Directoarea Magdalena Dorcioman: Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi și reforme în derulare

14.465 de vizualizări
Foto: Edupedu.ro
„Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare”, spune Maria Magdalena Dorcioman, directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung, într-un mesaj transmis redacției. 

Pentru directori, „vara nu înseamnă vacanță, ci activitate continuă: lucrări, recepții, admiteri, raportări, planificări. Iar în cazul proiectelor europene pe care le coordonăm, nu suntem remunerați, nu ni se echivalează efortul, dar ne asumăm această muncă din pasiune și responsabilitate”, a declarat directoarea Magdalena Dorcioman.

„În 2025, Colegiul a avut prima medie din județul Argeș, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat, iar în ceea ce privește parcursul școlar al elevilor, promovabilitatea este de 100%. În același timp, Colegiul Național „Dinicu Golescu” este școală-pilot, pe două direcții esențiale: noua arhitectură curriculară și catalogul electronic, iar în paralel derulăm un proiect european dedicat acestor reforme, care presupune un volum semnificativ de muncă – administrativă, educațională și logistică. Astfel că, propunerea de reducere a degrevărilor de normă pentru funcțiile de conducere pare să ignore realitățile din școli”, spune Magdalena Dorcioman.

„Dacă, în trecut, se discuta despre degrevări integrale, pentru a susține un act managerial eficient, și chiar despre posibilitatea unui concediu în timpul anului școlar, ca formă de echilibrare a efortului, iată că, în mod paradoxal, direcția actuală tinde spre contrariul acestora – reducerea sprijinului și accentuarea presiunii asupra echipelor de conducere.

Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare”, susține directoarea Colegiului Național „Dinicu Golescu” .

Redăm integral mesajul directoarei Maria Magdalena Dorcioman:

„Stimați participanți,

Vă vorbesc în calitate de director și profesor al unei instituții de tradiție – Colegiul Național „Dinicu Golescu” din Câmpulung, o școală cu 131 de ani de existență, care funcționează în condiții complexe: în două schimburi,  cămin, cantină și club sportiv, gestionând o activitate administrativă și educațională intensă, zi de zi.

Dincolo de aceste aspecte organizatorice, esența activității noastre rămâne misiunea educativă. Rezultatele vorbesc de la sine: în 2025, am avut prima medie din județul Argeș, atât la Evaluarea Națională, cât și la Bacalaureat. Iar în ceea ce privește parcursul școlar al elevilor noștri, promovabilitatea este de 100% – nu avem corigenți, repetenți sau cazuri de abandon școlar.

Fiecare elev este sprijinit, îndrumat și încurajat să își finalizeze anul cu succes.

Suntem școală-pilot, pe două direcții esențiale: noua arhitectură curriculară și catalogul electronic, iar în paralel derulăm un proiect european dedicat acestor reforme, care presupune un volum semnificativ de muncă – administrativă, educațională și logistică.

În acest context, propunerea de reducere a degrevărilor de normă pentru funcțiile de conducere pare să ignore realitățile din școli.

Dacă, în trecut, se discuta despre degrevări integrale, pentru a susține un act managerial eficient, și chiar despre posibilitatea unui concediu în timpul anului școlar, ca formă de echilibrare a efortului, iată că, în mod paradoxal, direcția actuală tinde spre contrariul acestora – reducerea sprijinului și accentuarea presiunii asupra echipelor de conducere.

Degrevarea nu este un privilegiu, ci un instrument de eficiență instituțională, mai ales în școli care administrează sute de elevi, infrastructură extinsă, activitate în două schimburi și reforme în derulare.

Pentru noi, vara nu înseamnă vacanță, ci activitate continuă: lucrări, recepții, admiteri, raportări, planificări. Iar în cazul proiectelor europene pe care le coordonăm, nu suntem remunerați, nu ni se echivalează efortul, dar ne asumăm această muncă din pasiune și responsabilitate.

Am ales această profesie din vocație. M-am pregătit temeinic, inclusiv cu un doctorat în management, pentru a performa în slujba elevilor și a colegilor mei.

Ceea ce solicităm este menținerea criteriilor obiective de degrevare, în acord cu realitatea și complexitatea activității manageriale.

Este, în fond, o chestiune de respect pentru educație și pentru oamenii care muncesc din convingere.

Vă mulțumesc!”

