O „nouă logică” de educație bazată pe dovezi, „validată științific”, promite iar Ministerul condus de Daniel David, după valul de tăieri pentru care nu a oferit niciun fundament, ba chiar a cenzurat analizele fundamentate pe date

2.447 de vizualizări
Foto: © LCVA | Dreamstime.com
„Utilizarea datelor științifice, precum cele din raportul ESPAD și alte rapoarte relevante, sunt fundamentale pentru elaborarea, monitorizarea și adaptarea de politici publice eficiente și de impact, inclusiv Ghiduri de acțiune, în noua logică asumată de minister de educație bazată pe dovezi (validată științific)”. Așa afirmă Ministerul Educației și Cercetării într-un comunicat emis duminică. „Noua logică” este reafirmată de instituția condusă de Daniel David după luni în care a pus în aplicare valul de tăieri cauzate de Legea Bolojan, pentru care nu au fost furnizate explicații și argumente bazate pe date științifice.

MEC folosește, astfel, reactiv aceste date de cercetare pentru a susține ideea că pune în aplicare „noua logică” a măsurilor bazate pe știință în sistemul de educație. Iar în comunicat este citat și ministrul Daniel David, care face trimitere la „reforma transversală” bazată pe „arhitectură intervențională” care să susțină acțiuni concrete:

  • „Ministerul înțelege urgența implementării de acțiuni concrete, cuprinse și în Raportul QX sub reforma transversală «Toleranță zero pentru violență și consumul de droguri!». Pentru eficiență, am încercat să organizez miile de activități anuale existente în școli într-o arhitectură intervențională cu trei componente coordonate:(1) înțelegerea și controlul fenomenului în afara școlii (în colaborare strânsă cu Ministerul de Interne, autorități locale și părinți); (2) conștientizare, prevenție și tratament în cadrul școlii și (3)tratament de specialitate și în afara școlii. (…)”

Or, Edupedu.ro a semnalat în mod constant, de la începutul discuțiilor privind măsurile de austeritate, dar și alte măsuri-cheie din învățământ au fost aplicate de guvern și de minister fără să existe o fundamentare științifică prezentată public.

Iar documentul care a inclus cele mai multe informații pentru susținerea unor decizii în educație a fost cenzurat, întrucât nu susținea intențiile guvernului și ale ministerului – anume analiza Institutului de Științe ale Educației cu privire la măsurile guvernului Bolojan în domeniul educației.

Iar când Consiliul Fiscal a prezentat impactul estimat al măsurilor de reducere a cheltuielilor din Educație prin Legea Bolojan, de 0,02% din PIB în 2025, ministrul Daniel Daniel David a spus despre Consiliul Fiscal – instituție formată din persoane cu experiență în domeniul politicilor macroeconomice și bugetare – că „nu ei sunt experții. Eu vă spun câți bani mi-ar fi trebuit până la sfârșitul anului, bani pe care nu-i primim la rectificare (…)”.

Foto: © LCVA | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Acum DD devine caraghios! Abuzează cuvântul ,,științific”, în vorbăria lui.

  2. O „nouă logică” din partea cuiva care, în tot și în toate, denotă o totală lipsă de logică, de la un discurs pretins științific, dar deficitar, până la toate măsurile intempestive care au bulversat sistemul preuniversitar într-un timp record?!

  3. Un ignorant,se legana pe o panza de paianjan….Si pt ca ,nu se rupea ,au mai venit si alti ignoranti! Doi! si tot asa ….DOAR ignoranti ne conduc!.

  4. Câteva acțiuni („dovezi științifice”) ale ministrului psiholog:
    – ISJ-uri = se amână reorganizarea lor cu încă un an;
    – burse rezilienta și de excelenta olimpică taiate complet;
    – burse de merit si burse studenti mult diminuate ca buget;
    – diminuarea plății cu ora;
    – creștere norma didactică, comasări de școlile = peste 10.000 posturi desființate.

    Afirmații din logica mincinoase a ministrului paiholog (tot „dovezi științifice”):
    – am salvat plata burselor si a salariile profesorilor;
    – salariile profesorilor nu vor fi micșorate;
    – nu vor fi disponibilizări in sistem.

