BREAKING Ministrul Sănătății: La incidență peste 6 la mie, două posibile scenarii: Trecerea în învățământ online integral sau sistem hibrid cu învățământ online pentru nevaccinați și netrecuți prin boală și posibilitatea de a învăța față în față pentru ceilalți. Măștile textile nu mai sunt acceptate la școală, doar cele medicale – VIDEO

5.688 de vizualizări
Ioana Mihailă / Sursă foto: Gov.ro
Autoritățile iau în calcul, în prezent, două posibile scenarii în cazul școlilor din localitățile unde rata de infectare cu COVID-19 va trece de 6 la mia de locuitori: trecerea complet în online a tuturor elevilor sau trecerea în online doar a celor nevaccinați și netrecuți prin boală, cu posibilitatea ca cei vaccinați să vină în continuare fizic la școală, a anunțat astăzi ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, în cadrul videoconferinței cu prefecții la care mai participă premierul Florin Cîțu și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

De asemenea, o altă diferență față de anul trecut este că nici la nivelul învățământului preuniversitar și nici la nivelului învățământului universitar nu se mai poate veni la ore cu mască textilă, ci doar cu mască medicală, a mai spus Mihăilă.

  • Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a adăugat că „vom vedea ce facem cu preșcolarii, cu creșele și grădinițele” în cazul depășirii incidenței de 6 la mia de locuitori. „Elevii au solicitat să intre cu toții în online și să nu existe aceste diferențieri care ar face grea recuperarea pierderilor”, a spus Cîmpeanu.

El a mai spus și că „pentru ordinul de ministru comun ne-am asumat public împreună termenul de 1-3 septembrie, dar constat că există o nerăbdare pentru a avea acest ordin de ministru încă de la finalul lunii august și cred că putem să luăm în calcul să vă propunem promovarea acestui ordin de ministru pe care să-l facem public, e de mare interes”.

Mai jos, declarațiile integrale ale ministrului Sănătății despre scenariile de lucru, la începutul ședinței:

„La nivelul Guvernului ne-am asumat ca prioritate începerea și menținerea învățământului față în față cât mai mult posibil. Voi trece scurt în revistă principalele modificări față de ce s-a întâmplat anul trecut. În acest sens, se va opta pentru participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție până când incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate se menține sub 6 la mia de locuitori. Când incidența trece peste 6 la mia de locuitori, lucrăm acum cu două posibile scenarii:

  1. Trecerea în învățământ online integral.
  2. Sistem hibrid cu învățământ online pentru copiii care sunt nevaccinați și netrecuți prin boală și posibilitatea de a învăța față în față pentru copiii care sunt vaccinați sau trecuți prin boală în ultimele 180 de zile.

Referitor la mijloacele de protecție: Se menține obligativitatea purtării măștii în spațiile închise.

În spațiile deschise, masca nu este obligatorie, cu excepția ceremoniei de deschidere a anului școlar pentru că acolo anticipăm că vor avea loc aglomerații de persoane și că nu se va putea menține corespunzător distanțarea fizică.

Activitatea sportivă se poate desfășura preferabil în spații exterioare, dacă condițiile meteo nu permit, se poate desfășura în interior, până la incidența de 2 la mie, fără mască de protecție.

Suplimentar față de ce a fost prevăzut în anul anterior, măștile utilizate de către elevii din învățământul primar, gimnazial, liceal, precum și la nivelul universităților, trebuie să fie măști de uz medical, nu se mai permite utilizarea măștilor textile.

Avem în vedere aceste măsuri de utilizare a mijloacelor de protecție deoarece cifrele privind incidența infecției și severitatea ei la copii sunt îngrijorătoare la nivel internațional și național, vedem zilele acestea rate destul de crescute de spitalizare a copiilor infectați cu COVID-19. Atât ca principale modificări.”

