Ministrul Educației Ligia Deca, despre reintroducerea tezelor și a semestrelor după recordul negativ înregistrat de elevii de clasa a VIII-a la simulare: Nu am avut o discuție pe reintroducerea tezelor / Nu a fost observată o legătură între structura anului școlar pe module și rezultate

53.862 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media
Ligia Deca declară că nu ia în calcul reintroducerea tezelor școlare, după ce elevii de clasa a VIII-a care au susținut în gimnaziu acest tip de evaluare doar doi ani (tezele au fost suspendate pe timpul pandemiei și au fost anulate apoi de miniștrii Cîmpeanu și Deca – N.Red.) au înregistrat luna trecută un record negativ la simularea Evaluării Națională 2024, cu cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică: 42%. „Nu am avut o discuție pe reintroducerea tezelor, însă simulările au fost organizate anul acesta mai devreme tocmai pentru ca rezultatele să fie folosite în repetare”, a afirmat ministrul Educației la întrebarea Alba24.ro.

Întrebată dacă ia în calcul revenirea la semestre, ministrul Educației Ligia Deca a răspuns: „Nu a fost observată o legătură între structura anului școlar și rezultate. A fost realizată o evaluare a percepției profesorilor, elevilor și părinților cu privire la structura anului școlar, studiu care a arătat că există o percepție pozitivă asupra alternării ciclurilor de școală cu vacanțe. Structura anului școlar pentru anul viitor rămane pe module“, transmite Alba 24.ro.

Amintim că puțin peste 42% dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 au luat note egale sau mai mari ca 5 la Matematică, înregistrând un record negativ cu cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică.

Tezele școlare, obligatorii pentru elevii de gimnaziu (de la clasele a V-a până la a VIII-a, inclusiv) și pentru elevii de liceu au anulate în anul școlar 2020-2021 de ministrul Monica Anisie, din cauza numeroaselor suspendări ale cursurilor față în față, în perioada pandemiei. În anul școlar 2021-2022 tezele au fost reluate prin decizie a ministrului Sorin Cîmpeanu, ministru care în 2022-2023 le-a redus numărul, pentru ca în 2023-2024 ele să fie anulate de același ministru.

Anul școlar 2022-2023 a fost cel în care ministerul Educației a renunțat la organizarea pe cele două semestre,introducând 5 „module de învățare” cu 5 vacanțe. Tot în anul școlar 2022-2023, ministrul Cîmpeanu a introdus „Săptămâna verde” în timpul anului școlar, perioadă de 5 zile în care profesorii nu mai pot preda „clasic” elemente din curriculum, fără a prelungi numărul de zile de școală.

Ministra Deca, ce i-a urmat lui Sorin Cîmpeanu șefia Ministerului Educației, a decis menținerea tuturor acestor decizii: tezele eliminate, semestrele care se încheiau cu medii școlare înlocuite de module care nu au decât un singur rând de medii, la final de an școlar, înainte de vacanța mare, plus Săptămâna verde introdusă fără prelungirea anului școlar.

Tezele școlare erau obligatorii, până anul școlar trecut, la clasele de gimnaziu și de liceu. Programarea tezelor se făcea de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

Declarațiile au fost făcute luni, 11 martie 2024, la Alba Iulia, unde ministrul Ligia Deca a participat la o ceremonie de semnare a contractului pentru construcția unui campus de învățământ dual, transmite Alba24.ro. Potrivit ministrului, este vorba despre o „investiție fabuloasă, 24 de milioane de euro, din care 4 milioane de euro sunt contribuții ale partenerilor din proiecte, deci nu vorbim doar de fonduri europene”.

Amintim că anul acesta în România se vor desfășura toate cele 4 rânduri de alegeri: parlamentare, europarlamentare, locale și prezidențiale.

România este în topul țărilor europene cu cele mai puține zile de școală în 2022-2023

Când a fost decisă structura anului (2022-2023 – n. red.) împărțit în cinci module, Edupedu.ro semnala încă din martie 2022 că acesta urma să aibă un număr similar de zile de școală cu cel anterior, anume 167, în pofida faptului că începea mai devreme (5 septembrie).

