Reprezentanții elevilor condamnă modul în care vor fi folosiți banii obținuți la rectificarea bugetară din Educație: „Toate aceste fonduri au ca destinație învățământul superior”

4.420 de vizualizări
Foto: CNE
Consiliul Național al Elevilor „condamnă modul în care Ministerul Educației și Cercetării a prioritizat destinația fondurilor obținute suplimentar la rectificarea bugetară”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Reprezentanții elevilor susțin că aceste fonduri, în cuantum de 576 milioane de lei, vor fi direcționate către învățământul superior, în condițiile în care ar fi putut fi folosite pentru „a acoperi necesarul echipamentelor și a dispozitivelor elevilor și cadrelor didactice care nu au acces la mediul de învățare digital”, dar până acum „administrația centrală nu a prezentat niciun plan concret” pentru asta.

Redăm reacția Consiliului Național al Elevilor privind rectificarea bugetară:

„În cursul zilei de astăzi, Ministerul Educației și Cercetării a anunțat faptul că rectificarea bugetară aduce o suplimentare a bugetului Educației cu 576 milioane de lei, toate aceste fonduri având ca destinație învățământul superior.

Consiliul Național al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, condamnă modul în care Ministerul Educației și Cercetării a prioritizat destinația acestor fonduri, având în vedere faptul că, până acum, administrația centrală nu a prezentat niciun plan concret pentru a acoperi necesarul echipamentelor și a dispozitivelor elevilor și cadrelor didactice care nu au acces la mediul de învățare digital.

Deși chiar domnul premier Ludovic Orban a nuanțat importanța continuării procesului educativ online pe perioada suspendării cursurilor, Guvernul nu a inițiat niciun demers pentru a garanta accesul la internet pentru elevii și profesorii din mediile defavorizate. Așa cum am enunțat și în comunicatele de presă transmise anterior, programul Euro 200, având criterii care dezavantajează elevii și un calendar care nu permite continuarea cursurilor online pe perioada pandemiei, nu este suficient și nu asigură dreptul la educație pentru elevii pe care noi îi reprezentăm. Efectele lipsei finanțării pentru asigurarea echipamentelor necesare pentru elevi și profesori se vor transpune în creșterea treptată a abandonului școlar și în adâncirea inechităților din sistemul educațional.

Constat cu regret faptul că Ministerul Educației și Cercetării nu a prioritizat nevoile elevilor și profesorilor aflați în situații de risc, membri ai comunității școlare privați de accesul la educație pe perioada pandemiei. Guvernul României nu a livrat, până la momentul actual, un plan de acțiune durabil, coerent, racordat la realitatea din teritoriu, care să garanteze continuitatea procesului instructiv-educativ pentru toate categoriile de elevi. Acest aspect se transpune în rectificarea bugetară care aduce fonduri importante către Educație, însă pentru învățământul preuniversitar – nimic altceva decât promisiunea unei școli online pentru toți, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Reamintim că rectificarea bugetară făcută de Guvern în criza declanșată de epidemia COVID-19 adaugă bugetului inițial de 30.537.250.000 lei suma de 576.000.000 lei, bugetul total după prima rectificare fiind de 31.113.250.000 lei.

Potrivit acestor calcule, bugetul ministerului Educației devine astfel mai mare față de cel de anul trecut.

Raportat la noul PIB rectificat, estimat de Comisia Națională de Prognoză la 1082,1 miliarde lei, bugetul Educației ajunge la 2,87%, față de 2,7% din PIB (PIB inițial estimat în Legea Bugetului la începutul anului – 1129,2 mld lei).

OFICIAL Educația primește 576 milioane lei la rectificarea bugetară


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile pot depune cererile pentru acreditare, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă periodică ARACIP până pe 15 martie, anunță instituția într-o notă către inspectorate. Documentele se trimit la sediul agenției

De joi, 3 ianuarie, până pe 15 martie 2024, școlile pot depune cererile pentru acreditarea, autorizația de funcționare provizorie sau evaluarea externă ARACIP, potrivit unei note trimise inspectoratelor școlare în…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Aproape 190 de inspectori școlari și angajați ai inspectoratelor primesc sporuri de 50% mai mari din salariu, pentru că figurează în proiecte PNRR, în timp ce personalul din școli nu este plătit pentru managementul de proiect

Inspectori școlari și angajați ai inspectoratelor primesc salarii cu până la 50% mai mari, pentru că sunt implicați gestionarea investițiilor și/sau reformelor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență…
Vezi articolul

Dana Rogoz, părinte de copil în clasa pregătitoare: Sper să nu înțeleagă că asta e școala, ci că asta e doar o perioadă la care cu toții ne adaptăm / E o perioadă care nu e definitivă, nu e pentru totdeauna și apoi vedem cum vom putea recupera

“Sper să nu înțeleagă că asta e școala, ci că asta e doar o perioadă la care cu toții ne adaptăm”, spune Dana Rogoz, despre copilul său care a intrat…
Vezi articolul

Anchete ale Ministerului de Finanțe la autoritățile locale și județene după întârzieri la plata burselor școlare / Banii sunt deja la trezoreriile din teritoriu și trebuie extrași de primării pe bază de cerere

Ministerul de Finanțe (MF), cel care face plata burselor școlare către autoritățile din teritoriu, va demara anchete în județele unde s-au înregistrat întârzieri la primirea sumelor de către elevi, potrivit…
Vezi articolul