Unul din doi elevi participanți la un sondaj Salvați Copiii spune că a fost victima bullying-ului în școală, iar unul din patru admite că a fost agresor / Peste 80% afirmă că au fost martorii unor situații de bullying în școală

398 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Jumătate (49%) dintre elevii participanți la un sondaj online realizat de Salvați Copiii România spun că au fost victime ale bullying-ului, iar unul din zece afirmă că a fost des sau foarte des în astfel de situații, potrivit organizației citate. Participanții la același studiu afirmă într-o proporție foarte mare că au asistat la situații de bullying la școală, iar mai bine de un sfert (27%) admit că au fost agresori.
  • Sondajul a fost realizat online, pe un eșantion neprobabilistic, dar unul substanțial, de 4.449 de elevi cu vârste între 10 și 18 ani.

Potrivit anchetei, patru din cinci elevi (82%) spun că au fost martorii unor situații de bullying în școala unde învață, iar circa trei sferturi (73%) – că au asistat la situații de bullying în propria clasă.

În timp ce 49% dintre respondenți afirmă că au fost victime ale bullying-ului, peste un sfert (27%) admit că au fost autori ai actelor de bullying. Unul din 10 respondenți afirmă că s-a aflat des sau foarte des ținta unor fapte de bullying.

Aceeași anchetă online mai arată că, în rândul participanților:

  • Practic toți (99%) sunt familiarizați cu termenul de bullying.   
  • 28% afirmă că au asistat cu frecvență ridicată (des și foarte des) la acte de bullying.
  • 21% spun că situațiile de bullying în propria clasă au avut o frecvență ridicată. 
  • În grupul de prieteni – incidența fenomenului pare a fi mai redusă, aproape jumătate dintre elevi (45%) spunând că au asistat la astfel de situații în grupul de prieteni, în timp ce frecvențele ridicate au fost semnalate de doar 1 din 10 copii. 
  • Rețelele de socializare sunt indicate ca mediu în care copiii asistă frecvent la situații de bullying – 79% dintre ei afirmând că au asistat la astfel de situații, iar 45% declarând că asistă la cyberbullying des sau foarte des.
  • 84% dintre elevi afirmă că, în situații de bullying, au intervenit activ în sprijinul victimei.
  • Puțin peste o treime (34%) dintre elevi afirmă că s-au aflat în poziția de martor pasiv la situații de bullying. 
  • Trei sferturi dintre copii (74%) susțin că discută cu adulții despre situațiile de bullying, iar 22% din ei afirmă că fac acest lucru rar sau foarte rar.
  • Peste trei sferturi dintre respondenți (77%) afirmă că, în situații de bullying, adultul care intervine este profesorul diriginte. Cu o frecvență mai redusă (51%) a fost indicat directorul, urmat de alte cadre didactice (42%), alți elevi (35%), profesorul de serviciu (25%), consilierul școlar (18%), în timp ce 2% dintre respondenți susțin că nimeni nu intervine în astfel de situații.

Organizația Salvați Copiii folosește aceste date pentru a anunța o campanie de informare și conștientizare “a rolului pe care fiecare dintre noi, profesori, părinți, elevi, îl are în asigurarea unui climat educațional pozitiv în școli, astfel încât toți copiii să se simtă în siguranță, iar pauzele să redevină timp de relaxare, socializare și conectare”. Materialele campaniei ”Dreptul la Pauză” sunt disponibile pe site-ul www.scolifarabullying.ro. Tot pe site, elevii, profesorii si părinții care au nevoie de sprijin pentru a crea grupurile de acțiune antibullying pot apela la echipa Salvati Copiii.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele elevilor să devină indicator de calitate pentru școli, să fie introduse standarde pentru managementul educațional și evaluarea școlilor să se concentreze pe zonele care au cea mai mare nevoie – printre măsurile propuse de OCDE pentru reforma evaluării unităților de învățământ

Rezultatele elevilor ca indicator de calitate al școlii, standarde pentru practici de predare incluzive, descriptori pentru calitatea practicilor de predare, manuale pentru evaluatori și sprijin pentru directori: toate acestea se…
Vezi articolul