Cel mai recent raport Eurydice privind organizarea anului școlar arată că România ocupă locul 3, după Malta și Letonia, în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță, la nivelul școlii primare. De notat că, în România și în majoritatea țărilor europene, cu excepția anilor terminali, numărul zilelor de vacanță este același în învățământul primar și învățământul secundar (gimnaziu/liceu).

Astfel, România figurează în documentul citat cu 127 de zile de vacanță, fiind depășită doar de Malta (135) și Letonia (129). Peste 120 de zile de vacanță mai au doar Estonia, Franța, Grecia și Italia. – Detalii aici

La preluarea mandatului de ministru, Ligia Deca spunea că va menține structura pe module a anului școlar și va fi analizată după un an. „Voi păstra măsurile care au intrat în vigoare anul acesta, de exemplu, organizarea modulară anului școlar, și vom analiza această formulă după un an de la implementare”, spune Deca. Având în vedere că a propus deja pentru anul școlar următor tot o structură pe module, ar putea interveni modificări, pe baza unei analize, abia din 2024-2025.

Amintim că Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, sublinia că este irelevant dacă anul școlar e împărțit în module, trimestre sau semestre. “Singurul lucru care ar produce un efect ar fi să prelungim anul școlar. Nu poți să ai 3 luni de vacanță de vară și să fii tot așa de bine pregătit ca unul care are o singură lună”, a comentat acesta.

Fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea că-și dorește schimbarea organizării anului școlar pentru a exista mai multe zile de școală: “Îmi doresc o perioadă de cursuri cât mai lungă”.

Citește și:
Renunțarea la teze este o mare greșeală, o decizie foarte proastă, avertizează fostul ministru al Educației, Mircea Miclea: Degeaba dăm evaluări dacă nu folosim rezultatele pentru a optimiza învățarea
Organizarea anului școlar pe module este „defectuoasă” și „nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, este de părere profesorul Cătălin Ciupală: Modulele au fost introduse după ureche, după părerea mea, și nu au fost făcute studii
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Aprilie 2022: Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe
Mai 2022: SURSE: Tezele obligatorii vor fi eliminate de anul viitor școlar, iar elevii vor avea o singură medie la final de an. Numărul de note nu va mai fi normat în regulamente, ci fiecare profesor va decide câte note acordă
Martie 2022: VIDEO Cîmpeanu: Tezele vor fi eliminate de anul viitor. Susțin o evaluare standardizată și digitalizată la începutul și la finalul anului școlar / Structura va fi organizată pe module de 6-7-8 săptămâni de învățare
Martie 2022: Argumentele ministrului Educației pentru desființarea tezelor obligatorii. Cum a trecut de la „ultimul bastion” la „inutilitatea” tezelor în 4 luni
Noiembrie 2021: Tezele se vor da din 6 decembrie, s-a răzgândit Sorin Cîmpeanu, care anunță mai puține evaluări, fără să spună la ce discipline nu vor fi lucrări scrise semestriale: Elevii de clasa a VIII-a vor susține doar două teze și pentru cei de liceu s-a redus numărul de teze de la patru la trei
Noiembrie 2021: Ministerul Educației anunță că menține tezele. Sorin Cîmpeanu explică de ce sunt importante: Teza, ca orice evaluare, nu este o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine
Noiembrie 2021: “Există o dorință foarte periculoasă de micșorare a duratei de cursuri, a numărului de ore, a tot ceea ce înseamnă școală” – ministrul Cîmpeanu, pe seama unei petiții cu număr mare de semnături, pentru renunțarea la teze
Octombrie 2021: Cîmpeanu: În cele două săptămâni din ianuarie 2022 se vor da tezele pe semestrul I
Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de stat. Despre eliminarea tezelor școlare


26 comments
  1. Politrucii conduc învățământul! Ei se pricep la toate. Lucrurile merg “ceas”. Se cunoaște că Educația este condusă de cineva care habar nu are.