Citește și:
Directoarea Manuela Matits, apel la solidaritate către managerii din școli din țară: Consider inuman să fim obligați să predăm 14 ore. Mii de profesori tineri riscă să fie disponibilizați, nu putem rămâne tăcuți
Directorul Dan Ion Ionici: Dacă va trebui să predau 14 ore, îmi voi bate joc de două școli. Îmi dau demisia dacă măsurile din educație sunt adoptate
Directorul Sorin Hagiu: Munca noastră este o responsabilitate continuă. Dacă voi fi nevoit să predau și să fiu director simultan, nu voi face niciun lucru bine / Vom pune în pericol exact puținul care mai funcționează bine în sistem
900 de directori vor fi dați afară din funcții prin comasarea școlilor în unități mai mari cu personalitate juridică, conform ministrului Daniel David: Ei nu rămân pe drumuri, că sunt profesori și se întorc la predare
Risc iminent ca deciziile actuale să nu corecteze, ci, din contră, să adâncească inechitățile din educație. Școala trebuie să fie mai întâi o stare de spirit și doar apoi o instituție – Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău
Directorii de școli și licee, ai CCD și CJRAE nu mai au dreptul la plata cu ora și trebuie să predea minimum 14 ore pe săptămână din 1 septembrie 2025 – proiect
Un director de școală va avea normă de predare de 14 ore, din 1 septembrie, după degrevările și creșterea normei didactice din proiectul Legii Bolojan / „Așa ies calculele”, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Vom parcurge procedurile deja începute de mobilitate a profesorilor, le vom adapta și completa ulterior
Critici sindicale pentru tăierea banilor de la plata cu ora. Simion Hăncescu: Premierul și ministrul Educației afirmă că până acum ar fi fost o dublă plată. Nimic mai fals / Marius Nistor: Guvernul face niște calcule matematice care nu au nicio legătură cu ceea ce se va întâmpla în școli


8 comments
  1. Cine vă pune să stați directori ?! Sunt destui care vor. Să nu aveti impresia că sunteti de neînlocuit . Din contră….

  2. Cred ca dvs faceti ceea ce trebuie, dar sunt multi directori care considera ca scoala este a lor și se comporta ca un patron. Mici mafii in ceea ce privește posturile, atitudini arogante și multe altele. Cred ca abia așteaptă alții sa ia locul celor existenți. Nimeni nu este de neînlocuit. Apoi, conducerea unei școli este responsabilitatea unui consiliu de administrație. Membrii consiliului de administrație nu sunt degrevați de nicio oră. Ceea ce m a frapat mereu este ca directorii nu își fac nici măcar acele câteva ore, iau plata cu ora și elevii stau singuri în clasă ca dna director ,, are treaba’’. Cum să ceri profesorilor să fie corecți si responsabili, dacă directorul, în 90 la sută din cazuri, nu și face orele?
    Masurile sunt foarte bune pentru a destrăma încrengăturile din școli. Abia aceste măsuri vor aduce normalitatea în mediul educational. Tinerii nu mai pot intra în învățământ, fiindcă directorii țin posturile pentru plata cu ora.

    1. Foarte corect punctat. Au cate 6-8 ore peste cele 6 obligatorii și nici pe alea nu le fac,se înconjoară de o mică camarilă obedienta și multe hotărâri din CA sunt împotriva intereselor scolii așa că,foarte bine procedează guvernul,la fel și cu bursele acordate la foc automat.

  3. În prezent, directorii pot, cu degrevare cu tot, să aibă până la 0,5 normă (9 ore) plată cu ora. cu noile măsuri, aceste până la 9 ore se bagă în obligația de predare (se scade degrevarea). Parcări, cele 14 ore pe care le va preda în viitor un director se predau și acum, doar că în viitor nu vor mai fi plătite în regim de plată cu ora. deci, până la urmă, nu la efortul predării se ajunge, ci tot la bani.

  4. Demisionati in masa, stimati colegi directori! Nu va dati seama ca sunteti la mana unor nebuni?
    sper ca penele sa dispara din politica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu anunță primele măsuri educaționale pentru copiii refugiați: În 55 de școli din 8 județe se predă în limba ucraineană, dar numărul profesorilor este insuficient / Căutăm printre refugiați cadre didactice / Studenții de la facultățile cu predare în ucraineană ar putea să facă practică pedagogică în școli

În 8 județe din România, cele aflate pe graniță, există 55 de școli și licee cu predare în limba ucraineană, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, de la Guvern, după…
Vezi articolul

BREAKING Klaus Iohannis: Începând din 8 februarie 2021 majoritatea școlilor se vor redeschide. Se revine, practic, la sistemul descentralizat care ține cont de evoluția pandemiei în fiecare localitate / Decizia finală va fi luată pe 2 februarie

Începând din semestrul II, din 8 februarie, majoritatea școlilor se vor redeschide, a declarat președintele Klaus Iohannis, la finalul unei ședințe pe care a convocat-o în această după-amiază la Cotroceni…
Vezi articolul

OFICIAL România are 302.173 copii și elevi defavorizați, dar Guvernul oferă câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei. Banii vin sub formă de „tichete educaționale” pentru haine și materiale școlare. Ordonanța de urgență a fost publicată în Monitorul Oficial

România are 302.173 copii și elevi defavorizați, potrivit Ministerului Educației, dar Guvernul a decis să ofere câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei, potrivit Ordonanței de Urgență a…
Vezi articolul

Sute de elevi din județul Botoșani vor învăța în anul școlar 2021-2022 în clase simultane. Inspectorul școlar general: Învățământul simultan nu este decât o soluție de avarie și trebuie, încet – încet, desființat

Sute de elevi din judeţul Botoşani vor învăţa, în anul şcolar 2021 – 2022, în clase simultane, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean,…
Vezi articolul