Soluția contra bullying-ului nu ține de “comitete, comiții și grupuri de lucru” / Ministerul Educației să prioritizeze sănătatea mintală și starea de bine a elevilor în școli – Consiliul Național al Elevilor

3.268 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Soluția în fața fenomenului de bullying existent în școli nu este înființarea unui nou grup de lucru la nivelul unității de învățământ, pentru că astfel de comisii sunt deja stipulate în regulamente, arată Consiliul Național al Elevilor (CNE) într-un comunicat emis marți. Organizația cere Ministerului Educației “să își asume în mod public prioritizarea sănătății mintale și a stării de bine a elevilor în spațiul școlar”.

CNE ia poziție după cazurile recente de violență școlară, din București și Timișoara, afirmând că acestea nu sunt izolate: “conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, România a fost clasată pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state”. 

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, la sfârșitul săptămânii trecute, că până la 13 septembrie, la începerea anului şcolar 2021-2021, se vor constitui grupuri de acţiune anti-bullying în orice şcoală.

Comunicatul CNE, integral:

Epidemia de violență din școlile noastre 

În ultima săptămână, au ieșit la iveală mai multe cazuri grave de violență școlară. Primul a avut loc în municipiul București, unde un elev de clasa a VI-a s-a aruncat de la etajul I al școlii, fiind batjocorit de colegii săi de clasă până în ultimul moment. Cel de-al doilea caz a avut loc în Timișoara, acolo unde o elevă de 15 ani cu cerințe educaționale speciale a fost agresată verbal și fizic de către două colege de clasă, sub privirile amuzate ale celor care au filmat întregul eveniment. 

Aceste evenimente nu sunt, însă, izolate. Un studiu recent realizat de organizația World Vision România arată faptul că 71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violenței fie în drumul spre școală, fie în timpul pauzelor sau chiar în timpul orelor de curs. Mai mult, conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății, România a fost clasată pe locul 3 în ceea ce privește bullyingul, în cadrul unui studiu la care au participat 42 de state. 

Majoritatea cadrelor didactice nu sunt pregătite, din punct de vedere psihopedagogic, pentru a depista violența școlară în formele ei precoce, înainte de a deveni un fenomen acutizat la nivelul colectivului clasei/al unității de învățământ. 

Consiliul Național al Elevilor dezaprobă profund atitudinea Ministerului Educației în raport cu această problemă ce crește de la o zi la alta. Considerăm că soluția în fața unui astfel de fenomen nu este înființarea unui grup de lucru anti-bullying la nivelul unității de învățământ (conform art. 71, alin. (2), pct. e) din ROFUIP, există deja o comisie permanentă la nivelul fiecărei unități de învățământ, responsabilă de combaterea violenței), ci formarea cadrelor didactice pentru a depista cazurile de violență școlară în forma lor precoce și instruirea consilierilor școlari pentru a putea realiza un management de caz eficient în ceea ce privește reabilitarea agresorului și a victimei, atunci când cazurile nu sunt extrem de grave. 

Astfel, solicităm Ministerului Educației să își asume în mod public prioritizarea sănătății mintale și a stării de bine a elevilor în spațiul școlar, astfel încât să se asigure în fiecare unitate de învățământ din România un mediu propice învățării și dezvoltării armonioase a elevilor. 

„Soluția Ministerului Educației în fața problemei violenței școlare, de a îngropa unitățile de învățământ în noi comitete, comiții și grupuri de lucru, nu poate avea, din păcate, sorți de izbândă. La nivelul fiecărei școli există deja o comisie responsabilă de combaterea violenței, însă, de cele mai multe ori, membrii acesteia nu își iau în serios atribuțiile, fie pentru că nu au competențele necesare, fie pentru că nu consideră violența școlară a fi un fenomen grav, ce necesită a fi abordat, în țara în care 20% dintre părinți consideră că bătaia reprezintă un mijloc de educație. E de datoria Ministerului Educației să își asume și de datoria fiecărui director să implementeze în mod real politici pentru creșterea siguranței în școală și pentru cultivarea stării de bine a fiecărui elev, prin crearea de spații sigure pentru învățare.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.”

