Profesoară: Daniel David ar trebui să înțeleagă că nu suntem pe șantier, intru în clasă, trântesc ușa clasei și îmi văd de treabă. Avem o muncă ce necesită foarte multă analiză

73.433 de vizualizări
Foto: © Kusmina Svetlana | Dreamstime.com
O profesoară din București, care a participat la protestul național al cadrelor didactice, a spus, pentru Edupedu.ro, că ministrul Daniel David și societatea ar trebui să înțeleagă faptul că „nu suntem pe șantier, intru în clasă, trântesc ușa clasei și îmi văd de treabă. Nu”. „Avem o muncă ce necesită foarte multă analiză”, a spus aceasta. Potrivit sindicatelor, luni, 8 septembrie, peste 20.000 de profesori au fost în marș de la Guvern la Palatul Cotroceni

Cadrul didactic a vorbit despre volumul de muncă al profesorilor și despre faptul că nu este plătită activitatea lor din cadrul simulărilor, olimpiadelor, orelor de consiliere cu părinții:

„Pe de altă parte, volumul nostru de muncă: se spune tot timpul că profesorii nu stau 8 ore, profesorii nu muncesc. Profesorii au nevoie să gândească. Eu, după o oră de curs, stau și mă gândesc: oare ce-am făcut bine? oare ce n-am făcut bine? oare ce-aș putea să fac mai bine? Cele 20 de ore pe care mi le dă la clasă înseamnă încă 20 de ore de reflecție referitoare la actul didactic, de pregătire, de corectat, pregătire de materiale. (…)

În momentul în care sunt chemată la simulări, la olimpiadă, la consilii profesorale, ore de consiliere cu părinții pe care le avem în fișa postului și pe care le facem, orele astea unde intră, pentru că nu sunt plătite?

Practic, noi avem nu 40 de ore. Asta ar trebui să înțeleagă domnul David și societatea, că nu suntem pe șantier, intru în clasă, trântesc ușa clasei și îmi văd de treabă. Nu. Avem o muncă ce necesită foarte multă analiză, dacă vrem să o facem bine, particularizăm relațiile cu copiii cei mai mulți dintre noi”, a precizat profesoara.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că nu i se pare un lucru neobișnuit „a trece de la 18 ore pe săptămână la 20”. „Eu, ca profesor, aș prefera, din cele 40 de ore, să predau cât mai mult”, a spus acesta joi dimineața, la Radio Guerrilla. Conform Legii Bolojan, din această toamna, norma didactică de predare a crescut, în medie, cu 2 ore.

Informații de context

Din această toamna, norma didactică de predare crește, în medie, cu 2 ore. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare a intrat în vigoare, după publicarea în Monitorul Oficial vineri noaptea, pe 25 iulie 2025.

Ministerul Educației și Cercetării nu a prezentat nicio analiză a fundamentării măsurilor din legea 141/2025, în afara declarațiilor făcute de ministrul Daniel David în ieșirile sale publice. În schimb, analiza solicitată Institutului de Științe ale Educației de Edupedu.ro a fost cenzurată de ministrul David sub pretextul unui peer review pentru că îi contrazicea cu date și studii argumentele folosite.

Sindicatele din preuniversitar au anunțat noi acțiuni de protest, după boicotarea primei zile de școală. „Este clar ca daca nu se va întâmpla nimic dupa acțiunile de pe 8 septembrie, va fi o noua consultare în randul colegilor noștri pentru noi acțiuni de protest care să înceapă din 9 septembrie. Nu ne oprim aici atâta vreme cât avem acest ministru. Dacă nu va fi demis, dacă măsurile de austeritate nu vor fi anulate, vom protesta”, a declarat Marius Nistor, liderul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, la Antena 3.

Sindicatul Salariaților din Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L.Caragiale intră în grevă japoneză, începând cu luna septembrie, prin purtarea zilnică a unei banderole albe în timpul orelor de serviciu, și se alătură protestelor actuale ale sindicatelor din educație.

Peste 300 de profesori, scriitori, regizori, actori, artiști care cer Guvernului Bolojan să retragă pachetul de austeritate ce vizează Educația, documentului trimis de semnatari către Edupedu.ro. „Măsurile recente – creșterea numărului de elevi în clase, comasarea școlilor, reducerea de personal, mărirea normei didactice a profesorilor – sunt prezentate ca soluții pentru buget, dar impactul lor fiscal este unul nesemnificativ”, se arată în document.

