VIDEO Sorin Cîmpeanu, conferință de presă: Elevii cu afecțiuni cronice, boli respiratorii, cardiovasculare, obezitate severă vor putea învăța hibrid până la finalul semestrului

30.687 de vizualizări
Sorin Cîmpeanu / Foto: Sorin Lupșa – Agepres Foto
Ministerul Educației a emis joi un ordin prin care, până la finele semestrului doi, atâta timp cât transmisia comunitară se păstrează, elevii cu afecțiuni cronice, care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip unu, vor putea beneficia de învățământ hibrid până la finele semestrului doi, a transmis Sorin Cîmpeanu într-o conferință de presă. Acest lucru se va putea face cu certificate medicale, la solicitarea părintelui, și cu aprobarea Consiliului de Administrație, a mai precizat Cîmpeanu.

Principalele declarații:

Ministerul Educației a emis astăzi un ordin prin care, până la finele semestrului doi, atâta timp cât transmisia comunitară se păstrează, elevii cu afecțiuni cronice, care au boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip unu vor putea beneficia de învățământ hibrid până la finele semestrului doi până când transmisia comunitare se va încheia.

Acest lucru se va putea face cu certificate medicale, la solicitarea părintelui, și cu aprobarea Consiliului de Administrație.

Am creat această posibilitate ca acești elevi se poate beneficia de sprijin din partea fiecărei școli în parte .

Este un element important. Alături de ceea ce am transmis deja către universitățile românești și anume facilitățile acordate studenților și universităților:

Pentru că înțelegem dificultățile de organizare, multe dintre universitățile românești au acordat sprijin, cazare, refugiaților, pentru că înțelegem nevoia de schimbare a orarelor care au fost concepute pentru predarea online, pentru că înțelegem toate aceste lucruri am creat posibilitatea, atât cat va permite legea, existenței unei perioade – tampon la decizia fiecărei universități, cu posibilitatea de recuperare a eventualelor pierderi până la finele semestrului doi.

Aș vrea să clarificăm un lucru, ministrul educației este dator să respecte legislația în vigoare. Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior: învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță.

Fiecare dintre aceste forme a beneficiat de acreditarea ARACIS, drept urmare diplomele românești sunt recunoscute în întreaga Europă grație acestor certificate de calitate. În momentul în care în calitate de reprezentant al României, în dialog structurat cu Comisia Europeană, care este preocupată de încurajare digitalizării educației, am susținut și voi susține importanța digitalizării procesului de educație, atrăgându-i atenția în același timp asupra nevoii de adaptare a legislației. Este nevoie ca în legea educației naționale să Prevedem o formă de învățământ hibrid care se poate să pună în valoare competențele achiziționate de profesor, elevi și studenți.

Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standardele de evaluare din partea ARACIS. Mai exact, ARACIS face evaluări la fiecare cinci ani, iar în aceste evaluări urmărește trei lucruri principale: competența cadrelor didactice care trebuie să fie certificate, mai apoi existența infrastructurii fizice și de IT și mai apoi procedurile.

Statul român acordă finanțare exclusiv pentru forma de învățământ cu frecvență, nu a acordat și nu acordă finanțare până în acest moment către forma de învățământ cu frecvență redusă sau la distanță. Or, în absența unei motivații solide precum starea de alertă, să renunț la sistemul de asigurare a calității și să periclitez finanțarea programului de studii nu cred că este un lucru pe care să-și dorească cineva.

Deci pașii sunt foarte clari: trebuie introdus în legislația primară această formă de organizare, mai apoi trebuie standarde de evaluare, mai apoi trebuie evaluări și abia după aceea universitățile vor putea să predea în acest mod. Printre avantaje, vă dau cu titlu de exemplu, dacă un profesor, laureat al premiului Nobel spre exemplu, are disponibilitate de a se adresa studenților români dar nu o disponibilitate atât de mare de a se și deplasa în România, acesta va putea să țină cursuri studenților online și multe alte avantaje ale digitalizării, dar în cadrul legal, acest cadru legal nu mai există odată cu ieșirea din starea de alertă.

