Peste 18.000 de note greșite la Evaluarea Națională 2021. Strania poveste a candidatului din Galați care a primit 3 la Matematică, iar după contestație a luat 8,25

57.056 de vizualizări
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com
Cazul elevului GL7946617 din Galați care la Evaluarea națională a luat 3 la matematică, iar după contestație a obținut 8,25 a fost semnalat de către cititorii EduPedu.ro. Este cea mai mare diferență între lucrarea corectată inițial și cea de după contestații din toate cele circa 18.000 de lucrări evaluare greșit în faza inițială și ale căror note au fost modificate, în plus sau în minus, la contestații.

Elevul din Galați este de la Școala Gimnazială Nr. 28 și a avut 8,90 la Limba română, 8,25 la Matematică (după recorectare), iar în final 8,57 media.

Ministrul Educației a declarat luni că “îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”. Cîmpeanu a mai spus că o cauză a unor asemenea erori ar fi din cauză că profesorii formați pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectorate.

Conform Metodologiei de desfășurare a Evaluării Naționale, în situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o nouă comisie de contestații formată din doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educației, au fost înregistrate 20.268 de contestații, după afișarea primelor rezultate obținute de elevi la Evaluarea Națională.

Situația a stat astfel în privința contestațiilor:

  • Limba și literatura română – 11.302 contestații (9,15% din totalul lucrărilor notate)
  • Matematică – 8.803 contestații (7,14% din totalul lucrărilor notate)
  • Limba și literatura maternă – 163 de contestații (2,05% din totalul lucrărilor notate)

Numărul total din acest an al contestațiilor a fost în creștere, comparativ cu anul trecut când au fost înregistrate 15.275.

În Galați au fost depuse 740 de contestații. Dintre acestea 374 au fost la Limba și literatura română și 366 la Matematică, potrivit unui document al Ministerului Educației. După contestații, situația a fost următoarea în Galați:

  • 424 de note mărite
  • 250 de note micșorate

La nivel național, peste 12.500 de note s-au majorat după contestații, iar aproape 6.000 au scăzut, ceea ce înseamnă că peste 18.000 de lucrări nu au fost notate corect.

Un alt caz semnalat de cititori este în București, unde elevul B10993098 a luat 5,40 la Limba și literatura română, iar după contestație a obținut nota 9,05. Elevul este de la Liceul Teoretic “Ady Endre”.

Media de la Evaluarea Națională are o importanță foarte mare

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

Astfel, media de la examenul de Evaluare Națională reprezintă 80% din media de admitere la liceu. O eroare de corectare poate însemna ratarea locului la liceu.

Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


28 comments
  1. Va mai si laudati…. Vai de capul vostru profesori dar VAI DE CAPUL VOSTRU MINISTER. A…… MINISTERUL EDUCATIEI stirb si plin de lacune in domeniul…. Educatiei. RUSINE, gunoaie ordinare!

  2. Mi se pare exagerata formularea “… inseamna ca peste 18000 de lucrari nu au fost notate corect” si o astfel de exprimare va starni tot felul de comentarii din partea celor neavizati. Evaluarea e subiectiva in special la proba de limba romana. Poate ca intre contestatii si prima evaluare a fost o diferenta acceptata. Asadar, nu puteti afirma ca nu a fost o notare corecta. Acest lucru nu trebuie precizat? Iar in cazul lucrarilor recorectate cu o diferenta enorma fata de prima evaluare, trebuie sa se ia in considerare ca s-a putut gresi cand au fost trecute punctajele din borderou sau cand au fost introduse de informatician in aplicatie. Cei care scrieti articolele ar trebui sa faceti mai multe verificari. Unele articole, ca si acesta, jignesc cam mult o categorie de persoane

    1. Bine ca esti tu avizata! Sau esti una din turma de bovine care a parvenit in gloata comisiilor de evaluare….

  3. Asta arata cât de pregătiți sunt evaluatorii. Niște nulități și nu vorbesc doar de cei ce evaluează în învățământ, ci în foarte multe domenii. Mediocrii și spagari🤮😠🤮

  4. Cum puteți să stați și să nu rezolvați acest lucru? Am prieteni ce sunt de 9 și 10 și deși au făcut aproape toate subiectele corect,au luat note de 5 și 6. Vi se pare ceva normal? Recorectați lucrările dacă țineți la această generație,mai lăsați banii și faceți și voi ceva util! Rușine!