Citește și:
BREAKING Gheorghiță: Vor avea loc, din septembrie, acțiuni de informare online în cadrul ședințelor cu părinții în care vor fi reprezentanți din direcțiile de sănătate publică sau din corpul medical din fiecare județ – VIDEO
Mihăilă: Varianta Delta afectează într-o măsură mai mare tinerii și copiii. Avem maximum 110 paturi ATI pentru copii, dar pot fi tratați și în spitalele pentru adulți / Arafat: Nu vom mai ajunge la lockdown total. Pot fi permise activități cu vaccinați
Sunteți de acord ca elevii să meargă fizic la școală, până la o rată de 6 la mie? Sondaj lansat de Federația Părinților cu privire la condițiile de desfășurare a noului an școlar, în context pandemic
Cîmpeanu: Începând de azi, avem la nivelul fiecărei școli un responsabil pentru protecție sanitară și pentru facilitarea legăturii între reprezentanții DSP și părinți / Reprezentanți sanitari pe școală au fost desemnați și anul trecut
Raed Arafat, despre impactul variantei Delta la tineri și copii: O fată de 25 de ani, fără comorbidități, se află la ATI / Am avut discuții să pregătim locuri la Terapie Intensivă pentru copii
Cîmpeanu: Dintr-o dată sunt părinți care își fac griji că “vai, Doamne!” merg copiii la școală, dar nu ne facem griji atunci când merg la festival, pe plaje supraaglomerate, în mall-uri supraaglomerate / Pe 13 septembrie părinții vor primi formulare de acord pentru vaccinare
Alexandru Rafila: Şcolile cele mai sigure vor fi şcolile în care părinţii copiilor vor fi vaccinaţi
Ministerul Sănătății suplimentează paturile din spitale pentru copiii cu COVID-19. Ioana Mihăilă: Atunci când avem un caz pozitiv într-o clasă, copiii vaccinați și cu test negativ pot continua să învețe față în față, dacă incidența este sub 6 la mie
BREAKING Cum începe școala pe 13 septembrie 2021: Școlile și grădinițele rămân deschise cu prezența fizică a elevilor până la pragul de 6 la mie. Elevii vaccinați de la clasa a VII-a în sus ar putea veni la școală și peste prag. Masca e obligatorie pentru copiii peste 6 ani, dar NU în spații deschise – anunță miniștrii Educației și Sănătății

16 comments
  1. Nu, doamnă! Cei nevaccinați (neînfricați/virusul nu face rău/virusul nu există/e doar o răceală etc.) vor merge în continuare la școală și ceilalți vor sta acasă. Este absurd să-i ferești de ceva ce – pentru ei – nu există!!!

  2. Individa din imagine este ministrul agriculturii?
    Cum poți să spui că virusul afectează mai nou copiii și tu să spui că se deschid școlile?
    Obligăm profesorii să se vaccineze, de ce? doar ei au și pot să transmită virusul? În țara asta nu este nimeni capabil să gândească?

  3. Din păcate suntem tot la stadiul de
    Vom face, avem in vedere, luăm in calcul…

    Ce e mai important nu se spune clar
    1. Accesul in laboratoare si utilizarea comună a materialului didactic aferent.
    2. Fiecare clasă cu efectivul ei sau nu.
    3. Pauze decalate sau comune.
    4. Măștile se poartă si in curtea școlii ( dacă nu, la liceu si gimnaziu pot fi anulate masurile 1 si 2 si 3, ca e același lucru si restul măsurilor sunt inutile )

  4. Ar trebui oferite detalii asupra măștilor medicale, eventual exemple cu ceea ce va fi acceptat pe post de mască. Copilul meu are alergie la materialele sintetice. După 2 zile de purtat măști de unică folosință a făcut răni pe față. Am de ales între a-mi trimite copilul la școală cu mască medicală și a o desfigura sau a nu o trimite deloc. Se pune întrebarea: Cum rămâne cu accesul la învățământ? E simplu să iei decizii fără a le gândi, fără a lua în calcul toate posibilitățile. Și apoi aruncăm totul asupra părinților. Să se descurce cum pot. Poate oferă vreun cadru medical o soluție la această situație?

      1. Va fi o adevărată nebunie. Fata poartă ochelari. Mască dublată cu bumbac sau tifon, timp de 5-7 ore, ochelari aburiți. Cu ochelarii aburiți nu vede la tablă, nu vede să scrie nici măcar pe caiet. Și atunci de ce mai merge la școală? Pentru ea nu a fost o problemă să învețe on-line, ba chiar din contră. Nu a mai pierdut timpul cu deplasarea, nu a mai fost deranjată de colegii mai puțin interesați de școală și a interacționat cu toți cei care aveau aceleași pasiuni cu ale ei. Cât despre vaccinare… ce să zic: îi protejăm!?… Oare!? Uităm că și cei vaccinați pot contacta boala și o pot transmite? Cei vaccinați nu mai ajung să facă forme grave, dar doar atât: contactează și transmit virusul asemeni celor nevaccinați. Dacă vorbim de protecție, să vorbim și de educație: nu strănutăm și nu tușim în fața celuilalt (de fapt de aceea purtăm măști, pentru că suntem needucați) și ne spălăm des pe mâini cu apă și săpun. Câte școli au apă, săpun și prosoape de unică folosință?

