Profesorii și directorii de școli care vor să accelereze procesul de transformare digitală pot beneficia de consultanță în achiziții publice și scrierea de proiecte de finanțare de la EDUS (P)

5.320 de vizualizări
Cel mai important proces în dezvoltarea unei societăți este reprezentat de educație. Viitorul nostru începe cu copiii noștri, încă de la grădiniță și nu se termină cu studiile postuniversitare, dacă ne gândim la învățarea continuă. Iar pentru ca un copil să poată beneficia de toată atenția care să-l îndrepte spre performanță, are nevoie de un întreg ecosistem care să-l sprijine: profesori extraordinari, un sistem care să-i ofere suport și acces la instrumente educative. Cel de-al patrulea pilon al soluției de integrare digitală oferit de EDUS este centrat pe consultanța în achiziții publice și scrierea de proiecte de finanțare acordată școlilor din întreaga țară.

EDUS este o platformă educațională 100% românească, construită specific pe modelul școlii românești, iar modificările și îmbunătățirile pe care le facem constant sunt derivate direct din cerințele venite de la instituțiile de învățământ.

De aceea am regândit strategic viziunea EDUS ca axându-se pe 4 piloni esențiali pentru transformarea digitală, în speranța că astfel vom anticipa nevoile sistemului de educație și vom construi un viitor adaptat vremurilor pentru elevii și profesorii din România.

Harta potrivită pentru fiecare abordare

Începând cu anii de pandemie care au marcat nevoia crucială de digitalizare accelerată a procesului educațional și continuând cu directivele europene îndreptate în aceeași direcție, managerii (și întreg personalul școlar) au fost nevoiți să se adapteze rapid și să învețe din mers cum pot beneficia de multitudinea de oportunități. De cele mai multe ori însă, personalul din instituția publică de învățământ se simte vulnerabil, insuficient pregătit sau puțin experimentat, pentru a face față acestui val de noutăți.

De aceea EDUS își propune să ofere unităților de învățământ o abordare diferită, orientată către nevoile recent apărute odată cu oportunitățile venite prin lansarea diverselor proiecte cu finanțare europeană. Fiecare unitate de învățământ are însă nevoi și resurse diferite, iar conștientizarea acestui aspect este esențială pentru a construi un parteneriat solid. 

EDUS furnizează consultanță specializată, pentru a ghida școlile în direcția potrivită, pentru a educa prin informații corecte și relevante, pentru a identifica, alături de clienții noștri, cele mai bune soluții pentru o implementare adecvată a programelor. Toate acestea vin ca o invitație lansată școlilor către acțiune realizată într-un mod corect, cu efect în îndepărtarea temerilor, cu o siguranță sporită și cu o pregătire superioară a echipelor de management implicate în procesele actuale și viitoare.

„În 2022, odată cu lansarea  PNRAS, unitățile de învățământ din România au avut posibilitatea să acceseze finanțări prin proiecte de fonduri europene. Cu toate acestea, timpul extrem de scurt oferit pentru scrierea și depunerea proiectelor, lipsa de experiență a persoanelor care au participat la scrierea proiectelor, faptul că nu au mai implementat până atunci proiecte cu acest specific și nici nu au beneficiat de informații suficiente, au avut o consecință dureroasă: cereri de finanțare greșit concepute, implementare greoaie și multe frustrări adunate.

Programul PNRAS reprezenta o provocare majoră pentru tot ce înseamnă implementare programe pe educație. Tocmai de aceea, EDUS s-a îndreptat cu soluții reale către școlile beneficiare, multe dintre ele aflate în impas. Prioritatea noastră a fost ghidarea acestora în înțelegerea și implementarea corectă a proiectului.” Mara Toma – Manager de Dezvoltare, EDUS.

Achiziții eficiente și corect planificate

Consultanța oferită pentru obținerea de finanțări (scrierea de proiecte) este deosebit de importantă, însă și mai relevantă este consultanța în implementarea corectă a proiectelor, atunci când discutăm de beneficiari care nu au mai trecut prin astfel de experiențe. Pentru a nu rata aceste oportunități, școlile au fost nevoite să scrie proiecte bazându-se pe nevoile lor reale și să își atragă din cadrul școlii, personal care să facă parte din echipa de management și care să-și asume responsabilitatea în implementarea acestor proiecte.

Cel de-al patrulea pilon al noii viziuni EDUS este acela de a sprijini școlile în efectuarea de achiziții eficiente și corect planificate. EDUS împărtășește din experiența îndelungată acumulată în zona de achiziții publice pentru a pregăti unitățile de învățământ în conceperea corespunzătoare a dosarelor de achiziții și a pașilor care trebuie efectuați în aceste etape.

Astăzi, EDUS a demonstrat că este un partener de încredere și oferă unităților de învățământ soluții personalizate, calitative și care răspund nevoilor lor specifice. Astfel contribuim în mod activ la îmbunătățirea procesului educațional, dar și în implementarea soluțiilor digitale.

Consultanța în achiziții publice și suportul acordat în scrierea proiectelor de finanțare sunt două instrumente esențiale care pot ajuta instituțiile de învățământ să se dezvolte și să profite la maximum de toate oportunitățile și permit să fie luate decizii informate și să se utilizeze resursele eficient. 

Cum facem acest lucru? În primul rând vorbim despre abordarea clientului, identificarea nevoilor și a provocărilor cu care se confruntă, analiza nevoilor și a activităților pe care urmează să le desfășoare, a cererii de finanțare, a bugetului și a capacității echipei de management, soluții punctuale, exemple de documente corect completate, recomandări, modele de bune practici și suport permanent.

Apoi, foarte importante sunt workshop-urile, webinariile de sprijin, training-urile realizate fie pe implementarea proiectelor, dar și în etapa de scriere a cererilor de finanțare, grup de sprijin pentru a împărtăși din experiențele fiecărei școli implicate.

Iar când toate aceste lucruri sunt îndeplinite, suntem cu un pas mai aproape de transformarea digitală.

În loc de concluzii

Transformarea digitală în educație presupune mult efort și multă muncă din partea actorilor de pe scena educației. Și nu se referă doar la schimbările în modul în care ne educăm copiii, ci și la modificarea mentalității și a percepțiilor pe care le-am adoptat până acum.

De la încorporarea unor noi tehnologii în sala de clasă, până la schimbarea modului în care evaluăm și urmărim progresul elevilor, digitalizarea școlii este un fenomen care se va întâmpla, indiferent cât de pregătiți suntem ca societate.

Oricare ar fi modificările la care ne referim, acestea ar trebui să urmărească îmbunătățirea rezultatelor generale ale elevilor, obținerea performanțelor, școli mai bune, medii de dezvoltare mai sigure. Iar pentru toate acestea, EDUS este aici, ca furnizor integrator pe toți pilonii care contează în acest proces de transformare.

De aceea ne-am bazat noua viziune EDUS pe 4 piloni esențiali momentul în care se află școala românească. Iar promisiunea noastră este continuarea îmbunătățirii constante a celor 4 piloni: platformă educațională, furnizare de echipamente hardware, cursuri și training-uri dedicate digitalizării și predării alternative, dar și consultanță specializată.

Pentru mai multe detalii și o ofertă personalizată pentru instituția din care faceți parte vă invităm pe EDUS.RO.

Citește și:
Cursurile pentru profesori – componentă importantă în procesul de transformare digitală a școlilor / Profesorii pot deveni creatori autentici de conținut educațional prin formările EDUS, susținute de formatori cadre didactice (P)
Profesorii și directorii care vor să-și digitalizeze școala au acum un singur punct de contact prin EDUS – integrator hardware și software pentru relația dintre profesor, elev și instrumente digitale (P)
Soluțiile pentru școli de la EDUS: platformă educațională și catalog electronic, furnizare de echipamente, cursuri dedicate și consultanță (P)

4 comments
    1. Consultanta acordata scolilor implicate in proiectul PNRAS a fost si este gratuita.
      Asa cum am mentionat si in articol scopul acestei consultante este adaptarea la nevoile specifice fiecarei scoli si efectuarea de achizitii eficiente si corect planificate. Prioritatea noastră a fost si este ghidarea scolilor in intelegerea si implementarea corecta a proiectului.

  1. țările nordice incep sa renunțe la digitalizare care nu a adus ceva bun. noi vrem sa experiem pe propria piele cat de rău poți să ajungi.

    1. noi nu vrem. producătorii de tehnologii vor piață , acces la contracte pe bani publici. vând tehnologie ieftina pe bani grei , statului Român punct

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Fundația Orange

Copiii pasionați de tehnologie sunt invitați să creeze animații în competiția națională SuperCoders #10 – povestea creată în Scratch poate lua viață pe ecran până pe 19 noiembrie

O nouă ediție a programului SuperCoders de programare vizuală pentru copiii cu vârste între 10 și 14 ani a început și așteaptă înscrieri până pe 19 noiembrie. Elevii pasionați de…
Vezi articolul

Etapele dezvoltării abilităților de citire la copii și cum poți crește un copil căruia îi place să citească – Mandy Rich, creatoare de conținut educațional pentru UNICEF

„Dragostea pentru lectură deschide o poartă spre aventură, spre lucruri inedite și spre o multitudine de abilități lingvistice importante, contribuind la dezvoltarea vorbirii și la îmbogățirea vocabularului”, scrie Mandy Rich,…
Vezi articolul

Top 5 cele mai bune universități cu specializări de Computer Science din București, făcut de compania DevsData, care își exinde operațiunile în România și aduce o abordare unică a recrutării în domeniul IT, adaptată la piața locală (P)

DevsData este un exemplu de companie tehnologică modernă care combină cunoștințele profunde din industrie cu o abordare inovatoare în ceea ce privește dezvoltarea de software, consultanța și recrutarea în domeniul…
Vezi articolul

Peste zece directori din şcolile ieşene au demisionat. Un director ar trebui „să primească un salariu superior celui de la catedră, nicidecum să i se ia din salariu 1.000 de lei şi să fie privat de 40 de zile de concediu”, susţine un fost director

Peste zece directori din judeţul Iaşi şi-au depus demisia de la începutul anului şcolar 2023-2024. Cauzele variază de la nemulţumiri legate de salarizare, la motive personale sau decizii profesionale. „Omul…
Vezi articolul