Raluca Turcan: 20 de milioane de euro pentru un nou program-pilot „Școală după Școală” începând cu luna septembrie

2.028 de vizualizări
Foto: gov.ro
„Guvernul Orban va lansa în dezbatere publică un nou apel pentru un proiect-pilot de tipul ‘After-School’, din bani europeni”, a anunțat vicepremierul interimar Raluca Turcan. Aceasta spune că este vorba despre „20 de milioane de euro pentru un nou program-pilot ‘Școală după Școală’ începând cu luna septembrie 2020”.

„Beneficiarii vor fi elevi care provin din zone defavorizate și familii dezavantajate, copii care sunt expuși riscului de abandon școlar. Prin acest proiect fiecare elev va beneficia de o finanțare de 200 de lei pentru programe de tipul ‘After-School'”, declară Turcan.

Aceasta precizează că prin programul în valoare de 20 de milioane de euro Guvernul Orban țintește „îmbunătățirea calității vieții copiilor aflați în situații de risc de abandon școlar; reducerea dificultăților și discrepanțelor în însușirea abilităților de scris, citit și socotit; îmbunătățirea rezultatelor școlare și crearea oportunităților de dezvoltarea a unor abilități de viață independentă, precum și prevenirea neglijării copiilor; întoarcerea părinților la lucru”.

„Ne propunem să asigurăm toate condițiile pentru a reduce spre zero fenomenul părăsirii timpurii a școlii în zonele vizate de proiect. Dorim ca toți copiii să finalizeze învățământul obligatoriu și să aibă mai multe șanse în viață. Programul adaugă ani de școală, iar orice an în plus la educația unui copil înseamnă scăderea cu 8,2% a investițiilor în sănătate, scăderea cu 8% a șomajului și creșterea cu 9,8% a veniturilor la înaintarea în vârstă”, susține Turcan.

Vicepremierul anunță că, „după etapa de testare, vom propune un calendar de măsuri pentru generalizarea acestui program finanțat din bani de la bugetul de stat și fonduri europene”.

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, laudă proiectul „România Educată”: „este un demers corect de democrație participativă, un veritabil contract social privind educația”

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) și rectorul acesteia, Remus Pricopie, laudă, într-un comunicat emis joi, proiectul „România Educată”. Comunicatul descrie raportul prezidențial drept „un document important, atât…
Vezi articolul

Universitățile din România nu au bani de profesori laureați ai premiului Nobel, care „te saltă cu sute de poziții prin simpla lor prezență” – răspunsul ministrului Cîmpeanu la întrebarea „De ce nu sunt cotate mai bine universitățile românești în topul Shanghai?” / Cât contează în procente prezența acestor profesori, potrivit metodologiei

Universitățile din România primesc în total o finanțare de 1,15 miliarde de euro și nu își permit să angajeze profesori laureați ai premiului Nobel, aceștia predau doar la cele mai…
Vezi articolul

Daniel David, despre cazurile de violență în școli: Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme / Ceea ce se face în sistemul de educație este o păcăleală, ca să nu spun o impostură, nu exista psiho-pedagogi

„Am trecut de la paradigma bazată pe autoritatea profesorului la paradigma vocii celui care strigă cel mai tare și de aici apar probleme”, a declarat Daniel David, rectorul Universității „Babeș-Bolyai”…
Vezi articolul

Salariul unui profesor debutant este de 3.600 de lei. Dacă mă angajez ca șofer la Uber, iau dublu și lucrez doar câteva ore pe zi, spune profesoara Dorica Boltașu: E o lege a firii – dacă tu dai minimum, de ce te-ai aștepta să primești maximum?

Dorica Boltașu, profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Iulia Hasdeu” din Capitală, a explicat în cadrul emisiunii InfoEdu difuzată de TVR Info duminică, 23 martie, că este…
Vezi articolul

DOCUMENT Rolul problemelor în predare și învățare, motivarea elevilor și dezvoltarea creativității gândirii – tematică pentru cercurile pedagogice ale profesorilor de Matematică din județul Dolj

Una dintre temele cercurilor pedagogice ale profesorilor de Matematică se referă la rolul problemelor în predare și învățare, potrivit unui note a Inspectoratului Școlar Județean Dolj. Metodele pentru dezvoltarea creativității…
Vezi articolul