Cîmpeanu, „îngrijorat” că până 1 octombrie e prea puțin timp pentru o nouă lege a Educației, bazată pe „România Educată”. Cîțu: „Este un proiect prea important ca să nu ne ținem noi de termene”

6.556 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, în cadrul ședinței de joi a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”, că „s-ar putea să avem șansa să ne ținem de cuvânt și să adoptăm până pe 10 septembrie hotărârea de guvern”, însă își manifestă cu „onestitate poate excesivă îngrijorarea cu privire la încadrarea în termenul de 1 octombrie pentru a avea un pachet legislativ coerent într-un prim draft”. Premierul Florin Cîțu i-a transmis: „avem niște termene pe care le-am asumat, eu zic că este un  proiect prea important ca să nu ne ținem noi de termene, deci clar pe 10 septembrie vom avea acel HG și după aceea la 1 octombrie”.

Mai jos, dialogul complet între Sorin Cîmpeanu și Florin Cîțu legat de termenele pentru implementarea legislativă a proiectului prezidențial România Educată:

Cîmpeanu: Provocările sunt imense, dacă reușim să punem cap la cap ceea ce am prezentat doar în rezumat acum, cu fiecare dintre ministerele pe care le conduceți, lucrând zi de zi cu Administrația prezidențială pentru a face o propunere coerentă, s-ar putea să avem șansa să ne ținem de cuvânt și să adoptăm până pe 10 septembrie hotărârea de guvern, cu programul de implementare, care trebuie să fie o politică publică ce, în mod obligatoriu, conform unor legi pe care nu le menționez, dar desigur le cunoașteți, trebuie să stea la baza pachetului legislativ din Educație.

Vestea proastă este că, deși am propus, în speranța că domnul prim-ministru va accepta, frecvență săptămânală, îmi manifest cu onestitate poate excesivă îngrijorarea cu privire la încadrarea în termenul de 1 octombrie pentru a avea un pachet legislativ coerent într-un prim draft.

Cîțu: Mulțumesc, domnule ministru, sunt sigur că veți reuși să faceți până pe 10 septembrie să avem totul pregătit, am mare încredere că se poate face, frecvența săptămânală… v-am spus… o să ne vedem ori de câte ori este nevoie, avem niște termene pe care le-am asumat, eu zic că este un  proiect prea important ca să nu ne ținem noi de termene, deci clar pe 10 septembrie vom avea acel HG și după aceea la 1 octombrie.”

Amintim că în cadrul aceleiași conferințe, premierul a folosit un alt nume pentru consilierul prezidențial pe Educație, Ligia Deca, spunând „Deac”.

Declarațiile, la minutul 26:45, în video-ul de mai jos:

Amintim că astăzi a avut loc, de la 13:00, la Guvern, prima ședință a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”.

Din comitet fac parte ministerele Educației, Investițiilor și Proiectelor Europene, Cercetării, Finanțelor, Justiției, Sănătății, Apărării, Afacerilor Interne, Muncii, Dezvoltării, Culturii și Sportului. Participă în calitate de membri și vicepremierii Guvernului, iar ședințele sunt prezidate de către premierul Florin Cîțu.

Conducerea este asigurată de prim-ministru, în calitate președinte al comitetului, și de ministrul Educației, în calitate de vicepreședinte.

Administrația Prezidențială are statut de invitat permanent, anunța pe 28 iulie chiar premierul.

Reamintim că acest comitet s-a înființat după ce Guvernul a aprobat un memorandum (un document intern) prin care era prevăzut că acest grup de lucru „va elabora rapoarte trimestriale de monitorizare a implementării proiectului ‘România Educată’”.

Memorandumul mai prevede adoptarea, până la 10 septembrie 2021, a unei Hotărâri de Guvern privind aprobarea „Planului de acțiune”, cu termene și responsabilități, pentru implementare, iar până la 1 octombrie 2021 ar trebui elaborat un pachet legislativ, care să asigure implementarea proiectului „România Educată”, precum și organizarea de consultări cu partenerii sociali, reprezentanți ai asociațiilor de părinți, ai mediului economic și ai organizațiilor neguvernamentale, pentru definitivarea Pachetului legislativ, cu termen de implementare octombrie – noiembrie 2021.

