Viorica Dăncilă promite că rupe “ciclul nesfârşit de reforme şi viziuni” din Educaţie cu “o viziune pe termen lung” şi “substanţă”

3.307 vizualizări
SURSA: psd.ro
Tema educaţiei a fost atinsă de premierul Viorica Dăncilă în discursul său în faţa delegaţilor PSD la congresul la care a fost desemnată candidatul partidului pentru alegerile prezidenţiale din această toamnă. Dăncilă a promis, potrivit site-ului oficial al partidului, că va “da substanță reformei în educație”, după care a vorbit despre “întreruperea ciclului nesfârşit de reforme şi viziuni” şi că va veni cu o “viziune pe termen lung”.

Iată declaraţia legată de Educaţie făcută de Viorica Dăncilă sâmbătă, pe 24 august:

Viorica Dăncilă: “Voi da substanță reformei în educație. Am început prin creșterea salariilor profesorilor. Am construit creșe și grădinițe noi, am modernizat unități de învățământ, am adus fonduri europene pentru creșterea calității învățământului superior.

Am dezvoltat învățământul dual și am derulat proiecte cu finanțare națională și europeană pentru elevii aflați în situații dificile, însă avem nevoie de o modernizare autentică, stabilitate în sistem și întreruperea ciclului nesfârșit de reforme și viziuni.

În România, educația trebuie să facă saltul spre un sistem modern, o viziune pe termen lung și un program coerent.

Copiii noștri sunt cea mai de preț resursă a țării și avem datoria să-i pregătim pentru viață, să sprijinim viitoarele generații de tineri profesioniști care să ducă România mai departe”.

Premierul Dăncilă vorbeşte şi despre “stabilitate în sistem”. Reamintim că din 2017 de când a fost lansată versiunea actuală a Programului de Guvernare pe Educație, au trecut pe la conducerea Guvernului României trei premieri: Sorin Grindeanu, Mihai Tudose și Viorica Dăncilă. Sub ei, la conducerea ministerului Educației au fost patru miniștri: Pavel Năstase (175 de zile), Liviu Marian Pop (214 zile), Valentin Popa (241 de zile) și Ecaterina Andronescu (259 de zile).

Aceasta din urmă a venit cu o viziune numită “Educaţie ne uneşte”, care ar fi trebuit transformată în trei legi ale Educaţiei, dar în urma dezbaterilor publice obligatorii în toate şcolile şi judeţele, nu a prezentat niciun draft de act normativ, ci doar un plan de măsuri până în 2030.

Citeşte mai multe despre implementarea programului de Guvernare aici:

Programul de Guvernare pe Educație – ce au reușit să implementeze până acum trei premieri și patru miniștri

Reamintim că PSD îi va propune luni preşedintelui Klaus Iohannis ca preşedintele PSD Argeş, Şerban Valeca, să conducă ministerul Educaţiei – ar fi al cincilea ministru în mai puţin de trei ani. Vezi aici cine este Valeca, fost ministru al Cercetării în cabinetele Grindeanu şi Năstase.

Întrebat de Digi24 ce planuri are pentru ministerul Educaţiei, Valeca a declarat că nu va face nicio reformă:

„Nu o să încep cu nico reformă în educație. Primul pas este să înceapă anul școlar preuniversitar și universitar în cele mai bune condiții.”

Valeca susține că nu cunoaște problema manualelor pentru clasa a VII-a, care nu vor ajunge la timp pe băncile elevilor pentru că licitația a fost organizată tărziu, după cum Edupedu.ro a scris.

„Chiar nu știu, nu sunt la curent. Lasați-mă să intru în minister să văd ce este dacă voi intra și atunci vom discuta.”, a mai spus Valeca pentru Digi24.ro..

Propunerea a venit deşi Dăcilă declarase săptămâna trecută că la Educaţie va veni un om care să cunoască foarte bine problemele din învăţământul preuniversitar.

Prioritizarea Educaţiei în discursul public al premierului vine după ce pe 12 august acesta a decis în şedinţa de Guvern tăierea a 1.03 miliarde de lei de la acest minister, la rectificarea bugetară. Aceasta a fost cea mai mare sumă pierdută de un minister la această rectificare.

Cele mai multe fonduri tăiate au fost de la programul „Merg la școală”, prin care erau oferite tuturor elevilor vouchere de 250 de lei pentru cumpărarea de rechizite, cărți, manuale și echipament sportiv. Despre acest program premieru la spus iniţial că nu se mai face pentru că nu fusese implementat la timp pentru a fi gata anul acesta, dar ulterior Viorica Dăncilă a explicat de fapt motivul real:  „mai mulți părinți” i-ar fi cerut, pe lângă alte persoane nemeționate de premier, să nu le dea lor rechizite pentru că ar fi spus că „noi avem posibilități”.

Citeşte şi:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai multe reclamații de la Ministerul Apărării și de la școli private, printre motivele reorganizării ARACIP, agenția care acreditează și evaluează școlile și grădinițele, susține secretarul de stat de la Educație, Radu Szekely / Se discută trecerea liceelor în administrarea consiliilor județene și standarde diferite pentru școlile private – interviu

Reorganizarea Agenției care acreditează, evaluează și autorizează școlile și grădinițele din România, ARACIP, a fost plănuită și pusă în forma unui proiect de hotărâre de guvern fără consultarea niciunui reprezentant…
Vezi articolul

12 copii au fost deja audiați în centrul pilot din București, unde copiii abuzați sexual sunt intervievați în condiții speciale pentru a nu retrăi trauma, anunță Organizația Salvați Copiii / În 2021 a crescut numărul abuzurilor sexuale, față de anul precedent

Pe parcursul unui proces privind abuzuri sexuale, interacțiunea copiilor, victime ale abuzurilor sexuale, cu instituțiile publice, presupune cel puțin șase audieri, în care copiii își reamintesc abuzul, potrivit Organizației Salvați…
Vezi articolul

Președinta ARACIP a folosit o diplomă care „nu poate fi echivalată cu diplomă românească de licență în drept” pentru a se angaja consilier juridic la o primărie, la Casa de Pensii București și pentru înscrierea la master. Tatiana Tutunaru: Nu este problema mea că un angajator încalcă legislația

Președinta Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, Tatiana Tutunaru, s-a înscris la masteratul de Drept pe baza unei diplome, obținută în Republica Moldova, neechivalată de Statul român. Potrivit…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Campania de vaccinare în școli este blocată. Nicio școală nu a solicitat echipe mobile pentru că „sunt neclarități cu privire la bază legală a formularului” prin care școlile pot solicita intenția de vaccinare, anunță ministrul Educației

Școlile nu au solicitat echipe mobile de vaccinare după prima săptămână de școală, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, care a denunțat într-o declarație la AlephTV existența unui blocaj legat de…
Vezi articolul