Citește și:
Cîmpeanu: Grupurile de acțiune anti-bullying, constituite până la 13 septembrie în orice școală
UPDATE VIDEO Caz grav de bullying într-o școală din Timiș. O adolescentă cu nevoi speciale, batjocorită de două colege care o trag de păr, o imobilizează și o lovesc. Poliția a deschis dosar penal. Cîmpeanu: Corpul de control al inspectorului general de Timiș este în școală / Directorul a fost demis
Ministrul Educației a trimis corpul de control la Școala Bacovia, unde un elev s-a aruncat pe geam: Bullying-ul se petrecea de mult timp acolo… și totuși nimic nu se întâmpla – VIDEO

7 comentarii
  1. pai discriminarea si excluderea incep de la director. Noi avem o agramata director, pe care ismb inca o tine director, desi a sanctionat-o cncd-ul. Asa inspectori-asa directori.

  2. Așa trebuie daca nu se mai poate lua nici o măsură contra elevilor iar părinții trebuie sa invete ce înseamnă respectul și apoi să-și învețe și odraslele același lucru…respectul față de profesor și de ceilalti

  3. Solutia este simpla. Educatia in familie. Lipsa celor sapte ani de acasa isi arata coltii.
    Nu este de mirare ca unii copii ii agreseaza pe altii. Asta invata din familie – sa dispretuiasca pe cei mai slabi, mai saraci…
    Cu niste parinti care ii dispretuiesc pe dascali, nu e de mirare ca odraslele isi dispretuiesc colegii.

  4. Tine de educația de acasă. !!! Cei 7 ani.
    Iar in ceea ce privește scoala , nu sunt pârghii pentru sancționarea părintelui si elevului exact cum sunt în școlile de afară, dacă asta ne dorim. Părinții sunt amendați. !!! Noi când o sa luăm măsuri. ????? Doar cu avertismente și povesti nu merge.!!!

  5. “Grupuri de acțiune anti-bullying”; după nume, înțeleg că se va lupta cu bullying din școli cu aceleași arme. Înțelept…

  6. Modulul pedagogic nu e bun, trebuie un master si trei doctorate, ca sa rada de tine niste mucosi mai cu spor. Solutia CNE e ca profesorii sa “constientizeze”. Or sa faca meditatie transcendentala ca sa constientizeze gravitatea.

  7. Deja exista 2 comisii ce au legatura cu bullyingul si discriminarea. La ce ajuta sa-i tipi in ureche unui surd care nu aude??? E nevoie de comsilieri la fiecare scoala, omul, efectiv omul care sa vorbeasca cu elevul cand se cearta cu iubita, cu tatal, ca sa nu ajunga sa se arunce de la etaj. E nevoie ca acest psiholog sa mentina o relatie stransa cu DGASPC-ul si departamentul de protectie sociala local, cu parintii. Si cu Politia si autoritatile. Asa, cu N comisii, noi vorbim, apa trece, pietrele tot raman.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Federația Părinților cere public ministrului Educației să prezinte școlile cu clase supra-aglomerate care încalcă legea numărului maxim de elevi, după ce nu a primit niciun răspuns timp de peste o lună: Tăcerea reprezintă un refuz tacit de a dispune măsurile

„Să ne comunicați dacă ați sesizat organele de cercetare penală, conform obligațiilor legale, precum și autoritățile implicate în activitate de evaluare și acreditare a acelor unități de învățământ care încalcă…
Vezi articolul

Povestea Dariei Porumbel, eleva de clasa a IV-a care are propria expoziție de grafică și pictură, deși la Colegiul de Arte din Pitești nu există secție de desen în primar: Mă inspir din mica grădină a bunicii și din visele mele

Daria Porumbel este clasa a IV-a la Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti” din Pitești și de la începutul lunii are propria expoziție de grafică și pictură, la Biblioteca Dinicu…
Vezi articolul

Reacție dură a geografilor la “scăparea” lui Andronescu: Includerea geografiei în invenția de probă de BAC numită Creativitate ne provoacă o nemulțumire profundă

Reacție dură a Societății Române de Geografie, la ideile vehiculate de Ecaterina Andronescu privind ba eliminarea Geografiei de la BAC, ba introducerea materiei într-un examen numit “probă de creativitate”. Explicațiile…
Vezi articolul