Ministrul educației anunță că a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională și a preluat feedbackul profesorilor, fără să spună niciun cuvânt despre ce i-au spus aceștia

27.073 de vizualizări
Foto: Facebook.com/ Ligia Deca
Ministrul educației, Ligia Deca, a fost în vizită într-un centru de corectare a lucrărilor de la Evaluarea Națională din București, după cum anunță oficialul într-o postare pe Facebook. Deca precizează că a preluat feedbackul profesorilor, dar nu spune niciun cuvânt despre propunerile cadrelor didactice prezente la întâlnire.

„Mi-am dorit să primesc feedback direct de la profesorii implicați în evaluare în această perioadă, așa că ieri, împreună cu domnul Secretar de Stat Sorin Ion, am vizitat unul dintre centrele din București unde se corectează lucrări la limba și literatura română ale copiilor participanți la evaluarea națională”, scrie ministrul în postarea de pe rețeaua socială.

Și Deca continuă: „Evaluarea digitalizată are multiple avantaje și este apreciată de profesorii evaluatori. Am avut o discuție deschisă cu aceștia, le sunt recunoscătoare pentru punctele de vedere exprimate”.

Deși subliniază că „educația de calitate înseamnă muncă de echipă”, ministra nu spune nimic despre propunerile venite din partea profesorilor, mai ales în contextul în care în aceste zile le-au fost dedicate sesiuni întregi de „formare” legate, printre altele, de aplicarea baremului pentru o evaluare unitară la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a.

Marea repetiție națională, ziua 1, a început miercuri, 26 iunie, cu lecția Ministerului Educației pentru profesorii de limba și literatura română, de la ora 9, despre cum să corecteze lucrările chiar pe baremul de notare al probei de marți.

Sesiunile de „formare” vin după ce platforma de corectare digitalizată, inițial care permitea diferențe de notare între corectori la itemii obiectivi de tip grilă, după cum a fost semnalat la simulările de EN VIII și Bacalaureat din februarie-martie, a fost ajustată recent de Ministerul Educației.

Modificarea platformei a apărut în contextul în care, după simulările examenelor naționale, instituția condusă de Ligia Deca se delimita de orice posibilitate de a o ajusta, spunând că problema nu este una de ordin tehnic, ci ține de „o decizie ministerială”.

  • Amintim că profesorii corectori de la Evaluarea Națională și BAC 2024 vor fi în centre de evaluare, nu vor mai evalua de acasă, așa cum s-a întâmplat în cazul simulărilor examenelor naționale, a anunțat ministra Ligia Deca în aprilie. Tot atunci, Deca anunța că instruirile vor avea loc în centrele de evaluare.

Context. Instruirile au fost anunțate de secretarul de stat Sorin Ion după simulările din luna februarie, la prima conferință de presă a ministrei Ligia Deca din acest mandat, pe 25 martie.

Mai multe diferențe între lucrările notate de evaluatori din aceeași pereche au fost semnalate atunci, inclusiv la itemii obiectivi, de tip grilă. Sorin Ion preciza la conferința de presă că „au existat diferențe de notare la partea de grilă, nu semnificativ numeric, dar suficiente cât să conteze”.

„Varianta optimă este să formăm profesorii pe subiectul dat. Vom forma în ziua examenului inspectorii școlari de specialitate direct cu CNPEE, urmând ca, în cascadă, aceștia să formeze evaluatorii”, continua secretarul de stat.

„Imediat după ce se publică baremele și subiectele, se vor face sesiuni de instruire ale evaluatorilor pe subiectul respectiv, cum abordăm fiecare subiect, astfel încât diferențele să fie minime”, mai spunea demnitarul – detalii aici.

Citește și:
Marea repetiție națională, ziua 1: Ministerul Educației le predă profesorilor de limba și literatura română lecția despre cum să corecteze lucrările de la Evaluarea Națională 2024 chiar pe baremul probei de marți
Toți profesorii evaluatori la Evaluarea Națională 2024 vor fi „instruiți” la o zi după probe, înainte să înceapă corectarea lucrărilor – adresă a Ministerului Educației
Corectare examene 2024. Ligia Deca anunță că a „rezolvat” eroarea din platforma digitală care permitea punctaje diferite pentru grile, de la profesori diferiți: „Dacă se găsesc diferențe la itemi obiectivi, lucrarea se întoarce la profesor”
ULTIMA ORĂ Ministrul Deca susține că „încearcă” o modificare a platformei de corectare digitizată de la Evaluarea Națională 2024, astfel încât greșelile de notare de la subiectele grilă să se întoarcă „la aceiași corectori, cu rugămintea să se mai uite o dată, să nu fie o eroare umană”
EXCLUSIV Ministerul Educației organizează Evaluarea Națională cu aceeași greșeală identificată la simulare: profesorii evaluatori vor putea acorda note diferite la subiectele grilă / Ligia Deca, acum două săptămâni: „De aceea am utilizat oportunitatea simulărilor, tocmai pentru a testa sistemul și pentru a aduce toate îmbunătățirile“


7 comments
  1. CA doar marea ministra a educației,care in viata ei nu a predat nici macar o oră,stie cel mai bine cum se corectează lucrările. SI se pricepe la toate. Cel mai bine se pricepe la cum sa creeze haos în tot sistemul. Idei preluate cam de pretutindeni,fara sa fie adaptate la sistemul românesc,hotărâri luate de pe o zi pe alta,lucruri făcute pe genunchi- asta este marea reforma in invațământ ala Deca și din nou „România educată”!

