Sprijin pentru şcolile şi grădiniţele private autorizate, care nu primesc finanţare per elev prin lege – scopul unui grup de lucru oficial înfiinţat la Ministerul Educaţiei de luni, 4 mai

4.810 vizualizări
FOTO: ASP
Un grup de lucru care va începe activitatea luni, 4 mai, va stabili ce măsuri se vor lua pentru sprijinirea învăţământului privat autorizat, potrivit unui comunicat al ministerului Educaţiei primit de Edupedu.ro. Instituţia anunţă că ministrul s-a întâlnit cu Asociaţia Şcolilor Private din Români şi cu mai mulţi reprezentanţi ai înstituţiilor particulare de învăţământ.

“Astăzi, 30 aprilie 2020, la sediul Ministerului Educației și Cercetării a avut loc o întâlnire între Monica Anisie, ministrul educației și cercetării, Luminița Barcari, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar și reprezentanți ai Asociației Școlilor Particulare și ai unităților particulare de învățământ din România”, a anunțat Ministerul.

  • Întâlnirea vine la 3 zile după ce președintele Klaus Iohannis a anunțat că “grădinițele, școlile, universitățile nu se vor redeschide în acest an școlar, universitar. Se vor redeschide în septembrie, când începe noul an școlar”, în contextul pandemiei.

“În prezent, în România există aproximativ 1.500 de unități particulare de învățământ autorizate și acreditate. Statul român asigură, conform L1/2011, finanțare de bază/elev/preșcolar pentru unitățile de învățământ particulare acreditate, reprezentând costuri pentru plata salariilor cadrelor didactice și pentru cheltuieli cu bunurile și serviciile. Finanțarea de bază pentru toți preșcolarii și elevii din învățământul general obligatoriu particular și confesional acreditat, precum și pentru elevii din învățământul profesional și liceal acreditat, particular și confesional s-a stabilit prin HG 106/2020.

Unitățile de învățământ particulare autorizate nu beneficiază de finanțare de bază – costul standard per elev – și au solicitat sprijin pentru traversarea dificultăților din această perioadă, precitează ministerul”, potrivit comunicatului.

Asociația Școlilor Particulare a înaintat Ministerului Educației și Cercetării mai multe variante de măsuri de susținere financiară, în contextul Pandemiei Covid-19.

În urma întâlnirii de astăzi s-a convenit constituirea unui grup de lucru la nivelul ministerului din care vor face parte și reprezentanți ai învățământului particular, grup ce are drept scop identificarea soluțiilor pentru sprijinirea acestui tip de învățământ.

Activitatea grupului de lucru pentru susținerea învățământului particular va începe luni, 4 mai 2020.

Reamintim că pe 15 martie, după închiderea şcolilor, peste 80 de școli și grădinițe particulare din România au solicitat Guvernului măsuri de sprijin în contextul în care „instituțiile de învățământ din România vor fi închise până după Paște”, ca măsură de prevenție la răspândirea coronavirusului.

Școlile particulare cereau acordarea prin lege a costului standard per elev și instituțiilor autorizate, nu doar celor acreditate, cum este în prezent. În plus, instituțiile membre în Asociația Școlilor Particulare solicitau oficialilor și scutirea de la plata contribuțiilor (CAS și CASS) pentru o perioadă de 3 luni pentru angajații unităților de învățământ preuniversitar particulare autorizate/acreditate. În caz contrar, vor fi nevoite să concedieze 10.000 de angajați, iar 500 de școli vor dispărea, susținea Asociația în adresa publicată aici.

FOTO: ASP

Citește și:

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
  1. Vă rog să nu ”uitați” să includeți în grup pe cei de la ARACIP …. Ei sunt cei mai ”pregătiți” pentru susținerea școlilor autorizate! ( A se citi ”invers”! ) Ei sunt cea mai mare frână în dezvoltarea corectă a învățământului privat! Și cei de la privat (mai puțin ”prietenii”) știu de ce…

    Inițiativa este pertinentă și corectă. Copiii de la ”particular” sunt 100% români (din România…)! Intrarea în șomaj tehnic a personalului nu rezolvă menținerea copiilor în conexiune cu mediul de învățare – predare (fie el și ”on line”).

    Este chiar destul de târzie această inițiativă…

  2. Adică finanțăm din bani publici scoli private??? Înțeleg sa intre in șomaj tehnic angajații dar sa dea statul bani la școli in sine ca persoane juridice mi se pare o ilegalitate. De ce nu cer împrumuturi pe care sa le returneze in anul următor cum fac firmele?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reproșuri de moralitate politică între rectori. Pricopie, după migrarea lui Cîmpeanu la PNL: Traseismul politic – o ‘cruzime’ folosită cu înțelepciune sau o practică descoperită prin bălțile Dâmboviței?

“La noi, traseismul politic nu este întâlnit în situații extreme – a devenit o practică, o rutină – și nu este în beneficiul public”, avertizează rectorul Școlii Naționale de Studii…
Vezi articolul