  2. Circ de scoala se face acum ! ore la care nu se preda ,dar profesorii au pretenții ca elevii sa știe și în plus au pretenții sa aibă și salariile măaaarite! tot felul de vacante aiurea și cele importante(Paște, Craciun) merg la scoala de a doua zi . module ….fără încheiere de medii, sa (nu) ii motiveze sa învețe ,sa tragă de carte cum se spune la noi. profesori pregătit pt cu totul alte materii decât cele pe care le preda și spun ca ,copii nu invata,pai ce sa învețe când tu nu ești capabil sa predai sa înțeleagă ceva . ….. si muuuuulllte altele .

  3. De ce dați vina numai pe copii? Oare profesorii nu au și ei vina lor?Drept exemplu,la școala unde învață copilul meu,unii profesori lucrează la ore numai cu elevii favoriți, ceilalți nu sunt băgați în seamă,sau vin și spun că nu au chef să predea,și îi pun pe copii să copie lecția din carte și să învețe pe de rost.Ptr ce sunt plătiți aceste cadre didactice din banii noștri?Și unde mai pui că sunt și slab pregătiți,drept dovadă rezultatele dezastruoase obținute la simularea evaluării naționale.

    1. În opinia mea, este nu bine, ci foarte bine că acum avem module! Un copil de clasa a 7 a stă 7 ore la școală, mai lucrează 4-6 ore acasă, plus alte activități extrașcolare. În total 14-16 ore, de două ori mai mult decât un adult! Foarte mulți copii s-au îmbolnăvit, deoarece este stres, muncă în exces și multe altele. În aceste vacanțe copiii se mai odihnesc, se mai liniștesc, mai lucrează la anumite lecții pe care nu le-au înțeles la școală!!!!! Nu v-ați pus nicio dată întrebarea:” De ce urăsc copii școala” Răspunsul ar fi că le “mănâncă” timpul, cu anumite lucruri care nu te ajută cu nimic în viață! Nu mai pot face lucrurile care le plac, nu își descoperă pasiunile, dar tot noi vrem olimpici și lista poate continua! În concluzie, sistemul care este acum, cu module, este foarte bun!!

      1. Tot ce ai spus este foarte adevarat. Trăim o era in care se indeasa carte cu duiumul in copiii care nu mai au timp de nimic altceva decat de scoala. Nu tu un sport, o plimbare, o activitate care sa nu implice scoala. Teme interminabile la aproape toate materiile care ii prind pe copii chiar si ora 23 uneori. Teme si in vacante. Asta se doreste de sus…sa avem generatii de copii distrusi, care urasc scoala mai mult decat orice. Cred ca majoritatea parintilor sunt in aceeasi situatie si trebuie sa luam masuri pana nu e prea tarziu!

  4. Rezultatele proaste vin din multe cauze, nu din împărțirea anului în module/semestre/trimestre. Ba chiar cred ca la cat de stufoasă este materia în prezent, aceste module și vacanțe la 1,5 luni de școală sunt chiar bine venite. De acord ca săptămânile altfel și verde nu își au rostul, mai ales ca școlile nu au fonduri pentru finanțarea activităților și începând cu gimnaziul este din ce în ce mai greu să organizezi activități, având în vedere orarul încărcat.
    Oricum am împarți anul școlar, atâta timp cat avem multe materii, și prea multă informație la fiecare materie, elevii vor fi din ce în ce mai demotivați să facă ceva dacă nu înțeleg nici materia și nici sensul ei. Se trece într-o mare viteză prin prea multe subiecte la fiecare materie, astfel încât, la final, și dacă ești elev de 10, nu rămâi cu mai nimic. Informația nu are timp să se înțeleagă și să se aprofundeze pentru a rămâne cu ceva din timpul petrecut la școală. Dar dacă vrem să bifăm 13 materii începând de la gimnaziu, și aproape 40 de ore de lucru pe săptămână pentru elevi (tot începând cu gimnaziul) atunci să nu ne mai mirăm ca trec prin școală ca gasca prin apă.

  5. Dacă nu s-a observat nicio legătură, nici de bine, nici de rău, între structura pe module și rezultate, de ce am mai făcut-o? Ideea era să îmbunătățim rezultatele, nu? Cum s-ar spune, proști am fost, proști am rămas, dar măcar suntem odihniți.
    Toți colegii cu care am vorbit ar prefera semestre/trimestre, teze și desființarea săptămânilor pierde-vară.