Despre norma didactică

Conform Legii Bolojan, noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar, norma didactică rămâne de tip „un post pe clasă”, dar cu 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal, precum și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare, norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori vor avea norme de 26 de ore pe săptămână (cu licență), respectiv 22 de ore (dacă au gradul I și activitate de mentorat)
  • în învățământul special, norma este de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specifice, respectiv 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori
  • cadrele didactice cu peste 25 de ani vechime și gradul I, sau care dovedesc performanță educațională, pot beneficia de o reducere a normei cu 2 ore pe săptămână, fără afectarea salariului, în baza unei metodologii aprobate de Minister

În plus, în perioada 2025-2026 până în 2029-2030, este valabil un regim special care permite includerea în norma didactică a unor activități precum pregătirea pentru examene naționale, performanță educațională și învățare remedială.

Este prima creștere a normei didactice din 1995 încoace. Atunci, prin Legea Statutului cadrelor didactice, prevăzută de legea învățământului, dar aprobată separat doi ani mai târziu, erau stabilite normele didactice de 18 ore în învățământul preuniversitar.

Foto: © Kusmina Svetlana | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Ministrul Educației, către profesori: A trece de la 18 ore pe săptămână la 20 nu mi se pare un lucru neobișnuit, chiar pentru spațiul vestic. Eu, ca profesor, aș prefera, din cele 40 de ore, să predau cât mai mult
Daniel David: Întotdeauna, când am vorbit de păstrarea oamenilor, în mintea mea au fost titularii. Eu știu că și suplinitorii sunt importanți. Avem mulți și o să avem foarte mulți suplinitori în sistem
Ministrul Educației: În acest moment, valoarea medie a plății cu ora, în zona preuniversitară, se află în jurul valorii medii pentru o oră de gardă în zona de sănătate. Chiar am vorbit cu ministrul Sănătății, m-am interesat
Ministrul Daniel David: Atenție, salariul profesorilor nu a scăzut. Tu ești plătit pentru 40 de ore pe săptămână, dar nu predai 18 ore, ci predai 20 / Reducerea mascată a salariului a fost semnalată de liderii sindicali
Profesoară: Dacă face Nicușor Dan un calcul, așa cum îi place dumnealui, s-ar putea să vadă că sunt mai multe ore și mai mulți bani de dat în Învățământ decât erau înainte de nebunia asta
Profesoară, despre efecte ale creșterii normei didactice de predare: De 3 ani, avem catedră liberă de matematică, nu vine nimeni pe ea. Acum au găsit modalitatea prin care n-o să se mai vadă lucrul acesta, pentru că profesorul de biologie predă matematică, profesorul de istorie predă filosofie
Profesoară, la protestul din București: Ne-am simțit umiliți, mințiți, jigniți. În ultimii 30 de ani, niciun ministru n-a îndrăznit să se poarte cu noi cum s-a purtat Daniel David. Nu suntem pe șantier, intru în clasă, trântesc ușa clasei și îmi văd de treabă. Avem o muncă ce necesită foarte multă analiză


57 comments
  1. Sunt educatoare si sunt părinte! Într-adevăr munca unui cadru didactic nu poate fi măsurată, asemenea celor care stau 8 ore la birou si apoi pleacă acasă. Insa imi este greu când observ la fiica mea, eleva si ea de liceu, că nu este stimulată de ceea ce se întâmplă la clasa. Unii profesori își dau silința si sunt creativi… dar alții … doar bifează. Cred ca aici ar trebui sa se lucreze, la calitatea actului didactic. Si in alte domenii sunt unii care muncesc si alții care se fac că muncesc.

  2. Sunt unii profesori la liceu care nu vin la ore sau daca vin nu fac NIMIC. La sfârșitul anului mai apar și absente la elevii care au fost prezenți la orele la care profesorii au lipsit. La începutul clasei a XII elevii au fost sfătuiți să înceapă deja meditațiile că profesorii nu o sa îi învețe nimic.

  3. Raport : salariu/timp efectiv lucrat rezultă salariu prea mare. Vacante prea multe pentru cadrele didactice!!! Vacanta e pentru copii, nu și pentru cadre.Ei au Concediu de odihna cf Codului Muncii , ca toți ceilalti angajati. Au sindicate puternice și fac ce vor!!!

