Ministrul David: Am și eu nemulțumiri, inclusiv faptul că dintr-un ministru al reformei a trebuit să devin un ministru al austerității. Nu m-am așteptat

1.537 de vizualizări
Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, s-a declarat, miercuri, nemulțumit de faptul că a devenit „dintr-un ministru al reformei” un „ministru al austerității”. El a susținut, într-un interviu acordat Digi 24, că „nu s-a așteptat” la acest lucru, atunci când a fost propus pentru funcția de ministru.

Ministrul David, care în ultimele săptămâni s-a prezentat în mod repetat drept „paratrăsnet” în urma aplicării măsurilor din austeritate, s-a mai afișat declarativ, în ultima perioadă, ca „ministru al austerității”. În interviul pentru Digi 24, el a reluat aceste mesaje-cheie ale discursului său oficial, dar și-a exprimat și nemulțumirea față de această situație, pentru că „nu asta mi-am propus”.

Și a spus, cu aceeași ocazie, că nu s-a așteptat la această evoluție: „când am preluat efectiv mandatul, al 2-lea mandat., nu m-am așteptat să fie situație atât de gravă și nimeni nu știa că este chiar atât de gravă. Pune că premierul Bolojan a prezentat acele date și rezultate care, cum se spun, ne-au îngrozit”.

Declarațiile, detaliat:

Daniel David: (…) Ideea este asta. Nu luai aceste măsuri, educația era blocată sub aspectul finanțării, sub aspectul salariilor și burselor. Deci a prezenta aceste lucruri ca o reformă este o greșeală. Pe de altă parte, după mine, o atitudine rațională ar însemna: recunoaștem nemulțumirile, nemulțumire și din partea mea. Și am și eu nemulțumiri diferite, inclusiv faptul că dintr-un ministru al reformei a trebuit să devin un ministru al austerității, pentru a salva salariile și bursele, că nu asta mi-am propus.

Moderator: Nu vă așteptați acest lucru?

Daniel David: Nu m-am așteptat. În prima parte, când am preluat efectiv mandatul, al 2-lea mandat., nu m-am așteptat să fie situație atât de gravă și nimeni nu știa că este chiar atât de gravă. Pune că premierul Bolojan a prezentat acele date și rezultate care, cum se spun, ne-au îngrozit  pe toți. Sunt și eu nemulțumit legat de lucruri care se prezintă foarte prost în sistem. Sistemul nu merge bine în general, are lumini și unmbre. Și eu am nemulțumirile mele. (…)”

Citește și:
Daniel David: Eu cred că nu există pericolul înghețării anului școlar, pentru că măsurile au fost luate ca să salvăm sistemul de educație sub aspectul salariilor și burselor, nu au fost luate împotriva școlilor și profesorilor


7 comments
  1. „În ianuarie 2025 am venit la Ministerul Educației din disperare.” Prof. dr. Daniel David.
    De peste 10 ani domnul profesor Daniel David este cunoscut public la nivel național. A abordat diverse domenii, subiecte de cultură și procese psihosociale în sute interviuri și articole. Mă așteptam ca pe această cea mai importantă platformă educațională de știri din țară, cei care comentează să aducă argumente, să critice, să-și exprime stările afective, în mod politicos, decent, civilizat. Profesorii sunt oameni de cultură, persoane bine informate, oameni ai cărților. Am crezut și am sperat ca o bună parte dintre profesori să fi citit sau ascultat din articolele, interviurile sau conferințele profesorului Daniel David. Sunt mâhnit și dezamăgit.

    În România analfabetismul funcțional este 40% și abandonul școlar este 40%. Înfiorător!

    Nu pot înțelege ce fel de conștiință morală au cei ajunși la putere, mulți dintre ei au plecat de jos, de la talpa țării. De ce aceștia îi oprimă și nu-i ajută tocmai pe cei de unde au plecat, pe cei sărmani și obidiți? Nu pot înțelege ce fel de oameni au fost conducătorii ăștia, care timp de 35 de ani au alocat cele mai mici fonduri din bugetul statului, din toate țările Europei, pentru educație și sănătate.

    Educația în suferință este cea mai mare tragedie a țării după 1990, alături de prăbușirea economiei și emigrația/exodul/izgonirea celor 6 milioane de români.
    Pentru că bunăstarea oamenilor înseamnă bunăstarea națiunii. Și începe cu bunăstarea Educației și bunăstarea Școlii. Și atunci vom putea avea și muncitori harnici și medici competenți, empatici și ingineri destoinici și armată puternică, gata să ne apere și conducători onești, competenți, respectuoși, devotați, responsabili.