  5. Păi și ce vor păți elevii? O generație întreagă a fost depunctată din cauza unor imbecili ce nu au fost în stare să aprecieze corect notele unor copii,copii ce nu au avut nici măcar o vină.Să le fie rușine celor ce au lăsat acest lucru să se întâmple acest lucru.Vă dați seama câte speranțe ați distrus?Copii de 9 și 10 au ajuns să aibă note de 4 și 5 doar pentru ca cineva nu a putut respecta un barem? Nici măcar de generațiile viitoare nu vă pasă?

  6. Diana Ghimisi,

    Ce va califică, cine sau ce vă permite sa denumiți „greșite” notele de la prima evaluare?

    La contestații notele se acordă EXACT la fel ca și la prima notare.
    Subiectele și baremele NU PERMIT o evaluare exactă, este inevitabil să existe diferențe. Dar notele nu sunt greșite, nici la prima, nici la a doua corectare!
    Este aceeași metodologie!
    Sunt evaluatori exact la fel de calificați!
    Notele sunt exact la fel de bune!

    De unde scoateți atributul ‚greșite”? Justificați-vă!

  7. Eu voi cere să văd lucrarea…și dacă constat că ,copilul are o notă mai mare decât la examen,asta conform baremului, și nu am depus contestație, ce se mai poate face? Se poate depune o cerere la minister pentru soluționarea problemei? Total incorect ce se întâmplă! Mulți nu am depus contestație de teama de a nu scădea notă,copii sunt siguri că meritau mai mult….ce se poate face?

  8. De ce se vorbește doar de notele care au fost mărite după contestații?Dar cele care au fost micșorate cu 90-95 de sutimi cum s-a întâmplat în județul Caraș Severin?Și nu una,două lucrări ci toate cele care au fost la contestații au fost micșorate.Aici de ce nu apar semne de întrebare că ceva nu e corect?

  9. Dacă sunt asemenea erori majore de ce nu se iau din nou la corectat toate lucrările ? Poate și ceilalți copii și-ar fi dorit o recorectare dar de teama au renunțat. Și totuși poate le urca nota binișor. Va bateți joc de copiii noștri și mergeți mai departe fără pic de Rușine !
    Sunteți de vai și amar !

    1. Să nu credeți că ar fi crescut nota.La noi din păcate a scăzut cu 90 de sutimi.Enorm.Și nu înțelegem de ce!

    2. Eu nu am depus contestatie din cauza temerii ca nota s-ar putea schimba negativ,dar sunt sigur ca ar trebui sa am nota mai mare cu minim 0.5 la romana.

  10. Dar copiii care nu au facut contestatie?
    Poate si lor le-a fost gresita corectarea lucrarilor?
    De ce ei poate stiu ca au luat o nota mica si se vor duce la un liceu mai slab, cand poate, de fapt au luat o nota mai mare?
    Asa erori nu pot fi acceptate.
    De aceste note depinde viitorul unor copii care , poate sunt dezamagiti.
    Rusine! Ne jucam cu mintile copiilor nostri.
    Ar trebuie recorectate aceste evaluari, nu numai celor care au depus contestatie, deoarece unor copii poate le-a fost teama sa mai depuna contestatie pentru a nu li se micsora nota, chiar daca erau siguri ca au facut mai mult. [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  11. Eu nu inteleg cum a putut o lucrare la matematica sa ia 3 la prima corectura iar dupa contestatie sa ia 8.25.
    Din cate stiu eu, o lucrare este corectata initial de doi profesori. (Imi confirma cineva?)
    Deci, cu alte cuvinte, eu vad trei cazuri posibile:
    #1. Celor doi profesori din prima comisie li s-a intunecat deodata creierul exact la lucrarea acelui copil dupa care le-a trecut brusc.
    #2. A doua serie de profesori, ceruta in mod voit de o contestatie, a descoperit ca 3-ul era de fapt un 8.25. Dar din cauza pixului caruia incepuse sa i se termine pasta si scria intermitent a fost imposibila scrierea jumatatii din stanga a unui 8.25.
    #3. Chiar doresc sa exclud varianta (reeditat…. nu vreau sa cred asta)
    Revenind…. imi explica si mie cineva cum e posibil sa se ajunga de la 3 la 8.25? Poate am pierdut stirile in care un jurnalist a investigat cazul.
    Apropos, noroc ca mi-am salvat tabelul pe judetul meu cu toate notele dinainte si dupa contestatie. Acum nu mai este disponibil pentru cine vrea sa investigheze cu atentie.