  4. să îi spună cineva doamnei profesoare că pe șantier se lucrează 12 ore pe zi !

    1. Nu e nevoie! știe și dânsa și mai știe că după cele 12 ore de pe șantier, muncitorul nu mai muncește prefatindu-se ptr a doua zi. Asta-i? pe când profesorul după cele 8 ore lucrate la clasă își pregătește lecțiile ptr a doua zi. Ce face un muncitor (sau in țăran) pe șantier altceva decât stă?

  5. Nu sînteți pe șantier? Păi nu. Că pe șantier se muncește nu se așteaptă să sune clopoțelul ca să mergeți la meditații.

  6. sunt dezgustata de răspunsurile agresive si lipsite de un minim bun simt al unor persoane cate dau de înțeles ca ar fi cadre didactice…mi se pare extrem de deranjanta toată aceasta nemulțumire a profesorilor, având in vedere lipsa de rezultate din învățământ! copiii performanți reușesc ca performeze datorita eforturilor lor extrașcolare si a meditațiilor platite de parinti! se găsesc tot felul de justificări tocmai de cei care sunt convinsa ca nu isi fac treaba cu conștiinciozitate! sunt si alte profesii unde este obligatorie pregătirea profesionala permanenta, medicina, psihologie, drept etc, si unde acei specialiști fac pregatire in timpul personal, fără a fi plătiți pt asta! sa faca performanta si apoi sa aibă pretenții!!!

    1. Ia niște săruri și miroase-le să nu leșini, în cazul ăsta. Ai văzut ”răspunsuri agresive” din partea celor pe care unii ca tine i-ați pus la zid pentru că nu vă educă sălbaticii trimiși la școală doar îmbrăcați și încălțați, fără un minim de educație în familie, fără să știe să dea bună ziua sau să nu încurce toată strada, fără să aibă decența de a asculta măcar (nici nu mai cerem participare activă, nu-s capabili, le-ați distrus atenția când le-ați pus telefonul în mână de la doi ani de vârstă) ce se discută în oră. Și după aia îi trimiteți țanțoși la meditații, că vă permiteți, ca să ia un 5 chinuit la un examen, fără să aibă habar ce caută ei pe acolo…

      Sunt și alte profesii unde e necesar să te pregătești constant bla-bla-bla – crezi că n-am văzut ce comentează cei de teapa d-tale pe subiectele legate de medicină? Ați creat un mediu bolnav unde dacă nu dați mită nu vă simțiți bine, și apoi comentați că vă cere cineva mită/meditații, de parcă nu voi spargeți ușile celor în cauză cu capul, doar-doar să vă trateze pe voi primii sau să vă ia copiii la meditații, că aveți bani și stați în față!

      Dac-ați fi în stare să vă educați minimal copiii, școala ar fi o plăcere și pentru ei și pentru noi. Dar nu sunteți. Așa că ia cu sare, madam.

  7. Astra ne cred proști?!? Sunteți ultimii la PIDS din UR?! Ultimii din 27 devtari!! Praf la matematica și limba maternă! cei mai mulți analfabeți funcționali ați predat 18 ore în Media european este 21 aveți două luni de vacanță continuă de fapt este mai mult și îmi permiți să veniți cu pretenții de salarii sporite și ore mai puține… Nu vă e rușine ?!?

    1. Ce e UR, Uniunea Rusească?!

      Învață cretinule să scrii în limba română și după aia du-te în ferma ta de troli ca să comentezi ca restul tâmpiților care nu știu ce e aia școală, dar vorbesc.

      De unde vă strâng bre, tot de prin Vietnam?

  8. Nu cred că trebuie să jignim, să ne uităm la programele școlare care sunt prea încărcate. Copiii de la clasele V- VIII au noțiuni și cunoștințe, in manuale, ce depășesc particularitățile de vârstă și individuale ale copilului.
    Cei care au lucrat la programe, manuale au vrut să scoată în evidență volumul de cunoștințe pe care îl posedă in domeniul respectiv, fără să știe stadiile de dezvoltare psihică a unui copil, fără să aibă capacitatea de a preda unele cunoștințe integrat, diferențiat în funcție de individualitate copilului.

