Repararea Educației “cere revenirea la învățământ normal ca mod de desfășurare, ceea ce nu înseamnă să se renunțe la interacțiune și online”, spune Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal

955 de vizualizări
Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com
Deteriorarea procesului de învăţământ afectează economia / societatea atât ca flux de creare de capital uman şi ca stoc de capital uman, a precizat Daniel Dăianu, presedintele Consiliului Fiscal, în analiza „PIB-ul în pandemie: o relevanţă informaţională diminuată?”, publicată pe pagina web a Consiliului Fiscal și preluată de Agerpres. Acesta a menționat că învăţământul „a fost puternic lovit de pandemie”.

Chiar dacă apelul la noi aplicaţii (tele-educaţia) poate fi văzut ca un progres, învăţământul a fost puternic lovit de pandemie. Pandemia lasă urme greu de surmontat. Repararea cere revenirea la învăţământ normal ca mod de desfăşurare (ceea ce nu înseamnă să se renunţe la interacţiunea şi online), dincolo de calitatea programelor educaţionale şi relaţia între elevi şi profesori”, a susţinut economistul.

El a precizat că intrarea într-un ciclu post-pandemie ar putea avea loc la finele acestui an, începutul anului 2023, mai ales dacă ratele de vaccinare vor fi la nivel înalt şi se va atinge o imunizare cvasi-generală.

În opinia sa, telemunca a evidenţiat redundanţe pe piaţa muncii, în activitatea organizaţiilor private şi în sectorul public – fiindcă acelaşi rezultat economic se poate obţine nu arareori cu resurse mai puţine. Această observaţie poate duce la restructurări multiple, consideră Dăianu.

Foto: © Michele D’Ottavio | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Deci pandemia a stopat mult educatia si deci economia, chiar si luand in calcul avangardismul tehnologic avansat de telescoala, iar un invatamant normal nu inseamna renuntarea la interactiune si online. Cele doua, interactiunea si predarea online trebuie imbinate.
    Problema este ca scoala reala e din ce in ce mai demodata, din cauza unor elevi care nu mai depun niciun efort intelectual si doresc sa obtina note tot mai mari. Nimic nu mai poate resuscita performanta scolara, poate doar predarea online si activitatea de cont propriu, cu materiale corespunzatoare si o segregare drastica pe nivele de interes a elevilor (numai scoala online poate face aceasta segregare).
    Pacat ca valorile intelectuale, inteligenta, cunoasterea, abilitatile lucrului cu mintea, nu mai sunt virtutii in ziua de azi (nu mai sunt valorificate de piata muncii), devalorizandu-se abrupt si ireversibil.. Uitati-va la limbajul suburban, limitat, ignar, smecher, lamentabil si neelevat al tinerilor de azi, numai si acest lucru arata clar ca invatamantul este caduc, nerelevant, inutil si superflu in raport cu realitatea sociala si economica cotidiana impusa de “tineretul care a facut dinti..”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățământul online în facultăți, criticat de reprezentanții profesorilor și ai Guvernului, care susțin că studenții condiționează trecerea în online ca să nu abandoneze cursurile pentru că lucrează. Hadăr: Un student livra pizza în timpul examenului cu mine la rezistența materialelor

Anton Hadăr, profesor universitar la Politehnică și lider al singurului sindicat ce reprezintă mediul universitar, Alma Mater, spune că studenții, în special cei de la master, preferă să facă ore…
Vezi articolul

Peste 52 de mii de profesori de liceu ar urma să fie formați să predea după viitorul curriculum în doar 9 luni, conform planului Ministerului Educației / În ultimii 4 ani abia au fost formați 47 de mii de profesori de gimnaziu și primar

Formarea profesorilor de liceu ar urma să aibă loc în perioada octombrie 2024 – iunie 2025, conform calendarului de activități privind noul curriculum național, făcut public de Ministerul Educației miercuri,…
Vezi articolul