  6. Sa se facă doar ore de romana și matematică ,daca aceste materii sunt evaluate ,ați încărcat orarul cu tot felul de materii inutile ,ii țineți 7 ore la școală ,ajung acasă obosiți la ora 15 și z doua zi iar are 7 obiecte și vreți rezultate de olimpici ,apoi spuneți că profesorii sunt prosti … nu va este rusine cei care ne conduceți și ați băgat politici în școli?

  7. Nu fragmentarea e adevarata problema.
    Principala problema e programa prea stufoasa si haotica(intentionat pentru a sustine meditatiile)!!
    Reduceti din programa pt ca in acest haos nici meditatiile nu au mai dat rezultate.
    Salvati generatii de copii care se simt incapabili si inutili pentru ca haosul de la scoala e prea greu pentru ei,copii care nu pot tine pasul cu tot ce trebuie predat rapid fara a avea timp de consolidare sau chiar intelegere!!

    1. Înainte de vacanță și imediat după vacanță, elevii nu se concentrează. Sunt preocupați de cu totul alte lucruri. Cu 4 vacanțe care întrerup cursurile și una lungă vara, cu 2 săptămâni pierdute cu școli altfel și verzi în care nu poți face nimic interesant din lipsă de fonduri, cu același număr de săptămâni, mai vreți să facem minuni.

      Căutați niște sfinți, ei se ocupă cu de-astea. E imposibil în condițiile actuale să mai reușești ceva cu elevii complet dezinteresați, rupând ritmul la fiecare câteva săptămâni.

    2. Va stau in gat meditațiile?! De ce nu va educați copiii sa fie atenți și cooperanți la ore? Nu va obliga nimeni sa le dați meditații! Dati-le doua la fund, luati-le telefonul și puneti-i să învețe! Dar va e greu să faceți asta! Mai bine ii trimiteți la meditații, apoi dați vina pe programa și pe alții!

      1. Dar tu ai deschis un manual ? Prea stufoasă materia, programa mult prea încărcată și da, cele 2 săptămâni sunt de pierdut timpul sau de cheltuit banii părinților. Trebuie mărită durata anului școlar, reintroduse tezele, aerisite programele și manualele. Dacă există o programă școlară, ce sens au manualele alternative ? Mă uimește programa de matematică de clasa a 5 a unde e fiul meu. Dragilor, ați luat-o rău pe arătură.
        Vacantele astea dese au un avantaj, mai pierdem timpul cu pregătirea pt.vacanta , cu discuțiile, cu zilele de revenire la școală, etc.

  8. Structura pe așa zisele module implica doar o vacanta suplimentară la gimnaziu și liceu. Care vacanță exista la primar.
    Cu ce exclude acea vacanță încheierea unor medii in ianuarie și tezele?

  9. Am văzut rezultatele modulelor, copiii sunt bulversati:vacante, săptămâni altfel, procesul de învățare se limitează la câteva informații pe caiet și… S a dus ora, și asa prea scurta!…Cum sa faci fata programei?! …
    Treceti la vechea programa școlară, cu trimestre și teze! Dacă se vrea altfel, trebuie schimbata și programa școlară și modul de predare și multe alte lucruri!
    Sunt doar un părinte care are un copil de clasa a 8 a plictisit de școală, deja!… În ciuda faptului ca a obținut rezultate foarte bune și la simulări și la școală și la olimpiade!… Sunt un parinte de moda veche, am făcut copilul la 40 de ani, într adevăr nu sunt de acord cu implicarea părinților în procesul de învățământ mai mult decât e necesar!… Mai ales dacă nu sunt în domeniu, nu trebuie sa și dea cu parerea!… Trebuie sa ne adaptam din mers la toate schimbările, dar schimbările sa fie etapizate!…