  9. Prea multa infatuare la cadrele didactice si nu vad de ce,la cum arata invatamantul si starea intelectuala a generatiilor recente,si nu numai alea.Nu mai vorbiti despre ministru ca si cum ar fi NeicaNImeni.Este Rectorul unei universitati prestigioase deci cunoaste bine situatia asa ca masurile sunt fix cele care trebuie.Ne luati pe toti de sus de parca suntem niste copii tampiti…Credeti ca in alte meserii,chiar si pe santier,nu este nevoie de pregatire si stiinta?Adica cand ajungi acolo din primul minut esti productiv?Ai nevoie si acolo de pregatire,sa citesti planul,sa te organizezi…Dar nimeni nu are asa putine rezultate ca voi,la acesti bani si atatea zile de concediu.Daca tara si societatea arata asa de rau(inclusiv peste 3 sferturi dintre politicieni) este din cauza Invatamantului !Totul pleaca de la educatie si aici treaba nu doar ca este prea putina dar si de slaba factura.Si nu mai dati vina pe SISTEM,adica pe ministrii si cativa angajati din minister.Dupa cum vedem si dupa cum va opuneti e clar ca sistemul sunteti voi,cu sindicate cu tot !Si acu v-ati gasit aliat in „dusmanul” sistemului,Simion,unealta ruseasca care vrea anarhie,debarcarea ministrului si blocarea reformelor.Tara ,viitor de „HAUR” are…

    1. @cris, caracterul politicianului si , in general, caracterul unui om, nu ti-l da invatatoarea, ci familia, iat politicianul nu e pus in functie de profesori ci de populatia unei tari. nu mai arunca rahat in ventilator. de vede ca esti frustrat si ai aceleasi postari sub mai multe pseudonime.
      calitatea educatiei e si in functie de cati bani bagi in sistem, si de calitatea si educatia primita acasa de elevi! nu mai vorbi cu gura plina de…. t!🤮

    2. Ministrul nu e un neica-nimeni, neica-nimeni ar avea bun-simț și și-ar vedea lungul nasului. Ministrul e un narcisist periculos ajuns într-o poziție de putere unde-și arogă statutul de mesia al educației (EL a spus-o cu gura lui).

      Dacă d-ta pui egal între munca pe șantier și munca unui profesor, se vede care ți-e nivelul. Zic să iei legătura cu ministrul, poate te ia secretar de stat, că cine se-aseamănă se-adună.

      Peștele de la cap se-mpute, habarnistule. Și n-au fost unul-doi miniștri incompetenți, au fost toți. Diferența între restul și ăsta e că ăsta e și prea prost ca să-și dea seama cât de prost e. De-aia îți place și ție, e de nivelul tău.

  10. La nivel european, elevii români au printre cele mai puține ore de curs și cele mai lungi vacanțe! Trebuie să fie frustrant pentru domnii profesori, să meargă in sălile de clasă și să privească băncile goale…

    1. Nu știu dacă în alte școli europene te duci de pe la începutul lunii mai (uneori mai devreme) în clasă și stai ca în saună, la 40 de grade, împreună cu elevii, moleșiți de căldură dar cu așteptări din partea părinților ca toată lumea să duduie de energie pentru învățare! Iar asta durează până la sfârșitul lui iunie, deci minim două luni în care te duci la școală cu numele, pentru că te seacă vremea de orice elan de a învăța. Sau să te duci în ianuarie și să descoperi că nu face față centrala așa că e nevoie să stai cu hainele groase pe tine în timp ce încerci să și scrii și să te concentrezi și la învățătură.

      Ne tot omorâți că e prea scurtă școala – puneți obligatoriu aer condiționat în clase, asigurați încălzirea iarna, și toată lumea vine de drag la școală, cum se duc bătrânii vara prin mall ca să scape de căldura din case! Atunci se vor lupta să nu mai ia vacanță, nu invers.

      Sunt copiii voștri, de ce nu vă pasă de condițiile în care ȘI EI stau, nu doar profesorii? Sau doar profesorii trebuie împroșcați cu noroi zilele astea, elevii – care nu-s ai voștri, voi sunteți doar niște troli patetici – nu contează pentru voi, cum nu contează pentru ministrul educației și pentru guvern… aceia numără bănci, nu copii.

