Reprezentanții elevilor condamnă modul în care vor fi folosiți banii obținuți la rectificarea bugetară din Educație: „Toate aceste fonduri au ca destinație învățământul superior”

4.420 de vizualizări
Foto: CNE
Consiliul Național al Elevilor „condamnă modul în care Ministerul Educației și Cercetării a prioritizat destinația fondurilor obținute suplimentar la rectificarea bugetară”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții elevilor susțin că aceste fonduri, în cuantum de 576 milioane de lei, vor fi direcționate către învățământul superior, în condițiile în care ar fi putut fi folosite pentru „a acoperi necesarul echipamentelor și a dispozitivelor elevilor și cadrelor didactice care nu au acces la mediul de învățare digital”, dar până acum „administrația centrală nu a prezentat niciun plan concret” pentru asta.

Redăm reacția Consiliului Național al Elevilor privind rectificarea bugetară:

„În cursul zilei de astăzi, Ministerul Educației și Cercetării a anunțat faptul că rectificarea bugetară aduce o suplimentare a bugetului Educației cu 576 milioane de lei, toate aceste fonduri având ca destinație învățământul superior.

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, condamnă modul în care Ministerul Educației și Cercetării a prioritizat destinația acestor fonduri, având în vedere faptul că, până acum, administrația centrală nu a prezentat niciun plan concret pentru a acoperi necesarul echipamentelor și a dispozitivelor elevilor și cadrelor didactice care nu au acces la mediul de învățare digital.

Deși chiar domnul premier Ludovic Orban a nuanțat importanța continuării procesului educativ online pe perioada suspendării cursurilor, Guvernul nu a inițiat niciun demers pentru a garanta accesul la internet pentru elevii și profesorii din mediile defavorizate. Așa cum am enunțat și în comunicatele de presă transmise anterior, programul Euro 200, având criterii care dezavantajează elevii și un calendar care nu permite continuarea cursurilor online pe perioada pandemiei, nu este suficient și nu asigură dreptul la educație pentru elevii pe care noi îi reprezentăm. Efectele lipsei finanțării pentru asigurarea echipamentelor necesare pentru elevi și profesori se vor transpune în creșterea treptată a abandonului școlar și în adâncirea inechităților din sistemul educațional.

Constat cu regret faptul că Ministerul Educației și Cercetării nu a prioritizat nevoile elevilor și profesorilor aflați în situații de risc, membri ai comunității școlare privați de accesul la educație pe perioada pandemiei. Guvernul României nu a livrat, până la momentul actual, un plan de acțiune durabil, coerent, racordat la realitatea din teritoriu, care să garanteze continuitatea procesului instructiv-educativ pentru toate categoriile de elevi. Acest aspect se transpune în rectificarea bugetară care aduce fonduri importante către Educație, însă pentru învățământul preuniversitar – nimic altceva decât promisiunea unei școli online pentru toți, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Reamintim că rectificarea bugetară făcută de Guvern în criza declanșată de epidemia COVID-19 adaugă bugetului inițial de 30.537.250.000 lei suma de 576.000.000 lei, bugetul total după prima rectificare fiind de 31.113.250.000 lei.

Potrivit acestor calcule, bugetul ministerului Educației devine astfel mai mare față de cel de anul trecut.

Raportat la noul PIB rectificat, estimat de Comisia Națională de Prognoză la 1082,1 miliarde lei, bugetul Educației ajunge la 2,87%, față de 2,7% din PIB (PIB inițial estimat în Legea Bugetului la începutul anului – 1129,2 mld lei).

OFICIAL Educația primește 576 milioane lei la rectificarea bugetară


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca: În contextul actual, a investi în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei a devenit un imperativ. Avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor – VIDEO

România trebuie să investească „în măsuri pentru a reduce costurile psihologice ale pandemiei” și aici „avem două direcții de acțiune: asigurarea echilibrului emoțional al elevilor și siguranța lor”, a declarat…
Vezi articolul
Vaccinul pentru Covid-19

Vaccinul pentru Covid-19 și opinia publică. Modelul folosit de “școala BBC” pentru a-i învăța pe oameni esența problemei: Ce înseamnă “risc” și “riscant” și diferența între “sigur” și “inofensiv” / Complicațiile comunicării despre vaccin în fața dezinformării și campaniilor antivaccin

Moartea cauzată de noul coronavirus – acesta este punctul de plecare pentru serviciul public de radiodifuziune din Marea Britanie, BBC, în efortul său de a educa populația despre siguranța noilor…
Vezi articolul

Vicepremierul Kelemen Hunor: În privința infrastructurii școlare, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cadru mai restrâns / Nu putem rezolva nici în cinci ani, trebuie o perspectivă mai lungă

“Așa cum vedem în acest moment, situația de pe teren e dezastruoasă, trebuie să spunem măcar în acest cerc, în acest cadru mai restrâns”, a spus joi vicepremierul Kelemen Hunor,…
Vezi articolul