  5. Maștile și dezinfectanții trebuie asigurați de unitățile de învățământ, atât pentru elevi cât si pentru tot personalul. Odata ce este o cerinta a activitîții profesionale, trebuie asigurată de angajator! Cititi Codul Muncii!

  6. Păi doar măștile medicale aduc boli samsarilor din politică. Măștile sunt cumpărate strict din banii noștri ai părinților, parcă erau asigurate de minister. Ce vă mai place să vă bateți joc. Bine, aveți și dreptate atâta timp cât sunteți susținuți de sindicaliștii părinților și cei ai profesorilor.
    Sistem hibrid, adică bătaie de joc.

  7. Așa cum era și de așteptat, au rămas neclarificate multe chestiuni care influențează major modul cum va începe concret școala în septembrie. Să dau un singur exemplu: se vor face ore normale în laboratoare (informatică, fizică, chimie, biologie, etc.)/ateliere sau se aplică principiul “colectivul unei clase rămâne doar în propria sală, cu excepția orelor de sport”? De ex. în liceul meu unde se învață în două schimburi (dar sunt și unități școlare în trei schimburi!) dacă s-ar intra fizic în laboratoare ca în vremurile normale asta ar însemna ca într-o singură zi să intre 6-8-10 clase diferite! În mod evident nu se poate asigura o dezinfectare (tastaturi, mousi, etc.) și nici măcar o aerisire corespunzătoare. De altfel, dacă se intră pe scenariul hibrid oricum va trebui dezmembrat laboratorul de informatică pentru a muta PC-urile în sălile de clasă (trăim în România și evident nu avem PC-uri/laptopuri în sălile de clasă, spre deosebire de ex. de Turcia unde în școala “de rând” dintr-un oraș de provincie cu care am derulat un proiect și pe care am vizitat-o fiecare sală de clasă avea laptop conectat la Internet și tablă interactivă..)

    1. Si….de curiozitate, ai ramas cu ceva din “lipsa” laboratoarelor pe parcursul unui an intreg la materiile enumerate? Nici nu mai amintesc de cele 3 luni din anul anterior. Practica nu o poti face online. La asta se reduce tot. Va mai plangeti dupa aceea ca sunt tot mai multi elevi aflati sub limita mediocritatii.

  8. Și care vor fi proștii de părinți care să trimită copiii vaccinați sau nu la 6 la mie la școală, dar profesorii cu salariile tăiate?

  9. Atunci sa dea masti gratuite in scoli, multi nu isi permit sa cumpere in fiecare zi, ce sa mai zicem de cei care au 3-4 copii. Mastile gratuite s-au dat in unele scoli 1-2 luni dupa fiecare s-a descurcat cum a putut.

  10. Adică vor fi acceptate doar măștile cu oxid de grafen ? Oare nimeni nu mai are demnitate , onoare , caracter ?

    1. Mastile au antena 5G, plus un emitator GPS. Copiii vor fi controlati de la distanta cu ajutorul micilor sateliti plasati recent pe orbita daca sunt atenti in clasa. Profii vor fi inregistrati cand il injura pe ministru. Nu mai scapa nimeni de data asta …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Iohannis, despre nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români: „Un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la modul general” – VIDEO

Nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români este „un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la…
Vezi articolul

Daniel David, președintele Consiliului Rectorilor, despre sprijinirea studenților români în străinătate: Orice susținere pentru studenți e bună dacă e ghidată de echitate și de o “politică academică deșteaptă, ce include obligatoriu excelența”

Orice sprijin pentru studenți “este bun dacă este ghidat de două valori” – echitatea, respectiv “o politică academică deșteaptă, care include obligatoriu și excelența”, consideră Daniel David, președintele Consiliului Național…
Vezi articolul
Kitul 'Am grijă de orașul meu', distribuit în școli din București / Foto: Grow Up Romania

Copiii și orașele care îi cresc – Cum pot învăța elevii de clasele pregătitoare, I și a II-a să-și descopere cartierul, istoria locului și să-i respecte pe ceilalți, prin kiturile „Am grijă de orașul meu” create de grupul civic de părinți Grow Up Romania și oferite gratuit în școli din București / Dana Ostacie: Am pornit de la simțul de apartenență la oraș, dorința ca ei să nu fie izolați în drumul acasă-școală

Cum învață un copil să-și dezvolte simțul de apartenență la oraș, să se comporte atunci când iese afară, să-și descopere cartierul și istoria locului în care s-a născut? Zeci de…
Vezi articolul