  11. cînd e vorba de muncă toți se pling dar de predat La ore ce predau?le predau după notițe Prof le dictează și elevii sicriu EU nu cred,le spun elevilor să se uite Pe Google ca să învețe lecții ce le au atunci stau și mă întreb ce le așa greu dacă ar preda La elevii din notițele ce le au Prof făcute acasă 50″și apoi să îi și asculte arunci da,cum ne predau Nou Prof și scriam la oră de ne durea mîna atunci se făcea școală nu ca acum toți după 8clase mergeam la liceu și mai dădeam și ecxamenul ca să intrăm dacă nu reușeam s-au eram trecuți de 16ani făceam profesionale de 3ani după ce terminam avem O mesageri nu toți mergeam La facultăți pe 💸 ca acum se mergeam La facultăți cine a învăța

  12. Așa e, pe șantier ăștia trântesc ușile ceva de speriat, câteodată nici nu auzi picamerele de la ușile trântite :)))

  13. Nu cred că mai trebuie să așteptați mult timp, stimate cadre didactice. De vreme ce sectorul privat nu produce suficient pentru asigurarea nevoilor sectorului bugetar, actualul guvern nu pare a se ridica la nivelul așteptat de multa lume nemulțumită inclusiv dumneavoastră, inclusiv administrația locală,etc. Nu ne rămâne decât să așteptăm să vă rezolve Simion&Georgescu&Sosoaca.

  14. Analiza, stres constant, etc.Ministru asta n a intrat în viața lui Intr o clasă de preuniversitar și mai ales Intr o clasă de pregătitoare unde obliga învățătorii sa tina țintuiti Intr o bancă copii de 6 ani, 5 ore pe zi… Ferească Dumnezeu! 👎👎👎👎👎👎👎

  15. Nici voi profesorii nu pricepeți ,că foarte mulți dintre voi nu faceți nicio analiza după orele de la clasa.Daca ați fi analizat și v ar fi interesat ce se întâmplă în sistem, rezultatele invatamantului ar fi fost altele.Ati fost interesati doar acum că aveți norma mai mare și va este frica că rămâneți fara ore.Dar ați găsit voi soluția cat mai multe ore și opționale pentru elevi ,că sa le fie profesorilor bine și foarte bine .Toți elevii trebuie să se sacrifice sa va fie voua profesorilor bine .

    1. Danuto, orele alea ne au fost bagate fara voia noastra. in caz ca esti plecata de acasa, sa stii ca bugetul Educatiei e penultimul din Europa cavsa putem face mai bine! Dar munca vine si de la elevi, nu doar de la profesori. Capisci?

      1. Și ce rezultate aveți? 43% analfabeți funcțional? Absolvenți de liceu care nu știu să scrie o frază până la capăt, adică să comunice ceva?

      2. Fără voia voastră, DarkKnight?
        Nu v-am auzit protestând împotriva optionalelor, dimpotrivă le-ati apucat cu amândouă mâinile și v-ati bucurat ca nu trebuie sa va căutați completare de norma prin alte scoli.
        Atât de mult v-a pasat de binele copiilor în numele cărora v-ati revoltat!

        1. @ d-na Panda, despre materialul clientului au auzit? crezi ca poti face un Merțan cu piese de Dacia, breee? ai priceput?

          1. Mda… Dupa ce au reusit sa scape, plini de toceala, utilizandu-si materia neteda la trick-uri de furat caciula, ajunsi la varsta majoratului… intelectual desigur… acesti docenti parinti cu siguranta ca viseaza ca pruncul lor cel bine educat sa performeze fara munca. Eroare in universul lor vine din ignoranta. Au impresia ca daca au trecut cu BAC-ul sunt aproape intelectuali… Pana la doctoratul in profo-peda mai e un mic pas pentru omenire… O tempora… Cine ne-o mai trage noua ciubotele….

    2. Tu nu pricepi ca intre predicat si complement nu se pune virgula. =>
      …nu pricepeti ca foarte multi… -e varianta corecta.
      Mai jos de asta in comentariu mai lipsesc niste virgule…
      Probabil asta explica resentimentele…

    3. ce pricepuți sunteți la criticat ăștia din afara sistemului!! Mai întâi,vedeti- va bârnele din ochii voștri de părinți și apoi paiele din ochii profesorilor! Ca peste tot și în învățământ sunt și uscături, profesori care nu își fac datoria,dar eu l- as întrebă pe Bolojaf ,de ce nu a rămas în învățământ , dacă este atât de priceput?? A fugit după un singur an de munca la catedră…a fost îngrozit de munca din spatele orelor de la clasă!!

