Cum vor fi ajutați copiii cu CES, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar. Părinții trebuie să aleagă una dintre formele de sprijin: Vouchere educaționale nou introduse sau alocația de hrană și cazarmament – surse

6.538 de vizualizări
Foto: © Andyfoto | Dreamstime.com
Toți copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), inclusiv cei cu dizabilităţi, din școlile de masă sau speciale, de stat şi particulare vor putea beneficia vouchere educaţionale în cuantum fix sau de asistenţă socială completă, adică alocația de hrană și cazarmamentul, de care beneficiază în prezent, conform legilor în vigoare, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, obținut pe surse de Edupedu.ro.

Astfel, potrivit articolului 67, „antepreşcolarii/preşcolarii/ elevii cu cerinţe educaţionale speciale, inclusiv cei cu dizabilităţi, şcolarizaţi în unităţile de învăţământ de masă sau în unităţi de învăţământ special, de stat şi particulare, inclusiv cei şcolarizaţi în alt judeţ decât cel de domiciliu, beneficiază de una dintre următoarele forme de sprijin: 

      a) de vouchere educaţionale în cuantum fix, pentru servicii de sprijin, intervenţii psihopedagogice şi materiale suport;

      b) de asistenţă socială completă, constând în asigurarea alocaţiei zilnice de hrană, a rechizitelor şcolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei şi a încălţămintei, în cuantum egal cu cel pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului, precum şi de găzduire gratuită în internate sau în centrele de asistare pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, inclusiv cei cu dizabilităţi, din cadrul direcţiilor generale judeţene/direcţia municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului.

Procedura de acordare a voucherelor educaţionale pentru servicii de sprijin, intervenţii psihoepdagogice şi materiale de suport se aprobă prin hotărâre de Guvern, iniţiată de Ministerul Educaţiei”, scrie în proiectul legii educației Deca, consultat de EduPedu.ro.

În proiectul Legii Educației preuniversitare propus de fostul Ministru al Educației, Sorin Cimpeanu, se regăsesc cele două forme de sprijin cu aceeași formulare, iar copiii cu CES beneficiază de una dintre ele.

„Preșcolarii/ elevii cu dizabilități/nevoi speciale şcolarizaţi în unităţile de învăţământ incluzive sau în unități de învățământ special, inclusiv cei şcolarizaţi în alt judeţ decât cel de domiciliu, beneficiază de una dintre următoarele forme de sprijin:

      a) de vouchere educaționale în cuantum fix, pentru servicii de sprijin și materiale suport;

      b) de asistenţă socială completă, constând în asigurarea alocaţiei zilnice de hrană, a rechizitelor şcolare, a cazarmamentului, a îmbrăcămintei şi a încălţămintei, în cuantum egal cu cel pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie a copilului, precum şi de găzduire gratuită în internate sau în centrele de asistare pentru copiii cu dizabilități/nevoi speciale din cadrul direcţiilor generale județene/direcția municipiului Bucureşti de asistenţă socială şi protecţia copilului.”

Foto: © Andyfoto | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Banii pentru copiii cu CES în 2023 / Ministerul Educației: Drepturile financiare se majorează cu 50% dacă copilul cu CES are și certificat de încadrare în grad de handicap și se aplică tuturor copiilor, nu doar celor din centrele de plasament


2 comments
  1. Dacă copilul este an plasament mai are dreptul la ces?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Atelierul de chimie experimentală „Particule”, organizat de LearnGate în trei sesiuni independente, pentru adolescenți de 11-15 ani. Primele activități sunt pe 4 iulie, înscrierile sunt deschise (P)

LearnGate organizează o nouă serie de workshopuri de chimie experimentală. Este vorba despre atelierul „Particule”, care este organizat în 3 sesiuni, astfel concepute încât copiii de 11-15 ani să poată participa la…
Vezi articolul

Profesorii titulari care vor fi nevoiți să predea la mai multe școli / Daniel David: Profesorul, în mod normal, nu rămâne fără normă, doar că norma este asigurată la nivel de sistem. Ești titular în sistem, nu ești titular într-o școală

Noua normă didactică de predare-evaluare-învățare de 20 de ore, impusă prin modificarea legii 198/2023 de către legea Bolojan, va putea fi acoperită de către profesorii titulari la mai multe școli,…
Vezi articolul

Elevii care dau admitere la clasa a V-a pentru clasele cu predare într-o limbă străină intensiv/bilingv nu pot aplica la mai multe școli, ca până acum, după ce Ministerul a decis că subiectele sunt unice și se dau în aceeași zi / Mâine, 9 iunie, este examenul pentru clasele de limba engleză

Un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial în luna aprilie, stabilește că „testul de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a la clasele cu predare într-o limbă străină…
Vezi articolul