Senatorul Ștefan Pălărie, inițiatorul legii depolitizării numirii directorilor interimari, reintoarsă de Iohannis: România educată … mai încolo, nu astăzi / O decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ

1.830 de vizualizări
Ștefan Pălărie / Foto: Facebook.com
Senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, inițiatorul legii care prevedea ca directorii interimari din școli să nu mai fie numiți politic, a reacționat la decizia președintelui Klaus Iohannis de a o întoarce la reexaminare în Parlament, spunând pe Facebook că este „o decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ”.

„Maniera de a face reformă reală în România – mai ales în domeniul educației – are nevoie de reformă. Și de renunțarea la duplicitarism. Altminteri facem reformă dar doar colorată potrivit. Astăzi este o zi tristă pentru România Educată – baronii locali ai politicii vechi pot să stea liniștiți, își vor menține controlul și influența prin intermediul școlilor, punând labele și pe profesori, și pe părinți, dar și pe viitorul copiilor”, a scris senatorul Ștefan Pălărie pe Facebook.

  • Amintim că legea, aprobată de Senat pe 30 iunie, care prevedea ca directorii interimari să nu mai fie numiți de inspectorii școlari județeni, majoritatea numiți la rândul lor pe criterii politice în funcție, ci de consiliul de administrație al școlii, a fost retrimisă Parlamentului de președintele Iohannis, potrivit Administrației Prezidențiale. Șeful statului invocă o serie de motive care țin de tehnica legislativă în cererea sa. Cererea de reexaminare vine în condițiile în care în luna august toți directorii de școli vor avea mandatele expirate, iar numirile vor fi făcute de actualii inspectori școlari județeni, majoritatea membri PNL.

Mai jos, postarea completă a lui Ștefan Pălărie:

„România educată … mai încolo, nu astăzi.

Am muncit alături de colegii mei 6 luni pentru inițiativa legislativă care înlocuiește pixul inspectorilor generali cu votul secret al consiliului de administrație al școlilor. Ce am făcut în 6 luni? Ne-am consultat cu profesori, cu directori, am lucrat cu juriști din partea sindicatelor, am organizat îndelungi dezbateri.

Coșmarul nostru cel mai mare atunci (ca și acum) când am elaborat legea a fost că incidentul 9 ianuarie (care a dus la schimbarea a peste 700 de directori de școli) se va repeta la scară națională în luna august (peste câteva zile) când se vor vacanta toate cele aproximativ 10,000 de posturi de directori și directori adjuncți.

Astăzi, aproape toți inspectorii școlari generali sunt numiți politic, (cu funcții de partid în spate – și foști participanți la alegerile locale în septembrie) și îi găsim cocoțați în aceste funcții tocmai pe fondul neorganizării unor concursuri transparente în 2020 sau în prima parte a lui 2021. Acești oameni urmează “în baza legii” să hotărască în luna august ce culoare politică va colora unitățile de învățământ din România.

Coșmarul acesta a fost absolut inacceptabil pentru USR PLUS și am făcut toate eforturile umane și inumane pentru a obține majoritate în Parlament în spatele acestei legi – tocmai pentru a face un prim pas către normalitate în educație. Sau către o Românie Educată.

Decizia de astăzi de trimiterii a legii către re-examinare din partea Administrației Prezidențiale – dincolo de argumentele superficiale invocate – reprezintă o decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ.

În scenariul declanșat astăzi ce va urma este simplu de intuit:

1) Concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director vor fi amânate și mai mult – nici până în prezent nu avem o metodologie oficială dată prin Ordin de Ministru – cine va maI grăbi ministerul acum când legea a fost întoarsă în Parlament?

2) Luna august va fi zguduită de scandalurile din fiecare județ. Vom asista la filmul tragic al “pleacă ai voștri vin ai noștri” atât de mult exersat în ultimii 30 de ani de democrație.

3) Tot în luna august se dorește constituirea unui grup transpartinic pentru implementarea proiectului “România Educată” – și transpunerea lui în legislație – proiect care în esență nu își propune descentralizarea sistemului de învățământ din România – ci doar o mică pilotare în 60 de unități de învățământ, pilotare care a mai avut loc în anul 2004-2005 încheiată cu rapoarte de implementare.

În concluzie … maniera de a face reformă reală în România – mai ales în domeniul educației – are nevoie de reformă. Și de renunțarea la duplicitarism. Altminteri facem reformă dar doar colorată potrivit. Astăzi este o zi tristă pentru România Educată – baronii locali ai politicii vechi pot să stea liniștiți, își vor menține controlul și influența prin intermediul școlilor, punând labele și pe profesori, și pe părinți, dar și pe viitorul copiilor.”

Foto: Facebook.com / Ștefan Pălărie


2 comentarii
  1. Banii pentru administrarea scolilor de la Ministerul Educatiei intra la primarii si apoi dupa cum vrea muschii primarului ajung la scoli. Primarii au reprezentanti in CA si dau directia votului, asa ca directorul ca sa existe scoala pentru elevi joaca dupa cum canta primarul. Doar asa elevii mai au scoala, daca faci pe plac primarului.

  2. De mâine se depun CV urile la sediile PNL, pentru funcția de director, Johannis toate numirile politice de luna viitoare se vor sparge în capul tău, ai picat în plasa USR!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Demisie a directoarei școlii din Iași unde a fost angajat învățătorul liberal acuzat de abuzuri asupra elevilor de clasa a II-a / Învățătorul Constantin Șerban a demisionat vineri dimineață

UPDATE Și directoarea școlii, Daniela Nechifor, a demisionat, a declarat pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală. Amintim că ministrul Cîmpeanu a calificat drept “inadecvată” sancțiunea prin care Consiliul de Administrație al…
Vezi articolul

Limitarea la maximum 2 mandate a președintelui ARACIP și introducerea sindicatelor, elevilor și părinților în conducerea Agenției care auditează și acreditează școlile – propunerile Asociației Școlilor Particulare trimise către Guvern

Asociația Școlilor Particulare a propus Guvernului Orban să modifice regulamentul Agenției care auditează, autorizează și acreditează toate școlile și grădinițele. În contextul în care ministrul Educației a anunțat revizuirea tuturor…
Vezi articolul