  16. Ministrul trece, dezamăgirea oamenilor rămâne. Indiferent de argumentele lui, toată dezamăgirea pe care a adus-o în sufletele oamenilor i se va întoarce, în mod firesc, ca o mare de nefericire și insatisfacție. Asta dacă are conștiință. Dacă nu, nu va fi decât încă unul dintre oamenii care și-au bătut joc de semeni de-a lungul istoriei pentru simplul motiv că nu au fost capabili de mai mult. Păcat. Foarte păcat.

  17. Aveti perfecta dreptate.
    Dar hai sa scoatem elefantul din camera. Invatamsntul romanesc a ramas pur sovietic. centrat pe nevoia de norme si pe nevoile profesorilor.
    Copii ajung in clasele 7-8 sa aiba 33 ore/saptamana. Apoi trebuie sa faca teme si sa invete pt. a doua zi. De ce? Pentru a avea ore.
    Programa la majoritatea materiilor le depaseste nivelul de maturitate. In gimnaziu se predau notiuni pe care nu au cum sa le inteleaga. Le tocesc, apoi le uita. Si iata cum formam analfabeti functionali.
    Matematica clasa 5-a ecuatii exponentiale, serii, serii de puteri etc.
    Biologie: clasa 6-a, se intra in notiuni de biochimie etc.
    Pregatirea pentru examenele nationale nu se face in clasa. Se face la meditatii, pe banii parintilor.

    Cat timp nu vom pune interesul copiilor in fata, pana nu centram invatamantul pe copii, pe nevoile lor si pe capabilitatile lor, toata povestea este o lupta sindicala si politica. Din care tot copii si parintii vor iesi invinsi.

    Toata stima pentru dascalii adevarati, dar sistemul este pur sovietic, vechi de 30 de ani, deconectat de realitate.

    1. pune-ti loaza sa invete, nu te mai plange! doar putorile se plang ! nu e razboi. daca nu l duce capul, fa i dosar CES! parinti plangaciosi!

  18. Comparația opinentului , în general,cu un potențial „Dorel”, față de care se vrea superior, nu denotă o mare subtilitate .

  19. Dacă spui că gândești, gândești prost. În construcții sau în celelalte meserii nu gândesc salariații? Este o jignire, d-na profesoara! Urât gândești! Rezultatele în învățământ, cu toată gândirea de care spui, sunt mai slabe de la an la an, o spun examenele. La terminarea liceului,
    mulți elevi sunt semianalfabeti și totuși au trecut clasele. La examenele de titularizare nota maximă e pe cale de dispariție, abia se obține un 7 și unii aspiranți mai și copiază. Să nu mai vorbim de meditații! Așa că, nu mai
    denigrați alte meserii și nu vă mai plângeți că aveți 2 ore în plus la predare, că materia e aceeași de ani și ani.

    1. Doina/Dana te incadrezi intee analfabetii functional. Vorbestibfara rost fiindca nu intelegi nimic. Degeaba itivspun prifesorii ca nu cele 2 ore in sine sunt problema, ci faptul că sunt mii de profesori care nu au cum sa aiba doua ore in plus , fiindca nu e ista decat doar pentru foarte putini profesori, in speciall titulari, dar nici titularii nu sunt scutiti. Iar daca nu gasesc aceste 2 ore, cum de altfel s a si intamplat, nu idi vor putea constitui catedra si isu vor pierde slujba. Probsbil căcreireasul tau nu procesează aceasta informarie, far nu e vina noastra pt. analfabetismul tau functional.
      La fel cu ganditul. Stii cum e asta, cam asta, cam ca si cu ceasul elvețian, 90% din valoarea lui e data de inginer, de inginerul de design nu de adunatura de metal si aur. Sigur ca si in constructii se gandeste, dar cred ca te teferi mai ales la inginerul constructir scolit, nu la muncitorul care tencuieste sau zideste ( toata stima pt. munca lui, dar nu cred ca ai auzit hoarfe de profesori sa isi dea cu parerea despre munca bruta a tencuitorului sau zidarului ( in ezenta, era vorba despre munca fizica, nubte msi ofusca, soro).
      Faptul ca multi elevi sunt abalfabeti nu e vina profezorilir, msi nou, de 35 de ani nu exista metode de ciercitie, daca le spui sa invere, sar parintii di merg la inspectorat, te dau in judecata ca le violentezi copilul🤮) . Altfel spus, daca nu ai habar despre ce vorbesti, de ce vorbesti. Poate ca tu esti vreo coafeza de bine, vreo vanzatoarevin piata, nu stiu, dar ar fi bine da ramai la domeniul in care ai competente. 😘 In loc sa urli sa primeasca si Educatia bugetul promis, vii si ne dai cu cratita in cap! Se poate? 😂