    Din „noua logică” a ministrului:
    – avem ISJ-uri capușate politic? Solutia – nu facem nimic, amânăm reforma, ca să nu deranjam;
    – elevii iau prea multe burse pentru ca notele se acordă indulgent? Soluția = desființarea burselor, in loc sa reformam si sa standardizam sistemul de notare;
    – avem diferențe mari elevi (analfabetism funcțional vs elevi olimpici internaționali)? Soluția = distrugem învățământul de excelență, ca sa nu mai fie diferențe. Ca oricum MEC nu este in stare sa ridice nivelul elevilor cu probleme;
    – avem probleme cu nr mic de studenti in universități? Soluția = inventam masterate „obligatorii”, ca sa nu rămână universitățile fără obiectul muncii;
    – de cateva luni avem proteste si se cere insistent demisia ministrului? Soluția = ignoram complet orice dialog ori reacție la aceste proteste.

    Felicitări d-le Psiholog! Felicitări si liderilor de aindicate care sunt in continuare la butoane, deși au devedit ca nu sunt in stare sa se opună modificărilor care distrug educația!

  5. A zburat puiul cu ața. Adio legitimitate, adio credibilitate. Să sperăm că nu se va agăța atât de mult de puterea hoției încât să spere că poate prosti și înșela la nesfârșit. Demisia!

    1. Nu a prostit pe nimeni. doar se ține de scaun cu înverșunare și da din clanță.
      Profesorii nu sunt proști , au destulă scoala, experientă de viata și de lucrul cu puiul de om. daca tac e pt ca au obosit și le e lehamite. de regulă asta e linistea dinaintea furtunii . În timp ce lor li se cere sa fie pe langa profesor și educatori pt cea pt CES si detectivi și consilieri și contabili și paznici ai lucratori antidrog și animatori și moașe și polițisti și ce mai vrei matale , „de la ANRE pleacă doar 4 oameni în urma restructurării cerute de Bolojan iar șeful instituției, întrebat dacă este justificat salariul său de 15.000 euro spune că nu el l-a stabilit„ !!
      toate cele bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sebastian Țoc, profesor și cercetător, propune „renunțarea la ierarhizarea elevilor la liceu și școala profesională în funcție de examene cu miză mare, fiind preferabil un mix de criterii”, printre alte măsuri care ar duce la școli mai incluzive

Modalitatea de organizare a sistemului de învățământ din România tinde să încurajeze ierarhizarea școlilor și, adesea, segregarea pe criterii economice, etnice sau de rezidență, bazându-se pe ierarhii puternice și pe…
Vezi articolul

Analfabetismul numeric aproape se dublează în liceu, comparativ cu școala primară, în rândul elevilor participanți la o testare specializată românească / 36% dintre aceștia au rezultate specifice analfabetismului funcțional numeric, iar 16% au „dificultăți marcante”

Analfabetismul numeric, înțeles printr-un nivel foarte scăzut al capacității de a înțelege, interpreta și utiliza informații matematice în contexte de viață, crește constant de la nivelul școlii primare la nivelul…
Vezi articolul

„Ador poveștile scurte! Mi se pare că un volum de povești e, așa, ca o cutie de bomboane de ciocolată” – Cinci recomandări de carte pentru copii și tineri de la librarul Ana Sipciu, cu povestiri moderne și care te lasă cu gura căscată de uimire ori de râs

În viața mea de adult nu sunt mare cititor de proză scurtă, recunosc (ca majoritatea românilor, din câte îmi amintesc parcă văzusem remarca asta pe undeva). În schimb, când e…
Vezi articolul

Cum influențează educația părerile românilor despre epidemia Covid-19, vaccinare și starea de urgență – Concluziile ultimului studiu IRES, care spune că 4 din 5 români ar renunța la libertăți în schimbul siguranței, iar 1 din 3 nu s-ar vaccina

Patru din cinci români spun că ar renunța la drepturi și libertăți pentru a rămâne în siguranță într-o criză precum cea cauzată de Covid-19. O treime spun că nu s-ar…
Vezi articolul