De asemenea există un program SEPUS, un program care gestionează schimburile universitare prin care universitățile românești pot primi cadre didactice refugiate din Ucraina. Bursele pe care Ministerul Educației le acordă în această situație sunt niște burse pe care le apreciez ca fiind generoase: 590 € pe lună pentru profesori, 390 € pe lună pentru cei cu titlul de conferențiar obținute într-o universitate din Ucraina, 360 € pentru lector sau șef de lucrări și 330 € pe lună pentru asistenți universitari.

Apreciez și deschiderea universităților românești pentru a primi colegi cadre didactice din universitățile din Ucraina.

Ordonanța de urgență cu măsuri integrate de sprijin a fost inițiată sub coordonarea Ministerului Educației de către mai multe ministere. Această ordonanță de urgență prevede ca elevilor, preșcolarilor și antepreșcolarilor din Ucraina să li se asigură aceleași condiții precum elevilor români, preșcolarilor români sau antepreșcolarilor români. Și când spun aceleași condiții mă refer numai la condițiile de școlarizare, mă refer la dreptul de a beneficia de cazare în internate școlare, de a primi rechizite, de a primi manuale școlare.

Încercăm să gestionăm cat mai coerent acest proces complicat și nou pentru sistemul de învățământ din România, scop în care avem în lucru și vom semna astăzi sau mâine, un ordin de ministru prin care vom promova organizarea și funcționarea comisiilor de la nivelul fiecărui județ din care vor face parte inspectorul școlar general, doi inspectori, trei cadre didactice și un consilier sau un psihopedagog.

La nivelul fiecărui județ va fi constituită o astfel de comisie care va avea în sarcină coordonarea activității de primire a elevilor ucraineni și de repartizare în școli. Există o problemă, pentru că în România avem doar 45 de școli gimnaziale și 10 licee în care se predă limba ucraineană sau în limba ucraineană, anticipăm că solicitările vor fi mult mai multe. Aceste 55 de școli funcționează doar în opt județe, este vorba despre Suceava, Satu Mare, Botoșani, Tulcea, Arad, Timiș, Caraș-Severin. Va trebui să organizăm pregătirea și primirea acestor elevi și în școli în care nu există predare în limba ucraineană.

Motiv pentru care Ministerul Educației a inițiat și există această posibilitate acum ca școlile să poată angaja sau studenți înmatriculați în universitățile românești la programe de studii în limba ucraineană, sau cadre didactice pensionare, alături de posibilitatea finanțării cadrelor didactice care vin din Ucraina și care au disponibilitate în a se implica în educația copiilor ucraineni, sperăm că aceste modificări să poată acoperi întreg spectrul solicitărilor și așteptărilor.

Avem în pregătire un ordin de ministru comun între Ministerul Educației, Ministerul de Interne și cel al Apărării Naționale prin care vom putea să decontăm serviciile de cazare și masă pe care universitățile le-au acordat până acum și pe care le vor acorda în continuare.

Am reglementat la nivelul Ordonanței de urgență capacitatea de școlarizare, prin excepție, pentru că ARACIS a acordat o capacitate maximă de școlarizare pentru fiecare program de studiu. Această capacitate maximă va putea fi depășită cu maximum 20 la sută pentru a avea posibilitatea înmatriculării acelor studenți refugiați din Ucraina, fie că vorbim de cetățenii ucraineni sau de cetățenii unor state terțe, care au studiat până acum în Ucraina.

Într-o primă fază am trimis tuturor școlilor românești că pot să înmatriculeze acești elevi cu statul de audiență, acest statut există deja în regulamentul de organizare a școlilor și se face pe baza unor cataloage provizorii. Acest lucru l-am clarificat prin ordinul de ministru la care lucrăm acum, acela prin care se constituie comisiile de coordonarea activității.

