BREAKING Profesorii de învățământ primar angajați la plata cu ora trebuie să primească sporul de dirigenție de 10% din salariul de bază, a decis Înalta Curte de Casație și Justiție

28.138 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei / G4Media
Salariul de bază al cadrelor didactice angajate în regim de plată cu ora include majorarea de 10% stabilită conform prevederilor art. 8 din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017, adică majorarea aferentă activității de dirigenție, a decis, luni, Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), potrivit Agerpres.

Decizia vine după ce Instanţa supremă a admis în parte o sesizare formulată de Tribunalul Vaslui – Secţia civilă, în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile.

În interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 254 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.8 şi art.12 din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 53/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu referire la art. 9 din Normele metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control, precum şi pentru cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.827/2018, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte că:

  • Salariul de bază al cadrelor didactice – profesori pentru învăţământul primar – angajate în regim de plată cu ora include majorarea de 10% stabilită conform prevederilor art. 8 din anexa nr. I (Familia ocupaţională de funcţii bugetare „Învăţământ”) la Legea-cadru nr. 153/2017, ca şi în cazul profesorilor pentru învăţământul primar angajaţi prin contract individual de muncă cu normă întreagă”, se arată în hotărârea ÎCCJ.

Tribunalul Vaslui solicitase Instanţei supreme dezlegarea următoarelor probleme de drept:

  • Dacă salariul de bază al cadrelor didactice – profesori pentru învăţământul primar – angajate în sistem plata cu ora trebuie majorat cu 10%, conform prevederilor art. 8 din Anexa I a Legii 153/2017, ca şi în cazul profesorilor pentru învăţământul primar angajaţi prin contract individual de muncă cu normă întreagă.
  • Dacă salariul orar al profesorilor pentru învăţământul primar angajaţi în sistem plata cu ora trebuie calculat prin raportare la numărul de ore din norma didactică de predare standard (80 ore de predare de lună) – conform art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordinul (MEN) nr. 4827/30.08.2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare si control, precum şi pentru cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe – sau prin raportare la numărul de ore efectiv prestate, ca urmare a faptului că la nivelul învăţământului primar un număr de ore sunt predate de către profesori calificaţi (Limba modernă, Educaţia fizică, Religia), luând în considerare că potrivit art. 4 alin. (1) din acelaşi Ordin, în contractul individual de muncă trebuie precizat numărul total de ore pe săptămână efectiv desfăşurate cu clasa.

DOCUMENT DESCARCĂ Încheierea ședinței de la Tribunalul Vaslui:


3 comments
  1. Am lucrat ca invatator plata cu ora in perioada 1 decembrie 2023-26 iunie 2024.Scoala nu plateste pentru ca e retroactiv ,iar ISJ nu este mentionat expres in Decizia ICCJ nr.37/2025 si MENC descrie Decizia.
    Astept un raspuns!

  2. Total de acord ca profesorii sa aiba spor de dirigentie. Dae educatorii din cresa si gradinita ptr ce primesc acest spor de dirigentie???
    Țin cumva ore de dirigentie??? În creșă???
    Sunteți de noaptea minții….
    Lucrez in cresa ca îngrijitoare….pentru noi care muncim nu sunt bani, dar ptr educatoare care efectiv nu fac nimic le plătiți mai mult ca pe un profesor. Doamne fereste….unde nu e cap…este vai de noi !😡😡😡😡

  3. O rezolvare pe care o doresc pusa în aplicare și retroactiv. Anul școlar anterior 10 luni am fost,, penitent”pe aceasta cauza, US 2,Ismb,Minister,ca în final, cu regret, sa abandonez postul la o școală tare draga, SC Maica Domnului, sect 2. O problema majora a acestei categorii de personal didactic, din care fac și eu parte, e neplata de ani buni a concediilor de odihna. Din ce motiv, lipsa de bani, nu cred, ca în campanie,, s-a aruncat”cu bani peste tot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

„Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat…
Vezi articolul

Salariile tuturor angajaților din sistemul de învățământ ar putea întârzia luna aceasta / Kitul actualizat al aplicației Edusal prin care se plătesc salariile nu a fost livrat școlilor, confirmă ministerul Educației: Miercuri, 8 februarie, este ultima zi în care kitul mai poate fi livrat pentru ca salariile majorate să poată fi plătite la timp, pe 14 februarie, spune liderul sindical Marius Nistor

Luna aceasta salariile majorate ale angajaților din sistemul de învățământ ar putea întârzia, anunță mai multe sindicate, pentru că ministerul Educației a purtat negocieri pentru prelungirea contractului cu firma SIMAVI,…
Vezi articolul

Reforma trebuia începută cu profesorul și nu cu programa. Reforma trebuie să înceapă de la nivelul instruirii studentului filolog care se pregătește să predea limba română – Mihaela Gheorghe, profesor universitar și cercetător la Institutul de Lingvistică al Academiei Române

Reforma trebuia începută cu profesorul și nu cu programa clasei a V-a (…) spune Mihaela Gheorghe, profesor universitar la Universitatea „Transilvania” din Brașov și cercetător la Institutul de Lingvistică „Iorgu…
Vezi articolul

Impactul învățării prin joc în asimilarea limbilor străine: copiii dezvoltă abilități creative și analitice cu fiecare decizie luată în joc, lecțiile se transformă într-un eveniment special și memorabil (P)

Când vine vorba de predare și învățare, obținerea unui mediu de studiu propice reprezintă o preocupare constantă. Ca atare, combinarea activităților și lecțiilor într-un mod care ia în considerare atât…
Vezi articolul

„Ajutor, am elev cu CES la clasă! Acum ce fac?” Lizetta Mihăilă, coordonator profesori itineranți și de sprijin, răspunde la întrebările profesorilor: „Nu încălcați nicio lege dacă acel copil are un test adaptat, l-a rezolvat corect și primește un Foarte Bine” / Principalul scop e ca acest copil să vină cu plăcere la școală, să plece cu un minim de cunoștințe, dar fericit că a răspuns sau că măcar a zâmbit în ziua respectivă

„De ce trebuie să evaluez mereu adaptat, când el ajunge la Evaluarea Națională și dă aceleași subiecte ca ceilalți”? „Un copil de clasa a VII-a are un nivel de clasa…
Vezi articolul