Rezolvarea subiectelor la Matematică, Evaluarea Națională 2023. Profesoara Florentina Pavăl: Subiectele au fost ușoare, problema 5 de la subiectul al III-lea a fost puțin mai dificilă

57.792 de vizualizări
Florentina Pavăl / Foto: captură Youtube

Florentina Pavăl, profesoară de matematică la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni, a rezolvat pentru Edupedu.ro subiectele pe care le-au primit elevii la Evaluarea Națională 2023. Miercuri, 21 iunie, a avut loc proba scrisă la Matematică. Au fost înscriși la Evaluarea Națională 161.654 de elevi, potrivit secretarului de stat Florian Lixandru.

UPDATE: Baremul de corectare pentru proba de Matematică de la Evaluarea Națională 2023

Subiectele la Matematică de la Evaluarea Națională 2023. La geometrie, elevii au avut două cuburi, iar aproape toate problemele date au fost abstracte, fără nicio legătură cu situații din viața reală

„Subiectele au fost ușoare”, consideră profesoara. „Problema 5 de la subiectul al III-lea a fost puțin mai dificilă”, a transmis aceasta.

  • Ministerul Educației va publica baremele de la proba scrisă la ora 15:00.

Proba scrisă la Matematică a început la ora 09:00 și s-a încheiat pentru majoritatea elevilor la ora 11:00. Elevii cu cerințe educaționale speciale pot avea 3 ore pentru rezolvarea subiectelor.

FOTO Vezi mai jos rezolvarea profesoarei Florentina Pavăl:

Florentina Pavăl predă matematica de peste 30 de ani la Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni. Aceasta este cunoscută pe rețeaua de socializare TikTok drept “Profa de mate cool”, având un cont pe care postează videoclipuri explicative despre matematica de gimnaziu și de liceu, dar și pe Youtube.

Informații de context

Luni, 19 iunie, a avut loc proba scrisă la Limba și literatura română. Elevii au avut de făcut o compunere de caracterizare a unui personaj dintr-un text la prima vedere și să spună în 50-100 de cuvinte dacă e importantă respectarea regulilor, cu argumente din Octavian Paler.

Mâine, joi, 22 iunie, are loc următoarea probă, doar pentru elevii care studiază în școli cu predare în limba maternă. Rezultatele inițiale se afișează pe 28 iunie.

  • 22 iunie 2023: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 28 iunie 2023 (până la ora 14:00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 28 iunie 2023 (ora 16:00 – ora 19:00) – 29 iunie 2023 (ora 8:00 – ora 12:00): Depunerea contestațiilor
  • 29 iunie – 4 iulie 2023: Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2023: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Citește și:
Evaluarea Națională 2023. Subiectele la limba română, rezolvate de profesorul Cătălin Zaman: Subiectele s-au înscris în linia de dificultate a celor din ultimii ani, nu au ieșit din tipar

9 comments
  1. Am si eu o intrebare . Profa a fost emotionata cand a rezolvat subiectele sau calitatea imaginii lasa de dorit ? In intervalul [-2 , 5] cel mai mare numar intreg este 5.
    Daca intervalul este [-2, 5) atunci raspunsul este 4. Paranteza patrata include si numerele scrise in paranteza deci raspunsul ar fi David nu Vlad.

  2. Subiectele la matematica au fost cu adevarat usoare, de ani de zile nu mai exista acele probleme sau exercitii care sa faca intr-adevar diferenta intre 6 si 7, intre 7 si 8, intre 8 si 9, intre 9 si 10. De aceea s-a ajuns in situatia in care sunt licee care au ultima medie de admitere peste 9,80. Apoi copiii admisi cinstata ca matematica e foarte grea, 10 din generala devine 7 samd.

  3. Comentarii pertinente… – meditatii, online, etc
    Eu vreau sa stiu daca proiblema 5 a fost sau nu in manual. Daca nu a fost, ea este o obrasnicie din partea matematicienilor care au propus-o, pentru ca necesita un timp de gandire considerabil, nejustificat pentru un concurs de doar 2 ore…
    Adica tot la meditatii ajungem???

    1. Problema 5 a fost rezolvată de mulți elevi. Timpul de gândire depinde de inteligența și de antrenamentul elevului, pentru unii a fost considerabil, pentru alții nu. Să aibă șanse egale nu înseamnă să fie probleme de nivel jos să le facă toți.
      Sper că nu e o problemă din manual, ar fi tragic.