      1. Ne pierdem in niste detalii si judecam ingust.De aia e tara asa rau bai nene…
        Daca nu fac cele 2 ore pentru ca nu gasesc unde inseamna ca-s prea multi profesori pe zona aia(precum cei de Religie ,ca nici nu trebuia sa existe ca materie),asa ca nu-i da afara ci vor fi platiti mai putin pt ca nu vor mai avea norma de 100% indeplinita.Nu aveti dreptate aproape cu nimic !Ce daca urla parintii,de ce nu-i lasa repetenti pe analfabeti?Ca asa ajung sa ne conduca,ajung senatori,primari…Aud ?Pt ca profesorii fac politica in loc sa se tina de meserie.Trebuie sa-si pastreze relatiile cu directorii de scoli si ispectorii numiti politic,le e frica ca scade prestigiul scolii,mai fac si ei o spaguta de la parinti,etc.E clar ca nu-s toti capabili sa tina pasul ,dar sistemul trebuie sa faca filtrarea.Insa ei sunt costienti ca nu fac ce si cat trebuie pt copii si ca altfel ar iesi astea la suprafata si ar trebui sa munceasca mai mult pe aceeasi bani,ca-si vor pierde privilegiile,etc.Halal societate am ajuns numai cu privilegiati si speciali.Cine poate ,face santaj.Eu la privat,nu pot…Eu i-as da afara si as angaja de la zero cu concurs,contract pe durata determinata si pt evaluare as lua oameni din privat si de afara.Ar pierde copii un an dar mai bine asa decat sa rostogolim incompetenta si privilegiile inca alti zeci de ani.Dupa Revolutie nici o reforma serioasa.Nu am ajuns destul de jos inca ?Cat sa mai asteptam si cate generatii sa mai distrugem? Mai avem putin si ne desfiintam ca Stat si pe voi va deranjeaza 2 ore in plus.Ce dovada faceti pt celelalte 20 ?

      2. Performanta eleviilor este responsabiliyatea directa a profesoriilor. Iar daca ceva lipseste pentru a iti face treaba este tot responsabilitatea ta de profesor si a sindicatelor tale sa ceri. Pe profesori i-a durut la basca ani de zile de elevi iar acum si pe elevi care intre timp au devenit votanti ii doare fix la basca de profesori. Surpriza!!! Apropo o gloata de aroganti ca profesorii din Romania efectiv nu mai exista, de ce sa va suporte cineva? De ce sa pun eu un coment pro fata de niste oameni care efectiv ma dispretuiesc si ma considera o mizerie? Uita-te cum ai facut cu Doina. Ai insultat-o si te-ai crezuy superioara, esti profesor sau profesoara? Nu mai ajung banii? Ghici ce? Nici noua muritoriilor de rand nu ne ajung, nu te astepta la simpatie, veti fi tratati cu acelas dispret pe care il aratayi si voi altora.

      3. „Prietene” dacă nu găsești ore ca să ai catedra, te duci și îți cauți alt job, nu nenorocești copiii cu optionale de doi lei!

        1. @tovarasa Panda, eu nu mi am pierdut 5 ani fin viata pe centurs, ca tine, ca sa imi schimb mrseria pt. un idiot ca david.

    2. Fa un pustiu de bine. Studiaza matale 5 anisori.. Cu tot respectul… Crezi ca reusesti sa ajungi la nota 5 la o titularizare? Acolo nu e ca si cu trecutul cu BAC-uli..

  20. Am și eu o întrebare pe care o pun toți părinții: daca profesorul reflecta 20 ore/zi la activitatea pe care o depune la clasa, de ce este nevoie de meditații pe banii părinților ca elevii să deprindă competențele de bază? Nu este săptămâna la clasa a Va sa nu chiulească profesorii la minim 5 ore. Eu aș prefera să ne dea statul o parte din banii care s-ar cheltui cu școlarizarea unui copil și să-i pot înscrie la privat, că în sistemul public e jale.