    Nicidecum: „Țara te vrea prost.” Sau „Vă dăm bani, să ne votați!”

    „În mintea unui om de bun simț, dacă ești plătit 8 ore pentru activitate, așteptarea este că face activitatea respectivă 8 ore.”(Daniel David, 5 iunie 2025)

    Reforma în învățământ trebuie făcută Acum! Amintiți-vă în fiecare zi că, generație după generație, an după an, în ultimii 35 de ani educația și învățământul au suferit. Noi toți suferim! Am fost părtași și victime! Suntem vinovați cu toții: părinții din familiile disfuncționale, care au abuzat copiii, producându-le traume afective cronice, părinții înstăriți care și-au alintat odraslele, le-au încurajat mofturile și „libertățile”, mediul social al tranziției năuc, traumatizant, toxic, profesorii copleșiți de toate astea și în primul rând conducătorii politici, mediocri, incompetenți, lacomi, aroganți!

    Cum este posibil, protestăm și facem grevă împotriva schimbării, împotriva reformei în învățământ, pe care o tot așteptăm cu ochii în soare? Da, facem grevă și protestăm și împotriva austerității. Dar cine a tăcut complice la mitele electorale? Toți!

    Demisia cui cerem? Demisia „părții întunecate a politicii românești”!
    Iar mediul social, traumatizant, toxic al tranziției se poate reduce treptat sau se poate întoarce la dictatură.

    Noi ne-am dat de mult demisia civică?
    Și renunțăm acum la o reformă a educației, care poate schimba din temelii România în bine?

    Este alegerea fiecăruia dintre noi și a tuturor pentru o Educație modernă, iubitoare de cunoaștere și de respect pentru om, pentru valorile morale care ne definesc umanitatea. Îndrăznește să știi!
    Țineți minte: Bunăstarea Educației aduce Bunăstarea Națiunii!

    1. Măi, Ghiță, ce e cu scriitura asta pompoasă aiurea? In ce secol traiesti, ca vad ca ai apucaturi bolsevice de tipul „hai la lupta cea mare”?

  2. Minciuni grosolane!!! Minciuni adresate oamenilor care nu sunt la curent cu ceea ce se întâmplă in educație.
    Din păcate, moderatorii emisiunilor sunt slab informati sau apropiați ai ministrului si nu ii adresează întrebări corecte, ca sa demascheze minciuna si prefăcătoria ministrului.

    Cum adică nu se aștepta ca situația sa fie atât de grav in mandatul 2? Oare nu tot el a „construit” in mandatul 1 o situație atat de grava, acceptând un buget subdimenaionat?

    Care salarii si burse le-a salavat? Ale profesorulor care nu a mai avut loc in sistem? Ale profesorilor care sunt mai prost platiti oentru munca suplimentara? Bursele de excelenta ale elevilor olimpici internaționali cu care se mândrește Ministerul Educatie pe Facebook?

  3. Titlul sugereaza ca nemultumirile lui sunt legate doar de propria-i persoana. Nu are nemultumiri legate de bulversarea intregului sistem, de faptul ca, cel care spunea cat de importanta e educatia, in urma cu vreo 6 luni, lasa Romania sa alunece intr-o zona a analfabetismului, mult peste ceea ce avem acum.
    Poate nu va fi nemultumit nici atunci cand votul va merge majoritar spre partidele care vin cu argumente pseudo-stiintifice, pentru ca, vezi doamne, austeritatea justifica si acest lucru.

  4. Reprezentati un paradox :pe de o parte spuneti ca sunteti un ministru nemultumit fiindca sunteti sinonim cu austeritatea ,pe de alta parte :demisia domniei voastre nu este posibila.Psihologia pe care ati studit o devine pe rand directa,inversa,mintita ,defaimata,oprimata ,redirectionata ,egocentrista,manipulatoare si sperati cu disperare ca va fi sincera pentru cei care chiar nu cunosc realitatea din invatamant.
    Daca erati un bun psiholog,mergeati in piata sa discutati cu profesorii.Dar nu sunteti ,iar oamenii astia se zbat de mult timp ,de prea mult timp!Un pas inapoi mic pentru domnia voastra,dar mare pentru cei care va cer DEMISIA!

  5. tine de alegerea…puteați rămâne un ministru al educației…așa,că DOMNUL Miclea dacă ați auzit de el

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, „prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul