Proiectul cu cifra de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025, pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Inspectoratele școlare n-au putut publica broșura pentru admiterea la liceu 2024, pentru că proiectul de HG nu a fost aprobat de Guvern

1.320 de vizualizări
Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com
Proiectul cu cifra de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025 se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Luni, 13 mai, Edupedu.ro a scris că inspectoratele școlare nu pot publica Broșura pentru admiterea la liceu 2024, pentru că Guvernul nu a aprobat documentul privind cifra de școlarizare.

Pe baza acestui document, peste 170.000 de elevi de clasa a VIII-a își stabilesc opțiunile pentru admiterea la liceu. Documentul este bază și pentru universitățile care, după aprobarea lui, pot începe alocarea locurilor la facultăți pentru sesiunile de admitere 2024.

Proiectul de HG privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru anul școlar/ universitar 2024 – 2025 a fost depus la Consiliul Economic Social pentru aprobare, luni, 13 mai, dată la care inspectoratele școlare ar fi trebuit să publice Broșura.

În proiect, Ministerul Educației a propus un număr de 134 de mii de locuri la liceu în clasa a IX-a, număr identic cu cel de anul trecut.

Proiectul de HG privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul de stat preuniversitar și pentru învățământul superior de stat în anul 2024-2025

Nota de fundamentare

Informații de context

Pe 13 mai, inspectoratele școlare ar trebui să publice Broșura pentru admiterea la liceu pentru anul școlar 2024-2025, care conține numărul de locuri la liceele din județ, specializările, codurile și media ultimului admis în anul școlar anterior, potrivit calendarului oficial. Dar nu au putut face acest lucru pentru că proiectul de HG a stat în dezbatere publică 2 luni, și a intrat în CES abia pe 13 mai.

Anul acesta sunt cu aproape 300 de elevi mai mulți înscriși decât anul trecut în a clasa a VIII-a. De precizat, în ultimii doi ani, numărul de locuri la liceu a fost suplimentat, iar în 2022 mai mulți părinți au inițiat o petiție prin care cereau suplimentarea numărului de locuri la admiterea la liceu.

În 2024, potrivit datelor Ministerului Educației, sunt 176.266 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, spre deosebire de anul trecut când erau peste 175.938 de elevi, potrivit analizei datelor statistice cu privire neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023.

Cifra de școlarizare a tot crescut, cel puțin în ultimii doi ani. În 2022 a fost o creștere de 10.000 de locuri la liceu, pentru elevii care intrau în clasa a IX-a, echivalentul reînființării a peste 400 de clase. Au fost 130.000 de locuri și 155.561 de elevi înscriși în clasa a VIII-a.

Chiar și așa, mai mulți părinți din București au inițiat o petiție în care cereau suplimentarea locurilor. Părinții semnatari solicitau să fie luate măsuri „urgente” de către Ministerul Educației sau Inspectoratul Municipiului București pentru o încadrare „echitabilă” a elevilor.

Cu toate acestea, în vara lui 2022, în București, au rămas fără un loc la liceu 1.216 elevi care au terminat gimnaziul și care au dat Evaluarea Națională după prima repartizare computerizată. Șeful Inspectoratului București, Vlad Drinceanu, a declarat atunci pentru Edupedu.ro că a găsit planul de școlarizare gata făcut.

În 2023, la nivel de țară s-au aprobat cu 3400 mai multe locuri la liceu, în clasa a IX-a, față de anul anterior. Au fost, așadar, 134.000 de locuri și 175.938 de elevi de clasa a VIII-a.

Foto: © Lovelyday12 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
DOCUMENT Proiectul de hotărâre de Guvern cu cifra de școlarizare de care depinde publicarea broșurilor pentru Admiterea la liceu 2024 a fost trimis spre avizare la Consiliul Economic Social abia pe 13 mai / Ministerul Educației încalcă propriul calendar aprobat de Ligia Deca
BREAKING Broșura pentru admiterea la liceu 2024 nu poate fi publicată. Guvernul nu a aprobat Hotărârea privind cifrele de școlarizare

Broșura pentru admiterea la liceu 2024 va fi publicată de inspectoratele școlare pe 13 mai, potrivit calendarului oficial. Documentul conține, printre altele, numărul de locuri la liceele din județ
OFICIAL Calendarul complet pentru admiterea la liceu – 2024. Primul criteriu de departajare va fi, anul viitor, media de gimnaziu


2 comments
  1. decât să se plimbe pe la târguri mai bine ar învăța , asta le ar crește șansa de admitere la in liceu de top.
    la târguri se vând gogosi

  2. uitați va la elevii și părinții care merg deja la Târgul Liceelor …și habar n avem de cifre …bine că aducem atâția oameni să vadă pliante …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Economica Ripensis” – noul concurs online cu temă info-economică pentru liceeni, organizat de Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din Universitatea de Vest Timișoara / Înscrieri până pe 30 martie

Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor (FEAA) din cadrul Universității de Vest din Timișoara dă startul înscrierilor pentru concursul Economica Ripensis, concurs dedicat elevilor de ciclu liceal. Prima…
Vezi articolul

Primul laborator inteligent dintr-o școală românească, Smart Lab Inaco, a fost desemnat „Proiectul Educațional Inovator al anului 2021” și va fi premiat la Londra / În Smart Lab, elevii învață folosindu-se de roboți educaționali multifuncționali, de ochelari de realitate virtuală, de creioane, scanere și imprimante 3D

La mai puțin de trei ani de la inaugurarea primului laborator inteligent dintr-o școală publică din România, SMART LAB INACO a fost desemnat câștigătorul secțiunii „Proiectul Educațional Inovator al anului…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, care a validat amnistierea plagiatorilor prin proiectele de legi ale educației, către elevi și profesori: Atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus prin Proiectul ”România educată” necesită așezarea învățământului românesc pe principii noi

„Atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus prin Proiectul ”România educată” necesită așezarea învățământului românesc pe principii noi care să asigure accesul la educație de calitate și să valorifice potențialul…
Vezi articolul