    1. Mirela, sunt de acord cu tine, probabil pentru că sunt cam în aceeași situație. Sunt de părere că pentru copii primii și cei mai responsabili ar trebui să fie părinții lor. Mă uit cu stupoarea la ceilalți părinți ai copiilor din clasa lui fii-miu și înțeleg de ce copiii sunt cum sunt. E de zoo. Dar au și profesorii o parte din vină prin faptul că și-au dat acordul (unii din nepăsare și neimplicare, alții de frică să spună lucrurilor pe nume) la toate aceste transformări în sistemului de educație. Care transformări au fost făcute de-a-ndoaselea, de dragul politicilor UE, care cele mai multe nu se potrivesc la noi “ca afară”
      Revoltați-va și ieșiți în stradă, stimabililor, și pentru a opri distrugerea voastră și a copiilor noștri, nu doar pentru lefuri. În curând veți fi cu totul înlocuiți de AI și nici nu o să știți ce vi se întâmplă…

      1. Nu ne cere nimeni acordul când se fac schimbări, stimabilă doamnă.
        Să nu vă doriți să fim înlocuiți de AI, că AI nu știe să fie și bonă, așa cum suntem noi acum. Și dacă stau copiii acasă și învață cu AI, stă și un părinte cu ei și se prăbușesc finanțele familiei. Dar mă consolez cu ideea că, dacă îmi pierd postul, mă angajează vreo familie să am grijă să nu scoată copiii AI-ul din priză cât sunt părinții la muncă.

  10. Eu am zis si o mai zic. Luati legea invatamantului din 1990, o actualizati doar cu materiile noi si gata. Sistemul era mult bun, mai stabil si mult mai corect fata de elevi. De ce dracu a trebui sa vina un ministru sa faca din trimestre semestre, din semestre module, ba sa inventeza saptamana verde, altfel, ba ce e mai bine sa luam copii si sa ii bagam in banci cu un an mai devreme, ca asa au nu stiu ce tari din UE… Numai teste si experiente pe bietii copii, parinti si profesori. Cum sa mai ai teze cand ai 5 module? Daca erau bune tezele? Nu stiu, stiu atat ca le uram, dar era o verificare a materiei pe un trimestru, oarecum te obliga sa mai intri din nou in materie. Ca de obicei cine invata nu avea probleme, cine nu tot lua note nasoale. Cat ajuta, cat nu, nu pot spune? Nu e vina elevilor sau a parintilor ca acum nu mai exista teze. Acum sunt evaluari anuale 2, 4, 6, sunt examene nationale. Sistemul este bulversat asta e clar, elevii din generatie de acum au trecut prin cei 2 ani de pandemie si on-line, vreti sa avem rezultate ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat si totul ar fi fost exact ca inainte?

    1. Ați introdus atâtea săptămâni verzi, altfel, punți de sărbători,
      ….doar să fragmentați procesul de învățare al copiilor. avem copii foarte slabi care sunt bursieri. Intrăm la liceu cu medii de 2, 3 și 4. Atunci ce rezultate așteptăm? Chiar nu vedem , nu înțelegem, nu pricepem nimic?

    2. ..dar acele “evaluari 2, 4, 6” nu primesc note si nu ajung sa fie trecute in catalog, nu-i asa? Drept urmare nu intereseaza pe nimeni (dintre elevi, parinti) rezultatele la acele evaluari, decat cand e vorba de clasa a opta, adica …prea tarziu.

      In alta ordine, ii vedem pe parinti plangandu-se (impreuna cu copiii lor) ca e prea mult de invatat, ca programul e lung, ca temele-s prea multe etc; dar parintii, in mare majoritate, nu par deranjati si nu iau masuri cand copiii lor au telefonul “lipit” non-stop de mana (inclusiv in ore) si nici cand copiii lor nu dorm noaptea pt a se juca pe telefon, tableta etc, ajungand copiii sa petreaca 10-18 ore zilnic pe Internet (tik tok, fb etc), pana adorm cu dispozitivul in brate!

