Școlile au raportat 175 de cazuri de bullying în luna octombrie, în toată țara, potrivit Poliției Române. Numărul lor este în creștere cu aproape 50% față de luna septembrie

585 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Școlile au raportat 175 de cazuri de bullying în luna octombrie, potrivit datelor Poliției Române. Datele au fost trimise la solicitarea Edupedu.ro. Numărul lor este în creștere cu aproape 50% față de luna septembrie, deoarece în luna septembrie au fost raportate 117 cazuri. Planul Național Comun de Acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței juvenile în școli prevede raportarea de către școli a cazurilor de bullying înregistrate lunar.
  • Conform Ministerului Educației, în anul școlar 2022-2023 sunt 17.026 de unități de învățământ de stat și 960 de școli și grădinițe private.

„În luna septembrie a.c., la nivel național, în unitățile de învățământ au fost sesizate 117 cazuri de bullying, iar în luna octombrie a.c. au fost sesizate 175 de asemenea cazuri”, informează Poliția Română.

Potrivit documentului, instituțiile implicate în mecanismul de reglementare a modului de colaborare instituțională, în vederea optimizării organizării și funcționării sistemului cadru de asigurare a protecției unităților școlare, elevilor și a personalului didactic, sunt:

  • Ministerul Educației;
  • Ministerul Afacerilor Interne;
  • Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

Obiective Planului de acțiune sunt următoarele, conform sursei citate:

  • A. Creșterea capacității instituționale de prevenire și combatere a violenței în unitățile de învățământ preuniversitar și în zonele adiacente;
  • B. Derularea de activități pentru menținerea climatului de siguranță în unitățile de învățământ preuniversitar și în zonele adiacente;
  • C. Monitorizarea modului în care este realizată siguranță școlară la nivel național;
  • D. Însușirea și aplicarea, de către personalul cu atribuții pe linia siguranței în mediul școlar, a reglementărilor de intervenție în unitățile de învățământ preuniversitar și în zonele adiacente;
  • E. Constituirea unor baze de date, comune, referitoare la infrastructura de siguranță școlară din unitățile de învățământ preuniversitar, în scopul corelări datelor diseminate la nivel interinstituțional.

Pentru îndeplinirea obiectivului de a monitoriza modul în care este realizată siguranța școlară la nivel național, o acțiune constă în „transmiterea situației privind cazurile de bullying înregistrate lunar, la nivelul unităților de învățământ preuniversitar, către structurile pentru siguranța școlară de cadrul IGPR (MAI)”. Această transmitere se face de către inspectoratul școlar, având ca termen până pe 10 ale lunii, pentru luna anterioară.

Foto: Captură – Planul Național Comun de Acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar
Foto: Captură – Fluxul Evaluărilor și Raportărilor – PNCA

DOCUMENT Planul Național Comun de Acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar:

Informații de context

Săptămâna trecută, Ligia Deca spunea că profesorii înțeleg diferit față de elevi violența verbală: „Această discrepanță de procent ne spune că nu avem aceeași înțelegere între elevi și cadre didactice vizavi de ce constituie violență sau violență verbală”.

Recent, Ministerul Educației a lansat campania împotriva violenței în școli, „#Nusuntețisinguri. Împreună oprim violența din școli”. detalii aici

În 2020 au fost publicate în Monitorul Oficial normele metodologice de aplicare a legii împotriva violenței psihologice-bullying. În grupul anti-bullying din fiecare școală fac parte directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale.

În iunie 2021, Sorin Cîmpeanu declara că până la începerea anului şcolar 2021-2021 se vor constitui grupuri de acţiune anti-bullying în orice şcoală. – detalii aici

Edupedu.ro a scris tot în luna iunie 2021 că Sorin Cîmpeanu anunța câte un consilier școlar, plătit din fonduri europene timp de doi ani, în 1.000 de școli. Ministrul afirma la acea vreme că „vrem să aibă câte un consilier școlar, câte un psiholog (…) până la finalul anului 2023, începând, dacă se poate, din toamna acestui an”.

La începutul anului 2022, acesta mai spunea că școala a fost afectată în timpul pandemiei “enorm, înfricoşător de mult” şi ”pierderile educaţionale sunt foarte mari”, fără să menționeze vreo măsură prin care să le combată. – mai multe detalii aici

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii înțeleg diferit față de elevi violența verbală, spune ministrul Educației, Ligia Deca, care interpretează un chestionar în care de trei ori mai mulți elevi au fost martori la agresiuni decât cadrele didactice
„Educație fără bullying”, aplicație gratuită pentru elevi, profesori și părinți, lansată în România. Conține materiale educative și sfaturi pentru soluționarea cazurilor de violență între elevi / Copiii și martorii pot sesiza cazurile de bullying și află ce să facă dacă sunt abuzați
Ministrul Educației anunță probleme „extrem de grave” în școli, fără să menționeze vreo măsură care să le combată: “Există o explozie a fenomenului de bullying în școli – extrem de grav, o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenților, o multiplicare a afecțiunilor oftalmologice”
Ministrul Educației constată din nou problema bullying-ului în școli și vine cu același discurs ca in vara anului trecut, când vorbea despre măsuri aplicabile în toamna anului 2021
iunie 2020: Se mai înființează o „comisie” în fiecare școală – grupul de acțiune anti-bullying. Ce trebuie să facă profesorii și cum pune școala în aplicare legea împotriva violenței, funcțională de azi
iunie 2021: Cîmpeanu: Grupurile de acțiune anti-bullying, constituite până la 13 septembrie în orice școală

2 comments
  1. Și în Baia Mare există! Dar s-au pus întrebări în chestionar despre elevii! Dar bullyngul se face și de profesori și învățători! La noi ar cam fi cazul. Nu doar copii sunt devină,ci părinții, profesori, învățători!

  2. Așa se întâmplă și i județul Botoșani la școala din Sarafinesti fetița mea are certificat de ces este mai mereu marginalizata și o înțeleg ca ripostează uneori dccnu se iau măsuri???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Franța pregătește încă de acum începutul de an școlar din 1 septembrie. Schimbări la grădiniță, fonduri descentralizate pentru formarea personalizată a profesorilor și reforme în liceele tehnologice pentru apropierea de realitatea socio-economică, printre măsuri

O școală a excelenței și a cunoașterii de concepte fundamentale, o școală a egalității și a diversității; o școală pentru bunăstarea elevilor – acestea sunt cele trei paliere pe care…
Vezi articolul

Extinderea perioadei de evaluare a unităților de învățământ, revizuirea mai multor registre și analiza situației evaluatorilor-colaboratori externi – măsuri dispuse după controlul Ministerului Educației la ARACIP

Agenția care autorizează și acreditează grădinițele și școlile, ARACIP, trebuie să revizuiască o serie de registre în cazul cărora au fost constatate nereguli, să întreprindă o revizuire a codului etic…
Vezi articolul