    1. Eu peeaonal , domnule care scrii acest comentariu , eu personal am luat 10.la geografie 10 la romana si la istorie am luat nota 4 la bacalaureat inadmiaibil se fac niste aberati pentru ca profesori sunt incompetenti TOTI fara deosebire si cei mai invarsta si cei tineri deci pentru notele mici.profesori sunt de vina pentru ce se intampla innscoli profesori sunt de vina si au niste salarii exorbitante de mari .

  12. Profesorii acre au corectat ar trebui dati afara din ssitem. Vacanta prea mare si salariile intregi primite le-au afectat definitiv orice urma de competenta!

  13. Care este procentul notelor modificate cu mai mult de 1 punct? Asta stii sa intrebi, redactie EDUPEDU? Daca acest procent este foarte mic, te anunt ca orice sistem uman are erori si numai Dumnezeu este infailibil!
    Fa te rog, draga redactie, acest studiu si publica un rezultat! Apoi vom mai discuta!

  14. Errare humanum est.Dar unii vor să jupoaie pielea de pe om din orice.Triste apucături,tristă nație.

  15. Când renunțați la media de absolvire pe cei 4 ani de studiu? Copiii ăștia trebuie ori sa se pregăteasca în particular pentru a fi perfecți la scoala unde ar fi trebuit sa mai și greșească ca să învețe, ori sa cumpere notele de 10 asa încât sa aiba medii generale aproape de 10. Un copil cu 10 la evaluare are șansa să între la un liceu de top doar dacă media în generala e mult peste 9.50. În măsura în care nu poți ierarhiza pe baza evaluării, asa cum e cazul de ceva ani încoace, se va face în baza notelor cumpărate.

  16. Note “greşite” includ şi diferențe de 0,05-0,2 puncte? Fiindcă astfel de diferențe nu pot fi eliminate cât timp corectarea se face de către oameni (oricare ar fi ei).
    Cum ați ajuns la concluzia că a doua corectare este cea care reflectă mai bine realitatea şi de cine vă închipuiţi că a fost efectuată? Nu tot de profesori?
    Este foarte probabil ca diferențele mari de 4-5 puncte să fi apărut la transcrierea notelor, nu la corectarea lucrărilor.
    Unul dintre multele articole care mă fac să cred că Edupedu caută mai mult “senzaționalismul” decât analiza corectă. Nu pare să aveți dificultăți etice în a canaliza ura populației față de profesori în ceva suficient de evaziv formulat încât să atragă click-uri.

  17. Dacă notele se schimbă, asta nu înseamnă că „nu s-a corectat corect”.
    Dacă după contestații s-ar face o nouă contestație, alte mii de note s-ar schimba.
    Și tot așa, cât timp s-ar repeta notarea.

    DE vină sunt SUBIECTELE și BAREMELE, care inevitabil duc la variații în notare de 1-2 puncte!

    Comisia de evaluare de la prima notare nu este CU NIMIC mai prejos sau mai altfel decât comisia de la contestații. CU aceeași pregătire, cu aceeași muncă, cele două comisii obțin pur și simplu note diferite, pentru că așa este firesc să se întâmple.

    Mai mult! Sunt nu două, ci patru, sau chiar șase note diferite. Primii doi profesori, din prima comisie, dau două note. Care diferă! Dacă diferența este mică, se face o medie. Dacă diferența este mai mare, se discută nota în fața președintelui.
    Așa se obține prima notă.
    Exact același lucru se întâmplă și la contestații, doar că acolo nu se cunoaște prima notă, așa că nota finală (de contestație) diferă de prima notă.
    Repet, asta este inevitabil și dacă procedeul s-ar repeta, s-ar obține alte și alte și alte note!

    Greșeli sunt doar diferențele grosolane, gen 5-8, atunci discutăm, cel mai probabil, de erori de transcriere, care nu au probabil nici o legătură cu profesorii corectori.

    Ar fi fost simplu ca ministerul să dea fiecărui profesor corector un sistem electronic, prin care să-și introducă singur notele. Așa s-ar fi văzut mai ușor diferențele și erorile de transcriere s-ar fi redus drastic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like