    1. pune ti loaza la munca! de ce colegii lui au 9 si 10, iat plodul tau si cu tine va tot plangeti? ia, mars la invatat, numai lamentari din partea voastra!🤬🤮

      1. Nici cei de 9 și 10 nu sunt de aceste note cu adevărat și foarte mulți dintre ei iau aceste note tot în baza meditațiilor.
        Tu de unde vii de numești copiii „loaze”?
        Dacă suferi când auzi de copii, daca-i urasti, de ce nu mergi la doctor?
        Se poate sa verși atâta ura fiindcă trebuie sa-ti cauți de lucru?

        1. Unii chiar sunt loaze. Iar părinții lor sunt exact la fel. Știți bine ce trimiteți la școală, unii dintre voi – sălbatici, fără cei 7 ani de-acasă, fac crize când le iei telefonul, turbează de-a dreptul când sunt pe terenul de sport, ți-e teamă să intri în clasă la câte unii. Voi vă luptați cu câte unul-doi după chipul și asemănarea voastră, nouă ne trimiteți câte 30 de needucabili în unele clase și cică de ce e scandal.

          Ce-ar fi să vă educați puțin copiii înainte de a emite pretenții? Nici unul dintre noi, cu excepția celor din învățământul special, pe care ministerul îl distruge cu bună știință, de altfel, n-am mers în școală pentru a educa giboni.

    1. După părerea mea (nu sunt profesor, dar am 2 copii care au trecut cu brio cei 12 ani de școală) in primul rand ar trebui făcut curățenie între dascăli și „dascăli”. Asta ține de competența scolii – și ar trebui scos o lege care să permită eliminarea profesorilor, chiar și titulari, care nu-și dau interesul sau pur și simplu sunt incapabili pentru aceasta vocație, și nu meserie. Cred că din start ar scădea numărul cadrelor didactice cu cel puțin 30 %. Și doar după aceea se poate discuta de reacordarea privilegiilor. E că la pensiile speciale. Nu o merită toți, dar unii da.

      1. Stimă/stimate. După părerea mea, ar trebui în primul rând părinții să își educe corespunzător copii. Respectul și bunul simt se învață acasă, nu la școală. Dar așa părinți, așa copii. Pe peste tot pe unde mergi ești deranjat de copii lipsiți complet de bun simt și lăsați să facă ce vor. Si daca le spui ceva, îți s-ar părinții în cap că le traumatizezi copilul. Părinții în primul rând este necesar să înțeleagă faptul că al lor copil este DOAR centrul universului lor, nu și al altora. Și dacă privim în acest context vom înțelege că profesorii nu au uneltele necesare pentru a ii educa. Da, poate mai sunt profesori care impun respect prin prezenta și modul de abordare, dar cu siguranță sunt foarte puțini. Dacă rămân doar ei, adio învățământ românesc. In plus, programa pe care o au de predat profesorii, este foarte stufoasă. Au în clasa 20-30 copii. V-ați gândit dacă dvs ați fi profesor, ați avea timp sa predați programa și să vă și ocupați de fiecare elev în parte? Și cum v-ați descurca, cu acei elevi complet lipsiți de bun simt, in timp ce trebuie să faceți toate cele menționate anterior? Ar fi de bun simt sa vă puneți și în locul profesorilor înainte să emiteți astfel de comentarii la adresa lor. Și voi termina cu o întrebare pt dvs și pt toți părinții care se plâng de profesori: dumneavoastră, că părinți, faceți tot ce va sta in putere pentru a va face partea dumneavoastră, foarte importanta de altfel, în educația copilului dumneavoastră? PS: nu sunt profesor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO VIDEO Peste 300 de studenți au protestat marți la Vama Nădlac / Președintele ANOSR, Sergiu Covaci: Ne simțim alungați din propria țară. Măsurile de austeritate adoptate de către Guvern ne împing până la granițe, ne forțează să alegem alte variante pentru a studia, pentru a munci

Peste 300 de reprezentanți ai studenților din țară au protestat marți la Vama Nădlac din vestul țării, anunță Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) într-un comunicat de presă.…
Vezi articolul

OMS estimează că epidemia de Covid-19 va fi foarte lungă. Directorul Organizației Mondiale: Este o criză sanitară aşa cum nu vedem decât una pe secol şi efectele sale se vor resimţi în deceniile care vor veni

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), reunită sâmbătă la Geneva, a avertizat că pandemia de coronavirus se va prelungi pe o perioadă„foarte lungă”, transmite AFP. OMS continuă să estimeze că riscul…
Vezi articolul