din nou școlilor din județ să transmită situația sentințelor judecătorești, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro. De menționat este că toți…
Vezi articolul

Directorul Viforel Dorobanțu: Dacă se mai așteaptă cineva din inspectorat sau minister ca vreun director să-și facă numărul de asistențe la ore, atunci are, din punctul meu de vedere, o imaginație bogată. Îmi asum că nu o să le fac, pentru că n-am cum

Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, a spus că își asumă că nu o să facă asistențele la ore, „pentru că n-am cum”. „Dacă se mai așteaptă cineva…
Vezi articolul