Petiții ale candidaților de la farmacie și medicină dentară la Rezidențiat pentru suplimentarea locurilor: peste 2.000 de candidați care au luat examenul au fost lăsați fără locuri

994 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Circa o mie de candidați de la farmacie și medicină dentară la examenul de Rezidențiat organizat în acest an îi solicită ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, suplimentarea locurilor, după ce peste 2.000 de candidați care au luat examenul au fost lăsați fără locuri, potrivit semnatarilor, scrie G4Media.

„Examenul de rezidențiat este unul foarte dificil, ce necesită o pregătire asiduă și pe timp îndelungat. În pofida acestui aspect, în total peste 2.000 de candidați de la cele două specialități omise au rămas pe dinafară în urma examenului de rezidențiat din 2021, față de situația din trecut, când s-au suplimentat și pentru aceștia locurile, nu numai pentru colegii de la specializarea medicină generală. În contextul situației pandemice, a deficitului de medici, a sistemului precar de sănătate, sute de absolvenți ai facultăților de farmacie și medicină dentară sunt lăsați înafara programului de rezidențiat, deși au fost admiși în urma examenului, îndeplinind condiția de obținere a unui punctaj minim (60% din cel mai mare punctaj), dar fără locuri disponibile în cadrul programului de rezidențiat”, susțin semnatarii.

Aceștia precizează că, deși legislația aferentă organizării și desfășurării examenului de rezidențiat nu a fost aprobată pe timpul mandatului său, ministrul sănătății, Alexandru Rafila, este cel mai în măsură să soluționeze această situație discriminatorie, întrucât ocupă curent această funcție.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Gabriela Noveanu, coordonator Național PISA 2022 de la Institutul de Științe ale Educației: Foarte mulți dintre elevii neșcolarizați sau care veneau mai greu la școală au fost aduși să dea testul PISA. În România decalajele de performanță sunt mai pregnante și performanța dintre elevi la matematică este mult afectată de statutul socio-economic

Datele PISA 2022 arată că în România rezultatele de la matematică – care au stagnat față de 2018, la ultima evaluare PISA – sunt legate de statutul socio-economic. “În România…
Vezi articolul