Repornirea planului „România Educată”, în discuții la Guvern

2.308 vizualizări
Foto: Gov.ro
Premierul și ministrul Educației discută în această dimineață despre proiectul „România Educată”, a cărui implementare legislativă, prevăzută într-un memorandum adoptat de cabinetul Cîțu anul trecut, a fost blocată din luna septembrie 2021.

Întâlnirea de lucru a premierului Nicolae-Ionel Ciucă cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, apare pe agenda premierului, iar tema discuțiilor vizează „măsurile pentru implementarea Proiectului ‘România Educată'”.

Consiliul Elevilor remarca, în 25 ianuarie 2022, că nu a primit nicio invitație, până acum, la consultări pentru implementarea proiectului “România Educată”. Asta în contextul în care ministrul Cîmpeanu anunța că vor fi două legi separate – una pentru preuniversitar și alta pentru universitar și spunea, în ianuarie, că facem tot posibilul ca un draft al unui nou pachet legislativ în educație să existe cât mai rapid, după finalizarea consultărilor în cadrul proiectului ‘România Educată’”.

Comitetul interministerial înființat anul trecut de Florin Cîțu ar fi trebuit să aibă o întrunire pe 9 septembrie, însă nu a mai avut loc acea ședință. Din acel moment, orice discuție oficială pe implementarea proiectului, la nivelul Guvernului, a fost inexistentă, sau dacă a existat ea nu a fost comunicată public.

Comitetul interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului „România Educată” a funcționat pentru o lună, timp în care Ministerul Educației a elaborat 12 fișe de lucru (draft).

1. Cariera didactică și parcursul profesional

2. Managementul și guvernanța sistemului de educație

3. Finanțarea sistemului de învățământ preuniversitar

4. Infrastructura sistemului de educație

5. Curriculum și evaluare centrate pe competențe

6. Educație incluzivă de calitate pentru toți copiii

7. Alfabetizare funcțională

8. Promovarea educației STEAM

9. Digitalizare

10. Reziliență

11. Învățământ universitar

12. Teme transversale

Apoi același comitet a decis să mai fie elaborate încă 3 fișe de lucru: Educația Timpurie, Învățământul primar și secundar și Învățământul profesional.

Amintim că în memorandumul adoptat în vară de guvernul Cîțu, pentru implementarea raportului prezidențial România Educată, termenul pentru elaborarea pachetului legislativ era de 1 octombrie 2021. Premierul Cîțu a insistat, o vreme, pe respectarea acestui termen: pe 26 august, el atenționa că “avem niște termene pe care le-am asumat”, atunci când ministrul Cîmpeanu își exprima “îngrijorarea” că n-ar putea fi adoptat acel pachet legislativ. În septembrie, ministrul anunța o amânare până în 2022, după o nouă serie de consultări – detalii aici.

De ce aceste întârzieri? Consilierul prezidențial, Ligia Deca, explica faptul că „valul pandemic, coroborat cu evenimentele de pe scena politică, au însemnat o întârziere a acestor etape”, iar consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, spunea că nu este realist termenul de 1 decembrie 2021 pentru un nou proiect de lege, termen invocat anul trecut de către oficialii din Educație, și trimitea la „condițiile meteo”.

„Sincer nu cred că este realist acest termen. Ar însemna să fim în minutul 85 și noi suntem mult mai devreme. Nu vreau să absolv pe nimeni, mai ales instituția pe care o reprezint, de vreo vină. Nu acesta este scopul. Ci pur și simplu condițiile meteo au încetinit meciul. Ne-au forțat să facem o pauză. ’S-a și plouat, s-a și nins’, au căzut guverne. Este greu de dus proiectul mai departe într-o situație de instabilitate politică, la nivelul la care ne-am dorit noi și la nivelul la care ministerul s-a angajat în vară”, a spus Szekely în noiembrie 2021.


5 comments
  1. Iar??? :))))))

  2. Asa niste observatii la intamplare:

    Fisa 1, O1 Realizarea profilurilor de competențe
    Ar trebui mai intai sa formeze oamenii care vor coordona crearea profilurilor de competente. Daca lucreaza cu aceleasi metode de pana acum, profiluri scrise in birou de tot felul de incompetenti, nu se va schimba nimic.

    Cate profiluri vor fi? Cati oameni vor fi implicati? etc. Ei cica le creaza in 2022? In 10 luni? Nu ma pot opri din ras.

    O1.c) Cartografierea nevoii de formare la nivelul sistemului educațional
    Asta e facuta de profii de geografie? lol Alta idiotenie romaneasca, complet irelevanta si inutila.

    O1.e) Actualizarea permanentă a profilurilor de competențe
    Pentru asta trebuie o procedura clara, oameni implicati, platiti, cu o minima formare / informare in analiza unui post etc. Astia au impresia ca profilurile se vor actualiza de la sine?

    Romania fickusata, o noua varza pusa in practica de niste imbecili.

  3. Dar cine a avut curaj sa opreasca proiectul presedintelui?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, fondatorul PISA: 40% din statele OCDE au sisteme de bonusuri pentru a stimula performanța profesorilor / Dacă vreți să impuneți criterii de performanță în salarizarea cadrelor didactice, folosiți cât mai multe criterii posibil, pentru că dacă puneți unul singur, acela va fi corupt

Salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“, a spus Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, unul…
Vezi articolul

Constantin Șerban, fostul învățător liberal acuzat de abuzuri asupra elevilor săi, prezentat de oficiali PNL drept unul dintre organizatorii Forumului Educației de la Iași, în care ministrul Cîmpeanu și-a susținut proiectele de legi / Cîmpeanu îi ceruse demisia după scandalul de anul trecut

Fostul învățător ieșean acuzat de abuzuri îndreptate împotriva elevilor săi, Constantin Șerban, membru în Consiliul Județean Iași din partea liberalilor, este prezentat în mai multe postări pe Facebook drept unul dintre…
Vezi articolul