  11. “Nu a fost observată o legătură între structura anului școlar pe module și rezultate”, a zis doamna ministru. Intrebare: in ce fel se garanteaza faptul ca aceasta copila – cam inceata la minte, dar cu doctorat in ceva – ar putea observa o asemenea legatura ? Sa faca bine sa asculte pe cei “batrani” – si cinstiti – care au ceva de spus depre asta, anume: prea multa fragmentare a procesului de invatare; prea multa grija pentru “confortul” – fals – al elevilor, care ajung sa creada, cei mai multi, ca scoala este un loc de relaxare si nimic altceva; prea mult amestec al parintilor – in majoritatea lor, ignoranti in materie – in organizarea procesului de invatamant si in conceperea “sarcinilor” ce trebuie impuse elevilor. In general, prea multa inclinatie politica inspre satisfacerea mofturilor bazate pe “respectare drepturilor” (la ce anume ? la lene intelectuala ?). Elevii TREBUIE sa invete a trai dupa principiul ca “viata-i datorie grea”, fiindca chiar asa este VIATA. Ca ssa ai dreptul la o viata mai buna, trebuie sa indeplinesti niste datorii, ineluctabile ! Numai daca ai carte…ai parte ! De ce se ascunde, mereu, acest adevar ?

  12. Foarte mulți din cei care lucrează efectiv la clasă sunt de acord că această fragmentare a anului scolar nu este bună. Foarte mulți oameni serioși spun că acele săptămâni de scoala altfel, scoala verde etc nu au nici un rost dimpotrivă mai iau din orele și așa puține. Aceste simulari continue ( sunt unele inspectorate scolare care lunar organizează simulari) sunt o bătaie de joc la adresa unui proces de învătare normal, însă această madamă și alții de prin minister merg înainte. Unde credeți că o să ajungem??? Nu poți reduce toată scoala la materiile de la evaluare națională și bacalaureat, e o bătaie de joc la adresa tututor profesorilor, elevilor și a oamenilor normali din această tară…dar mergem așa inainte că așa vor unii care nici o treabă cu scoala adevărată. Nu se mai poate așa. E cineva să priceapă totuși?

    1. Nu vor sa priceapa. Sunt autiști. O tin tot pe a lor. Li s-a scris ca e o mare greseala fragmentarea procesului de invatare, ca se incurajeaza lenea, ca toate aceste simulari fura din timpul altor materii si sunt de folos doar lor. Ne-au pus in cap presa, parintii, elevii. Si tot ei se plang ca nu sunt rezultate. PE NOI, PROFESORII, NU NE AUD. Prefera sa auda tot felul de ONG-uri si consilii ale elevilor (facaturi tot ale lor). Vor sa distrugă cu buna stiinta tot.
      Acum experții OCDE știu ei mai bine ce e bine pentru noi. Adica v-ati prins. Au stapan mai mare. Altii ne vor distrugerea iar ei trădează generatii.
      Te uiti pe strada si vezi copilarimea pe care a distrus-o cu valori inversate, cu haine lalai, cu injuraturi. Si nu numai ei. Inclusiv parintii.
      Ce sa mai faci tu ca profesor cu asemenea materie prima? In care te simți ca ultimul unicorn si tot tu esti luat in deradere ca ai valori învechite? Doamne, unde vom ajunge cu diavolii ăștia ce ne vand pe bani marunti?
      Nu au suflet, nu au empatie, nu au nimic. Debiteaza o poezie scrisa de PR globalist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Numărul adolescenţilor cu tulburări din sfera emoţională s-a triplat după pandemie, la Spitalul Obregia. Psihiatru: Trebuie să învățăm să gestionăm emoțiile puternice, iar psiho-educația o pot face părinții și cadrele didactice

Florina Rad, medic primar în psihiatrie pediatrică la Spitalul Obregia din Capitală, a declarat într-un interviu citat de G4Media.ro că după pandemie procentul adolescenţilor diagnosticaţi cu tulburări din sfera emoţională…
Vezi articolul

Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

Unitățile de învățământ din România, în calitate de instituții publice, sunt obligate din punct de vedere legal să colecteze separat deșeurile pe minimum 4 fracții (hârtie-carton, plastic, sticlă, metal). În…
Vezi articolul

VIDEO Cozi imense de studenți și elevi la metrou. Elevii cer Metrorex și Ministerului Transporturilor să poată cumpăra abonamente reduse din toate punctele de vânzare

“Elevii bucureșteni sunt nevoiți să stea peste o oră la coadă pentru achiziționarea abonamentelor reduse”, spun tinerii din Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI). Aceștia solicită Metrorex și Ministerului Transporturilor…
Vezi articolul