Reamintim că într-o intervenție la B1TV a anunțat miercuri seara că elevii încadrați în grupe de risc vor putea învăța în sistem hibrid, la solicitarea părinților, anunță ministrul Educației, iar pentru acest lucru urmează să fie emis un ordin de ministru.

Într-o adresă către inspectoratele școlare, trimisă pe 8 martie, Ministerul Educației anunța că începând cu data de 9 martie 2022 nu se mai suspendă cursurile cu prezență fizică în funcție de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor. Totodată, instituția mai spunea că Ministerele Educației și Sănătății vor emite noi recomandări pentru procesul de învățământ.


9 comments
  1. Dar de profesorii cu astfel de afectiuni nu iti pasa, mai neavenitule! Ce masuri iei ca ei sa tina cursurile on-line, sau te interesaeza doar muncile agricole de primavara?

  2. Este evident că din declarație lipsește (deocamdată, sper) completarea: „și cadrele didactice cu boli cronice respiratorii, cardio etc.”! Dacă elevii cu comorbidități trebuie protejați – ceea ce este perfect uman și adevărat – noi, profesorii cu comorbidități, care ne facem datoria în on-line cu maximum de conștiinciozitate, (ceea ce pot confirma elevii/studenții noștri) trebuie să fim aruncați „în groapa cu lei” – sau care ar fi explicația acestei omisiuni (după părerea mea inadmisibile)?!

    1. Lipsesc multe. De fapt nu ii interesează resursa umană și de aceea recrutează studenți (ce știe un student despre predat?!) si pensionari care au nevoie doar de un bănuț suplimentar și care nu trăiesc din meseria pe care o practică.

  3. Dar pentru cadrele didactice, care s – au infectat de la clase și au rămas cu sechele ? Ce propuneți d- le ministru ? Aceeași nepăsare și ignoranța ???

    1. La 2 luni de la infectare inca am sechele si apar chestii noi care ma supara si ma deranjeaza si la ore pentru ca nu ma simt bine. Elevii zburda de pe 8 martie liberi, fara masca, se pupa, se imbratiseaza, beau din aceeasi sticla, trag din aceeasi tigara, iar noi o taraganam asa de pe o zi pe alta cum putem, fie ca ne e rau sau ne e bine. De ce s-au scos total restrictiile, de ce fara masca in scoli, de ce fara certificat la porcarii gen Untold si proteste si alte ca.caturi? De ce fara vaccin in magazinul de haine unde cotrobaie zilnic sute de clienti? De ce fara masca in industria alimentara: panificatie, lactate, mezeluri, ca sa sara scuipatii zilnic in materia prima? De ce fara protectie in Horeca? Cum mananc eu la suedez la un hotel cand baga toti mainile pe acolo si isi trimit virusii? Prea devreme, dom’ ministru, prea brusc si deja am auzit ca se simt urmarile lui 8Martie. Elevi bolnavi, absenti multi la ore, cresterea numarului de pacienti in sectiile Covid. Sa stiti, dom’ ministru, ca un virus nu face pauza pe timp de razboi.

  4. Ar trebui făcute clase doar pentru asa ceva.E cumplit sa fii pe live video și sa mai ai și o clasa de 25-30+.Dacă tot reglementează legal ar trebui făcute clase,catalog și sediu separat pentru asta sau sa se dea spor de 10% profesorilor care suporta un stres cu mult,mult peste normal.

    1. Ai dreptate, Andreea!
      Dar noi suntem obligati sa lucram in regim de unitate militara, pe un salariu de bona.

    2. Andreea, daca sunt bani de burse elevi si profesori ucraineni si de scolarizare gratuita si alte facilitati, sunt bani si pentru plata cu contract determinat a unor profesori amarati care nu au prins post si mor de foame, pentru a se forma grupe carora sa li se predea online. Parerea mea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like