Planul managerial al școlilor să fie revizuit, transmite Ministerul Educației, după adoptarea Strategiei de educație pentru schimbări climatice / Unitățile de învățământ trebuie să-și reducă amprenta de carbon cu 50% – document

2.414 vizualizări
Foto: © Psisaa | Dreamstime.com
Școlile trebuie să își revizuiască planul managerial și să dezvolte un plan de mentenanță sustenabilă, după cum a transmis Ministerul Educației către inspectoratele școlare. În documentul citat arată că planul de mentenanță sustenabilă a școlii se face cu implicarea elevilor. Săptămâna aceasta, Strategia Națională privind Educația pentru mediu și schimbări climatice 2023-2030 a fost adoptată de Guvern.

Nota transmisă de Ministerul Educației vizează și necesitatea implementării unor proiecte de creștere a gradului de sustenabilitate a unităților de învățământ în vederea reducerii cu 50% a amprentei de carbon a clădirilor. Conform sursei menționate, acest lucru poate fi aplicat prin măsuri de „creștere a eficienței energetice, generare de energie verde, planificare a spațiului verde, colectare selectivă, proiecte școlare de carbon offsetting”.

Ministerul Educației vorbește și de posibilitatea școlilor de a încheia parteneriate în domeniile protecției mediului și schimbărilor climatice atât la nivel local, cat și la nivel național și internațional. Aici vor fi implicați elevi, cadre didactice, organizații neguvernamentale, autorități publice locale pentru dezvoltarea unor proiecte sau activități care să genereze învățarea.

De asemenea, școlilor pot să înființeze cluburi dedicate schimbărilor climatice. În cadrul acestor cluburi, elevii ar putea să devină educatori/promotori ai temelor de mediu pentru alți copii.

Vă rugăm să informați directorii tuturor unităților de învățământ care funcționează în județ/ Municipiul București:

I. Despre necesitatea revizuirii planului managerial al unității de învățământ și completării acestuia cu aspecte care vizează:

  • dezvoltarea unui plan de mentenanță sustenabilă a școlii, cu implicarea copiilor/elevilor;
  • implementarea unor proiecte de creștere a gradului de sustenabilitate a unităților de învățământ în vederea reducerii cu 50% a amprentei de carbon a clădirilor, prin măsuri de creștere a eficienței energetice, generare de energie verde, planificare a spațiului verde, colectare selectivă, proiecte școlare de carbon offsetting etc.;
  • inițierea demersurilor în vederea atragerii de fonduri ce au în vedere dezvoltarea durabilă/mediul.

II. despre posibilitatea:

  • de a încheia parteneriate în domeniile protecției mediului și schimbărilor climatice atât la nivel local, cat și la nivel național și internațional, care să implice elevi, cadre didactice, organizații neguvernamentale, autorități publice locale etc. pentru dezvoltarea unor strategii/proiecte/activități care să genereze oportunități de învățare;
  • de a înființa un club dedicat schimbărilor climatice, coordonat de un cadru didactic, la nivelul unității de învățământ; cluburile pot facilita și educația între egali (peer education) în care copiii/elevii să devină educatori/promotori ai temelor de mediu pentru alți copii/elevi (ex.: cluburi de colectare a deșeurilor/bateriilor uzate)”, potrivit Ministerului Educației.

Fiecărui inspectorat îi revine posibilitatea de a centraliza informațiile privind parteneriatele încheiate și cluburile dedicate schimbărilor climatice, conform notei citate mai sus.

Foto: © Psisaa | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Școlile au obligația să desemneze un profesor responsabil de mediu, potrivit Ministerului Educației / Programul „Săptămâna verde” se va desfășura după o metodologie specifică
Elevii ar trebui să dezvolte la școală respectul pentru mediu și să învețe despre efectele schimbărilor climatice, începând cu anul școlar viitor. Strategia națională pentru educația pentru mediu, adoptată de Guvern, va fi transpusă în programa școlară
LISTA Disciplinelor legate de mediu din învățământul preuniversitar – proiect Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 – 2030
OFICIAL Școlile pot aplica pentru statutul de „școală verde”. Care sunt comportamentele pe care trebuie să le dezvolte elevii unei „școli verzi”
Școala gimnazială nr. 11 din Buzău, prima școală verde din țară, finalizată încă din 2020 din fonduri europene și locale, vizitată azi de președintele Iohannis / Școala colectează deșeuri pe 8 fracții, apa pluvială pentru rețeaua publică și produce energie solară mai mult decât consumă
Cea mai mare şcoală din România cu un consum de energie aproape zero, inaugurată vineri la Ploieşti
Raportul prezidențial „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, lansat în dezbatere publică: Se propune actualizarea programelor școlare de biologie, geografie, economie, cu noțiuni de mediu și schimbări climatice
De ce a propus Președinția activități „verzi” în Școala Altfel, desființată din noiembrie 2021? Ligia Deca: S-a întâmplat după ce grupul de lucru a finalizat draftul de raport / Înainte de 2025 vom vedea primele școli verzi

2 comments
  1. O tampenie propusa de birocratii din minister. Nu au ce sa faca si propun idei aberante cand invatamantul este subfinantat.

  2. Ok, intenții bune, frumoase, dar… mi-e teamă că din finanțarea de 2% nu prea se poate. Iar fondurile europene, in buna tradiție dâmbovițeană neputandu-se sifona, sunt cvasi inaccesibile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate finale Olimpiada de Matematică 2024, etapa județeană. Lista cu punctajele de după contestații și elevii calificați la etapa națională – publicată de Societatea de Științe Matematice

Rezultatele finale ale elevilor participanți la Olimpiada Națională de Matematică (ONM), etapa județeană din 10 martie, au fost publicate centralizat de Societatea de Științe Matematice din România (SSMR) pe site-ul…
Vezi articolul

Abonamentele la internet pentru o treime din cele 250 de mii de tablete cumpărate de Ministerul Educației pentru elevi, în pandemie, au expirat. Încă 100 de mii expiră luna viitoare. Dispozitivele nu mai pot fi folosite decât în zone Wi-Fi / Sorin Ion: Am putea să lăsăm școlilor posibilitatea contractării de abonamente de internet

Achiziția de tablete în primele luni din pandemie a trimis în școlile din România circa 250 de mii de dispozitive cumpărate de Ministerul Educației prin Oficial Național de Achiziții Centralizate,…
Vezi articolul