  4. Subiectele au fost ușoare pentru profesorii de matematică sau pentru elevii de 14 ani care au învățat doi ani în online și au avut nevoie de meditații?
    In cât timp se rezolvă un astfel de subiect de un profesor care predă matematică de ani de zile și cât timp au avut la dispoziție elevii care au fost evaluați sumativ în acest fel?
    Când vor fi evaluate cu adevărat competențele în examenele naționale?
    Sincer, sper că se va pune cândva accentul și pe altceva decât vânarea notelor în sistemul educațional din România și că vom avea profesori care își cunosc cu adevărat elevii fără a avea nevoia de a demonstra cât de buni sunt ei la materiile pe care le predau.

    1. “Un parinte”, vorbim la zid in tara asta.
      Toata lumea stia ca aceasta generatie a facut 2 ani de matematica si romana in online. Meditatiile merg ca unse pentru domnii profesori grevisti, ore la clasa nu se fac. Ai bani de meditatii, bine. Nu , ghinion. A fost schimbata structura anului scolar, nu se mai iau in considerare mediile 5-8. A, da? Pai stati ca venim si va dam un examen din ala serios, plin de capcane si la romana si la mate. Si ce daca ati muncit si ati facut teste de antrenament din anii trecuti? (Anul asta, iar ghinion, nu au mai publicat domnii grevisti teste de antrenament). Nu mai are legatura examenul cu testele de antrenament. Si copiii vor invata de mici ca in Romania nu cu munca reusesti in viata. Sunt acele cai laturalnice pe care ori le vor experimenta si ei, ori vor lua calea strainatatii. Sa va fie rusine tuturor celor ce va bateti joc de copii in tara asta.

      1. Învățământ obligatoriu, șanse egale, dreptul la educație, axarea pe formarea de competențe, educație gratuită…Multe cuvinte goale atâta timp cât clasa a VIII a înseamnă doar meditații la matematică și la limba română pentru pregătirea unui examen în care nu se ține cont de vârsta copiilor, de interesele lor, de o minimă logică sau coerență în formularea subiectelor.
        Evaluarea națională se adresează tuturor elevilor de clasa a VIII a din România, nu doar elitelor sau olimpicilor sau celor care reduc materiile dintr-un an de școală la două discipline. În cazul în care ne mirăm că mulți copii nici nu se înscriu la acest examen, eu spun să ne gândim puțin…
        Mă întreb dacă subiectele capcană pot fi rezolvate într-o situație de EXAMEM de cei care au această cunoaștere stând pe margine și privesc cu aroganță la situația în care sunt evaluați copiii noștri.
        Nimic nu se va schimba în bine și nici nu cred că merităm să se schimbe ceva, cât timp vom sta în turnuri de fildeș și vom spune că subiectele sunt ușoare și că tinerii noștri sunt mai proști decât am fost noi la vârsta lor.
        Cât cinism au cei care comentează de pe margine sau cei interesați doar de a se promova! Câtă lipsă de minimă umanitate au cei care formulează subiecte
        gândindu-se doar la materia pe care o predau și nu la copiii care susțin examenul.
        Mai e mult pânâ de vom reveni…dacă ne vom reveni vreodată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Celor care consideră că stăm degeaba pe bani mulți în învățământ, le transmit că sunt o mulțime de posturi libere, pentru toată lumea. Aștept înghesuiala”. Mesajul profesoarei Mădălina Neagoe după ce a obținut un post de titular, la 12 ani de când a dat prima oară concursul. În acest timp s-a înscris la titularizare de 4 ori și de fiecare dată a luat peste 9

Profesoara Mădălina Neagoe a reușit după 12 ani de la primul examen de titularizare să obțină un post la liceul dorit, Liceul Teoretic din Azuga, povestește într-o postare pe Facebook.…
Vezi articolul

DOCUMENT Peste 32 de milioane de euro pentru proiecte care să ajute profesorii și școlile să crească nivelul de alfabetizare al elevilor – proiect / Care sunt criteriile de selecție pentru proiecte

A fost lansat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru apelul necompetitiv de proiecte „Mecanisme de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar”, publicat de Ministerul Fondurilor Europene. Bugetul alocat apelului…
Vezi articolul

Guvernul va analiza unde se duc banii de educație și va propune măsuri de eficientizare a cheltuielilor publice în domeniu / Un memorandum arată că “s-au făcut eforturi” pentru creșterea alocărilor bugetare, dar fără rezultate “satisfăcătoare”

Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, un memorandum prin care este aprobată analiza modului cum au fost cheltuiți, în anii recenți, banii de educație, pentru a vedea care sunt…
Vezi articolul