  2. Vizite așteptate,regizate,cu întrebări și răspunsuri repetate înainte,asta este Romania educata.Asa a fost și la vizita din luna mai din judetul Ialomița,totul a fost refuzat.Cei care au pus întrebări d nei Deca ,directorii,profesorii și elevii au fost alesi de partid, ,iar întrebările au fost făcute înainte tot de partid,scopul fiind sa para d na Deca că este desteapta si informată.Realitatea este că a știut testul înaintea examenului,însă răspuns prompt corect și a luat nota 10,dar putea să ia și nota – 10 sau 9 ,la cât de desteapta și agera este.

    1. Groaznic este faptul că doamna ministru este preocupată mai mult de digitalizare decât de situația drastica în care se află învățământul românesc, implicit copiii noștri. Rezultatele slabe obținute de copii sunt în mare parte din vina profesorilor!!! Sunt profesor și părinte și condamn faptul că un copil nu poate obține rezultate bune la Evaluarea națională (Atenție! O evaluare care se presupune a fi „imaginea” realității învățământului românesc, a ceea ce se face „la clasă” ) decât dacă face pregătire suplimentară – evident, pe banii părinților. Or fi și copiii dezinteresați, dar nu e numai vina lor!
      JENANT să ne lăudăm cu digitalizarea când mulți dintre copiii de clasa a VIII-a au dificultăți în a rezolva chiar și niște exerciții de clasa a III-a/ a IV-a, iar unii abia reușesc să își scrie corect numele și prenumele! Aceasta este realitatea, doamna ministru, dar… ce vă pasă?!!!

  3. Sa vedeti ce dragut este sa mergi si in weekend, pentru ca mai intra cate o lucrare!

  4. scanarea nu poate fi numita digitalizare. deca si sorin ion sunt un dezastru. nu ai cum sa introduci la examene o aplicatie plina de erori si fara investitie in retele noi in scoli etc. in viata reala asa ceva nu exista .

  5. Foarte interesanta discutia habarnistei cu profesorii. Unii se uita la monitoare, altii aiurea …
    Feedback-ul a fost pozitiv, cu inimioare pe Facebook. Cum putea fi altfel?

    Numai in mocirla balcanica se vorbeste de itemi obiectivi. In lumea civilizata se numesc cu raspuns unic, multiplu, adevarat-fals etc. In lumea civilizata se stie ca o evaluare facuta de om nu poate fi obiectiva ever, ci numai subiectiva. Evaluarea poate sa fie corecta, etica s.a.m.d., dar nu obiectiva.

    Evaluarea asa zisa digitalizata nu elimina complet erorile de corectare, oricat training s-ar face. Trainingul este binevenit insa trebuie constientizate limitele umane.

    Cine e inteligent se poate folosi de erorile inevitabile si de slabiciunile umane ca sa obtina o nota mai mare :).

  6. ce sa i spună?! că e perfect totul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Deputatul UDMR Szabo Odon, în comisia de învățământ: Angajamentele cu privire la salarizare și învățământul minorităților naționale nu se regăsesc în programul de guvernare/ Ligia Deca: La priorități, într-adevăr, la nivel general, este specificată creșterea nivelului de salarizare din învățământ

„Programul de guvernare are cel puțin două probleme. Angajamentele cu privire la salarizare semnate și promovate prin Ordonanță de urgență și învățământul minorităților naționale nu se regăsesc în programul de…
Vezi articolul

BREAKING Ministrul Sănătății: La incidență peste 6 la mie, două posibile scenarii: Trecerea în învățământ online integral sau sistem hibrid cu învățământ online pentru nevaccinați și netrecuți prin boală și posibilitatea de a învăța față în față pentru ceilalți. Măștile textile nu mai sunt acceptate la școală, doar cele medicale – VIDEO

Autoritățile iau în calcul, în prezent, două posibile scenarii în cazul școlilor din localitățile unde rata de infectare cu COVID-19 va trece de 6 la mia de locuitori: trecerea complet…
Vezi articolul
Rata de promovare a concursului național de Titularizare

Titularizare 2022: Puțin peste 5 mii de posturi titularizabile, potrivit unui comunicat / Ministrul Educației califică „extrem de îngrijorător” numărul redus de posturi titularizabile la disciplinele la care se susțin probe scrise la examenele naționale

La nivel național sunt peste 5.160 de posturi titularizabile: 3.848 în mediul urban şi 1.315 în mediul rural, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației. Comunicatul este semnat de Sorin Cîmpeanu.…
Vezi articolul

Examenul de admitere la liceu să fie eliminat din lege, la fel și exmatricularea, iar diversitatea să fie promovată prin reglementări ulterioare – recomandările transmise de Consiliul Elevilor președintelui Iohannis, înainte de promulgarea Legii învățământului preuniversitar

Eliminarea examenului de admitere la liceu, eliminarea religiei ca disciplină la Bacalaureat, eliminarea exmatriculării de pe lista de sancțiuni aplicabile elevilor, dar și promovarea reală a diversității se numără printre…
Vezi articolul