Citește și:
Cîmpeanu: Voi susține cu toate argumentele posibile nevoia de extindere a perioadei de cursuri începând cu septembrie 2022 / Admiterea la liceu, conform proiectului “România Educată”, e posibil să o aplicăm din 2023
Promisiunile pentru educație ale candidaților la șefia PNL: Cîțu – câteva paragrafe cu PNRR și România Educată, cu orizont de schimbare 2026 / Orban – Peste 2 pagini cu școala ca prelungire a familiei, aplicarea României Educate și considerații despre învățământul superior
Migrația cu viză de flotant, subiectul unei viitoare cartografieri a școlilor, cuprinsă în “România Educată”
Admiterea la liceu, prevăzută de „România Educată”, încurajează meditațiile? Ministrul Educației: Să eliminăm ipocrizia aceasta că „vai, nu este bine să faci meditații”. Este foarte bine să faci meditații, condiția e să nu faci cu elevii de la clasă
Senatorul Ștefan Pălărie, inițiatorul legii depolitizării numirii directorilor interimari, reintoarsă de Iohannis: România educată … mai încolo, nu astăzi / O decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ
Banii pentru Educație, în „România Educată”: Creșterea finanțării școlilor care au elevi din medii defavorizate / Facilități pentru ca firmele să-și dezvolte creșe pentru angajați / Burse mai mari pentru elevii din rural
ANALIZĂ Mircea Miclea, despre “România Educată”: Prevalența examenului direct la liceu și transformarea Evaluării Naționale în opțională sunt o soluție total greșită. BAC-ul unitar cu trunchi comun va fi o uniformizare în jos / Raportul e plin de „banalități solemne”
Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, despre România educată: Este pentru prima dată în ultimii ani când se pune pe masă un document comprehensiv de dezvoltare a educației / Dacă Bacalaureatul e unitar poți să spui că e unitar în structură, dar nu în conținut. Poate să fie trunchiul comun, nu se spune cât de mare
Profesorul Lazăr Vlăsceanu: Deschideri și erori de inițiere ale României educate
Formarea profesorilor în “România Educată”: Stagiatură didactică și mentori la intrarea în sistem, însă fără stimulente financiare pentru mentori / Transformarea definitivatului într-un examen de licențiere pentru cariera didactică la finalul formării inițiale
Structura sistemului de educație propusă de președinție în “România Educată”: Bacalaureat “cu trunchi comun” pentru toate tipurile de liceu, Evaluare Națională opțională pentru elevii admiși prin examen la liceu, transferul de la profesional la teoretic, colegiile terțiare nonuniversitare
Disciplinele STE(A)M – subcapitol separat în “România Educată”: La TIC să se predea și despre tehnologii mobile și Internet of Things / Educația bazată pe investigație să fie inclusă în formarea inițială a profesorilor
Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul “România Educată”. Ce rămâne?
Analfabetismul științific al “României Educate”: Probleme metodologice grave semnalate de cercetătorul Dacian Dolean
GALERIE Colecție de 24 de fotografii cu președintele Iohannis în raportul final “România Educată”, document care nu are niciun autor menționat / Cei din grupurile de lucru sunt înghesuiți într-un colaj de 4 poze cu Ligia Deca
LIVE VIDEO Klaus Iohannis, la ședința de Guvern: Reforma sistemului de învățământ e obligatorie. Românii așteaptă un plan coerent de implementare. Vă rămân alături în faza de implementare a proiectului România Educată și vă doresc mult succes
BREAKING Raportul “România Educată” a fost publicat de Președinție. Dispar tezele unice și evaluările anuale din clasele pregătitoare – a IV-a
VIDEO Premierul Florin Cîțu: “România Educată” trebuie să fie lege. Domnule președinte, vă garantez că aveți în mine un partener în a transforma acest proiect în realitate
Senatorul PSD Vasile Dîncu, despre “România Educată”: Iohannis a spus că este o strategie transpartinică. Astăzi l-am auzit pe Cîțu vorbind doar despre ce va face el. Dacă devine una din strategiile politizate, atunci va avea un eșec total și rapid

2 comments
  1. Domnul Câmpeanu țopăie toata ziua între televiziuni si se plimba cu Cîțu prin țară, de unde sa aiba timp de legislație?

  2. Te doare creieru’ ce vorbesc astia la sedinta asta. Din cele 32 minute reiese ca abia acum stabilesc frecventa intalnirilor (asta fiind prima intalnire, lol).
    Pana acum nu au facut absolut nimic :), dar ME lucreaza de zor nu se stie la ce. Ritmul de lucru este al unui fikus esuat pe camp.

    Sau poate gresesc, ceva realizari exista: a esuat detasarea nevestei lu’ Bode (un avertizor de integritate l-a dat in gat pe ministru), la concursul pentru directori nu s-a schimbat nimic (angajarea se va face pe criterii de toceala si de ochi frumosi la interviu), politizarea continua, manuale si programe pentru cls. a 9-a nu cred ca exista inca, salvarea plagiatorilor a esuat deocamdata, asa zisa “digitalizare” a examenelor nationale de anul viitor :).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Emilia Șercan, în scandalul tezei de doctorat a premierului Ciucă: CNATDCU este singura instituție în măsură să emită verdicte privind titlul de doctorat, nu Universitatea Națională de Apărare „Carol I” (UNAP), unde a cerut premierul o analiză a tezei

Comisia de etică a Universității Naționale de Apărare „Carol I”, (UNAp) poate legal emite doar un punct de vedere, care are valoare juridică zero, scrie jurnalista Emilia Șercan pe pagina…
Vezi articolul

Consiliul elevilor, “îngrijorat” de schimbarea regulilor de funcționare a școlilor în funcție de pragul de 6 la mie: fără analiza reală a situației din teritoriu, decizia nu va fi în beneficiul elevilor

Consiliul Național al Elevilor (CNE) și-a exprimat “îngrijorarea”, miercuri, față de planurile de modificare a legislației privind funcționarea școlilor după atingerea pragului de 6 infectări la mia de locuitori, într-o…
Vezi articolul

Şcoala construită de Iuliu Maniu în satul Bădăcin din Sălaj s-a închis după 85 de ani. Aici mai învățau doar 4 copii / Părinții preferă să îi ducă la școală în alt oraș unde există programul “Școală după școală”

Școala din Bădăcin, județul Sălaj, a funcţionat neîntrerupt timp de 85 de ani. Astăzi, părinţii preferă să-şi ducă copiii la şcolile din oraş, acolo unde au locul de muncă şi…
Vezi articolul