Ministerul Educației va trimite în curând o adresă tuturor școlilor să utilizeze ghidurile de educație rutieră, lansate astăzi, anunță Ligia Deca / Descarcă Ghidurile de educație rutieră pentru învățământul primar, gimnazial și liceal

8.121 de vizualizări
Ghid de educație rutieră pentru învățământul gimnazial
Ministerul Educației va transmite o adresă tuturor școlilor prin care le va ruga ca ghidurile de educație rutieră, lansate astăzi pe pagina instituției, să fie utilizate în perioada următoare, a declarat Ligia Deca la „Forumul siguranței rutiere”, care are loc la Senat, pe 20 mai. Educația rutieră este o tematică obligatorie în învățământul primar și gimnazial și va fi și la cel liceal, a susținut Ligia Deca.

„Educația rutieră este o temă importantă și de actualitate, de aceea ea este inclusă în tematicile obligatorii pe care noul curriculum trebuie să le includă, conform noului pachet legislativ adoptat anul trecut și care a intrat în vigoare la începutul acestui an. Practic, reforma curriculară care este în desfășurare pentru liceu va lua în calcul această necesitate”, a susținut Ligia Deca.

„Astăzi vom lansa pe site-ul Ministerului Educației o secțiune dedicată educației rutiere. Primele elemente de conținut ce vor fi incluse acolo sunt o serie de ghiduri de educație rutieră, realizate în parteneriat Ministerul Educației Ministerul, Afacerilor Interne, destinate atât învățământului primar, cât și celui gimnazial și liceal. 

Practic, aceste documente conțin noțiuni teoretice, dar și exemplificări ale modului de aplicare ale a legislației rutiere în vigoare. Includ și statistici și fișe de lucru, și aplicații menite să încurajeze tinerii să devină mai responsabili”, a adăugat Ligia Deca. 

Ghidurile de educația rutieră publicate de Ministerul Educației:

Ghid de educație rutieră pentru învățământul primar 
Ghid de educație rutieră pentru învățământul gimnazial 
Ghid de educație rutieră pentru învățământul liceal 

Ministerul Educației invită organizațiile neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniu, companiile private și alte entități să ofere cadrelor didactice, părinților și elevilor resurse educaționale cu caracter deschis pentru prevenirea și reducerea accidentelor rutiere, conform paginii ministerului.

„Ne dorim să primim din partea dumneavoastră acele exemple de materiale sau de proiecte sau de campanii care pot fi listate în secțiunea de educație rutieră de pe site-ul Ministerului Educației, servind astfel direct școlilor care au nevoie de resurse educaționale în acest sens. Vom transmite și noi tuturor școlilor o adresă prin care rugăm ca aceste materiale să fie utilizate în perioada următoare”, a declarat Ligia Deca. 

Ligia Deca a încheiat intervenția cu un apel adresat elevilor: 

„Mi-aș dori tare mult ca ei să devină ambasadori ai siguranței rutiere în comunitățile lor. Am văzut schimbându-se comportamente în ceea ce privește protecția mediului, atunci când copiii au devenit responsabili și și-au tras părinții de mânecă pentru colectare selectivă, pentru a păstra curățenia ș.a.m.d. 

Dacă un copil îți spune nu trecem pe roșu, mamă sau avem grijă cum conducem sau nu conducem agresiv, cred că, în ansamblu, comportamentele comunităților în ceea ce privește siguranța rutieră se pot schimba. Deci, încurajez copiii să devină ambasadori ai siguranței rutiere și vă promit de tot sprijinul Ministerului Educației pentru a investi în prevenție și pentru a fi siguri că atât tinerii, cât și elevii noștri sunt în siguranță atât în școală, cât și în afara ei.”


3 comments
  1. Comunismul parfumat democratic.

    Un profesor nu poate fi multilateral dezvoltat decât in utopiile sinistre gândite prin birourile Ministerului.

    In plus, dacă in fiecare zi se ,, costumează ” in polițist, silvicultor, asistent, facilitator, ecologist, etc va deveni în final doar un clovn in fața elevilor.

    Toate aceste activități educative sunt absolut necesare dar ele sunt transferate de la instituțiile responsabile, in cârca școlii.

    Aceleași instituții vin apoi cu ,,parteneriate” semnate prin ISJ uri si impun termene și soluții aberante in atingerea obiectivelor.
    Aceleași instituții nu mai fac nicio prevenție dar vin să colecteze feedback și hârțoage doveditoare ale implicării lor in mărețele planuri naționale de ,,eradicare” a bullyingului, violenței, drogurilor, risipei…

    Asta e realitatea.
    Restul doar propagandă in stilul anilor 80′.

  2. Pai sa vina in scoli cine are legatura cu domeniul educatiei rutiere: politia rutiera. Nu de alta, dar profesorul s-a saturat sa aiba toate profesiile si meseriile pamantului. Sa nu uitam ca de curand a devenit Suier, caine de urma de droguri, urmeaza sa se faca paramedic si iata, mai nou, va fi si agent de politie rutiera. Rusine!

  3. 9 activități de educație rutieră la liceu… bravo! geniile din minister sau de la poliție sau cui i-a mai fătat mintea și așa ceva au idee și în ce interval de timp se vor face aceste activități? La dirigenție pe lângă celelalte zeci de “educații” impuse, după ore, înainte de ore, în loc de ore? Nu mai spun că ceea ce se propune la primar și gimnaziu ar trebui să afle copiii de la părinți… dar probabil că părinții cred că totul este in responsabilitatea școlii că doar… na, de învățat materie se învață la meditații, în particular.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Procedura de gestionare a cazurilor de violență, doar pe hârtie, într-o școală din Teleorman: inspectoratul școlar a început o anchetă la aproape o săptămână după ce un elev a fost rănit la cap, îmbrâncit de un coleg / Tatăl victimei nu a fost contactat de școală nici până acum

Pe 2 octombrie un elev de gimnaziu de la Școala Gimnazială Siliștea, din județul Teleorman a fost rănit la cap după ce un coleg l-a îmbrâncit, scrie TotalImpact.ro. Tatăl elevului…
Vezi articolul

Planuri-cadru liceu 2025. Marius Lobază, FSLI Timiș: Ni s-au pus în dezbatere niște numere de ore și ni se spune că nu discutăm cifre, ci perspective. Eu nu știu dacă două ore de matematică înseamnă și analiză sau doar aritmetică / Ar trebui să știm ce conținut dorim pentru absolvenții noștri

Reprezentantul FSLI din județul Timiș, Marius Lobază, spune că planurile cadru ar trebui regândite, pornind de la „ce vrem să facem”. „Ni s-au pus în dezbatere niște numere de ore,…
Vezi articolul